friteerattu peruna 16.09.2006 18:02:36 (muokattu 16.09.2006 18:07:39) | |
---|
Mulla olisi haussa sellanen laulava,kermainen särösaundi tyyliin Scorpionsin "No one like you", Queenin "Bohemian rhapsody" ja moni muu biisi (lähinnä 80-luvulta). Eli semmonen joka on yhtä aikaa sekä kirkas, että paksu, ei riipivä. Kaula ja-keksimikillä saan hiukan tällaista hakemaani saundia, mutta saundi ei ole tarpeeksi räyhäkäs ja se on hiukan liian tumma. Tallamikillä soitettuna saundi on liian ohut ylä-e ja b-kielillä ja jos tonepotikkaa vääntää, saundi tummenee liikaa, menettää räyhäkkyytensä ja menee keskimikkimäiseksi. Chorus on korjannut asiaa hiukan. Vahvistimena on Rolandin Microcube, mutta kamat ovat vaihtumassa Kustomin Tube12 vahvistimeen ja Korkin AX3G- multiefektiin. Jos leikitään että mulla olisi nuo kamat, niin minkälaisia asetuksia kannattaisi käyttää? Kustomissa on 2-alueinen EQ (bass ja treble- säätimet) sekä midshift-kytkin. Korkissa on särö/vahvistinmallinnuksina mm. Tubescreamer, Rat, Fuzz face, Super lead, JCM 800, JCM 2000, Voxit AC15 ja AC30 ja monia muita. Voisitteko myös neuvoa, minkälaisia plektroja, kieliä ja tatsia kannattaisi käyttää soitossa? Entä efektejä: chorus, kompura, trebelbooster, säröpedaaleja? Silent night bodom nicht |
Leper Messiah 16.09.2006 18:14:47 | |
---|
Pikkaamisellakin saa ihmeitä aikaan. Pehmeää, kevyttä ja legatoa pikkausta. Näin minä lähtisin. Punttisika #3 Runkku monsteri #4
Lopettaisit jo pikkuhiljaa ton ininäs. -Julmettu
|
petrin1 16.09.2006 18:21:07 (muokattu 16.09.2006 18:21:38) | |
---|
voi perse mikä topikki=D noilla kamoilla ei kovin kummoista soundia saa.. suosittelen sia pitämään enemmin tuon cuben kuin ostamaan sen customin.. tällä budjetilla on vaikea ainakaan kampjen puolesta päästä noihin soundeihin käsiksi.. jos laulavaa soundia haet niin osta lespa tai jokin muu liimakaulainen mahonki bodynen humppari kitara niin niillä lähtee laulavaa ja paksua leadiä mutta ei niin kirkasta. joku liimakaulainen hevi keppi ja ja 6505 jos vaan rahaa löytyy =D |
Ziggy Bubba 16.09.2006 18:24:30 | |
---|
Juu, mäkin ehdotan liimakaulaista (LP-tyylinen esim.) kitaraa ja siitä kaulamikkiä päälle... Säröä ei kannata heittää kehiin mitenkään överisti. www.mikseri.net/sigkk My musique |
Tasapaino 16.09.2006 18:29:33 | |
---|
Vahvistimena on Rolandin Microcube, mutta kamat ovat vaihtumassa Kustomin Tube12 vahvistimeen ja Korkin AX3G- multiefektiin. Jos leikitään että mulla olisi nuo kamat, niin minkälaisia asetuksia kannattaisi käyttää? Minä leikkisin niin, että jättäisin ostamatta tuon Korgin multiefektihärpäkkeen ja tilalle efektejä, joita tarvitsee ja jotka kuulostavat hyvältä. Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille. |
friteerattu peruna 16.09.2006 18:43:42 | |
---|
Tsekatkaapas mun omakuva. Silent night bodom nicht |
Werihukka 16.09.2006 18:53:43 (muokattu 16.09.2006 18:54:14) | |
---|
Koitas nostaa sitä kaulamikkiä korkeemmalle... sillein saa ainakin kirkkaammaks sitä kaulamikin soundia. Edit: Lisäämpä vielä että Ibanez Tube Screamer boosteriks niin alkaa laulamaan. ;) Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
VJP 16.09.2006 18:59:31 | |
---|
Koitas nostaa sitä kaulamikkiä korkeemmalle... sillein saa ainakin kirkkaammaks sitä kaulamikin soundia. Eikös toi ainakin teoriassa lyhennä sustainia? |
Ukko 16.09.2006 18:59:44 | |
---|
Kyllä sillä soittokokemuksellakin on kai pikkaisen merkitystä asiassa. Ei ne kamat sentään ihan kaikkea tee vaikkakaan niiden merkitystä ei voi vähätellä. |
32788 16.09.2006 19:03:04 | |
---|
Eikös toi ainakin teoriassa lyhennä sustainia? No tietenkin jos liikaa nostaa, mutta jos se on liian matalalla, niin ei sekään ole hyvä. |
Werihukka 16.09.2006 19:03:21 (muokattu 16.09.2006 19:04:47) | |
---|
Eikös toi ainakin teoriassa lyhennä sustainia? Mutta ei käytännössä. Edit: No tietenkin jos liikaa nostaa, mutta jos se on liian matalalla, niin ei sekään ole hyvä. No sieltä se tulikin. Ei sitä kannata liian korkeelle nostaa, mutta jos se on kovin matalalla niin ei se sillonkaan soi kunnolla. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
oiva tumpeloinen 16.09.2006 19:16:07 | |
---|
Pikkaamisellakin saa ihmeitä aikaan. Pehmeää, kevyttä ja legatoa pikkausta. Näin minä lähtisin. Mitä tarkoittaa legatopikkaus? Minä leikkisin niin, että jättäisin ostamatta tuon Korgin multiefektihärpäkkeen ja tilalle efektejä, joita tarvitsee ja jotka kuulostavat hyvältä. On todella hyvä neuvo, kun tuo Toneworks maksaa Tompalla noin 60 euroa. Sillä rahalla saakin todella paljon laadukkaita kurnuttimia. Itse tuo ongelma ei ratkea kuin kokeilemalla. Sulla on jo kaulahumpuukilla varustettu kitara, joten sieltä päästä sitä kermaisuutta ei hirveästi kannata lähteä hakemaan. Tosin tuo kuvauksesi kaula-, keski- ja tallamikistä saa vähän miettimään, että mikä kitara sulla loppupeleissä on. Tuon kuvan perusteella sun kitarassa kun ei ole kuin kaula- ja tallamikki. |
Swan 16.09.2006 19:18:21 | |
---|
Kannattaa ajatella mallinnuksia oikeina kamppeina, ja valita oikeat asetukset sen mukaan, mitä kamoja esikuva käyttää. Oma saundi-ihanteesi näköjään vastaa kutakuinkin meikäläisen vastaavia, joten tällä lausekkeella luulisi pärjäävän: JCM800 + Tube Screamer + middleä niin paljon kuin lähtee. |
Nacher 16.09.2006 20:05:04 | |
---|
Paljon kiinni vahvarista sekä kitarasta tuo laulava leadisoundi. Ei siihen pelkkä soittotekniikka yksissään riitä mitenkään imo. Joku lespa tai oikein laulavamikkinen tilukeppi, pehmeäsoundinen kohtuu hi-gain vahvari tai tubescreamerilla boostattu Marsu, reverbiä vähän, delayta vähän enemmän... Ehkä chorustakin? Anyways sopivan paksu pohjasoundi, pehmeä särö ja reverb+delay kyllä luovat tuota laulavuutta mukavasti. |
friteerattu peruna 16.09.2006 20:09:00 | |
---|
Tuon kuvan perusteella sun kitarassa kun ei ole kuin kaula- ja tallamikki. Juuh, sanon vain tuota talla- ja kaulamikkien väliasentoa keskimikiksi, on helpompi kirjottaa ku "mikinvalitsimen keskiasento". Silent night bodom nicht |
Välttämättä siihen laulavan soundiin ei tarvita mitää haigeiniä... Monessa tapauksessa se vaan pilaa sen laulavuuden siitä. Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
pitk 16.09.2006 20:56:16 | |
---|
Säröä vähemmän ja joku kompressoripedaali kehiin. |
Jani The Rock 16.09.2006 21:02:07 | |
---|
Explorer, kaulamikki, tonepotikka riittävän kiinni, vahvarista kohtuullinen särö. Kyllä laulaa. "Lukeminen kannattaa aina, dorka". - Jörn Donner |
Goos7 17.09.2006 18:17:36 | |
---|
Itse sain paremman soudin vaihtamalla paksummat kielet ja paremmat mitkit halpiskitaraan ja vahvistimen putkietusesta täysputkekeksi... Noihin meni noin 1000 € ja nyt olen tähän tyytyväinen! Ja kyllä sustaini ja soundi parani monin kertaisesti! Jos on tyytyväinen nykyiseen kitaraan, niin kannattaako sitä vaihtaa pelkän sähköisen soundin vuoksi? Vaihtaa mikit ja tekee kunnon häiriösuojauksen, niin tulee halvemmaksi kuin uusi ja tietää mitä oma kitara on syönyt. Mikit vaikuttaa pirusti! Vahvistinta etsiessäni hain mahdollisimman läheltä omia esikuviani, jolloin sain sellaisen soundin minkä halusin. Kannatta satsata kunnolla tohon vahvistimeen, sen jälkeen kun tietää mitä haluaa! |
saastara 17.09.2006 18:30:38 | |
---|
Tuossa laulavuudessa merkitsee se tatsi kyllä eniten eikä kamat.. Sormien liikkeet, pikkaus, ymv. Kyllä sitä saa vaikka halkokasan suht hyvin laulamaan jos sen hallitsee.. Kalliit lelut voivatkin sitten kompensoida hyvin sitä tatsin puutetta.. :) Lisää middleä ja vähemmän volumea. |