Aihe: Line6 PodXT Ongelma
1 2
jamez_wannabe
16.09.2006 14:03:22
Hommasin juuri PodXT:n hyvin palvelleen Vamp2:n tilanne. Laite vaikuttaa muuten hammetin hyvältä, mutta jostain syystä lähes kaikilla preseteillä soittaessa kuuluu todellä ärsyttävää häiriöääntä. Sellaista tasaista huminaa ja nakuttamista joka on itseasiassa samanlaista joka presetillä. Häiriön äänimaailma vain muuttuu presetin mukana. Muutamalla harvalla presetillä häiriötä ei esiinny, mutta suurimmassa osassa häiriö estää soittamisen.

Onko joku muukin törmännyt vastaavaan - apu olisi todella tarpeen.

Olen aikaisemmin kokeillut kaverin Podxt:tä omalla kitaralla eikä siinä silloin ollut mitään vikaa. Kitaran mikit ja muut pitäisi olla kunnossa. Vampilla soittaessa mitään häiriöitä ei esiintynyt.
"more deers"
Da Make
16.09.2006 14:05:54
Ettei kyseessä vain olisi maalenkki? Eli:
Ovatko sinun kuuntelu laitteistosi ja PODxt:si samassa pistorasiassa keskenään?

Ilmeneekö myös kunnon piuhalla ja kuulokkeiden kanssa soittaessa?
Vaikuttaako kitaran volumepotikan kääntäminen häiriöön?
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
jamez_wannabe
16.09.2006 14:21:03
Ettei kyseessä vain olisi maalenkki? Eli:
Ovatko sinun kuuntelu laitteistosi ja PODxt:si samassa pistorasiassa keskenään?

Ilmeneekö myös kunnon piuhalla ja kuulokkeiden kanssa soittaessa?
Vaikuttaako kitaran volumepotikan kääntäminen häiriöön?

kokeilien vaihtaa pistorasiaa eikä auttanut. Podi mulla on usb piuhalla kiinni läppärissä ja kuulokkeet kiinni podissa. ongelma esiintyy läppärin kanssa ja ilman.
"more deers"
saastara
16.09.2006 16:48:50
Sopiva otsikko sattui löytymään niin kirjoitanpa pulmani tänne.. Eli siis:

Pod Xt Liveni clippaa naurettavan helposti.. Vedettiin sitten linjaan, combon eteen, päättäriin, mihin tahansa. Treenikäyttö on hieman hankalaa koska alkaa vahvistimissa mehut loppumaan kun ei voi tuota Podia vääntää volumesta kuin yhden neljäsosan. Heti sen jälkeen alkaa saatanallinen kierto ja singnaali menee infernaaliselle digimurolle. Ei kivaa.. Vinkkejä?

Eniten tässä hämää se, että tuossa Podin ohjekirjassa sanotaan, että parhaan soundin saamiseksi kannattaa Podi vääntää täysille lähes poikkeuksetta. Kyllähän minä tiedän, että Linja Kutosen porukoilla on melko paska sounditaju :), mutta jotakin rajaa nyt sentään.

Eihän tuo digimuro nyt kuitenkaan ole varmaankaan se mitä he tarkoittavat..? Eihän..? :'(
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
saastara
17.09.2006 23:49:01
Epätoivoista nostoa..
Werihukka
18.09.2006 00:43:53

En ole laitteeseen tutustunut, mutta...

Siis onkos tuossa PodXT:ssä mitään ulkoista volanuppia, vai tapahtuuko sekin digitaalisesti koneen sisällä se volan nosto?

Aina jos digitaalisesti nostetaan volumetasoa liikaa niin ääni puuroutuu...

Jos taas pitää digitaalisen äänentason pienellä ja nostaa volaa analogisesti, niin soundi pysyy samanmoisena kun pienilläkin volumeilla digitaalisesti.
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
Tympee Huttunen
18.09.2006 09:14:19
Epätoivoista nostoa..

Ei tuo kyllä ihan normaalia ole. Itse koittaisin softapäivitystä pikaisesti.
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää syksyä:(
tomukka
18.09.2006 09:23:33
Ei tuo kyllä ihan normaalia ole. Itse koittaisin softapäivitystä pikaisesti.

Minä veisin sen liikkeeseen takaisin ja ottaisin uuden. Jos olet sen juuri hankkinut, niin siinä on varmasti vielä takuuta. Paitsi jos ostit kaverilta tai käytettynä.
Tympee Huttunen
18.09.2006 10:25:32
Minä veisin sen liikkeeseen takaisin ja ottaisin uuden. Jos olet sen juuri hankkinut, niin siinä on varmasti vielä takuuta. Paitsi jos ostit kaverilta tai käytettynä.

No siis tottakai takuuseen, jos on kuitti tallessa.
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää syksyä:(
ballfish
18.09.2006 14:11:12
Voiko tuolla Podilla soitella koneen kautta ns. livenä?? Eli tuleeko viivettä, niin kuin esim. Guitars Suitella??
Kalamies#56 >-)))>
saastara
18.09.2006 20:10:29

Käytettynähän tuo hankittu on.. Torstaina pääsee sitten taas reeneissä leikkimään tuon kanssa. Katsotaan jos jotakin keksin vielä-
Exhausted
18.09.2006 20:24:15

Sopiva otsikko sattui löytymään niin kirjoitanpa pulmani tänne.. Eli siis:

Pod Xt Liveni clippaa naurettavan helposti.. Vedettiin sitten linjaan, combon eteen, päättäriin, mihin tahansa. Treenikäyttö on hieman hankalaa koska alkaa vahvistimissa mehut loppumaan kun ei voi tuota Podia vääntää volumesta kuin yhden neljäsosan. Heti sen jälkeen alkaa saatanallinen kierto ja singnaali menee infernaaliselle digimurolle. Ei kivaa.. Vinkkejä?

Eniten tässä hämää se, että tuossa Podin ohjekirjassa sanotaan, että parhaan soundin saamiseksi kannattaa Podi vääntää täysille lähes poikkeuksetta. Kyllähän minä tiedän, että Linja Kutosen porukoilla on melko paska sounditaju , mutta jotakin rajaa nyt sentään.

Eihän tuo digimuro nyt kuitenkaan ole varmaankaan se mitä he tarkoittavat..? Eihän..? :'(

Siinä on monta volumesäätöä. Kitaran sisääntulolle on padi. Joka kanavassa on särön määrä (gain) ja kanavakohtainen volume. Joka patchissa on myös mukana volumepedaali ja kompressori joilla saa volumea lisäiltyä ja vähennettyä mielensä mukaan. Sitten vehkeen takana on vielä output-nuppi joka vaikuttaa ihan koko vehkeen volumeen. Sen vieressä on sitten ulostulopädi jonka avulla voi tasoitella eroa linjaan ja vahvistimeen soittaessa. En usko että Podi itsensä sisällä enää clippaa jos nuo säädät kaikki kohtuullisiin määriin.
saastara
18.09.2006 20:28:35
Siinä on monta volumesäätöä. Kitaran sisääntulolle on padi. Joka kanavassa on särön määrä (gain) ja kanavakohtainen volume. Joka patchissa on myös mukana volumepedaali ja kompressori joilla saa volumea lisäiltyä ja vähennettyä mielensä mukaan. Sitten vehkeen takana on vielä output-nuppi joka vaikuttaa ihan koko vehkeen volumeen. Sen vieressä on sitten ulostulopädi jonka avulla voi tasoitella eroa linjaan ja vahvistimeen soittaessa. En usko että Podi itsensä sisällä enää clippaa jos nuo säädät kaikki kohtuullisiin määriin.

Onhan noita väännelty.. voisi kokeilla karusti vain kaikesta volasta puolet pois. Jos sen jälkeen vielä clippii niin sitten pääsee itku.

Eihän tuossa niin suurta ongelmaa ole soiton kannalta loppujen lopuksi koska kotona pienillä volumeilla treenailen.. Eniten tuo vain nyppii nauhoitellessa. Digimuro ist krieg.
Quu
18.09.2006 21:48:55

Voiko tuolla Podilla soitella koneen kautta ns. livenä?? Eli tuleeko viivettä, niin kuin esim. Guitars Suitella??
Tottakai voi, mutta se viive johtuu sun äänikortista, sekvensseriohjelman asetuksista ja koneesta, ei Guitar Suitesta.
Fonisoul_
18.09.2006 22:01:35
Onhan noita väännelty..

Mastervolumesta ei digimuro pitäisi johtua, koska sitä ei ole digitaalisesti toteutettu. Jos inputin PAD ei siis hommaan auta, niin laitteessa lienee jotain vikaa - takaisin myyjälle siis. Ainakaan meikäläisellä ei ikinä ole tuollaisia ongelmia vastaan tullut.
Soul with a capital "S"... Ostetaan E-Bow!
jamez_wannabe
18.09.2006 22:36:30
kiitoksia vastauksista. täytynee lähettää uuden karheen Podi takaisin T-kauppaan kele.
"more deers"
Exhausted
18.09.2006 23:32:25

Mastervolumesta ei digimuro pitäisi johtua, koska sitä ei ole digitaalisesti toteutettu. Jos inputin PAD ei siis hommaan auta, niin laitteessa lienee jotain vikaa - takaisin myyjälle siis. Ainakaan meikäläisellä ei ikinä ole tuollaisia ongelmia vastaan tullut.

Kanavan volumen pitäisi auttaa hyvin tuohon ongelmaan.
Fonisoul_
19.09.2006 01:31:09
Kanavan volumen pitäisi auttaa hyvin tuohon ongelmaan.

Niin, riippuu tosiaan mistä volumesta kirjoittaja puhui (kun sanoi volumen olevan neljäsosassa).

Tosiaan kuulostaisi siltä että kanavan volumet on liian kovalla, eli täysillä. Siinä kello kolmen tienoila on yleensä maksimi, ettei ala klippaamaan kovemmilla rämpytyksillä.
Soul with a capital "S"... Ostetaan E-Bow!
saastara
19.09.2006 17:48:30
Jeps.. Kiitoksia vain neuvoista. Rankkojen leikkausoperaatioiden jälkeen olen saanut klippailut lähestulkoon kuriin. Kompuroita ja kanavavolumeja säätelin hieman maltillisemmiksi niin johan helpotti.. Mutta edelleenkin clippaa kun tuota Podin output volumea lisää.. Mukaan tulee lisäksi hitonmoista kiertoa ja ulvomista. Testimateriaalina toimi tosin pikkuinen 16w trankku suoraan inputiin soitettuna (mikä hieman selvittää pahinta ulvausta).

Osaisiko joku älykäämpi muuten selittää kuinka paljon tuo vaikuttaa suhteessa tuohon kiertoon, että mihinkä sitä soittelee ja miksi niin..? Ihan vain mielenkiinnosta.

Torstaina pääsen tuon marsunupin päättärin kanssa testailemaan joten silloin selviää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)