Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall Guv'nor säröpedaali
1 2
efunkelist
17.09.2006 20:49:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lyhykäisesti testailin liikkeessä (siitä on jo aikaa) ja tykkäsin tonesta. Kevyemmillä ja enemmillä gaineilla. Palikka onkin nyt tilauksessa.
 
Löysin netistä kytkiksenkin tuohon ja meinasin tehdä itse. Varmaan teenkin vielä joku päivä mutta GAS-kuume on niin korkea ettei malta odottaa ;)
 
Niin paljon en tykkää marshall-soundista että sellaista vahvistinta ostaisin, mutta pitäähän sitä nyt jokin marshallihko soundi saada kuitenkin käsille sellaista tarvittaessa. Mielestäni tuo speduli hoitaisi homman hyvin. Pelkällä polkimella ei varmaan lähemmäksi pääse the rocksoundia.
 
Noooh.. Katsotaan sitten kun laitteen viimein saan. Pidänkö varmuuden vuoksi backuppina, rakastunko ja laitan vakioksi lautaan vai myynkö vaivihkaa pois.
 
Meanwhile, kertokaapa laitteen omistavat/omistaneet/kokeilleet/nähneet/kuulleet omia ajatuksianne tuosta, tai muista marshallin säröttimistä?
 
whagabam
17.09.2006 20:58:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli joskus lainassa kaverin vanha isolootanen guv'noori eikä kylla hirveästi sytyttänyt. Ihan OK, vähän tylsä ja modatussa sd1:sessä oli mukavampi saundi fenderin vahvarin läpi. Oli mulla sitten semmonen uudempi Guv'nor II pedaalikin josta sai välillä mukavatkin äänet mutta se oli taas niin hepposesti tehty että potikat ja kytkimet oireili niin kyllästyin siihen ja heitin nurkkaan. Ja kyllähän se vähän saundiakin väritti signaaliketjussa.
 
.and on the 8th day, God created the Tele and Bassman and said, "this is the tone from which all others will come forth", and it was good! The Book of Tone
efunkelist
18.09.2006 09:31:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja kyllähän se vähän saundiakin väritti signaaliketjussa.
 
:O
 
Olen käsittänyt että gv2 (joka on tilauksessa) olisi true bypass -kytkennällä?
No, itsehän saatan sisuskalut laittaa vaikka uusiin kuoriin jos en koko laitosta jaksa itse tehdä. Kytkis jonka löysin on gv1 mutta ei kait noilla soundillisesti juuri eroa ole. gv2 omaa vain yhden säätöpotikan lisää äänenvärille.
 
efunkelist
18.09.2006 09:33:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

modatussa sd1:sessä oli mukavampi saundi fenderin vahvarin läpi.
 
Tuosta tuli mieleen että on mullakin jo ihan mukavat särö/rosoarsenaalit, mm uralmodattu sd1 löytyy, mutta guvnooria meinasinkin juuri marshallihkon soundin hakemiseen. Se on sitten eri juttu onko sd1+putkietunen miellyttävämpi särömaailma kuin "marshallihko" ;)
 
Juuri tätä meinasinkin sillä etten niin paljon pidä että marsun nuppia ostaisin.
 
duc
18.09.2006 09:55:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseänikin on kiinnostanut jonkun Marshallin pedaalin hommaaminen, kun sellanen vanha Shredmaster on ollut niin hienon kuuloinen. Shredmasterit on kyllä vaan älyttömän kalliita nykyään, noita uudempia ja halvempia olen katsellut.
 
Jackhammer kuitenkin tyrmättiin tässä aika pahasti:
http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=852
 
Olisikohan tuo Guv'nor sitten paljonkin parempi...
 
efunkelist
18.09.2006 11:33:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On tuossa guvnorissakin sellaista tietynlaista tunkkaisuutta mutta mielestäni se on se marshall-soundi että ylämiddle puuttuu ja trebleä on senkin edestä. Jos guvnori toimii tyydyttävästi niin saatan jackhammerin ja shredmasterin rakentaa sitten itse. Ehkä.
 
Terry Pantheras
18.09.2006 13:35:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testaapa MI Audion Crunch Box jos marsu-soundia haet:
 
http://www.miaudio.com/CB1.htm
 
"Marshall on steroids"...
 
Itse ostin lauantaina ja on kyllä aivan loistava! Toimii siinä putki- missä trankkuvahvistimienkin kanssa. Löytyy kevyestä rososta über-highgainiin. Toimii ainakin mun Dragonin puhtaan kautta melkein paremmin kuin sen omat särökanavat... Outoa, mutta ihqua.
 
"Talking about music is like dancing about architecture." -Zappa
whagabam
18.09.2006 14:58:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen käsittänyt että gv2 (joka on tilauksessa) olisi true bypass -kytkennällä?
 
Se on kai joku passive bypass kytkentä joka ei kuitenkaan ole true bypass sanan varsinaisessa merkityksessä
 
Passive bypass: Used by Marshall, among others. I'm guessing it denotes a mechanical switching system of some sort, and I'm also guessing that it is the same output switching system as in the others. After all, if it were true bypass for real, they'd definitely want to use that term...
 
Kytkis jonka löysin on gv1 mutta ei kait noilla soundillisesti juuri eroa ole. gv2 omaa vain yhden säätöpotikan lisää äänenvärille.'
 
Kyllä ne aika erilaisilta kuullosti, se vanha isolootanen oli enempi semmonen perussärö ja sitten se gv2 kaikkine fat-säätöineen oli enempi sitä moderni "marshall in a box" meininkiä. Mutta joo ihan mukava peli se oli omalla tavallaan ja edullinen ratkaisuhan se on ennenkaikkea.
 
.and on the 8th day, God created the Tele and Bassman and said, "this is the tone from which all others will come forth", and it was good! The Book of Tone
efunkelist
18.09.2006 18:03:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarvittaessa pitää guvnor modata truebypassiiviseksi. Ja rakentamisen ilosta rakentaa yksi gv1 sekä bsiabII joka vaikuttaa myös erittäin tähän tarkoitukseen sopivalta.
 
Paras olisi kun nämä kolme saisi yksiin kuoriin ja kytkimillä/potikoilla miksailtua soundia. No, samoihin kuoriin kai pitäisi proco-rat rakentaa myös. Onpahan siinä taas projektia kerrakseen.
 
Mutta eikö muilla ole kokemuksia juuri tästä pedaalista? Nuo muut polkimet ei juuri nyt kiinnosta kun tämä on jo tilauksessa.
 
Kiinankeisari
18.09.2006 20:23:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testaapa MI Audion Crunch Box jos marsu-soundia haet:
 
http://www.miaudio.com/CB1.htm
 
"Marshall on steroids"...
 
Itse ostin lauantaina ja on kyllä aivan loistava! Toimii siinä putki- missä trankkuvahvistimienkin kanssa. Löytyy kevyestä rososta über-highgainiin. Toimii ainakin mun Dragonin puhtaan kautta melkein paremmin kuin sen omat särökanavat... Outoa, mutta ihqua.

 
toimiiko semmosen aavistuksen rosoisen vahvistinsaundin kanssa, vai meneekö tukkoon? oli aika mielenkiintoisen oloinen palikka, tuossa vois olla mulle soolosaundia...
 
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
efunkelist
18.09.2006 23:32:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksiköhän mulla tulee tuosta crunchboxista heti mieleen bsiab2... :)
 
Musamaailmastako noita sitten saa. Mitäköhän ne pyytää hintaa? Siellä mä gv2:stakin kokeilin, nuo kaksi pedaalia kun saisi vierekkäin testiin :P
 
Kyllä mä gv2-pedaalin silti ostan. gv1 ja bsiab2 vois rakentaa itse.
 
Mutta hey, cmoon, jos haluatte keskustella MI audion CB:stä niin avatkaa vaikka uusi ketju? Tänne jos saisi keskustelua guvnorista niin tackar och pokkar.
 
Terry Pantheras
19.09.2006 09:57:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

toimiiko semmosen aavistuksen rosoisen vahvistinsaundin kanssa, vai meneekö tukkoon? oli aika mielenkiintoisen oloinen palikka, tuossa vois olla mulle soolosaundia...
 
En ole vielä kokeillut vielä isommilla volyymeillä, mutta kotisoitossa toimii hyvin sooloboostaajana ja ihan puhtaan päälle omana särönä loistavasti...
 
Musamaailmastako noita sitten saa. Mitäköhän ne pyytää hintaa? Siellä mä gv2:stakin kokeilin, nuo kaksi pedaalia kun saisi vierekkäin testiin :P

Mutta hey, cmoon, jos haluatte keskustella MI audion CB:stä niin avatkaa vaikka uusi ketju? Tänne jos saisi keskustelua guvnorista niin tackar och pokkar.

 
Musamaailmasta juu, 126 € ja TBP käsittääkseni, ei ainakaan tunnu dumppaavan soundia... Ja juu, en jatka tästä enää tässä threadissa. :)
 
"Talking about music is like dancing about architecture." -Zappa
efunkelist
19.09.2006 10:46:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MI Audio Crunch Box ------> http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=132938&
 
:)
 
Aki
19.09.2006 14:19:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin ton Guvnor kakkosen joskus, siitä lähtee yhdenlainen Marshall-särö aikastas hyvin. Jäin kuitenkin kaipaamaan heleämpää diskanttia, joten laite on yhä auki odottaen konkkienvaihtelurumbaa.
 
Aika yhden soundin laite, mutta sen tietyn soundin se sitten tekeekin aika hyvin.
 
"Every being in the universe knows right from wrong, Mark." -Prot, 2001
ministeri
19.09.2006 15:43:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuommoisen voisi koti soittoon hankkia..Kämpällä käy vähän miedommatkin OD:t kun on enempi volumea mutta kotona jotenkin kiva rämpätä astetta rankemmalla säröllä. Mites tämmöinen pelaa transistori vahvarin kanssa puhtaan päälle?
 
Musanäytteessä The Lazy Whale demo! Tsekkaa!
efunkelist
19.09.2006 16:38:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuommoisen voisi koti soittoon hankkia..Kämpällä käy vähän miedommatkin OD:t kun on enempi volumea mutta kotona jotenkin kiva rämpätä astetta rankemmalla säröllä. Mites tämmöinen pelaa transistori vahvarin kanssa puhtaan päälle?
 
Eiköhän se toimi ihan yhtä hyvin niin trankulle kuin putkelle kun tuo laite tuottaa itsessään sen särönsä eikä sillä ole tarkoitus tuupata vahvistimen etuastetta. Toisin kuin moni kevyempi OD jota käytetään etuasteen tuuppaamiseen toimii luonnollisesti putkietusia vasten paremmin.
 
Teemu K.
19.09.2006 18:01:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuolla pedaalilla AC/DC:tä soittelee. :) Se on vain pirullista, että vola pitää olla tapissa, muuten menee epäselväksi sirinäksi.
Tuo bypass -kytkentä on kanssa ärsyttävä: säröillä kun "pitää" olla volat tapissa,
niin puhtaat tulevat auttamattoman pienellä ulos. Tosin jos aina on säröt päällä, niin eihän se sitten häiritse.
 
Voi olla myös, että en vain osaa.
 
Kymmenellä kahdesta on lukihäiriö!
efunkelist
19.09.2006 19:14:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on vain pirullista, että vola pitää olla tapissa, muuten menee epäselväksi sirinäksi.
Tuo bypass -kytkentä on kanssa ärsyttävä: säröillä kun "pitää" olla volat tapissa,
niin puhtaat tulevat auttamattoman pienellä ulos. Tosin jos aina on säröt päällä, niin eihän se sitten häiritse.

 
Ei sen kyllä noin pitäisi olla, jossain on vikaa. Onko aina ollut tuollainen vai onko paristo päässyt loppumaan tms?
 
käsi
19.09.2006 19:41:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite käytän tuota ja tyytyväinen olen. Kunnon rockrosot lähtee. Monipuolinen, ei säätövara lopu ihan heti! Ihan kaikkeen se ei tietysti toimi
 
Turhaa sitä kiirehtii kun on paskat jo housuissa
von spets
13.11.2010 13:14:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitetaans tänne vinkki muillekin Guvnor 2 plussan omistajille. Piirilevyltä kun nappasee C22 konkan pois aukeaa pedaalin soundimaailma ihan eri tavalla. Eli diskanttia tulee lisää ja sitä kautta treble-napille säätövaraa enemmän. Hyvä modi!!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «