Aihe: Röde NTK
1
anzon
18.09.2006 23:57:50
Myin pois kun en tykännyt. Kovasti on mikkiä hehkutettu ja monet pitävät, mutta minä en. Värittää soundia perin oudosti ja yläpääkorostus vähintäänkin kolkko. Soundi ihan ok jos ruuvaa eq:lla paljon. Hyh..ja anteeksi..

Löytyykö kannatusta?
blueroom
19.09.2006 00:36:05
oliko sulla mikä etunen tuon jatkeena? omat kokemukset ovat olleet hiukan erilaisia.
"Now there's John, Paul and George and then there's the new kid. Don' remember his name though..." -säkällähän näitä tehdään-
JoKo
19.09.2006 09:29:14
Kuulostaa oudolta, olikohan mikki ihan terve? Ei siinä mitään mainittavaa yläpääkorostusta ole, mun korviin se on pikemminkin tumma... mielestäni siinä on ihan tasapainoinen soundi sellaisenaan, mikki paranee vielä kun putken vaihtaa laadukkaampaan...
anzon
19.09.2006 10:54:25
Ehkä en vaan sitten itse tykännyt NKT:sta. Esim. Solid tube soundasi tod. hyvältä vertaillessa. Mutta eipä siinä mitään, uskon että jotkut tykkää Rödestä. Itse vaihdan johonkin ei putkelliseen mikkiin. Mutta en väitä että putki sinänsä olisi huono asia...
sami_sumea
19.09.2006 11:00:01

Kuulostaa oudolta, olikohan mikki ihan terve? Ei siinä mitään mainittavaa yläpääkorostusta ole, mun korviin se on pikemminkin tumma... mielestäni siinä on ihan tasapainoinen soundi sellaisenaan, mikki paranee vielä kun putken vaihtaa laadukkaampaan...

Kyllä mun mielestä NTK on varsin yläkireä soundiltaan.

Huonolla etusella toi yläkireä soundi vaan pahenee. Kuulostaa ihan siedettävältä ku ajaa raidan 4x TLA:n putkietuasteen läpi, voin pistää klipin joskus :)

Ei vaan, kyllä tolla tekee, yläpäästä voi joskus joutua leikkelemään mutta itse olen nauhoitellut tolla kymmeniä biisejä joista on kaikista tullut siedettävää jälkeä.

...
"Vaikka olis miljoonan markan kaiku ja sinne syötetään paskaa, tuloksena on vain kaiutettua paskaa". (c) Tipi Tuovinen, 2002.
dewil
19.09.2006 11:24:47

Olethan sä varmasti jutellu mikin oikealta puolelta?
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
anzon
19.09.2006 16:23:53
Olen valitettavasti Sami Sumean kanssa samaa mieltä. Rodea olen mm. käyttänyt yhden n.700egen(1kanava) etusen kanssa ja kyllä muut mikit on ihan järkevältä soundannut sen kanssa. Sitä en myöskään väitä että Röde paska olisi, mutta mielestäni ylikehuttu. Mutta varmasti myös mielipide kysymys. Itse ostan seuraavaksi jotain kivempaa. Ostin röden kun oli voittanut palkintojakin enkä pahus vie testannut sitä...
Antti1
19.09.2006 16:33:58
Samassa hintaluokassa kehoitan vahvasti harkitsemaan Violet Designin Black Knightia, mikäli uusi kapula nyt on edes hankinnassa. On tuon hintaluokan mikeistä paras vastaantullut, joskin soundi on vähintäänkin omaperäinen. Tossa linkki: http://www.violet-design.ee/index.p … p;task=view&id=73&Itemid=99

Soundista voin nyt pikaisesti sen verran mainostaa, että alapää menee todella alas vaimentumatta ja yläpää on sillei luonnollisella tavalla sopivan kirkas. Muhkean alapääntoiston takia voi kuulostaa vähän turhankin jytkyltä, mutta eq:a vilauttamalla homma pelaa kuin unelma. Varsinkin vähänkään ponnettomilla äänilähteillä tuo toimii huomattavan hyvin, koska soundissa on jollain tapaa melkoinen auktoriteetti ja mukavan oloinen läheisyydentuntu. Huonoja puolia en ole vielä keksinyt, ehkä alapään toisto voi mennä joillain äänilähteillä vähän liiallisuuksiin, ehkä ei. Tämä on kuitenkin mun laitearsenaalin mahtavin aarre, vaikkei kallein olekaan.
Kiinnostaako kitaristin ura keikkailevassa bändissä? Ota yhteyttä pikimmiten!
anzon
19.09.2006 21:40:56
Mitä kautta itse hommasit Violetin mikkejä? Kiinnostaisi kokeilla, mutta ei taida suomesta eikä thomanilta löytyä?
anzon
20.09.2006 18:48:37 (muokattu 20.09.2006 18:49:32)
Kiitos infoista!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)