Aihe: väärä laulu tapa..?
1
nareiya
18.09.2006 21:21:41
oon huomannu et mulla on nykyään silleen et kun laulan kotona jotai laulua niin huomaan et mulla leuka alkaa rasittua ja se häiritsee laulamista. tajuan kyllä et mulla on sillo väärä laulutapa, mut mitä mä voisin tehdä että pääsisin tästä mun virheestä pois ja voisin laulaa niin ettei leuka rasitu? vinkkejä?

ja sitte jos osais joku antaa vinkkejä laulun "koti koulutukseen" :) kiitos.
tanjuli
18.09.2006 21:30:07
oon huomannu et mulla on nykyään silleen et kun laulan kotona jotai laulua niin huomaan et mulla leuka alkaa rasittua ja se häiritsee laulamista. tajuan kyllä et mulla on sillo väärä laulutapa, mut mitä mä voisin tehdä että pääsisin tästä mun virheestä pois ja voisin laulaa niin ettei leuka rasitu? vinkkejä?

ja sitte jos osais joku antaa vinkkejä laulun "koti koulutukseen" :) kiitos.

väsyykö leuka vai jännittyykö?

väsymiseen auttaa lepo ja pikkuhiljaa uuteen "työmäärään" totuttelu, jännittymiseen venyttely ja nopeat artikulaatioharjoitukset (popeda-pagodi x miljoona as fast as possible) ja keskittyminen siihen että leuka "roikkuu" eikä osallistu laulamiseen millään tavalla. usein auttaa jo se että avaa suuta isommaksi > kieli siirtyy eteenpäin > kaula rentoutuu > vaikuttaa myös leukaan. joskus myös voi laulaa vaan pelkillä vokaaleilla ja heilutella leukaa siinä samalla pikkusen ettei se hitsaudu paikalleen.
[i hear voices but at least they're on tune]
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)