fox 18.09.2006 16:29:22 | |
---|
...mitään hienoja/kalliita öljyjä tarvitse. Eipä.. nuo ruuanlaitto-öljyt ei tahdo oikeen olla erinomaisia, ja ne härskiintyy. Toki omaan kitaraansa saa laittaa vaikka Flooraa. 8) Sen verran vähästä tuo kulutus, että mun mielestä tuossa "säästely" on vähä-omintakeista. Dunloppia ja Kyseriä yleensä noihin omiin ja työprojekteihinkin oon laittanu.. |
Les Fender 18.09.2006 17:36:11 (muokattu 18.09.2006 17:37:12) | |
---|
...mitään hienoja/kalliita öljyjä tarvitse. Mistä ihmeestä on peräisin tuo tässäkin threadissa useasti esiintynyt "tieto" että nämä tähän tarkoitetut aineet ovat jotenkin älyttömän kalliita? Vai onko 4e jotenkin kohtuuton hinta purkista joka oikealla tavalla käytettynä kestää vuosia? http://www.thomann.de/thoiw3_dandre … sn=76690411982c03e5cbd6aa9574779cca Tuntuu vain jotenkin järjettömältä riskiltä kokeilla tonnin kitaraan jotain munkkienpaistoon tarkoitettua öljyä.... Ja taisipa sama hinta olla esmes. tossa Tampereen musiikissa (Olettaisin että myös muissa alan liikkeissä.) "Living is easy with eyes closed!" |
Joees 18.09.2006 17:49:49 | |
---|
Mistä ihmeestä on peräisin tuo tässäkin threadissa useasti esiintynyt "tieto" että nämä tähän tarkoitetut aineet ovat jotenkin älyttömän kalliita? Vai onko 4e jotenkin kohtuuton hinta purkista joka oikealla tavalla käytettynä kestää vuosia? Jollain kato pitää päteä... Tuo hinta ei todellakaan ole paha. Mulla on sama purkki käytössä jo toista vuotta. Ja näyttää kestävän ainakin toiset kaksi vuotta. Euro per vuosi ei oo paha. Tai mistä minä tiedän, heh. Kun tarkoitushan ei ole uittaa sitä hemmetin otelautaa siinä öljyssä. Fox on tuonkin täällä jo todennut ties kuinka monta kertaa. Eikä sitä joka kerta kieliä vaihtaessa tarvitse öljytä. Saahan sitä, kukin tekee omalle kitaralleen mitä tahtoo. Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
P2 18.09.2006 18:24:35 | |
---|
Oon öljynnyt otelautoja tähän mennessä rypsiöljyllä, oliiviöljyllä ja jopa Flora Culinessella, kun ei jääkaapista muutakaan löytynyt. Kaikki ovat toimineet aivan normaalisti käyttötarkoitukseensa, eli öljynneet otelaudan. Tietysti noilla ei jää sitä hienoa sitruunan tuoksua otelautaan, mutta jo ihan periaatteesta nuukana miehenä käytän muita tuotteita kuin musakaupasta saatavia. |
Les Fender 18.09.2006 18:34:45 | |
---|
mutta jo ihan periaatteesta nuukana miehenä käytän muita tuotteita kuin musakaupasta saatavia. Jaa.. No minä taas ihan periaatteesta voin ostaa samalla muutaman euron öljyn musakaupasta kun siellä käyn katselemassa ja räpeltämässä heitin kitaroita. Jotenkin tuntuu mukavalta olla tukemassa edes marginaalisesti Suomalaista musakauppaa ja mahdollistaa sen olemassaolon. Moni nykyinen ja tuleva soittaja on sieltä leipänsä repinyt. "Living is easy with eyes closed!" |
Vai yritän taas päteä... voi mammutti teidän kanssa. Sanoinpahan vaan, että miksi maksaa edes paria euroa, jos ei tarvis maksaa yhtään... E: No koitan tällä kertaa ottaa vähän rauhallisemmin... en halua kolmatta banaania ^_^ Voitte sponssata tilille: 115135-42345 :) Kaikki menee taatusti vain kitaroinnin edistämiseen! |
P2 18.09.2006 19:07:40 | |
---|
Jaa.. No minä taas ihan periaatteesta voin ostaa samalla muutaman euron öljyn musakaupasta kun siellä käyn katselemassa ja räpeltämässä heitin kitaroita. Eiköhän sinne musakauppaan tule silti ihan tarpeeksi kannettua rahaa, yksi 4e pullo ei hirveästi heidän liikevaihdossaan tunnu. |
Les Fender 18.09.2006 21:00:37 | |
---|
No niin... Ei tästä nyt pidä mitään hernareita taas vetää. Omaansa saa tosiaan käyttää ihan mitä tahtoo, mut suosituksissa pitäytyisin näissä ko. pyhään toimitukseen tarkoitettuissa aineksissa. "Living is easy with eyes closed!" |
Joees 18.09.2006 21:07:48 | |
---|
Vai yritän taas päteä... voi mammutti teidän kanssa. Sanoinpahan vaan, että miksi maksaa edes paria euroa, jos ei tarvis maksaa yhtään... E: No koitan tällä kertaa ottaa vähän rauhallisemmin... en halua kolmatta banaania ^_^ No mut hei, maksaahan se perhanan rypsiöljy ja muut vastaavat ;-) Tai tietysti, ellet itse osta niin eihän se sit sulle maksa. Ei mut oikeesti. Hassua. Kun olis oikeesti halvalla saatavissa hyvää kamaa kitaroihin niin must on jännä et sitä ei sit kuitenkaan käytetä, vaan mieluummin käytetään jotain joka ei ole ihan just siihen hommaan tarkotettu. Mut tottakai, jokainen saa tehdä niinkuin haluaa :) Enkä mä tätä pahalla sano, tai jankatakseni. Mut must se on vaan hitusen hassua. Itse en vaan ihan mitä tahansa tunkisi omiin kitaroihini. Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
Da Make 18.09.2006 21:22:57 | |
---|
Kerran laitoin rypsiöljyä ja se oli kyllä pahin virheeni kautta aikain kitarahommissa. Meikäläisellä sattuu olemaan yliherkkä hajuaisti ja en voinut sietää sitä eltaantuneet öljyn tuoksua. Lemon Oil on ollut 4vuotta, ja kolmea neljää ruusupuuotelautaa hoitaessa tuona aikana on öljyä kulunut ehkä ruokalusikallinen tai kaksi. |
Joees 18.09.2006 21:26:23 | |
---|
Kerran laitoin rypsiöljyä ja se oli kyllä pahin virheeni kautta aikain kitarahommissa. Meikäläisellä sattuu olemaan yliherkkä hajuaisti ja en voinut sietää sitä eltaantuneet öljyn tuoksua. Lemon Oil on ollut 4vuotta, ja kolmea neljää ruusupuuotelautaa hoitaessa tuona aikana on öljyä kulunut ehkä ruokalusikallinen tai kaksi. Juurikin näin, ei tuota kauheasti kulu. Mulla on 3 kitaraa johon tuota käytän. Plus sitten kavereiden kepakot öljyän aika usein myös. Ja vielä piisaa vuosiksi etiäpäin. Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
kulmahiomakone 18.09.2006 21:47:59 | |
---|
Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam. |
Les Fender 18.09.2006 22:24:53 | |
---|
Ehkä jotain kahdeksatta kertaa spämmään tämän linkin m.nettiin: http://www.muzique.com/schem/fret.htm "Since you use it sparingly and only clean once or twice per year, a typical bottle will last a lifetime." Näinpä, mulla on seitsemän kitaraa ja noin kahdessa vuodessa pullosta on mennyt n.1/5 osa. Jos pullo kestää vain parivuotta omiin kitaroihin, olet käyttänyt ainetta väärin. Jos kokeilee ominpäin mitä mieleen juolahtaa, niin voi käydä kalliiksi. "Living is easy with eyes closed!" |
KaRa 19.09.2006 10:16:46 (muokattu 19.09.2006 10:16:54) | |
---|
Eipä tuo rypsiöljy minun nenääni miltään ole haissut.... sitäpaitsi laitoin melkosen vähän: pistin vain rättiin vähän sitä ja vetelin. Mut autto silti. Voitte sponssata tilille: 115135-42345 :) Kaikki menee taatusti vain kitaroinnin edistämiseen! |
Tietysti Pauligin 19.09.2006 12:20:52 | |
---|
Eipä tuo rypsiöljy minun nenääni miltään ole haissut.... sitäpaitsi laitoin melkosen vähän: pistin vain rättiin vähän sitä ja vetelin. Mut autto silti. Mitäs sitten kun äiti haluaisi vaikka paistaa pihevejä mutta poika on rötvännyt kitaransa öljyllä? Kukin tekee miten tahtoo, mutta mikäli kitaroille tarkoitetut ja edes minimaalisesti paremmat öljyt maksavat järkevästi käytettynä muutaman hassun sentin per vuosi, niin miksi niitä ei käyttäisi.... Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
Werihukka 19.09.2006 12:46:44 | |
---|
Mitäs sitten kun äiti haluaisi vaikka paistaa pihevejä mutta poika on rötvännyt kitaransa öljyllä? Kukin tekee miten tahtoo, mutta mikäli kitaroille tarkoitetut ja edes minimaalisesti paremmat öljyt maksavat järkevästi käytettynä muutaman hassun sentin per vuosi, niin miksi niitä ei käyttäisi.... Juurikin näin. Sitä paitsi ei taida rypsiöljy puhistaa saatika pitää sitä otelautaa puhtaana pidempään... tietääkseni lemon oil saa sen pinnan vähän ainakin hylkimään likaa. Rypsiöljy on kyllä ruuanlaitossa ihan hyvää, mutta jotenkin se saa siihen sellaisen "miksi kitaran otelautaan"-aatoksen. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
npk 19.09.2006 12:59:04 (muokattu 19.09.2006 12:59:30) | |
---|
Itse puhdistan otelaudan aina kieltenvaihdon yhteydessä lemon oil:lla. Hyvin on riittänyt yksi pullo jo reilun pari vuotta (taitaa olla puolillaan), vaikka useampi kitara on jatkuvassa käytössä. Kyllähän siitä semmonen deodorantin haju joksikin aikaa jää, mutta tyytyväinen olen ollut. Muita vastaavia kun ei ole tullut kokeiltuakaan :) "Oh by the way, which one's Pink?" |
Ronsto 19.09.2006 13:01:29 | |
---|
Ehkä hieman hölmö kysymys, mutta kaverini joskus selitti että uudet _kieletkin_ kannattaisi öljytä. Pitääkö tämä paikkansa? "Saattaa olla, että riipasen kovan kännin tänään" |
Werihukka 19.09.2006 13:03:17 | |
---|
Ehkä hieman hölmö kysymys, mutta kaverini joskus selitti että uudet _kieletkin_ kannattaisi öljytä. Pitääkö tämä paikkansa? Eikai sentään? :) Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
Ronsto 19.09.2006 13:05:25 | |
---|
Eikai sentään? :) Niinpä :) Itsekkin hieman epäilin tuota. "Saattaa olla, että riipasen kovan kännin tänään" |