Deathrace King 08.11.2003 15:08:19 (muokattu 08.11.2003 15:09:32) | |
---|
No sehän olikin vain . Ellet vielä huomannut? Ja aika mettään meni veikkauksesi, joudun valitettavasti toteamaan että soitan mutamaakin soitinta. Basso, piano, kitaraa aina silloin tällöin, saksofonia ennen. Ja tottakai nokkahuilua skidinä soittelin. Rumpujakin olen soitellut. Rautiainen, yksikertainen? no ehkä juu, mutta tämäkin on . Rautiainen sattuu nääs olemaan metallia. Ehkäpäs sen takia "rinnastin". No tämä nyt ei ole välttämättä mielipideasia. Miten voit tosissaan väittää tuollaista? Esim. Punk, rock, iskelmä jne. ovat kyllä aivan varmasti helpompia musiikkityylejä soittaa. Et vieläkään tunnu tajuavan, että Rautiaista ei todellakaan kannata ottaa esimerkiksi, koska puhdasta heviä/metalliahan se ei ole. Sen myönnän että Rautiainen on yksinkertaista, ja helppoa soittaa sekä kuunnella, mutta tuskinpa kovin moni pelkkiä Timpan ralleja jaksaa vääntää ;) Soita niillä soittimillasi vaikka Metallican Master of Puppets sooloineen päivineen, niin katsellaan asiaa uudelleen.. Thrash and mosh 'til death! |
lxi 08.11.2003 15:44:47 | |
---|
Et vieläkään tunnu tajuavan, että Rautiaista ei todellakaan kannata ottaa esimerkiksi, koska puhdasta heviä/metalliahan se ei ole. Haluaisitko tähän väliin antaa täydellisen määritelmän "puhtaasta hevistä/metallista"? "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire |
BlessTheDreamer 08.11.2003 16:41:59 | |
---|
No tämä nyt ei ole välttämättä mielipideasia. Miten voit tosissaan väittää tuollaista? Esim. Punk, rock, iskelmä jne. ovat kyllä aivan varmasti helpompia musiikkityylejä soittaa. Et vieläkään tunnu tajuavan, että Rautiaista ei todellakaan kannata ottaa esimerkiksi, koska puhdasta heviä/metalliahan se ei ole. Sen myönnän että Rautiainen on yksinkertaista, ja helppoa soittaa sekä kuunnella, mutta tuskinpa kovin moni pelkkiä Timpan ralleja jaksaa vääntää ;) Soita niillä soittimillasi vaikka Metallican Master of Puppets sooloineen päivineen, niin katsellaan asiaa uudelleen.. Ensinnäkin, mä en pidä Metallicasta kovinkaan paljon. Ne soitti ennen paljon parempaa musaa. Mutta se siitä. Minullakin pistää silmään tuo koska puhdasta heviä/metalliahan se ei ole. selvennäppäs pikkuisen, ole hyvä. En minä tarkoittanutkaan että pitäisi aina vain soittaa Rautiaista. MûsîîKkîª K°rvîllê jª kªhvîª kûrkû$Tª ªlª$, Nîîn êlämä hymyîlêêpî. |
Twist 08.11.2003 18:18:54 | |
---|
hevarit on syntyny 85-88!! kaikki muut hevarit.....ne ovat sillon nyt sattumoisin syntyny ku kerran tykkää hevistä. Shut Up, Shut Up, Shut Up
Or i'll Fuck You Up....... |
Deathrace King 09.11.2003 14:55:33 | |
---|
Ensinnäkin, mä en pidä Metallicasta kovinkaan paljon. Ne soitti ennen paljon parempaa musaa. Ensinnäkään, en voi mitenkään tietää, että mistä sinä pidät (varmaan ainakin Nightwishista nimimerkin perusteella). Toisekseen, se oli vain esimerkki suht vaikeasta hevibiisistä soittaa. Kolmanneksi Master Of Puppets on kyllä mielestäni "vanhempaa" Metallicaa. Minullakin pistää silmään tuo selvennäppäs pikkuisen, ole hyvä. En minä tarkoittanutkaan että pitäisi aina vain soittaa Rautiaista. Tarkoitan sitä, että Rautiainen on minusta ns. äijärokkia, ja siinä on elementtejä myös metallin ulkopuolelta, joten sen takia se on hiukan huono esimerkki. Että näin, mitään määritelmiä metallista en nyt jaksa käydä selittämään. Että jos voisit niitä suosikkibändejäsi mainita metallin puolelta, niin voin hiukan yrittää selventää niiden musiikillisista haasteista, jos haluat. Thrash and mosh 'til death! |
Aegis 15.11.2003 13:21:00 | |
---|
Jaa-a, en ole asiasta gallupia tehnyt, mutta en tiedä kuinka yleinen mielipide tuo sitten on. Aivan vastaavasti on olemassa ryhmä -- ehkä pieni, mutta ainakin äänekäs -- joka julistaa kuinka kaikki "hevin" ulkopuolinen musiikki on vain sontaa. Voin sanoa että Todella yleinen. Ja minkä vaan musiikin dissaaminen on kyllä typerää. Kaikesta ei tarvitse pitää, mutta ei tarvitse kyllä mollatakkaan. Dilemma: kuka päättää, mikä on musiikkia palvelevaa nopeutta? Musiikki on niin helvetin henkilökohtainen asia, että jokainen tulkitsee sen ihan omalla tavallaan. Ja näin ajaudutaan väistämättä erimielisyyksiin näissä turhimmissakin asioissa. Kaikki mikä saa kappaleen kuulostamaan paremmalta palvelee sitä. Kaikki eivät kuitenkaan pidä samoista asioista, joten eipä tähän absoluuttista totuutta ole. Minun lievästi karrikoitu näkemykseni asiasta: ... tästä on sellainenkin heijastuma, että kun jotain soittajaa aletaan arvostaa hänen ominaisuuksiensa (kuten vaikka jo mainitun tekniikan) vuoksi, niin huomio ei enää keskity aikaansaatuun musiikkiin, vaan johonkin aivan muuhun, tässä tapauksessa motoriikkaan. Tämä taas sotii "music is best"-ajattelutapaa vastaan, ja metsässä ollaan taas. Musiikki on parasta, kyllä. Eihän musiikkia saisikaan teknisen suorituksen takia kuunnella ja arvostaa, mutta onko toisaalta yhtään soveliaampaa mollata muusikoita heidän saavuttamiensa taitojen takia? Motoriikka on se työkalu jolla näkemykset tuodaan esiin, joten mielestäni se on tiettyyn_rajaan_saakka arvostettavaa. Jos muusikko haluaa luoda vaikkapa todella villiä ja erikoisen kuuloista musiikkia jossa on monumentaalisuutta, kauneutta, voimaa ja dynamiikkaa, haluaa hän yleensä saavuttaa itse asettamansa soittotaidon tason, jotta pystyy toteuttamaan kaikki näkemyksensä. Soittotaitoa voidaan siis arvostaa niin kauan kuin se valjastetaan luovuuden työkaluksi. Cryptopsy nimisen bändin visiona on soittaa monimutkaista, nopeaa ja rakenteellisesti hyvin epätavallista metallia. Se ei kuitenkaan onnistu soittamalla yksinkertaisia riffejä perus rokkikaavalla "intro, säe, kertsi, säe, tuplakertsi, soolo, outro". Eikö niin? Kohta joku varmaan itkee, että miksi semmoista musiikkia pitää soittaa? No ei ole pakko kuunnella. Kuten on kaiken muunkin. Jatkanpa nyt itsestäänselvyyksien esiintuomista kun kerran aloitinkin: genret ja stereotypiat pitäisi hävittää maan päältä. Genret ovat ihan mukavat olemassa kun keskustellaan musiikista. Nillä on helppoa antaa suuntaa musiikille. Todellinen luovuus ei kuitenkaan ole genreihin kahlittavissa. Too fast to be dead! |
Aegis 15.11.2003 13:26:43 | |
---|
Hevi vs. Tekno. Hoho. Aika kuivaa. Molemmat on helppoa tehdä huonosti ja vaikeaa tehdä hyvin, ihan sama rämpytelläänkö kitaraa vai painellaanko nappeja. :) Veit kyllä jalat suustani. Varsinkin meistä hevareista kovin monet haukkuvat konemusiikkia lähinnä siksi etteivät sen tekijät ole soittotaitoisia ja että kaikki biisit ovat samanlaisia. Eli juuri samoin tavoin kuin heviä ja metallia mollataan. Kyllä se konemusiikin onnistunut tekeminen voi olla ihan yhtä paljon/vähän työtä vaativaa kuin hevi ja metalli. Koitetaan elää rauhassa. Too fast to be dead! |
Super-Jari 15.11.2003 13:35:37 | |
---|
Veit kyllä jalat suustani. Olen pahoillani mutta on mielenkiinnosta ihan pakko kysyä että minkä helvetin takia pidät jalkoja suussa? Tätä taustaa vasten ymmärrän esimerkiksi vasaran funktion ja tiedän mikä vasara on. (Vasara on yksi Heideggerin lempiesimerkeistä.) Vasara sinänsä on täysin käsittämätön esine.
http://www.netn.fi/294/netn_294_kupi.html |
Vieläkö tätä paskaa jauhetaan? |
Definhel 15.11.2003 17:11:13 | |
---|
Eikös tämä kuulu sinne vitsit-osastolle? Mut must hei Bodom on aika rankkaa metallii verratun niinku metallicaa!!!!!11 Kuolkaa siat. Rumpalleja emme ole, kitarikseiksi emme tule . Olkaame siis basisteja. |
KTR 15.11.2003 17:25:45 | |
---|
Eikös tämä kuulu sinne vitsit-osastolle? Mut must hei Bodom on aika rankkaa metallii verratun niinku metallicaa!!!!!11 Kuolkaa siat. Voisi nuo pari palstaa kyllä yhdistää : Muusikkovitsit/Metallimusiikki |
Aegis 16.11.2003 15:28:06 | |
---|
Olen pahoillani mutta on mielenkiinnosta ihan pakko kysyä että minkä helvetin takia pidät jalkoja suussa? Olen pahoillani mutta on mielenkiinnosta ihan pakko kysyä että minkä helvetin takia takerrut moiseen kielikuvaan? Too fast to be dead! |
Mörkö 16.11.2003 15:41:29 | |
---|
Itse soittelen metallia lähinnä sen takia että sattuu kiinnostamaan musiikkilajeista eniten. Ja tästä vaikeudesta. Olen soitellut jonkinverran muitakin musiikkityylejä ja olen kyllä huomannut että metalli on ollut yksi vaikeimpia tyylejä soittaa. "vinsentti on vihree nyrsijä" |
Super-Jari 16.11.2003 16:21:57 | |
---|
Olen pahoillani mutta on mielenkiinnosta ihan pakko kysyä että minkä helvetin takia takerrut moiseen kielikuvaan? Olen pahoillani mutta on mielenkiinnosta ihan pakko kysyä että onko huumorintajusi jo torilla myynnissä? Tätä taustaa vasten ymmärrän esimerkiksi vasaran funktion ja tiedän mikä vasara on. (Vasara on yksi Heideggerin lempiesimerkeistä.) Vasara sinänsä on täysin käsittämätön esine.
Definhel 16.11.2003 18:06:24 | |
---|
Olen pahoillani mutta on mielenkiinnosta ihan pakko kysyä että onko huumorintajusi jo torilla myynnissä? Olen pahoillani mutta on mielenkiinnosta ihan pakko kysyä että onko maapallo päärynän muotoinen? Rumpalleja emme ole, kitarikseiksi emme tule . Olkaame siis basisteja. |
Aksu89 16.11.2003 20:42:17 | |
---|
Selitys on yksinkertainen. Kaikki muu on PASKAA isolla P:llä! "How many times have you watch behind your back, knowing that there isn't anybody?" |
lxi 16.11.2003 21:02:38 | |
---|
Selitys on yksinkertainen. Kaikki muu on isolla P:llä! Likinäköisyyteen on onneksi hoitokeinoja. "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire |
Super-Jari 16.11.2003 21:05:09 | |
---|
Likinäköisyyteen on onneksi hoitokeinoja. Mistä aseesta puhumme? Tätä taustaa vasten ymmärrän esimerkiksi vasaran funktion ja tiedän mikä vasara on. (Vasara on yksi Heideggerin lempiesimerkeistä.) Vasara sinänsä on täysin käsittämätön esine.
Super-Jari 16.11.2003 21:05:41 | |
---|
Olen pahoillani mutta on mielenkiinnosta ihan pakko kysyä että onko maapallo päärynän muotoinen? Olen pahoillani mutta on mielenkiinnosta ihan pakko sanoa että kuulemma on se vähän sen mallinen. Tätä taustaa vasten ymmärrän esimerkiksi vasaran funktion ja tiedän mikä vasara on. (Vasara on yksi Heideggerin lempiesimerkeistä.) Vasara sinänsä on täysin käsittämätön esine.
halodrummer 16.11.2003 21:07:11 | |
---|
Olen pahoillani mutta on mielenkiinnosta ihan pakko sanoa että kuulemma on se vähän sen mallinen. Joo, onhan se. "Kuka ihmisten kuningas on tunteidensa valtias? Kuka viisauden rakastaja rakkautensa ruhtinas? Ei yksikään." A.W. Yrjänä |