Aihe: Ehdottakaa mallinnuslaitetta.
1 2
N33m0
18.09.2006 21:29:14

1. säästä rahaa
2. osta pod xt
slow music for slow people
mailbag
18.09.2006 21:33:29
jos metallia soitat älä osta vamppia, jos taas kevyttä soitat niin älä silloinkaan osta vamppia.
McNulty
18.09.2006 21:34:41
Itse olen ollut kovin tyytyväinen PODxt-laitteeseen. Eihän ne mallinnukset koskaan korvaa 100% niitä aitoja asioita, mutta monipuolisempaa ja mukavampaa soittokaveria tai nauhoituskaveria saa kyllä hakea. Ainakin kotosalla ja nauhoitteluissa tuo on kiva laite. Saa himassa kaikki riffit ja biisinalut sekunnissa "nauhalle". Laajennuksien ansiosta PODxt:stä saa taiottua vielä enemmän soundeja. Itse olen tullut hienosti toimeen "peruspaketilla".
These pretzels are making me thirsty!
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
Vapour
18.09.2006 21:39:20 (muokattu 18.09.2006 21:42:34)
Kävin tässä taannoin testaamassa Helsingissä Millbrookissa Zoom g2.1u -nimistä laitosta, joka voisi istua käyttötarkoitukseesi. Vähän hankalakäyttöinen laitos, mutta opittavissa oleva. Soundit oli kohtuuhyvät, 160€:n vermeeksi jopa oikein hyvät, käyttöliittymän sain pääpiirteittäin haltuun yhdellä pitkällä testisessiolla. Laite toimii pattereilla, tai verkkovirralla ja toimii jalkakytkimillä sekä ekspressiopedaalilla.

Itse ostin juuri perjantaina laitteen isoveljen g7:n ja so far olen erittäin tyytyväinen, vaikka laitteen käyttöliittymä tuntuukin olevan osin suunniteltu melkoisessa tuiskeessa. Soundit on kuitenkin hyvät ja sehän on tärkeintä. Maksoin just alle 300€

Nimin. Starlia omistaa tuosta G2:sta ekspressiopedaalittoman version (hieman alle 100€). Oli tehnyt joitain ääniklippejä, jotka löytynee hakusanalla Zoom jostain kitarakamakeskustelusta.

EDIT: Presettien vaihtoaika noissa on G2:ssa 5ms. ja G7:ssa 7ms.joten kohtuullisen viiveettömiä on nuo.
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja, mitä menettää. -Allekirjoittanut.
32788
18.09.2006 21:40:33
Itse olen ollut kovin tyytyväinen PODxt-laitteeseen. Eihän ne mallinnukset koskaan korvaa 100% niitä aitoja asioita, mutta monipuolisempaa ja mukavampaa soittokaveria tai nauhoituskaveria saa kyllä hakea. Ainakin kotosalla ja nauhoitteluissa tuo on kiva laite. Saa himassa kaikki riffit ja biisinalut sekunnissa "nauhalle". Laajennuksien ansiosta PODxt:stä saa taiottua vielä enemmän soundeja. Itse olen tullut hienosti toimeen "peruspaketilla".

Mites vakaasti tuo on toiminut, onko joutunut boottailemaan/resetoimaan paljonkin? Tommoinen olis hyvä, mietin vaan että jos sen ottais keikalle kaveriksi... Ettei mene kesken huippuhekuman tilttiin.
Da Make
18.09.2006 21:52:26
jos metallia soitat älä osta vamppia, jos taas kevyttä soitat niin älä silloinkaan osta vamppia.

Katsele torilta PODeja, myös vanhemmat ovat ihan toimivia hintaan suurin piirtein 250e ja ylöspäin. Vanhemmat BOSS GT-sarjan laitokset, GT-5, GT-3, menenevät nekin ehkä hieman budjetin yli.
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
op87
18.09.2006 21:52:47
Kiitosta vastanneille. Tuo Zoom g2.1u olis kyllä varmaanki mulle soppeli laite.
Kuiteski mulla kyseinen laite tulisi vaan kuuloke soitantaan aika pitkälti, joten nauhoitus ei oo ihan välttämätön, mutta toki hyvä toiminto varmaanki.
atimoc
18.09.2006 21:56:32

Mulla oli V-Amp2, mutta vaihdoin sen Korg Toneworks AX1500G:hen. Vampin ongelma ei ollut itselleni viive, en vain saanut siitä hyviä cleaneja lukuunottamatta mitään itseäni miellyttäviä soundeja ulos. Korgissa on mielestäni paremmat särömallinnukset. Modulaatiot ja tilaefektit ovat äänenlaadullisesti kutakuinkin samaa tasoa, mutta monipuolisemmilla säädöillä. Wahilta ei kannata odottaa liikoja, soundi on paska ja pedaalin liikerata pieni.

Laitetta saa Suomestakin 170e pintaan.
Artificialy aged to give the impression of a good, usedinstrument. -Thomann.de
McNulty
18.09.2006 23:19:36
Mites vakaasti tuo on toiminut, onko joutunut boottailemaan/resetoimaan paljonkin? Tommoinen olis hyvä, mietin vaan että jos sen ottais keikalle kaveriksi... Ettei mene kesken huippuhekuman tilttiin.

Ei ole kyllä koti- ja nauhoituskäytössä ollut mitään ongelmia. Softapäivitykset olen Line6 Monkey-sovelluksen avulla heitellyt sisään ja ottanut säännöllisin väliajoin soundeista varmuuskopiot. Hyvin on pelittänyt minun yksilöni. Uskaltaisin ottaa keikalle mukaan.

Laite lämpenee jonkun verran käytössä, mutta hyvin se on mulla 8-10 tuntiakin kestänyt yhtäaikaisesti päällä.
Aki
19.09.2006 01:01:05

Vanhassa Podissa (versiot 1 ja 2) on aika vahva yleissoundiluonne, jossa saattaa olla paljon häiritseviä piirteitä. Niistä ei säätämällä pääse eroon.

Yamaha DG-Stomp. Jos käytettynä löydät, jää varmasti alle 200€:n. Metalliin se ei ehkä ole sen parempi kuin muutkaan edulliset mallintavat, mutta siinä on kovasti terveemmät perussoundit kuin Podissa ja Vampissa yms.
"Every being in the universe knows right from wrong, Mark." -Prot, 2001
Reddie
19.09.2006 01:08:01
Line6:sen FloorPodille antaisin ääneni. Menee sen kolmekymppiä yli kahdensadan, mut meikäläisen kokemuksen mukaan mallinnussektorilla alle 200€ jäävät vehkeet tarjoilee vaan ja ainoastaan sitä taattua Zoomia.

http://www.thomann.de/iw_smb_suche. … UCHBEGRIFF=floorpod&x=0&y=0

Outoa kyllä, tota härveliä ei vielä löydä Line6sen sivuilta, mutta ainakin uusimassa Riffissä oli iso mainos ja tonne Tompan katalogiinkin kerenny.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
McNulty
19.09.2006 01:09:47
mutta siinä on kovasti terveemmät perussoundit kuin Podissa ja Vampissa yms.

En halua kuulostaa liiakseen siltä että on oma lehmä ojassa, mutta jonkinlainen perustelu voisi olla paikallaan. Omassa PODissa on mallintavaksi laitteeksi kovin pätevät soundit kaikinpuolin. Minulla henk. koht. meni tovi kunnes tuolta löysin ne, joten säätöä vaatii tuo. Kenties DG stompista ne perussoundit saa astetta mutkattomammin, mutta joo... kannattaa siis käydä tsekkaamassa ja testaamassa mikä on se "oma laite".
Aki
19.09.2006 01:16:51

jonkinlainen perustelu voisi olla paikallaan
Mulle tärkeimpiä ovat puhtaat, rootsrosot, ja sellaiset JarmoNikkuLeadit. Kuten mainittua, POD:in oma luonne on jokaisessa soundissa niin vahvasti mukana, että heleätä diskanttia, tiukkaa botnea, tai avointa keskialuetta ei saa ulos sitten millään. Yleissoundi on mun makuun liian ahdas. DG-Stompissa on sen sijaan tarjoolla heleyttä, botne on tiukempi, ja keskialueella on enemmän säätövaraa.

Erot eivät ole mahdottoman suuria, mutta oma Pod 2.0 lähti taannoin vaihtoon sillä sekunnilla kun DG-Stompia pääsin kokeilemaan.

kannattaa siis käydä tsekkaamassa ja testaamassa mikä on se "oma laite".
Ehdottomasti näin. On vallan mahdollista että aiheen aloittaja toteaisi DG-Stompista ettei siinä gaini riitä alkuunkaan, vaikka mulle sitä oli yli tarpeen. Tai että Podissa ei ole diskanttia ollenkaan. Makuja on niin monia.
"Every being in the universe knows right from wrong, Mark." -Prot, 2001
Boogierooster
19.09.2006 01:16:59
Toinen ääni yamaha dg-stompille. käytettynä hinta jää 150e alle ja täyttää kaikki annetut vaatimukset.
Pastilli?
tamart
19.09.2006 03:19:28
Juuri tänään soittelin pitkästä aikaa tuolla omalla DG60fx vermeksellä (siis dg-stompin comboversio) ja ai että kun kuulosti edelleen yhtä (yllättävän) hyvältä.

Volumepotikalla ja soittotatsilla pystyy pelaamaan aivan erilailla kun muiden kokeilemieni mallintavien kanssa.

Ja kyllähän tuosta DG-stompista metallitkin kohtuu hyvin lähtee sillä Lead 2 kanavalla. Ja jos ei muka lähde niin joku odpurkki vaan eteen. Itse onnistuneesti käytin TS9:ää ja TK999:ä "cleanboostina".

Eli kyllä, ääni DG-stompille. Luulisi toimivan kohtuuhyvin myös multiefektilootana. Tap tempo delay ja modulaatioefektit vähintäänkin kohtalaiset. Kompressori mielestäni ainoa hieman omituinen efekti tuossa.
Jabba, this is your last chance. Free us, or die.
Tympee Huttunen
19.09.2006 07:14:40
Laite lämpenee jonkun verran käytössä, mutta hyvin se on mulla 8-10 tuntiakin kestänyt yhtäaikaisesti päällä.

Mulla taisi olla pari päivää putkeen päällä:)

Ei ole tosiaan koskaan tiltannut.
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää syksyä:(
PIM
19.09.2006 08:15:28
Mulla on syyssiivous menossa ja ylimääräisistä vermeistä pitäisi päästä eroon. Mallinnuspuolelta löytyy esim. Magic Stomp (DG Stompin perillinen suoraan alenevassa polvessa), AX-1500G ja Adrenalinn. Jos kiinnostaa niin pikaviestiä peliin.
Thunderace77
19.09.2006 08:55:08

Täältä ja yksi ääni DG stompille...tosin käytän sitä putkinupin luupissa,joten mulla se toimii vain efektipurkkina.Erittäin hyvät efektit.
Säröosastosta en osaa sanoa mitään.
www.yhdeksaselama.com
fx
19.09.2006 09:17:45
Pod 2.0 on ihan hyvä ja kätevä peli. Itse käytän sitä kotona squierin 15w combon kanssa ja soundit on välillä tosi hyvät ja monipuoliset.

Hinta taitaa olla nykyään uutena jossain 200euron paikkeilla.

Pod xt on kyllä monipuolisempi, mutta maksaakin enemmän...
"I am part of celebrity culture, but I am also part of a hospital waiting list"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)