Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MI Audio Crunch Box
1 2
efunkelist
19.09.2006 10:46:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ts.php?c=15&t=132825&f=1158611560#f
 
Tuosta keskustelusta alkoi, jatketaan täällä :)
 
----------------------
 
Musamaailmasta juu, 126 € ja TBP käsittääkseni, ei ainakaan tunnu dumppaavan soundia.
 
Tuohon hintaan saa kyllä ollakin TBP. Ja ulkonäöllisesti ja MI Audion sivuilta taustoja lukiessa ihmettelisin jos ei olisi. Tuohon hintaan muuten saisi melkein kaksi marshallin särötintä, vaikka erikseen kevytroso ja highgain :O
 
svilo
19.09.2006 11:26:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ts.php?c=15&t=132825&f=1158611560#f
 
Tuosta keskustelusta alkoi, jatketaan täällä :)
 
----------------------
 

 
Tuohon hintaan saa kyllä ollakin TBP. Ja ulkonäöllisesti ja MI Audion sivuilta taustoja lukiessa ihmettelisin jos ei olisi. Tuohon hintaan muuten saisi melkein kaksi marshallin särötintä, vaikka erikseen kevytroso ja highgain :O

 
Pidätkö siis ovh:ta kalliina? Tuohan on halpa esim verrattuna Iban TS-9:iin, ja laadukkaampi. Ja jos olet näppärä käsistäsi, tee toki itse.
 
www.vilo.net/temp/spedet/crunch_box.JPG
 
/sv
 
- tone is everything -
Q: Is solid-state really as evil as you say? A: Yes (R.Aiken)
Terry Pantheras
19.09.2006 11:42:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pidätkö siis ovh:ta kalliina? Tuohan on halpa esim verrattuna Iban TS-9:iin, ja laadukkaampi. Ja jos olet näppärä käsistäsi, tee toki itse.
 
www.vilo.net/temp/spedet/crunch_box.JPG
 
/sv

 
Joo, itse odotin sen olevan huomattavasti kalliimpi kun arvioita lueskelin ennen testiä. Ainakin tähän mennessä hinta/laatusuhde on ollut enemän kuin kohdallaan. Crunch Boxin tyylistä rosotinta olen jo pitkään etsinyt.
 
http://www.mikseri.net/thelazywhale
efunkelist
19.09.2006 12:45:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pidätkö siis ovh:ta kalliina? Tuohan on halpa esim verrattuna Iban TS-9:iin, ja laadukkaampi. Ja jos olet näppärä käsistäsi, tee toki itse.
 
Ei tuo KALLIS ole, ibanezin ts9 kyllä on ;) Mutta pedaalin arvo ei huomattavasti nouse siitä että bypass toteutetaan hardwirenä ja siksi odotan itse että yli €100 hintaisissa polkimissa on TBP
 
www.vilo.net/temp/spedet/crunch_box.JPG
Toki piirilevyllä tuo on kompakti toteutus, mutta ei tuossa ole paljoa osia, näkkärille vain ja tukevaan koteloon. Jos kytkiksen saisin niin todellakin tekisin itse. Laitteen hinnaksi tulisi noin €30 osilta ja työtä muutama ilta ja huom. laatu ei ole huonompi kun osaa tehdä.
 
http://www.generalguitargadgets.com … content&task=view&id=150&Itemid=178
 
Tuolta löytyy bsiab2 kytkentä ja layout ja kaikki tarpeellinen. Vaikka rakennussarjana voi tilata. On muuten hyvin samannäköistä tekniikkaa ja bsiab2:ssa on kannessa vielä contour-kytkin jonka veikkaan vastaavan sitä mikä CB:ssä on sisällä tarkkuuspotikalla.
 
--
 
Ja ei, tarkoitukseni EI ole dissata Crunch Boxia. Se on varmasti hyvä pedaali ja hintansa väärti. Itseasiassa, jos pedaali on todella hyvä, helposti siitä oman juttunsa löytävä ihminen voisi maksaa enemmänkin.
 
Kiinankeisari
19.09.2006 12:50:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kuvailkaas hei omistajat vähän tuon saundia, vastaako kuinka hyvin MI audion kotisivujen klippejä?
 
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Dr. Muff
19.09.2006 13:02:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta pedaalin arvo ei huomattavasti nouse siitä että bypass toteutetaan hardwirenä ja siksi odotan itse että yli €100 hintaisissa polkimissa on TBP
 
Kandee lukea:
http://www.petecornish.co.uk/case_against_true_bypass.html
 
Horses for courses.
 
Jossain tapauksissa true bypass on perusteltua, mutta kyllä ehdottomasti ottaisin ennen Cornishin systeemin jossa jokainen pedaali luulee olevansa ensimmäisenä (ja ainoana) ketjussa.
 
MI Audion tuotteet kuten esim Barber Electronicsin ovat erittäin kuluttajaystävällisesti hinnoiteltuja. Toki samalla hinnalla saa kymmenen pehrinkeriä, mutta miksi ottaa kymmenen pehrinkeriä jos voi saada yhden kunnollisen.
 
I read the internet, I know what's going on. - Axl
Terry Pantheras
19.09.2006 13:04:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kuvailkaas hei omistajat vähän tuon saundia, vastaako kuinka hyvin MI audion kotisivujen klippejä?
 
Öö, kaipa ne sinne päin on... Mutta tietenkin, ja tietenkin sen myös itse tiedät, että riippuu vahvistimesta ja äänityksestä. Mutta kuitenkin, itelle tulee jotenkin mieleen sekoitus Marsua, Bogneria ja Soldanoa, samaa olen lukenut myös Harmony-Centralista ja muilta palstoilta, varsinkin Soldano SLO:n osalta. Soundi on jotenkin tarttuva, tai siinä on sellaista keskiäänivoittoista tartuntapintaa ja rosoa, mutta kuitenkin kaikki nuotit kuuluu ja erottuu hyvin... Ääh, oon huono tässä, mutta soundiskaala on pitkälti erottelevasta kompressoituun. Vähän kuin rapeita pähkinöitä hunajassa, jeps... Tekee koko ajan mieli soittaa lisää. OK, nyt loppu. ;)
 
http://www.mikseri.net/thelazywhale
Kiinankeisari
19.09.2006 13:10:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Öö, kaipa ne sinne päin on... Mutta tietenkin, ja tietenkin sen myös itse tiedät, että riippuu vahvistimesta ja äänityksestä. Mutta kuitenkin, itelle tulee jotenkin mieleen sekoitus Marsua, Bogneria ja Soldanoa, samaa olen lukenut myös Harmony-Centralista ja muilta palstoilta, varsinkin Soldano SLO:n osalta. Soundi on jotenkin tarttuva, tai siinä on sellaista keskiäänivoittoista tartuntapintaa ja rosoa, mutta kuitenkin kaikki nuotit kuuluu ja erottuu hyvin... Ääh, oon huono tässä, mutta soundiskaala on pitkälti erottelevasta kompressoituun. Vähän kuin rapeita pähkinöitä hunajassa, jeps... Tekee koko ajan mieli soittaa lisää. OK, nyt loppu. ;)
 
hyvinhän tuo luonnistui, kiitos vaan. tottahan vahvistimella on merkitystä, ja henk. koht . tuo tulis vielä vahvistimen särön päälle, ja sehän muuttaa tilanteen ihan kokonaan. mutta pitää seuraavalla Helsingin reissulla poiketa musamaailmassa kokeilureissulla, sittenhän tuo selviää että onko mulle sopiva.
 
niin ja oon samaa mieltä siitä että varsin houkuttelevasti hinnoiteltu palikka on kyseessä.
 
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Artist
19.09.2006 14:17:49 (muokattu 19.09.2006 14:17:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oo, kyllä MI Audion valmisteet ovat varsin edullisissa hinnoissa, varsinkin kun vertaa moniin muihin boutique-merkkeihin.
 
Blues Pro oli intensiivisen testin perusteella periaatteessa oikein hyvä, mutta ei mulle ihan "se" juttu. Helposti kuitenkin hintansa väärti.
 
Marshallin säröistä mulla on kokemusta Bluesbraker 2:sta, joka oli ihan ok, mutta ei erittäin kestävä, siitä hajosi tuo virtalähteen jakki jotenkin oudosti ihan itsestään.
 
Mutta nyt menen testailemaan hankkimaani MI-Audio Tube Zonea. ;)
 
"Don't push me, cos I'm close to the edge"
efunkelist
19.09.2006 16:56:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta nyt menen testailemaan hankkimaani MI-Audio Tube Zonea. ;)
 
Tuokin on kiinnostava! Kerro meillekin ihmeessä lisää siitä laitteesta jookos kookos
 
Artist
21.09.2006 15:52:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuokin on kiinnostava! Kerro meillekin ihmeessä lisää siitä laitteesta jookos kookos
 
Okei, koitetaan.
 
Tuo on siis laitteen 2. versio, josta manuaali kertoo seuraavaa: http://www.miaudio.com/Tube%20Zone%20Owner's%20Manual%20v2.pdf
 
Mielestäni monipuolinen laite, säätövaraa piisaa. Ulkopuolella on kolmiasentoinen äänenvärikytkin, jolla saa joko midscoopin (en käytä), flatin tai mid-boostin. Sen lisäksi löytyy kaksi sisäistä trimmeriä, joilla voi säätää kirkkauta ja characteria. Kirkkaussäätö on varsinkin hyvä, saa sopimaan vähän tummemmankin vahvistimen kanssa ilman että menee kovin epäselväksi.
 
Ja tietty perus volume, tone, drive potikat.
 
Soundi tuossa on hyvä, ja mitään kohinoita ei tule ennen kuin vasta isoilla säröillä. Nyt käyttelen tuomaan mukavaa soolosärösoundia kun ei viitsi vahvistinta ihan täysillä luukuttaa. Drive potikkaa ei kyllä tarvitse paljon yli puolenvälin missään vaiheessa kääntää, ainakaan minun käytössä.
Ihan hiljaisilla voimakkuuksilla soittaessa soundi on vähän puuroinen, mutta aika hyvin vähän, eikä hirveän hyvin ihan miedoilla gaineilla toimi. Mun käyttöön kyllä just hyvin.
 
Pikkasen kovemmilla volyymeilla (siis silleen, että kehtaa kyllä vielä kotonakin soittaa) laite toimii paremmin, ja miedot gainit pääsevät kunnolla oikeuksiinsa ja soundi on erotteleva eikä puuroudu. Toimii myös ihan kivasti drive nollassa boostina.
 
Eipä näin parin päivän perusteella osaa enempää sanoa. Noita sisäisiä säätimiä en ole hirveästi viitsinyt testailla, etsin vain sellaisen omaan laitteistoon sopivan yleissärösoundin enkä jaksanut jokaista säätömahdollisuutta erikseen hirveästi analysoida.
 
Tuossa uusimmassa mallissahan on etuna se, että kaikki kontrollit löytyvät ulkopuolelta jolloin lennossa säätäminen on helpompaa.
 
Toivottavasti tästä kirjoituksesta nyt jotain iloa oli.
 
"Don't push me, cos I'm close to the edge"
efunkelist
21.09.2006 19:31:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toivottavasti tästä kirjoituksesta nyt jotain iloa oli.
 
Kyllä minusta. Täytyyhän palikkaa kuitenkin joka tapauksessa omin korvin kuulla ennenkuin ymmärtää minkä tyyppinen rikko sillä saadaan aikaiseksi. Jos joskus tarvitsen vielä lisää erilaisia säröttimiä (siis niitähän ei kitaristilla liikaa voi olla) niin tiedänpähän tuonkin tsekata.
 
Spiral
02.02.2011 20:50:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkään olen tätä pedaalia torilta kyttäillyt ja nyt lähti sopuhintaan.
 
Ensimmäiset testit osoitti että tässä on kaiklla tavoin älyttömästi potkua. Volumella saa boostattua hillittömästi, tonessa on varaa kans ja säröä löytyy enemmän kuin tarpeeksi. Lisäksi presence kontrolli laitteen sisällä vie soundin kirkkaasta ihan tummaksi.
Tämä kaikki pikatestillä Tech 21 TM60:sen kanssa:
http://www.youtube.com/watch?v=cZju8LklEJY
 
Kokeilin ja tein pienen videon tuosta myös SD-1_llä boostattuna, ja sieltä alkoi löytymään se minun soundi. Pistän siitä videon kunhan saan sen editoitua.
 
Spiral
02.02.2011 23:08:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä vielä Crunch Boxia boostattuna:
http://www.youtube.com/watch?v=rDrLUM9qeSY&hd=1
 
efunkelist
03.02.2011 09:03:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

google löytää nykyään tähän schemat ja piirilevypohjan ja layoutin myös verolevylle. lisäsin tämän to-do-listaani
 
yhtään en vielä ole rakentanut sitten tokan bsiabin mutta listalla ois mm
-tubescreamereita lisää
-bsiab
-guvnor
-ocd klooni
-crunch box
-jotain muita vastaavia...
 
se jumalan päivä kun nuo on kaikki samalla lattialla (jälkeen 20.12.2012?) aion tehdä puuhastelijapätevän vertailun ja sitten koittaa fuusioida spedut yksiin kuoriin... :)
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
dropD
03.02.2011 09:41:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

efunkelist: google löytää nykyään tähän schemat ja piirilevypohjan ja layoutin myös verolevylle. lisäsin tämän to-do-listaani
 
yhtään en vielä ole rakentanut sitten tokan bsiabin mutta listalla ois mm
-tubescreamereita lisää
-bsiab
-guvnor
-ocd klooni
-crunch box
-jotain muita vastaavia...
 
se jumalan päivä kun nuo on kaikki samalla lattialla (jälkeen 20.12.2012?) aion tehdä puuhastelijapätevän vertailun ja sitten koittaa fuusioida spedut yksiin kuoriin... :)

 
Lohduttavaa, että muillakin on näitä kasautuvia to-do listoja;-) Itellä olis jonossa ainakin EA tremolo, pt-80 tai rebote dilsa, tuunattu big muff, keinokuorma ja reezafratzitz jos vaan jostain löytyis schema. Työn alla omituinen 2-kanavainen hi-gain SE vahvistin, mikä varmaan vie kaiken joutavan ajan seuraavan vuoden... Ja BSIAB pitäis koteloida uudelleen ja RAT... ja .... Ehkä vuoteen 2015 mennessä voi viimeisetkin kaupalliset soittovehkeet siirtää torille ellei ole itse siihen mennessä siirtynyt hourulaan...
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
teejk
03.02.2011 11:25:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral: Tämä kaikki pikatestillä Tech 21 TM60:sen kanssa
 
Hitto, mut mä tykkäsin. Joskus tuota on tullut kuumoteltuakin. Täytyy vissiin jostain metsästää itellekin tommonen.
 
Spiral
03.02.2011 11:41:05 (muokattu 03.02.2011 11:41:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lainsuodatin: Hitto, mut mä tykkäsin. Joskus tuota on tullut kuumoteltuakin. Täytyy vissiin jostain metsästää itellekin tommonen.
 
Kyllä noita torillakin on liikkunut aika tasaseen tahtiin.
 
leijona
03.02.2011 13:51:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erityisen monipuoliseksi säröksi en tuota vehjettä kumminkaan mainostaisi. Sävyä pystyy säätämään ihan ok, mutta särö lähtee sellaisesta keskisäröisestä Hi-gainiin. Kevytrosoja siitä on turha hakea.
 
Spiral
03.02.2011 13:52:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

leijona: Erityisen monipuoliseksi säröksi en tuota vehjettä kumminkaan mainostaisi. Sävyä pystyy säätämään ihan ok, mutta särö lähtee sellaisesta keskisäröisestä Hi-gainiin. Kevytrosoja siitä on turha hakea.
 
Tämä on totta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «