Aihe: Creamwaren ääniraudat
1 2
PIM
17.09.2006 11:20:57
Lieneekö täällä ketään Creamware-käyttäjiä vai mistä syystä Creamwaren DSP/äänikortteista ei juurikaan ole näkynyt keskustelua tällä palstalla? Itse keräsin pois kuleksimasta tuolta torilta pari CW korttia, Pulsar 2 (nykyinen Scope Project) ja Pulsar 2 XTC, heräteostoksena ja nyt muutaman päivän Scope 4.5 järjestelmää opiskelleena en voi kuin ihmetellä kuinka vähälle huomiolle tälläiset "aarteet" on jäänyt.

Niille jotka eivät tunne CW:n kortteja niin lyhyesti selitettynä nuo kortit ovat DSP prosessorikortteja, joilla on mallista riippuen 3,6 tai 14 kpl SHARC prosessoreja pyörittämässä miksereitä, efektejä, syntikoita ja samplereita, joista voi koostaa aina sen hetkiseen tarpeeseen sopivan virtuaalisen studioympäristön. XTC malleja lukuun ottamatta korteilta löytyy vaihteleva määrä i/o liitäntöjä esim. analogi, adat, aes/ebu, spdif, midi. Tutumpiin laitteisiin vertaamalla esim. Scope Project kortti vastaa monipuolisilla liitännöillä varustettua äänikorttia buustattuna kahden UAD-1 kortin laskentateholla. Toisin kuin pelkkiä efektiplugareja pyörittämään tarkoitettujen dsp-korttien kanssa, joissa mikseri toimii natiivisti koneen oman prosessorin pyörittämänä ja vain efektit suoritetaan kortilla, CW:n korttien kanssa ei tarvitse kärsiä latensseista koska koko systeemi miksereineen, efekteineen ja softainstrumenteineen pyörii latenssittomasti (tai ainakin puhutaan samplejen latensseista millisekuntien sijaan) korttien DSP-prosessoreissa.

Scope 4.5 softan mukana tulevien kymmenien pluginien lisäksi saatavilla on myös asianharrastjien tekemiä kymmeniä freeware plugineja ja kolmansien osapuolien maksullisia plugineja, joista esim. kitaristeja kiinnostaa varmasti Dynatuben loistavat Fender,Marshall,Vox ja Mesa vahvistinsimulaattorit.

Lisätietoja:
http://scope.creamware.de/
http://www.planetz.com/forums/
Torniojaws
17.09.2006 12:17:33

Lieneekö täällä ketään Creamware-käyttäjiä vai mistä syystä Creamwaren DSP/äänikortteista ei juurikaan ole näkynyt keskustelua tällä palstalla?

Veikkaisin julmettomia hintoja yhdeksi syyksi.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
PIM
17.09.2006 12:46:27
Veikkaisin julmettomia hintoja yhdeksi syyksi.

Julmettuja? Verrattuna mihin? Halpojahan noi on DSP korteiksi. Uusi Scope Project kortti maksaa vähän enemmän kuin UAD-1 ja noita tuntuu olevan joka jepellä täällä. Ja Scope Projectissa on sentään kattavat liitännät pelkän DSP-osaston lisäksi.
Torniojaws
17.09.2006 12:48:24

Noin yleisesti :) Veikkaisin kuitenkin, että 98% käyttäjistä täällä käyttää sen 1000 euroa yhteensä kaikkiin omistamiinsa nauhoituslaitteisiin, ei pelkästään ääni/DSP-korttiin.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Antti1
17.09.2006 12:51:30
Multa löytyy Scope Home ja ADAT expansion. Hyvin ovat pelittäneet, tosin softa pitäisi päivittää uusimpaan. En mä keksi noista mitään huonoa sanottavaa, plugaritkin kuulostavat toooodella hyviltä. Varsinkin Masterverb on ollut mun mieleen joissain jutuissa.

Mitäs tässä sanoisi noista sitten... Ovat rahansa arvoisia, varsinkin käytettyinä. Suosittelen.
Kiinnostaako kitaristin ura keikkailevassa bändissä? Ota yhteyttä pikimmiten!
samic
17.09.2006 13:04:34

juuups..ohan noita pari kpl mullaki...ohan ne asiallisia...
ei ole
PIM
17.09.2006 13:07:15
Mitäs tässä sanoisi noista sitten... Ovat rahansa arvoisia, varsinkin käytettyinä. Suosittelen.

Onneksi olin valppaana kun sattui kohdalle, alle 900 eurolla kaksi korttia eli yhteensä 12 DSP:tä, uusin versio softasta ja laskentapoweria neljän UAD-1:n verran. Eipä juuri harmita että piti RME:n Cardbus/Digiface systeemi myydä noiden alta pois.
Antti1
17.09.2006 13:09:03
Torilla oli muuten 400€ hinnalla se 6dsp:n lisäkortti. En tiedä onko vielä myynnissä, mulla ei valitettavasti rahat riittänyt siihen. Kysykää ihmeessä, saa taas kummasti lisää laskentatehoa.
PIM
17.09.2006 13:11:30
Torilla oli muuten 400€ hinnalla se 6dsp:n lisäkortti. En tiedä onko vielä myynnissä, mulla ei valitettavasti rahat riittänyt siihen. Kysykää ihmeessä, saa taas kummasti lisää laskentatehoa.

Ei ole enää;)
Antti1
17.09.2006 13:12:22 (muokattu 17.09.2006 13:14:18)
Ei ole enää;)

No perkele sentään... :)

EDIT: Mun mielestä se reitityssofta on kyllä parhautta, kun sen kanssa vaan pääsee sinuiksi. Siinä on ihan tajuttomasti mahdollisuuksia, vielä kun mä pystyn käyttämään 16 monolähtöä ja kortin omaa stereolähtöä monitorointeihin. Sen kaverina kun on 6-kanavainen kuulokevahvistinkin, niin saa jo vähän leikittyä studiokuuntelua kotonakin.
PIM
18.09.2006 10:36:27 (muokattu 18.09.2006 13:27:19)
No vähiinpä näyttää jävän tämäkin keskustelu;) Missäs on palstan ammattilaisten näkemykset CW:n tuotteista?

Oletteko tututustuneet minkä tasoisia ovat ilmais pluginit, joita löytyy esim. täältä.

http://www.planetz.com/forums/viewforum.php?forum=16&3929

Lisäys: Eilen tuli muutama tunti pyöriteltyä noita Dynatube vahvistinmallinnuksia ja kylläpä aika siinä touhussa riensikin. Ensinnäkin aivan uskomaton fiilis soittaa latenssitonta vahvistinmallinnusta ja laittamalla kaikki neljä erityyppistä vahvistinta rinnakkain sai yhden kitararaidan soundiinkin melkoista syvyyttä ja eloa. Taitaapa joutaa kaikki muut mallinninhärpäkkeet myyntiin.
samic
18.09.2006 23:10:14 (muokattu 18.09.2006 23:12:38)

ostin eilen sen Vintage Compressor (vingo) ja täytyypäs kehasta sitä kompuraa khyl...
normi hintahan sillä on 198e js nyt tarjouksena 98e :)

Onkos sulla pete se?
ei ole
milcoin
18.09.2006 23:49:35
Missäs on palstan ammattilaisten näkemykset CW:n tuotteista?

Mulla on digimikserin muuntimena Creamwaren A16 ja se on ainakin ihan hyvä. Muista vehkeistä mulla ei oo kokemusta.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
PIM
19.09.2006 07:41:30
ostin eilen sen Vintage Compressor (vingo) ja täytyypäs kehasta sitä kompuraa khyl...
normi hintahan sillä on 198e js nyt tarjouksena 98e :)

Onkos sulla pete se?

Joo, itse asiassa tuo näyttäisi tulleen tuon Pulsar 2:n mukana extrana ja Dynatube paketin kylkiäisenä näytti tulleen joku Vinco DT versio samasta aiheesta.

Olenko käsittänyt oikein, että jos haluaa myydä noita plugineja toiselle käyttäjälle, mikä käytännössä tarkoittaa pluginin rekisteröintiä toiselle CW kortille, niin CW veloittaa siitä 35 euroa tai useamman efektin siirrosta 55 euroa? Auts.
PIM
19.09.2006 07:44:28 (muokattu 19.09.2006 09:44:09)
http://www.thomann.de/thoiw3_creamw … pl_transient_designer_prodinfo.html

Tuosta plugarista kiinostas kuulla,et toimiiko lähellekkään niinko rautamalli.

Mulla taitaa olla tuosta se kevyempi versio, eli SPL Attacker. Jos haluat kuulla miltä tuo kuulostaa, niin lähetä joku wav-tiedosto sähköpostilla niin ajan sen tuon läpi muutamilla eri asetuksilla.

Lisäys: Uutta riffiä lueskellessa iski taas suuruudenhulluuskohtaus ja seuraavaksi pitää saada Focusriten Liquid Mix systeemi kunhan windows versio siitä joskus valmistuu.
Daunt
19.09.2006 08:16:44
Ihan vain tiedoksi, että Helsingin DLX Musicin tarjouskorissa on jotain Creamware-sälää. En tiedä tarkalleen mitä. Jos kiinnostaa, soitelkaa sinne.
Dauntless -Death/Thrash Metal-
PIM
27.09.2006 10:59:18
Niinhän siinä kävi kuten pelkäsin, eli Solifer karkas kunnolla metsähallituksen puolelle ja nyt käsissä on kolme P2:sta jotka olis tarkoitus ahtaa samaan koneeseen.

Samic hei, sulla kun on noita myös usempi käytössä niin miten noi kannattais asentaa koneeseen? Uusi emo ja prossu on tulossa lähipäivinä ja ajattelin pistää koneen muutenkin sileäksi ja aloittaa puhtaalla XP asennuksella. Eli kannattaisko ensin asentaa toi kortti, jolle on rekisteröity uusin Scope ja vasta sen jälkeen heittää sisään noi pari muuta, vai asentaa kerralla kaikki kolme ja sitten vasta asennella softat. Jostain olen saanut päähäni että tuolla ekalla tavalla asennettuna voisin sitten ajaa kaikkia plugineja myös noilla kahdella muulla kortilla vaikka niille onkin rekisteröity vanhempi Scope versio.
sami_sumea
27.09.2006 11:54:08

http://www.thomann.de/thoiw3_creamware_vinco_prodinfo.html
Hoho 98e creamwarella tarjouksena :)

Hm, jossain näin jotain sokkotestiwaveja noista 1176-klooneista vs. oikee 1176 ja toi oli todella lähellä originaalia, selkeesti lähempänä kuin UAD:n vastaavat ja kilometrin parempi ku bomb factoryt..

Et siinä vois olla ihan jees 98 euron investointi :)

...
"Vaikka olis miljoonan markan kaiku ja sinne syötetään paskaa, tuloksena on vain kaiutettua paskaa". (c) Tipi Tuovinen, 2002.
PIM
27.09.2006 12:15:17

Et siinä vois olla ihan jees 98 euron investointi :)

...

Ei o muuten pahan hintaisia nää CW:n raudatkaan käytettynä. Eilen ostin 300 egellä käytetyn P2:n ja yks oli muutama päivä sitten kaupan 150 eurolla, mutta se ehti mennä. XTC modessa näitä voi käyttää ihan UAD:n tapaa VST efekteinä ja puhdasta laskentatehoa yhdessä Pulsar2:ssa pitäisi olla lukujen valossa noin kahden UADin verran. Eli kannattaa tsekata jos osuu sopivasti kohdalle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)