Juho L 14.11.2003 13:43:19 | |
---|
Notta niin. Tässä olen harkitsemassa itselleni työasemaa, mutta ongelmaksi kehittyy se hassu seikka, että missään en pääse testaamaan. Ei ihan kehtaa Karjalan Musiikkiin tilata näitä ja sitten testauksen jälkeen sanoa, että "Kyllä tämä toinen on parempi. Taidanpa sen siis ostaa käytettynä muualta". Jostain olisi jäänyt sellainen kuva, että tuossa Fantomissa olisi hieman paremmat ROM soundit. Kummastakin olen jotain mp3-demoja löytänyt, mutta kuten aina, ne demot ovat olleet aika kakkoja. Enemmän panostettu r'n'b -mahdollisuuksien esittelyyn kuin esimerkiksi pianojen ja hammondien esittelyyn. Syntikkasoundeilla ei ole mitään väliä näissä ja kosketusnäyttö on pelkkää bonusta. Tärkeimmäksi kriteeriksi muodostuu lähinnä piano, rhodes, hammond, clavinet, huilu ja rummut (sekä sähkö- että perusrummut). Jos täältä löytyy jomman kumman työaseman omistajia (kuten varmaan löytyy), niin olisi todella jees, jos laittaisitte tänne jotain pieniä mp3-pätkiä luettelemistani soundeista. Progella ei ole mitään tekemistä edistyksen kanssa. Proge on vain nimike 60-/70-luvun taiderockille. |
Jabbe 14.11.2003 15:51:45 (muokattu 14.11.2003 15:55:39) | |
---|
Motif (ES)?????? ;) Usko pois, jos vaan rahat löytyy niin muuta ei sen lisäksi tarvi. Ei häviä muuta kuin hammondeissa Electrolle ja VK-8:lle, mutta muuten tässä Classicissakin mikä mulla nyt on testattavana on paremmat soundit kuin Tritonissa. ES:ssä kun on vielä mm. täysin uusi piano niin ei voisi enää enempää toivoa. Motifin (Classic) rhodesit muuten pesee ehkä jopa Nordin vastaavat, ainakin samalla viivalla ovat! Mutta jos budjetti rajoittuu noihin niin Tritoni mieluummin. Toisaalta Fantomissa on kyllä enemmän laajennusvaraa. Korgin soundit on sellasia digipaskoja (esim. hammondit aika göö mitä oon kuullu) ja Fantomissa taas aika peruskamaa kaikki. EDIT: Tai sitten, älä osta työasemaa vaan vaikka Motif rack ja Triton rack. Sullahan on PC etkä keikkaile, joten mihin tarviit ylipäätään työasemaa? |
assassin 14.11.2003 15:59:03 | |
---|
Motif (ES)?????? ;) Ei! Taas se aloittaa tuon mainospuheen :) Korgin soundit on sellasia digipaskoja (esim. hammondit aika göö mitä oon kuullu) Eikös Triton Pro:ssa ollut vielä vähän aikaa sitten aika hyvät soundit? ;) I don't have an attitude problem. You have a perception problem. |
Fuzzy Boner 14.11.2003 16:05:30 | |
---|
Motifin (Classic) rhodesit muuten pesee ehkä jopa Nordin vastaavat, ainakin samalla viivalla ovat! No johan pomppas. Kyllä noi nuoret innostuu paljon!;) Odotas Jabbe ku näät alastoman naisen ekaa kertaa.. Mitä pidempi varsi, sitä himmeempi lamppu |
Juho L 14.11.2003 16:19:32 | |
---|
En osta rackia sen takia, kun olisi tarkoitus hankkia samalla master keyboard. Progella ei ole mitään tekemistä edistyksen kanssa. Proge on vain nimike 60-/70-luvun taiderockille. |
Jabbe 14.11.2003 16:40:44 (muokattu 14.11.2003 16:50:31) | |
---|
Ei! Taas se aloittaa tuon mainospuheen :) Nih. Etkä voi tehdä mitään! Hähä. Eikös Triton Pro:ssa ollut vielä vähän aikaa sitten aika hyvät soundit? ;) On, mut täs on paremmat. En tosin voi vierekkäin näitä testata, mutta sen mitä Tritoneiden (Classic ja LE) kokeiluista muistan on et niiden soundit ei ollu näin hyviä, tosin onhan ne siis hyviä. Mut ehkä enemmän konesoundeja kun tässä Motifissa, ei niinkään akustisia. Tästä löytyy molemmissa. FB:No johan pomppas. Kyllä noi nuoret innostuu paljon!;) Odotas Jabbe ku näät alastoman naisen ekaa kertaa.. Kokeile itse. :) Ainakin nää musta tuntuu tosi hyviltä. Toki Nordi on aivan loistava rhodeseiltaan, ja on ne osaksi parempiakin. Nordi on myös helpompi käyttää keikoilla ja kevyt, mutta muokkausvara loppuu aika lyhyeen. Kunhan tän Motifin kerkee (ja oppii) optimoida keikkakäyttöön, niin mä en usko tarvitsevani muuta. Ehkä korkeintaan joku keikkaurku olis kätevä, mutta budjetti ei anna periksi. Kohta siis eka keikkatesti Motifilla. Sain jo hetkessä säädettyä tähän yhden bankin omia lempparisoundeja, sekin plussaa että voi tehdä tällaisen "favorite"-bankin. EDIT: Wurlyt ainakin 10x parempii ku Nordissa, en ikinä tykänny Nordin wurlyistä kun ne on jotenkin muovisen ohuita. Täs taas on just rok! :) |
Snowblind 14.11.2003 17:12:47 | |
---|
EDIT: Wurlyt ainakin 10x parempii ku Nordissa, en ikinä tykänny Nordin wurlyistä kun ne on jotenkin muovisen ohuita. Täs taas on just rok! :) Jaahas. ja nyt ne on ne Norditkin jo muovisia. Look behind you, a three-headed basist! |
assassin 14.11.2003 18:10:41 (muokattu 14.11.2003 18:11:04) | |
---|
EDIT: Wurlyt ainakin 10x parempii ku Nordissa, en ikinä tykänny Nordin wurlyistä kun ne on jotenkin muovisen ohuita. Täs taas on just rok! :) "Suositelkaas joku laite tai yhistelmä. Nord Electro!" -Jabbe "Joo, toi Motif olis varmasti kova, mut tuota Electroa ei kyllä voita mikään." -Jabbe "Tuossahan on ehkä tämän hetken parhaat Hammond, Rhodes, Wurlitzer ja Clavinet -soundit." -Jabbe Jaaha, eräällä henkilöllä on taas ollut tylsää :) I don't have an attitude problem. You have a perception problem. |
Juho L 14.11.2003 19:13:47 | |
---|
Joo. Päätin tuon Fantom-S:n hommata. Vaikutti ihan mukavalta ja on enemmän ROM-sampleja. Ei tarvitse ihan kaikkia tarvitsemiaan soundeja samplerin kautta ottaa, kun on vähän paremmat ROM:t. Pitää käydä tinkimistaistelu, että saan järkevään hintaan sen. Progella ei ole mitään tekemistä edistyksen kanssa. Proge on vain nimike 60-/70-luvun taiderockille. |
Jabbe 14.11.2003 21:25:30 | |
---|
"Suositelkaas joku laite tai yhistelmä. Nord Electro!" -Jabbe "Joo, toi Motif olis varmasti kova, mut tuota Electroa ei kyllä voita mikään." -Jabbe "Tuossahan on ehkä tämän hetken parhaat Hammond, Rhodes, Wurlitzer ja Clavinet -soundit." -Jabbe Jaaha, eräällä henkilöllä on taas ollut tylsää :) Kai se pitää kokeilla ennenkuin uskoo. :) En mä voi ylistää Motifia ennekuin olen kokeillu. Aiemmin Electro tuntui unelmapeliltä, mutta Motif kyllä päihittää. Ehkä noista Electron 6:sta soundista 3 on parempia (b3, rhodes ja clav; tosin jälkimmäiset 2 menee aika tasoihin), mutta nuo Motifin 500 muuta soundia ja ominaisuutta kyllä päihittää Electron kokonaisuutena ihan kevyesti. Ainakin mun käyttöön tää Motif vaikuttaa lähes täydelliseltä, mut tietty jollekin toiselle Electro voi olla hyvä. Electro on edelleen lyömätön jos haetaan hyviä perussoundeja bändisoittoon ja keikkailuun, mutta studiossa ja monipuolisemmassa livekäytössä sekä säveltämisessä on Motif kyllä paljon parempi. Fantom S:ää pitäisi tosin päästä kokeilemaan, mutta ainakaan Rolandin XV-sarjan soundit eivät ole minua vakuuttaneet, eikä nuo ominaisuudetkaan jotain kosketusnäyttöä ja D-beamia lukuunottamatta oikein pärjää Motifille. Mutta kukin päättäköön tietty itse mitä käyttää. Tää on vain mun _tämänhetkinen_ näkemys... |
Juho L 14.11.2003 21:40:58 | |
---|
Mutta kukin päättäköön tietty itse mitä käyttää. Tää on vain mun _tämänhetkinen_ näkemys... Katsotaan sitten ensi viikolla taas uudestaan. Jabben mielipiteet ovat kuin pörssikursseja. Ikinä ei tiedä mitä huominen tuo tullessaan. Progella ei ole mitään tekemistä edistyksen kanssa. Proge on vain nimike 60-/70-luvun taiderockille. |
Jabbe 14.11.2003 22:14:58 | |
---|
Katsotaan sitten ensi viikolla taas uudestaan. Jabben mielipiteet ovat kuin pörssikursseja. Ikinä ei tiedä mitä huominen tuo tullessaan. Samaa voin sanoa syntikkateollisuudesta. Eipä ollut Motif ES vielä markkinoilla silloin kun Electroa hehkutin... Milloinkahan Korgilta muuten tulee Tritonin seuraaja? :) |
Juho L 14.11.2003 22:24:30 | |
---|
Milloinkahan Korgilta muuten tulee Tritonin seuraaja? Varmaan ihan tuota pikaa. Triton on jo niin vanhettunut, ettei se pärjää enää tappelussa esimerkiksi ES:lle. Veikkaisin ensi talvea. Progella ei ole mitään tekemistä edistyksen kanssa. Proge on vain nimike 60-/70-luvun taiderockille. |
Jabbe 14.11.2003 22:59:44 | |
---|
Varmaan ihan tuota pikaa. Triton on jo niin vanhettunut, ettei se pärjää enää tappelussa esimerkiksi ES:lle. Veikkaisin ensi talvea. Nih. Ei tosin ole oikein enää intoa odotella. Sillä menolla joutuu odottamaan ikuisuuden, sillä aina se "seuraava huippusyna" tulee jossain vaiheessa ja sit kaduttaa kun on ostanu huonomman. Ei ne siitä huonone, Triton on edelleen hyvä syna vaikkei Motifille pärjääkään, mutta näkyyhän se myös hinnassa. |
Jabbe 15.11.2003 00:13:27 | |
---|
Tsekkaa musanäyte jos Motifin soundien laatu kiinnostaa... |
M.i.k.key 15.11.2003 05:01:14 | |
---|
Uutta Motiffia odotellessa mä diggaan täysin mun Fantomista ja Electrosta, kolmin aina kaunihimpi! |
Uutta Motiffia odotellessa mä diggaan täysin mun Fantomista ja Electrosta, kolmin aina kaunihimpi! Huh! Jätkällä ei ainakaan ole rahasta pulaa. :) |
Fuzzy Boner 15.11.2003 10:37:16 (muokattu 15.11.2003 10:37:37) | |
---|
Tsekkaa musanäyte jos Motifin soundien laatu kiinnostaa... No ei toi rhodes kyllä hirveen munakas oo...Kuulostaa enemmän tommoselt kasariE-pianolta.. Jabbe, varo vauhtisokeutta. Mitä pidempi varsi, sitä himmeempi lamppu |
Juho L 15.11.2003 11:10:34 | |
---|
Huh! Jätkällä ei ainakaan ole rahasta pulaa. :) Ei tuo itseasiassa mikään kallis yhdistelmä ole. Alle 3000,- saa. Käytettynä vähän päälle 2000,-. Progella ei ole mitään tekemistä edistyksen kanssa. Proge on vain nimike 60-/70-luvun taiderockille. |
Juho L 15.11.2003 11:12:58 | |
---|
Tsekkaa musanäyte jos Motifin soundien laatu kiinnostaa... Olisit laittanut sen Motif_Jamstream -demon. Siinä sentään oli ihan jees soundit. Progella ei ole mitään tekemistä edistyksen kanssa. Proge on vain nimike 60-/70-luvun taiderockille. |