Nuages 13.11.2003 20:08:55 | |
---|
Mitä siihen kuuluu? "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Swan 13.11.2003 20:12:52 | |
---|
Mitä siihen kuuluu? Kaksi biisiä, neljä etydiä (joista kysytään ehkä kaksi), prima vista sekä avoimet duuriasteikot kolmeen ristiin ja beehen asti luonnollisine, harmonisine ja melodisine molleineen. Backuppina voi olla pari ekstrabiisiä harjoiteltuna, mutta 99 % todennäköisyydellä näitä ei koskaan tarvitse. Ei tässä mitään kiirettä ole - nyt ei soiteta kitaraa! |
Nuages 13.11.2003 20:15:45 (muokattu 13.11.2003 20:18:18) | |
---|
avoimet duuriasteikot kolmeen ristiin ja beehen asti luonnollisine, harmonisine ja melodisine molleineen. Miten ne käytännössä kysytään? Soitetaan, vai? Kaksi biisiä, neljä etydiä (joista kysytään ehkä kaksi) Mitä biisejä? Vaikeitakin? "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Swan 13.11.2003 20:19:06 | |
---|
Miten ne käytännössä kysytään? Soitetaan, vai? Kaikkia ei luonnollisesti kysytä, vaan ehkä paria kolmea. Ja ne soitetaan avoimessa asemassa tasaisella nopeudella. BPM:llä ei ole väliä, kunhan menevät tasaisesti. Ei tässä mitään kiirettä ole - nyt ei soiteta kitaraa! |
Nuages 14.11.2003 17:55:35 | |
---|
Niistä skäälöistä vielä. Yhden oktaavin verran pitää varmaan niitä soittaa, vai? "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
blastoff 14.11.2003 18:58:22 | |
---|
Niistä skäälöistä vielä. Yhden oktaavin verran pitää varmaan niitä soittaa, vai? Muistelisin, että siinä piti soittaa kaikki sävelet mitä avoimesta asemasta vaan irtoaa. (En tosin tuosta mene takuuseen.) Did you know that if you play New Kids On The Block records backwards... they actually sound better - Bill Hicks |
Swan 14.11.2003 19:06:28 | |
---|
Muistelisin, että siinä piti soittaa kaikki sävelet mitä avoimesta asemasta vaan irtoaa. (En tosin tuosta mene takuuseen.) Noinhan se menee. Ei tässä mitään kiirettä ole - nyt ei soiteta kitaraa! |
stratocaster 14.11.2003 20:01:12 | |
---|
Mitä siihen kuuluu? Mun 1/3 tutkinto korvaantui esiintymisellä. To do is to be, To be is to do... Do be do be do. |
Nuages 14.11.2003 20:08:17 | |
---|
Mun 1/3 tutkinto korvaantui esiintymisellä. Mitä esitit? "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Mitä esitit? Muusikkoa? |
Nuages 14.11.2003 20:31:55 | |
---|
Kuinka paljon siinä soittokokeessa kestää mokailla? "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Swan 14.11.2003 20:40:23 | |
---|
Kuinka paljon siinä soittokokeessa kestää mokailla? Taitavi jäädä tuomariston ratkottavaksi tuo, mutta jotenkin tuntuu, että kyllä sinä läpi pääset. Se on niin läpihuutojuttu, että jo on kumma, jos et. Ei tässä mitään kiirettä ole - nyt ei soiteta kitaraa! |
Nuages 14.11.2003 20:48:37 (muokattu 14.11.2003 20:53:38) | |
---|
Taitavi jäädä tuomariston ratkottavaksi tuo, mutta jotenkin tuntuu, että kyllä sinä läpi pääset. Se on niin läpihuutojuttu, että jo on kumma, jos et. Ongelma vain on siinä, että kun opettajani eilen päätti, että minun on tehtävä se tutkinto tässä ennen joulua, vaikka alunperin ei sitä ollut tarkoitus tehdä ållenkaan. Muog. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Swan 14.11.2003 20:54:37 | |
---|
Ongelma vain on siinä, että kun opettajani eilen päätti, että minun on tehtävä se tutkinto tässä ennen joulua, vaikka alunperin ei sitä ollut tarkoitus tehdä. Olen kuulemma lahjakas. =) Oho, noin omanikin sanoi minulle. Ihmeellistä. Sanoi muuten myös, että minun 1/3 oli paras, minkä oli kuullut. :P Kyllä se menee. Kunhan pidät huolen, että homma on hanskassa, niin varmasti onnistuu. Ei tässä mitään kiirettä ole - nyt ei soiteta kitaraa! |
Nuages 14.11.2003 20:56:58 (muokattu 14.11.2003 20:57:13) | |
---|
Oho, noin omanikin sanoi minulle. Ihmeellistä. Sanoi muuten myös, että minun 1/3 oli paras, minkä oli kuullut. :P Kyllä se menee. Kunhan pidät huolen, että homma on hanskassa, niin varmasti onnistuu. Joo. Mutta nuo avoimen aseman skaalat on mulla aika hakusessa, kun en ole niitä ikinä oikein kunnolla harrastanut. Olen soittanut hieman yli vuoden ja kaiken olen itse opetellut. Mitä biisejä siinä on? "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Swan 14.11.2003 20:59:52 | |
---|
Mitä biisejä siinä on? Taisi olla niin, että opettaja päättää puolet biiseistä ja etydeistä ja itse luonnollisesti loput. Minä tosin pääsin vaikuttamaan myös opettajani päätöksiin, joten kokeile samaa. Ei tässä mitään kiirettä ole - nyt ei soiteta kitaraa! |
Nuages 14.11.2003 21:02:13 | |
---|
Mutta minkä tyylisiä/tasoisia biisejä? Osaatko nimetä esimerkkejä, mitä voisi siinä kokeessa olla? "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Swan 14.11.2003 21:07:07 | |
---|
Mutta minkä tyylisiä/tasoisia biisejä? Osaatko nimetä esimerkkejä, mitä voisi siinä kokeessa olla? Itse väänsin toisena biisinä The Lively Onesin Pipelinen ja toisena Steve Vain For the Love of Godin improtiluna. Biisit saavat olla helppojakin, ei siinä mitään (tuo Pipeline on aika hyvä veto, jos luulee, että tekniikka ei riitä). Etydit ovat sitten eri aihepiireistä. Esim. komppietydi (itse soitin Status Quon Whatever you wantin), arpeggioetydi, klassinen etydi (Bachia vedin)... Ei tässä mitään kiirettä ole - nyt ei soiteta kitaraa! |
Nuages 14.11.2003 21:10:30 | |
---|
Etydejä en ole harjoitellut ollenkaan. Pitää toivoa, että tekniikka riittää. Kävisikö biisiksi joku helppo jazz-standardi? "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Swan 14.11.2003 21:13:37 | |
---|
Etydejä en ole harjoitellut ollenkaan. Pitää toivoa, että tekniikka riittää. Kävisikö biisiksi joku helppo jazz-standardi? Kyllä kai. Jazzia tulee sitten enemmän 3/3:ssa. Ei tässä mitään kiirettä ole - nyt ei soiteta kitaraa! |