Olen etsimässä täysputkicompoa josta pitää löytyä hyvät, puhtaat clean-soundit ja perus blues/rock säröt. Mitään tiukkaa heavy säröä en hae enkä tarvitse - bändin genre kattaa kaikkea tansittavaa musaa laidasta laitaan, mutta ei mitään hevimättöä. Meille heavy on DeepPurple -tyyppistä melodista heavyä vuosikymennien takaa -:). Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia joko AC30CC2Xstä ja/tai AD30TC.stä? |
cruel_destiny 19.09.2006 22:42:15 | |
---|
orange ehdottomasti, vox joutuu huudattamaan tosi pahasti ennen kuin tulee säröä peliin. Kuitenkin, jos omaat jonkun omaa korvaasi miellyttävän säröspedun, niin vox olisi kova vaihtoehto siinä vaiheessa, hyvät cleanit löytyy... I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands! |
superfly 19.09.2006 22:59:50 | |
---|
orange ehdottomasti, vox joutuu huudattamaan tosi pahasti ennen kuin tulee säröä peliin. Ei pidä paikkaansa. Huomaa että puhutaan nyt näistä uusista Voxeista. Säröt irtoaa kyllä hiljempaakin. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Mustikkamuffinssi 19.09.2006 23:08:19 | |
---|
Orangesta löytyy kokemusta, ja loistava peli on. Voxikin kyllä laulaa nätisti. Deep Purple henkiseen soitantaan ottaisin kyllä ennemmin tuon Orangen. Puoluellinen näkemys ehkä. "Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää."
kalamies#45 >-)))> |
Tami 19.09.2006 23:18:07 | |
---|
Olen etsimässä täysputkicompoa josta pitää löytyä hyvät, puhtaat clean-soundit ja perus blues/rock säröt. Mitään tiukkaa heavy säröä en hae enkä tarvitse - bändin genre kattaa kaikkea tansittavaa musaa laidasta laitaan, mutta ei mitään hevimättöä. Meille heavy on DeepPurple -tyyppistä melodista heavyä vuosikymennien takaa -:). Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia joko AC30CC2Xstä ja/tai AD30TC.stä? Soundipolitiikka on jokaisen henk.koht asia, ja noilla molemmilla onnistuu kuvailemasi musiikit ja vielä inhimillisillä volyymitasoilla. Orangen etu on 2 kanavaa, jotka toimivat jalkpolkimella, toisaalta siitä puuttuu: kaiku, efektilenkki, tremolo jotka ovat lisämahdollisuuksia joita voi sitten käyttää tarpeen tullen. Sen lisäksi voxissa voi fiilata soundia ja tehoa niillä liukukytkimillä siellä takapaneelissa. Voxissa 2 kanavaa saa käyttöön esim a/b-pedaalilla jolloin loppujen lopuksi en näe mitään mikään puolustaisi orangea,... heh. Loppujen lopuksi itse pitää kuitenkin se valinta tehdä. Töissä intissä - vikaa vintissä |
peugeot 19.09.2006 23:37:33 | |
---|
Vaikka kyselit arvioita voxista ja orangesta, niin kyllä vanhaan Purple menoon ym.parhaat soundit löytyvät vanhoista Marshaleista. Esim.JMP-sarjan marsuissa on juuri sellainen sopivan rouhea soundi...Ei tarvita apuvempaimia, vaan soundi on siinä. |
Wahi 20.09.2006 09:22:34 | |
---|
Vaikka kyselit arvioita voxista ja orangesta, niin kyllä vanhaan Purple menoon ym.parhaat soundit löytyvät vanhoista Marshaleista. Esim.JMP-sarjan marsuissa on juuri sellainen sopivan rouhea soundi...Ei tarvita apuvempaimia, vaan soundi on siinä. Hmm... kuinkas helposti nuo säröytyy? Meinaan, että voi olla vähän nihkeetä puhtailla sitten soitella. Purpleen varmasti just oikee peli, mutta ei varmaan noihin muihin tyyleihin. "To be rock and not to roll" |
SURf 20.09.2006 10:45:38 | |
---|
Itse päädyin Voxiin, mutta kyllähän se on makuasia eikä sitä juuri kukaan voi ratkaista kuin asianomainen itse. Itse tykästyin tossa Voxissa sen monipuolisuuteen, sillä taipuu humpat, rautalangat, rokit ja vähän tiukemmatkin rokit mutta heviosastolle ei pidä sillä menemän. Ainakaan ilman lisähärpäkkeitä. ...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse... |
juggis 20.09.2006 20:48:18 | |
---|
Kiitos kaikille hyvistä kommenteista. Kuten moneen otteeseen kommenteistakin tuli ilmi, lopullisen vallinnan jokainen tekee kuitenkin itse kuulemansa perusteella. Mutta hyviä pointteja tuli esille, jotka auttoivat ainakin minua valintaa tehdessä. Kävin vielä toistamiseen testaamassa Voxia omalla kitaralla. Voxin clean on todella hyvä ja tosiaankin erittäin puhdas, mutta minä en ainakaan saanut siitä irti sellaista soundia kuin olin hakemassa. Vox tuntui ja kuulosti jopa liian "kliiniseltä" kuten transistori vehkeet. Putkien lämmin sointi loisti poissaolollaan. Toisaalta Vox saattoi olla liiankin monipuolinen meikäläiselle, kun en saanut siitä oikeaa soundia irti. Joten lopulta oli sanottava EI Voxille vaikka hyvin tiedän kyseessä olevan legendaarisen vahvistimen johon moni isokin tekijä luottaa. Mutta minä en ilmeisesti ole Vox-mies :-) Kävin luukuttamassa myös Orangea. Siinä on juuri minun makuuni puhtaassa soundissa lämmin sointi, johon on helposti lisättävissä murunen mureutta ja säröä. Myös Orangen alapää on aivan omaa luokkaansa ainakin verrattuna Voxiin. Alapäätä en saanut minun makuuni kuulumaan Voxista juuri lainkaan. Orangesta irtoaa melko vaatimattomat säröt, mutta juuri oikeat rock/blues meinikiin. Ja puhtaillakin säädöillä riittävästi potikkaa kääntäen löytyy mielestäni hieno, murea putkisoundi. Näiden perusteella valitsin lopulta Orangen jonka kävin tänään kuittaamassa paikallisesta liikkeestä. Nyt kun pääsis vielä tositoimiin ja keikalle testaamaan Orange soundimaailmaa. |
askomiko 20.09.2006 20:52:19 (muokattu 20.09.2006 20:53:17) | |
---|
Orangesta irtoaa melko vaatimattomat säröt, mutta juuri oikeat rock/blues meinikiin. Ja puhtaillakin säädöillä riittävästi potikkaa kääntäen löytyy mielestäni hieno, murea putkisoundi. Kun laittaa täysille ni pyörii melkoisissa särömäärissä jo. Äänittelin ja tykkäsin enemmän kun silloisesta rectosta. :) Ihan rok-hevi, ei äärihevi. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |