Aihe: Avatar kaappien toimitusajat, palvelu ym.
1 2 3
Maiden01
20.09.2006 11:26:43
Oolraits. Missäs liikkeessä sä kävitkään? Mä kun oon muuttamassa Jkl:ään ja ihan huvikseni kiinnostaa tietää. Onhan noissa Jkl:n liikkeissä kyllä tullut ravattua.

Musikantissa oon tottunu asioimaan, jotenkin tykästyny siihen enemmän. Tosin Musapörssiin kannattaa kyllä mennä mikäli jotain osia esim. tallanjousia tms. haet. Lisäksi siellä on vähän laajempi soitinvalikoima ja niiden testaus on siellä ehkä vähän mukavampaa.
Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni?
mr.menial
26.09.2006 16:40:10
hei Maiden01

saitko selville hinnan noille avatar kaapeille?
joukov
26.09.2006 18:23:35
Suosittelen tarjouksen kysymistä myös täältä: http://www.gear4music.nl/
Säästöä voi tulla satoja euroja.
"Paul Stanley: Live To Win - 10/10"
Dr. Muff
26.09.2006 18:50:34

2x12" kaapit tulee tuota kautta kalliimmaksi kuin Custom Shopin kautta ja toimitusaika 10-12 viikkoa. Tosin Custom Shopin valikoima tällä hetkellä suppea, mutta tekevät tilauksen syksyn kuluessa.
I read the internet, I know what's going on. - Axl
Hezus
28.09.2006 13:54:00
2x12" kaapit tulee tuota kautta kalliimmaksi kuin Custom Shopin kautta ja toimitusaika 10-12 viikkoa. Tosin Custom Shopin valikoima tällä hetkellä suppea, mutta tekevät tilauksen syksyn kuluessa.

Tiedä sitten ovatko hinnat muuttuneet sitten elokuun, mutta mun tilaama G212H Premier maksoi 536e postikuluineen. Custom Shopissa näyttäisi olevan 565e. Eihän tossa tosin isoa eroa ole, mutta CS:stä on tosiaan seuraava tilaus lähdössä "joskus syksymmällä".
It is impossible to achieve the aim without suffering
Maiden01
29.09.2006 15:20:26
Ollut netti pari päivää poikki, mutta nyt asiaan. Eli soitin eilen Musapörssiin ja kysyin millä aikataululla Avatareja saisi. No myyjä kertoi, että luultavasti ei tule enää niitä Suomesta saamaan, kuulemma ei ole kannattavaa niitä tuoda ja myydä täällä. No voi prkl... Sanoi että CS:stä tai mistään muualtakaan ei enää saisi, oli kuulemma jutellut CS:n myyjän kanssa asiasta.

Mahtaako noita olla jossain Suomessa varastossa, 4x12 kaappeja G12H30:llä ja V30:llä, tuskin kuitenkaan harvinaisin yhdistelmä? Kenelläkään ajankohtaista tietoa tästä Avatar tuonnista?
Maiden01
29.09.2006 15:25:09

Mites tuo ulkomailta tilaus tuo muita kuluja, toimittavatko samalla periaatteella, kuin vaikkapa Thomann, että tietty postikulu ja tulee tavara kuin tavara. Kuinka paljon tollaselle 4x12 kaapille tulisi postikuluja suunnilleen? Vissiin EU alueella näistä ei mitään tulleja tai veroja tarvitse maksella? Tietääkö kukaan tuollaisen Custom kaapin hintaa(vähän riippuen elementeistä), tuolta sivulta en hintaa löytänyt.
Maiden01
29.09.2006 15:34:28
Kävinpä tonne Hollantilaiseen firmaan vielä laittamassa sähköpostia, toivottavasti vastaus tulee nopeasti, kun toimitusajat voivat kuitenkin venähtää. Voihan olla että edes eurooppaan noita ei saada enää kovin kauaa, tai sitten tämä koski vain Suomea, en tiedä asiasta sen tarkemmin.
Maiden01
01.10.2006 20:20:19
Nostoa..., kenelläkään mitään tietoa liittyen Avatarin tämän hetkiseen saantiin?
Mursuviiksi
01.10.2006 20:35:56
Voi hyvinkin olla, että niiden tuonti ei ole kannattavaa Eurooppaan. CS:lläkin meni vissiin ensimmäisten Avatarin kaappien kanssa persnetolle (rahtikulut yms. mukaan laskettuna) ja hintojen korotus kumosikin sitten koko Avatarien idean. Pitäisi saada Eurooppaan oma "Avatar" niin olisi samat hyödyt kun Avatarin ostajilla jenkkilässä on: kilpailukykyinen hinta muihin valmistajiin nähden.
I was walking down the street with my friend and he said "I hear music." As if there's any other way to take it in. - Mitch Hedberg (R.I.P.)
Hanok
02.10.2006 00:57:43
Pitäisi saada Eurooppaan oma "Avatar" niin olisi samat hyödyt kun Avatarin ostajilla jenkkilässä on: kilpailukykyinen hinta muihin valmistajiin nähden.

Ehkäpä sellainen onkin olemassa:

http://www.labogaamps.com/english/kolumny.html#kgitarowe

Kyseessä siis puolalainen vahvistinvalmistaja Laboga, joka tekee Music Store Kölnille Fame-vahvistimet. Firmalta voi tilata kitarakaappeja suoraan haluamillaan elementeillä, tai varmaankin halutessaan myös ilman elementtejä. Ainakin vielä muutama viikko sitten heillä oli Classic-mallin 4 X 12" eli kokovanerinen kaappi Vintage 30-elementeillä tarjouksessa hintaan 550 euroa. Normaalihinnaksi ilmoitettiin n. 670 euroa. Nuo kaappimallit joissa on käytetty joko osittain tai pelkästään lastulevyä ovat sitten vähän halvempia. Noissahan on vielä vähän valinnanvaraa ulkonäönkin suhteen kun on muutama eri vaihtoehto etukankaaksi.

Ainakin paperilla tuo näyttää mielestäni aika hyvältä, mutta omakohtaisia kokemuksia minulla ei ole. On kyllä käynyt mielessä ihan sokkona tilaaminenkin mutta asia ei ole juuri nyt ajankohtainen.
Twinkle
02.10.2006 01:00:23
Firmalta voi tilata kitarakaappeja suoraan haluamillaan elementeillä, tai varmaankin halutessaan myös ilman elementtejä. Ainakin vielä muutama viikko sitten heillä oli Classic-mallin 4 X 12" eli kokovanerinen kaappi Vintage 30-elementeillä tarjouksessa hintaan 550 euroa.

Joku täällä oli tilannut tuommoisen 2x12 -kaapin V30:lla ja kuulemma kotelointi oli lastulevyä. Mitenköhän se sitten on.
Pekkatapio
02.10.2006 09:21:21
Joku täällä oli tilannut tuommoisen 2x12 -kaapin V30:lla ja kuulemma kotelointi oli lastulevyä. Mitenköhän se sitten on.

Kölnistä tilasin Fame-kaapin, joka on lastulevyä. Noita Labogoja näyttää saavan kolmea eri tyyppiä ja varmaan hinnassakin sittten näkyy erot.

http://www.labogaamps.com/english/212.html
Ruista ranteeseen ja pettua pohkeeseen!
Twinkle
02.10.2006 17:23:50
Kölnistä tilasin Fame-kaapin, joka on lastulevyä. Noita Labogoja näyttää saavan kolmea eri tyyppiä ja varmaan hinnassakin sittten näkyy erot.

http://www.labogaamps.com/english/212.html

Näköjään muistin oikein, tosin enpä tiennyt että labogalla on noita kolmea sorttia.

Aika hauska homma tuo muuten, että tuossa esitteessä on kolme kaappia. Standard, Classic ja Premium. Standardi olisi lastulevyä, Classic vaneria ja Premium yhdistää kummatkin materiaalit. Yleinen käsitys melkein kun tuppaa olemaan, että lastulevyistä kaappia kannattaa välttää, niin tuo pistää kalleimpaan malliinsa kumpaankin.

Toisaalta, minulla oli kauan sitten se Ibanez Toneblaster joka myöskin oli lastulevyä, enkä suurta moitteen sijaa koko vehkeestä löytänyt soundillisesti enkä muutenkaan.
Hanok
02.10.2006 18:28:48
Näköjään muistin oikein, tosin enpä tiennyt että labogalla on noita kolmea sorttia.

Aika hauska homma tuo muuten, että tuossa esitteessä on kolme kaappia. Standard, Classic ja Premium. Standardi olisi lastulevyä, Classic vaneria ja Premium yhdistää kummatkin materiaalit. Yleinen käsitys melkein kun tuppaa olemaan, että lastulevyistä kaappia kannattaa välttää, niin tuo pistää kalleimpaan malliinsa kumpaankin.

Itse asiassa kokonaan vanerista tehty Classic on noista se kallein, vaikka mallinimet ehkä antaisivat olettaa jotain muuta.

Toisaalta, minulla oli kauan sitten se Ibanez Toneblaster joka myöskin oli lastulevyä, enkä suurta moitteen sijaa koko vehkeestä löytänyt soundillisesti enkä muutenkaan.

Sen perusteella mitä olen kitarakaappeja testaillut sanoisin että elementeillä on soundiin huomattavasti suurempi vaikutus kuin kotelon materiaalilla, mutta tuskin siitä materiaalistakaan tinkiä kannattaa. Jos budjetti on satasesta tai parista kiinni niin ehkä kannattaa ottaa mieluummin vähän parempi 2 X 12".

Avatarin kaapithan ovat jenkeissä aika uskomattoman halpoja. Jos ne soundaavat niin hyvälle kuin jotkut väittävät, ei hyvän kitarakaapin teko voi olla hirvittävän kallista. Labogan vanerikaappi ei ole Avatariin verrattuna edes mitenkään erityisen halpa. Framus tarjoaa omaa vastaavaa kaappiaan samassa hintaluokassa.

Summa summarum: kiinnostaisi tosiaan päästä testaamaan Labogan kaappia. Kyllä tuollaiseen voisi rahansa laittaa jos laatu on kohdallaan, kun Avatarin maahantuonti ei olekaan pystynyt sellaisiin hintoihin joita alkuun lupailtiin.
Twinkle
02.10.2006 21:47:08
Itse asiassa kokonaan vanerista tehty Classic on noista se kallein, vaikka mallinimet ehkä antaisivat olettaa jotain muuta.

Ahaa, okei. Hienosti markkinoitu siis.

Sen perusteella mitä olen kitarakaappeja testaillut sanoisin että elementeillä on soundiin huomattavasti suurempi vaikutus kuin kotelon materiaalilla, mutta tuskin siitä materiaalistakaan tinkiä kannattaa.

Toinen näkemys on se, että "tuskin siitä kotelosta kannattaa ylimääräistä maksaa". En sitten tiedä, minä itse myin lastulevy-laatikon pois ja rakensin itse 2x12-kaapin koivuvanerista. En tiedä onko materiaalilla niin hirveästi väliä mutta ei se tuossa kaapissa ainakaan materiaalin tasosta jää kiinni jos soundi on outo.

Avatarin kaapithan ovat jenkeissä aika uskomattoman halpoja. Jos ne soundaavat niin hyvälle kuin jotkut väittävät, ei hyvän kitarakaapin teko voi olla hirvittävän kallista.

Luultavasti keskimääräisen kaapin hinnasta alkaa olla puristettu kaikki se ilma pois mitä siinä on, että pakostakin kaikki samojen materiaalien hinnalla tuotettujen kaappien kokonaishinta jää aika samalle tasolle. Tietty on sitten kaikki ihmemerkit, joiden hinnastosta en tiedä edes miten niitä perusteellaan.
Jormaz
02.10.2006 21:50:37
Mitä matskua on Marsun 1936 2x12?
Jetzt gehts wieder aufwärts
Maiden01
02.10.2006 23:11:47 (muokattu 02.10.2006 23:14:10)
Juu, tosiaan joku uusi Eurooppalainen valmistaja on markkinoille tulossa ja alkamassa ilmeisesti toimittamaan niitä Suomeen, näin ymmärsin CS:n vastausmailista. Olin Musikantin myyjän kanssa keskusteltaessani kuulevinani mainitun Hollannin, joten saattaisi olla että noita aletaan sieltä tuoda, liekö sama firma kuin jo edellisissä postauksissa tuli esille. Laittelen tänne tietoa, kunhan saan sieltä CS:tä enemmän infoa, eivät itsekään vielä ole mistään varmoja. Kehui että nuo uudet kaapit saattavat olla jopa parempia kuin Avatarit, itsellä voi mennä sokko-ostokseksi, joten olisihan se ihan toivottavaa. Toisaalta enpä ole Avatariakaan testannut, niin en tiedä sen oikeaa tasoa.

Avatarien tuonti oli tosiaan tappiollista, myivät koko komeroerän pois tappiolla.
Hanok
02.10.2006 23:16:35
Mitä matskua on Marsun 1936 2x12?

JCM900-sarjaan tehtiin kaappeja ainakin jossain vaiheessa lastulevystä. Itselläni on moinen. Ennen ja jälkeen tuota aikaa ne on tietääkseni tehty vanerista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)