Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tascam DP-01
1
Wickerman
17.09.2006 23:19:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kellään kokemuksia tästä värkistä? Itse ajattelin hommata tuon kotiäänitystarpeisiin. Äänittelen itse kitara ja bassoraitoja, eli vedän raidat erikseen ja sitten niistä olisi tarkoitus koota biisit tossa värkissä. Efektit saan GT-6:sta joten en tuota FX versiota tarvitse. Joten jos jollain on kokemuksia niin pros and cons kehiin?
 
StJerky
18.09.2006 08:49:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laite on helppokäyttöinen ja jämäkkä. Valikkosurffailua vähemmän kuin monissa muissa hintaluokan laitteissa.
 
FX-versiossa on XLR liittimet ja phantom-virta. Se onkin ainoa syy mielestäni harkita sen hankintaa. Efektit kaikuja lukuunottamatta ovat olleet ainakin minulle turhia.
 
Suurin ongelma itselleni laitteessa on se, että siinä on vain 2 inputia eikä yhtään piiloraitoja. Sinällään 8 raitaa minulle riittäisi.
 
Tuolla kannattaa käydä lukemassa käyttäjäkokemuksia: http://tascamforums.com/index.php?showforum=33
 
PIM
18.09.2006 09:02:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kyllä tsekkaisin myös Fostexin MR 8 HD:n, jossa on neljä äänittävää raitaa kunnon sisäänmenoilla, eli jopa rumpuäänityksetkin onnistuu.
 
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-184396.html
 
StJerky
18.09.2006 09:22:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kyllä tsekkaisin myös Fostexin MR 8 HD:n, jossa on neljä äänittävää raitaa kunnon sisäänmenoilla, eli jopa rumpuäänityksetkin onnistuu.
 
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-184396.html

 
Mutta eikö ole niin, että tuossa Fostexissa on oikeastaan vain 6 raitaa ja master-raidat? DP-01:ssä on 8 raitaa + master raidat.
 
passe
18.09.2006 09:57:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta eikö ole niin, että tuossa Fostexissa on oikeastaan vain 6 raitaa ja master-raidat? DP-01:ssä on 8 raitaa + master raidat.
 
Kyllähän kuudella raidalla äänittelee jo rumpujakin aika mukavasti. Eikös ne vanhat kunnon välimiksit ole se juttu näissä tapauksissa, joissa on "liian vähän" raitoja käytössä.
 
"Good is in the details..."
PIM
18.09.2006 10:32:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kasiraiturilla joituu muutenkin välimiksaileen jos yhtään isompaa projektia on tekemässä. Mutta tutustupa laitteen manuaaliin niin näet paremmin mitä sillä voi tehdä ja ennen kaikkea että miten.
 
http://fostex.com/support/pdf/fostex/mr8hd/mr8hd_owners_manual.pdf
 
passe
18.09.2006 11:06:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kasiraiturilla joituu muutenkin välimiksaileen jos yhtään isompaa projektia on tekemässä. Mutta tutustupa laitteen manuaaliin niin näet paremmin mitä sillä voi tehdä ja ennen kaikkea että miten.
 
http://fostex.com/support/pdf/fostex/mr8hd/mr8hd_owners_manual.pdf

 
Joo. Joku tämän tyyppinen ratkaisu se kai olisi sopiva meikäläiselle juuri nyt, kun läppärin osto ei oikein ole vielä ajankohtainen. Tilanne on se, että pitäisi viimeinkin päästä opettelemaan tosissaan rumpujen nauhoitusta ja miksausta. Samplerummut kun eivät vaan rumpali miestä lämmitä, ei sitten niin millään...
 
Eikös siinä olisi ideaa, että nappaa tuolla rummut treeniksellä purkkiin ja sitten siirtelee raidat softalle kotona?
 
"Good is in the details..."
PIM
18.09.2006 11:13:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös siinä olisi ideaa, että nappaa tuolla rummut treeniksellä purkkiin ja sitten siirtelee raidat softalle kotona?
 
Tuohan on aivan loistava idea, noin minäkin tekisin.
 
Wickerman
18.09.2006 11:27:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu siis terkennuksena vielä että minä en äänitä rumpuraitoja ollenkaan. Ainoastaan 2-3 kitararitaa + bassline tarvitaan. Korkeintaan jos joskus innostuu niin samplerummut netistä taustaksi. Minä äänittelen GT-6:n tai Mesan etuasteen linjasta suoraan enkä ajatellut käyttää mikityksiä ollenkaan. Eli ilmeisesti tuohan olisi juurikin hyvä peli meikäläiselle.
 
Strumbali
18.09.2006 15:13:11 (muokattu 18.09.2006 15:18:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös siinä olisi ideaa, että nappaa tuolla rummut treeniksellä purkkiin ja sitten siirtelee raidat softalle kotona?
En tiiä luitko manuaalin läpi, itse en jaksanut, mutta saako tuolla siirrettyä raidat erillään koneelle? Sitä ilmeisesti tarkoitit. Tascam:ssa joutuu masteroimaan ekkuna ja sitten siirtämään koneelle. Eli voi tietty ottaa raidan kerrallaan, mutta siitä joutuu tekemään masterin aina välillä. Tascam on toiminut ihan ok. Rummuille vähän kökkö, mutta muuten.
 
ettäjotta
StJerky
18.09.2006 15:31:59 (muokattu 18.09.2006 15:33:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tascam:ssa joutuu masteroimaan ekkuna ja sitten siirtämään koneelle. Eli voi tietty ottaa raidan kerrallaan, mutta siitä joutuu tekemään masterin aina välillä. Tascam on toiminut ihan ok. Rummuille vähän kökkö, mutta muuten.
 
Rummuille mahdollisuuksia 1:llä mikillä (ei ainakaan tule vaihevirheitä), 2:lla mikillä (esim. bonham-mikitys) tai sitten mikseri eteen ja niin monta mikkiä kuin tarvitsee ja kokeilun kautta (tai korva-napit ja kuulosuojaimet päässä) rumpujen miksaus jo äänitysvaiheessa. Kaikkia on kokeiltu.
 
Tascamissa muuten tyhmää tuo, että raidat joutuu exportoimaan ja importoimaan joka on aika turha aikaa vievä operaatio. Esim. Korg D888:ss voi avata suoraan USB:n kautta resurssienhallintaan ja vaikka äänieditoriin raidat ja masterit (ne on wav-tiedostoina). Siinä myös 8 inputia. http://www.musik-produktiv.de/shop2 … 0027926/sid/!x32fific/quelle/listen
 
Strumbali
18.09.2006 15:37:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rummuille mahdollisuuksia ...Kaikkia on kokeiltu. Heh, kuulostaa tutulta.
Esim. Korg D888:ss voi... Allright!!!
 
ettäjotta
JPQ
19.09.2006 22:15:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dp01 kohisee kyllä mulla enempi kuin Creativen SBLive5.1 mutta ääni selkeämpi ehkä muuten joten tuon takia hieman pettymys tosin normaali peruspceessä (se missä käytän ei ole normaali eikä pc lainkaan vaikka henkilö kohtainen tietokone onkin)
kohinakin on enempi tasoissa eli 10db voimaakkampaa tuossa äänikortissa. Tosin pohjakohina on myös rumemman sävyistä. Lisäksi stereoraitojen vedossa kismittää se että hyvin vaikea saada balance ok luokkaan.
(heitto alle 0,5db... nyt kait noin 0,07db). No täytyy jos hommat jatkuu (korkeimmista voimista kiinni) hankkia varmaan joskus parempaa.
 
TeB@
04.06.2009 23:51:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anteeksi nostan vanhaa ketjua.
 
Kumpikohan olisi parempi pääkäyttötarkoituksena taustanauhojen toisto; DP-01 vai MR8-HD? Plussaa helposta tiedonsiirrosta macin ja raiturin välillä sekä simppelistä song managementista (biisin raitojen määrittäminen). Jos aattelee siis että saisi taustainstrumentit soimaan omilla raidoillaan, ei stereomiksauksena.
 
JPQ
13.06.2009 23:48:24 (muokattu 14.06.2009 23:36:51)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dp-01 näkyy standardina usb massamuistina jopa paljon (kait noin 20käyttäjää suomessa ehkäpä pienimpiä vähemistöjä atk alalla noh tuo 20 villi veikkaus) eksoottisemmassa käyttöjärjestelmässä kuin macos x joten näkynee heittämällä. Muuta en sano kun enään ole omistanut tuota pitkään aikaan.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
teenager from mars
12.10.2010 23:57:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

486 päivää vanha ketju, nostetaas.
 
Mitä eroa tällä ja uudemmalla DP-02 -versiolla on?
 
there's nothing finer than having a vagina.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «