Aihe: Tallassa rämisee
1
Mejsel
15.11.2003 14:17:28 (muokattu 15.11.2003 14:19:41)
On alkanu Love Rockin talla käymään hermoille. Ne on noi tallapalojen säätöruuvit mitkä ei pysy kurissa, vaan pärisee siellä melkein joka kielen kohdalla.

Onko sen rautalankavirityksen (joka menee niitten ruuvien yli) tarkoitus estää niitä ruuveja sirisemästä? Miten sen kuuluis siinä oikeaoppisesti olla? Mulla se venkuloi siinä vähän epämääräsesti eikä tienny miten sen tulis olla, ja nyt revin se sieltä kokonaan irti. Kuinkahan se pitäis siihen asentaa? Jos voisitte hjelppiä tyhmää..?
Puuseppää aina tarvitaan...
P2
15.11.2003 16:09:58
Se rautalankaviritys = jousi ja sen on tarkotus pitää se ruuvi kireellä, ettei tuu ylimäärästä räminää. Jousien pitäisi olla kai pidemmät, että pitävät tallapalan kireänä, eikä räminää pääse syntymään.
Supernaut
15.11.2003 18:23:56
Olen itsekin ihmetellyt sen rautalangan tehtävää, mutta nyt selvisi. Kiitoksia!
"Life sucks and then you fucking die!" - O. Osbourne
P2
15.11.2003 19:18:45
Mä en saa sitä rautalankaa viriteltyä siihen niin, että se pitäis ne ruuvit kireellä.

Osta uudet jouset, tai taiteile omat esim. kuulakärkikynästä.
Mejsel
15.11.2003 22:08:41
Osta uudet jouset, tai taiteile omat esim. kuulakärkikynästä.

Siis kyseessähän ei ole nyt stratotyyppinen talla missä on ihan tavalliset kierrejouset, ja joka palalle omansa. Eihän tässä mitään ongelmaa sillon oliskaan. Vaan kyseessä on Les Paul -tyyppinen, missä menee se rautalankaviritys.
Puuseppää aina tarvitaan...
vrajala
15.11.2003 22:55:50
Siis kyseessähän ei ole nyt stratotyyppinen talla missä on ihan tavalliset kierrejouset, ja joka palalle omansa. Eihän tässä mitään ongelmaa sillon oliskaan. Vaan kyseessä on Les Paul -tyyppinen, missä menee se rautalankaviritys.

Nyt täytyy kyllä tunnustaa etten ole tollaseen rautalankaan kiinnittänyt huomiota (toisaalta en ole kovin montaa tune-o-maticia kovin tarkasti tutkiskellutkaan). Oletko varma että se lanka on tarpeellinen? Kielethän painavat paloja alaspäin ja vetävät ruuvia vasten, joten en tiedä mihin sitä rautalankaa tarvitaan. Mulla on tässä vieressä yksi SG ja yksi Gotohin irtotalla, kummassakaan ei lankoja näy.

Tässä tarttis näköyhteyden.
Juu, varmast näi, mää kysyi?
jutimone
16.11.2003 15:47:52
Minulla oli moinen ongelma yhdessä Tokia:ssa. Käytin kitaran nauhat hiotuttavana soitinrakentajalla ja se korjasi ongelman laittamalla pätkän silikonikumiputkea jousen tilalle. Vastaavasti fenderin Texsas special mikeissä kumiputket toimii jousina (mikkien korkeussäätöruuvien yhteydessä).

-JTi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)