Aihe: Omatekoiseen sähköbassoon osia
1
spyykko
17.09.2006 13:08:35

Terve. Faija sai päähänsä ruveta rakentamaan visakoivusta bassoa (apuna projektissa on yksi vähän enemmän soittimia rakennellut tuttu). Kyseessä on siis "ihan normaali" nelikielinen basso. Mutta mistähän siihen kannattaisi hommata virittimet, talla, mikki ym. muut osat?

Lue FAQ:n http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=108012 n. kuudes kohta.
Ite olis taas tarvinnu tehdä
Mike M. Hiirenloukku
17.09.2006 13:11:31
Olen erittäin varma että FAQit sisältävät vastaukset kaikkiin kysymyksiisi. Lisäksi haunkin uskon auttavan, sillä kyllä näistä on keskusteltu. Mutta auttamassahan täällä ollaan ;)

www.spelektroniikka.fi ja www.millbrook.fi (jälkimmäisen osotteesta en ihan varma) nuo taitaa olla ne vaihtoehdot joista tavaraa Suomessa löytyy. Tietysti myös musiikkiliikkeet auttaa, mutta mutta...
That's the spirit - Tuo on pirtua.
Robert
18.09.2006 14:27:30
Juu, kiitos vaan vastanneille. Pahoittelen jos tuntuu turhauttavalta, että samoja asioita kysellään aina uudelleen. Kyllä olen katsellut noita sivuja ja tuoteluetteloita, mutta en minä noista basson osista tajua hittoakaan. Sillä ajattelin että jos joku olisi voinut suositella jotain "perusvarmaa" valintaa. Ei oikein viitsisi musakaupasta kysellä ilman minkäänlaista näppituntumaa asiaan, koijaavat vielä apinaa:)
En vihaa ampiaisia, vaikka tapan niitä
nehän tekevät vain työtään
Cut out
spyykko
18.09.2006 14:41:52

en minä noista basson osista tajua hittoakaan. Sillä ajattelin että jos joku olisi voinut suositella jotain "perusvarmaa" valintaa.

Jos paketissa lukee Gotoh tai Schaller niin harvemmin on menty vipuun.

Basso-osista ei ole kokemusta, mutta esim SP-elektroniikan kaikkein halvimmilla kitaraosilla on tehty soittimia jotka sekä saa vireeseen, että pitävät vireensä. Niissä toki laatu on sitten "merkkiosia" vaihtelevampaa.
Ite olis taas tarvinnu tehdä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)