Aihe: Sellonsoiton aloitus?
1
kapish
16.09.2006 12:59:55
Olen muutaman vuoden soitellut kitaraa ja bassoa. Tunneilla olen käynyt vain puoli vuotta, teoriasta ymmärrän vain alkeet.
Päässäni on pyörinyt pakkomielteenomainen ajatus sellon soittamisesta. Opettajia ei täällä Oulun alueella tosin parikymppiselle ukolle tunnu millään löytyvän.

Jos ostan itselleni sellon, opinko soittamaan sitä omatoimisesti (virtuoosiksi en tahdokaan), vai kannattaisiko odotella opettajan löytymistä?

Hieman karmii ajatus siitä, että omin päin en saa kalliista soittopelistä edes puhdasta ääntä aikaiseksi -> saan kalliin komistuksen seinälle..
Zonebs
21.09.2006 18:17:21
kannattais kysyä oulun konservatoriolta/musaopistolta,jos joku opttajista tai pidemmälle ehtinyt oppilas vois opettaa,jousisoittimet on aika hankalia itse opetella,sais oikean tekniikan ainakin...
Basistin hommassa ensimmäinen juttu on se että räimii vaan eetä plekulla niin perkeleesti. Ja juo kalajaa. Ja vie kaikki naiset.
oksatboys
26.09.2006 19:12:09 (muokattu 26.09.2006 19:13:14)

Tekniikan ja äänen muodostuksen oppiminen on niiiiiin vaikeaa, että lähes mahdotonta opettajan kanssakin.

nim. kokemusta on, intoa soittaa ei
Älähän urheile!!!
Latnemitnes
27.09.2006 21:25:14
opettaja ehdottomasti. pari kertaa, kun kaverit on mun selloa vitsillänsä kokeilleet, on esim jousesta otettu kiinni aivan mahdottomalla otteella. eli ilman opettajaa väittäisin seinän tulevan vastaan...

ja pinnaa sitten ehdottomasti:) itsellä meni kaksitoista vuotta, ennen kuin tajusin, mistä hommassa on kyse. eli kannattaa miettiä, onko tämä hetken mielijohde, vai halutako oikeasti soittaa. selloilla kun sitä hintaa on sen verran, ettei kannata seinälle ostaa. huom, niiden arvo ei tietääkseni tosin merkittävästi laskekaan.
Masapena
29.09.2006 20:03:27
Luulisin, että sello on sieltä epäergonomisemmasta päästä soittimia. Senkin takia minun mielestäni sinun kannattaisi hankkia opettaja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)