Aihe: Kysymys erään biisin soitosta
1
Ssyba
18.09.2006 16:17:27
Moro. Kyselisin tässä muiden mielipiteitä yhden biisin soittamisesta bassolla, jos täältä vaikka joku olisi sitä soitellut tai muuten voisi heittää asiasta mielipidettä :)

http://www.bassmasta.net/r/rammstein/162316.html

Tuossa on tabsit, ja biisihän on Rammsteinin Seemann. Tiedän ettei tuo ole ns. helpoimmasta päästä soittaa, mutta rohkeana lähdin koittamaan kuten aina. Tähän asti olen jokaisen vastaantulevan biisin opettellut kohtuunopeasti soittamaan mutta tuossa nousi seinä täysin pystyyn.

Kysynkin siis, onko tuo oikeasti vaikea vai kuseeko tekniikkani?
Wilkeson
18.09.2006 16:38:29
Moro. Kyselisin tässä muiden mielipiteitä yhden biisin soittamisesta bassolla, jos täältä vaikka joku olisi sitä soitellut tai muuten voisi heittää asiasta mielipidettä :)

Tuossa on tabsit, ja biisihän on Rammsteinin Seemann. Tiedän ettei tuo ole ns. helpoimmasta päästä soittaa, mutta rohkeana lähdin koittamaan kuten aina. Tähän asti olen jokaisen vastaantulevan biisin opettellut kohtuunopeasti soittamaan mutta tuossa nousi seinä täysin pystyyn.

ei kuse tekniikkasi.

mun mielestä toi on tosi simppeli. näyttäs olevan aika simppelii kuvioo koko hoito.

periaattees tuommosta samaa kaavaa koko ajan. muutamas kohtaa joutuu vaa vaihtaa pikkasen otetta ja samaa skaalaa oikeestaa koko ajan. ei muutaku sormet liikkumaan ni siitä se lähtee. veikkaan et ku aika nopeesti hiffaat ton kuvion ni naurahdat et olipa saatana simppeli.

joskus tulee noita et ei jumalauta...miten tää ny menee mut aina ne vaa sit menee.
Ssyba
18.09.2006 16:42:20
Joo, vähän arvelinkin. Olen nähny monia live-esiintymisiä mm. tosta biisistä ja se basisti (Oliver) vetää sen aika kepeän näkösesti. Tarvii vaan hakata päätä seinään :)

Niin muuten, tiedätkö biisiä? Meinaan sitä että tiedätkö suunnilleen millä nopeudella tota vedetään.
leksi-B
18.09.2006 16:43:49

Eihän tämä ole nopea eikä mikään.. hidas... sulla o oltava tekniikassa vika..!! tonhan soittaa silmät kiinni :D
;REPS
Wilkeson
18.09.2006 16:56:59
Joo, vähän arvelinkin. Olen nähny monia live-esiintymisiä mm. tosta biisistä ja se basisti (Oliver) vetää sen aika kepeän näkösesti. Tarvii vaan hakata päätä seinään :)

Niin muuten, tiedätkö biisiä? Meinaan sitä että tiedätkö suunnilleen millä nopeudella tota vedetään.

toihan on iha slovari. letkee pumputus.

tokihan mä rammsteinin biisit tiedän. iha pariin otteeseen livenä käyny tsekkaamassa.

toi menee silleen ku vaa keskityt vähä ja painat kaaliin biisin kulun. se vaa lähtee sieltä.

perus pim-pim-pim juttu.

tos ei oikeestaa juurikaan tartte otelaudan handuu paljookaa liikutella.

tyyliin metallican orionin hidas kohta mis basso alkaa vetää pim-pi-pim juttuu on hyvä treenihomma ja esim iron maidenin rime of the ancient marinerin hidas rullaus mis on samankaltasta pim-pim-pimiä. niil on helppo treenata ton tyylisii kuvioita.

nää nyt tuli vaa mieleen yhtäkkii.
okoranta
18.09.2006 17:02:39

Eihän tämä ole nopea eikä mikään.. hidas... sulla o oltava tekniikassa vika..!! tonhan soittaa silmät kiinni :D

Tästä kommentista taisi olla paljon hyötyä topicin aloittajalle.
Jos pako on Mahe, Oz on Turbo -Juzzu-
Wilkeson
18.09.2006 17:33:24
Tästä kommentista taisi olla paljon hyötyä topicin aloittajalle.

joo niin tais.

en sit tiä oliko munkaan pölpötyksistä paljoo sen enempää hyötyy tätä biisii ajatellen mut yritin vaa noit vammasii pim-pim hommia selostaa.

toivottavasti JR hiffas mitä hain takaa näitten mainitsemieni biisien kohalla.eli sitä et ne on hyvii pimputus treenejä.

täs ku kirjottelee on aika pirun vaikee "näyttää" et miten se menis helposti ja miten kandee kättä ja sormii liikutella.

mut kuten sanoin ni ton tajuu tosi nopeesti ja sit se vaa rullaa!

iltaan mennes se menee!!!!!!
Wilkeson
18.09.2006 17:45:44
vielä lisätäkseni et basso osuushan ei oo mikään iha slovari.muutenhan toi on hidas biisi.

muta se on sitä aika samaa skaalaa koko ajan.hyvää sormi tai plekuharjotusta!

kummalla diggaa soitella.
Sir Härö
18.09.2006 19:07:13
Mitenkäs tuota noin...Soitetaankos tuo alunperin plektralla?
Ainakin peukulla pyyhkien vaikuttaa hyvinkin simppeliltä.

Ulkoaopettelun tuo taitaa vain vaatia.
Turpa kiinni ja kuuntele!
Wilkeson
18.09.2006 19:18:22
Ainakin peukulla pyyhkien vaikuttaa hyvinkin simppeliltä.

Ulkoaopettelun tuo taitaa vain vaatia.

taitaapi kyllä soittaa alunperin plekulla. mutta taipuu sormillaki iha yhtä hyvin.

luulisin kans et plekulla ois helpompi...tai riippuu tietty kumpaan on tottunu.

mä kyllä soitan kaikki sormilla.oon juurtunu siihen.
jukeks
18.09.2006 23:20:31 (muokattu 18.09.2006 23:21:04)

Muistaakseni ainakin Live aus Berlin -dvd:llä Oliver veti peukalolla, etusormella ja keskisormella kyseisen biisin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)