Aihe: Onko iskelmämusiikin soittajia vielä?
1 2 3 4 5 6
Ukko
11.09.2006 20:30:32

Soolotatko sä kaikki biisit C:stä?

Voiko niitä soolottaa jostain muualtakin 8P
Timi
11.09.2006 20:32:42
Tanssimuusikot on velliperseita,ne on niitä ketä ei vittuakaan kiinnosta mm. tekijäoikeuskysymykset,keikkaliksat,yhteisrintama. Nykyään ne on vielä usein sivutoimisia että jos vaan pimeenä sais tehtyä ni sen parempi. Nykyajan tanssimuusikolle kun sanoo että soita Altered asteikko,se alkaa itkemään, juoksee karkuun ja huutaa että: Ei Alfredia,ei Alfredia.
Semmosia ne on,saatana. Rampeja ja Naukkiksia.
P.S Älkää provosoituko :-)

Onko tuo alftereeti lähellä vaarenhaittia?Selssius asteikko onpi hiukan tutumpi.Tekijänoikeuvet on helpompi pala.Tilaaja maksaapi teostokulut rönttäsummana,tai ainaski pitäis ,niiko ravintelitkin maksaa,ei tarvi biisejä eritellä.Keikkaliksat ne vasta kiinnostaakin.Ei olla tehty alle tariffien eikä tehä.Toiset tekee,siks niillä onki enempi keikkaa ko meillä.Sitäpaitsi ei soiteta ennes paranoidia!
On se pakko olla sivutoiminen niinkuin aikaisemmin monet ovat todenneet.Jollain pitää tämäkin hauskuus rahoittaa.Meistä hutunveivaajista helvetin harva on studioluokan soittaja joka voi valkata työtilaisuutensa mennen tullen.Tanssimusiikki pysyy kuitenski vielä muodissa jonkun aikaa kunnes nuorempi,tulevat sukupolvet muuttavat mielihalujaan ja eivät ressukat tiedä ennes kuka on Sinatra,Lennon,CCR,DOORS jne.
No!Elä Timi hermostu.Entietenskään.Viime lauantaina hääkeikalla soitettiin monipuolista tanssimusaa aikuiselle yleisölle rokkeja unohtamatta, samoin perjantaina erään firman bileissä ja kuitenski ei yhtään tangoa eikä polkkaa ja jengi tykkäs sikana.Tietty joku nuori halus sitä J Ässää ja Menneisyyden vankeja.Ei tilaaja osannut niitä varata samalle keikalle.Kumma juttu?Tosin ei niille ois riittänyt aikakaan ko soitettiin 5 settiä ja sit porukka lähti himaan.
Kylmän viileesti!
Sertzo S
11.09.2006 20:41:26 (muokattu 11.09.2006 20:41:55)
Kirjoitin tänään eräästä Pohjois-Suomessa järjestetyistä iskelmällisistä musiikkitapahtumista kriittisen kirjoituksen oululaiseen Kaleva-lehteen, jonka pistän huomenna postiin. Toivottavasti se julkaistaan koskien tekijäinoikeusasioita ja niiden laiminlyöntejä ko. tapahtumissa muutaman vuoden varrelta. Sähköpostini ei toimi, joten tein sen normaaalin kirjeen muodossa. Pyysin soittamaan lehdestä minulle, jos se läpäisee sensuurin ja julkaistaan.
baron
11.09.2006 20:45:33 (muokattu 11.09.2006 20:49:47)

Soolotatko sä kaikki biisit C:stä?

Mun humppabändissä kyllä käytetään noita amatööreille helppoja sävellajeja eli sellaisia joissa on vain niukasti korotuksia tai alennuksia, mun jazz-bändi taas saa varautua risti- tai b-viidakkoon eli esim Ab-molliin tai Cb-duuriin, joissa on todella helpot kiipparisormitukset.
"Speaking about music is like dancing about architecture"
veeka
11.09.2006 21:34:43
Kirjoitin tänään eräästä Pohjois-Suomessa järjestetyistä iskelmällisistä musiikkitapahtumista kriittisen kirjoituksen oululaiseen Kaleva-lehteen, jonka pistän huomenna postiin. Toivottavasti se julkaistaan koskien tekijäinoikeusasioita ja niiden laiminlyöntejä ko. tapahtumissa muutaman vuoden varrelta. Sähköpostini ei toimi, joten tein sen normaaalin kirjeen muodossa. Pyysin soittamaan lehdestä minulle, jos se läpäisee sensuurin ja julkaistaan.

Hienosti toimittu!
"ei vaivaa kiire, ei dressi"
työläinen
11.09.2006 21:51:20
Monta sointuakin osaan mille en ole keksiny nimeä.

Ne on haitaristien kielellä "erikoissointuja".
"Muistatkos silloin kun päätettiin, että / vuos' pari keikoilla vaan... "
työläinen
11.09.2006 21:53:06
Häh? Tanssi & viihde, televisio vai täysin vittuuntunut?

En nyt tässä lähde kommentoimaan...
"Muistatkos silloin kun päätettiin, että / vuos' pari keikoilla vaan... "
Neljä Ruuvia
12.09.2006 02:42:31 (muokattu 12.09.2006 02:44:12)
.Jollain pitää tämäkin hauskuus rahoittaa.Meistä hutunveivaajista helvetin harva on studioluokan soittaja joka voi valkata työtilaisuutensa mennen tullen.Tanssimusiikki pysyy kuitenski vielä muodissa jonkun aikaa kunnes nuorempi,tulevat sukupolvet muuttavat mielihalujaan ja eivät ressukat tiedä ennes kuka on Sinatra,Lennon,CCR,DOORS jne.
No!Elä Timi hermostu.Entietenskään.Viime lauantaina hääkeikalla soitettiin monipuolista tanssimusaa aikuiselle yleisölle rokkeja unohtamatta, samoin perjantaina erään firman bileissä ja kuitenski ei yhtään tangoa eikä polkkaa ja jengi tykkäs sikana.Tietty joku nuori halus sitä J Ässää ja Menneisyyden vankeja.Ei tilaaja osannut niitä varata samalle keikalle.Kumma juttu?Tosin ei niille ois riittänyt aikakaan ko soitettiin 5 settiä ja sit porukka lähti himaan.

Tanssimussiikki ei ou ennee muojissa. Se on kumma kun sitä huttaua on pari kertaa päässyt veivaamaan siellä studiossa ,niin siellä se ei kyllä koskaan oo paskaa vaan se tehdään niin hyvällä ammattiylpeydellä kun vaan ikinä pystyy. Se muuttuu paskaksi vasta siellä ryhtipenkeillä ...

edit:pikkusen drinkeissä ni piti editoia...
Timi
12.09.2006 08:13:25

Jotenski mä oon huomannu tuon saman ongelman.
Mä muute unohdin että oon erään hanuripartion kanssa ollut studiolla!
Kylmän viileesti!
half
12.09.2006 08:16:21

Paljastit itsesi, olet siis vetänyt Hyväkkäissä.
lukkari
12.09.2006 10:55:25
Tanssimussiikki ei ou ennee muojissa. Se on kumma kun sitä huttaua on pari kertaa päässyt veivaamaan siellä studiossa ,niin siellä se ei kyllä koskaan oo paskaa vaan se tehdään niin hyvällä ammattiylpeydellä kun vaan ikinä pystyy. Se muuttuu paskaksi vasta siellä ryhtipenkeillä ...

No mitäs se sitten on kun soittaa keikalla ja ihmiset tanssii vai pitäiskö sanoa porukoille että elkää tanssiko tää ei oo ennee muotia.
Timi
12.09.2006 11:59:32

Vannon kautta runpujeni että en oo vetänyt Hyväkkäissä!Siel oli silloi ainaski seittämän haitaristia.
Kylmän viileesti!
lukkari
12.09.2006 13:07:50

Vannon kautta runpujeni että en oo vetänyt Hyväkkäissä!Siel oli silloi ainaski seittämän haitaristia.

Seittämän hanuristia? Saatana kun säälittää!
Timi
12.09.2006 15:28:23

Seittämän hanuristia? Saatana kun säälittää!

Lämmin kiitos osanotostasi.Olen jo toipunut.Tai siis luulen,tota oonko varma,Siis en ole helppo mutta kuitenkin varma!
Kylmän viileesti!
R.Syke
12.09.2006 17:23:48 (muokattu 12.09.2006 17:24:50)
Vielä kun mä keksisin että miks tuo kirjoitus piti päästää ilmoille. Ehkä vaan aivot kaipas tuuletusta ja toisekseen kun saa tuolla yleisellä yksinään puolustella koko vitun musiikkialan olemassaa oloa!

HOHO. Eikös tuo ollut enempi perseestä, joka kaipas tuuletusta :D

Samaa mieltä. Yksin ollessa voi vaikka kuolla.
Jonte
15.09.2006 15:58:07
Olen nyt muutamia kertoja hakenut soittajia tuolta hakuosastolta, laihoin tuloksin! siellä kun ei tunnu olevan muita kuin "Metallimiehiä" ja niistäkin on käsitykseni mukaan pulaa täällä suomessa. Ei alassa mitään vikaa ole mutta mun musiikkia se ei ole. Toivottavasti tulee palautetta ja herättää kiinnostusta! vaikka edes keskustelun muodossa,aiheesta kuinka helppoa on löytää soittokavereita.

Aha. Kyllä Jonten on pitänyt soittaa tanssimusiikkia, joskus jopa on edellytetty sitä soitettavan alkuperäisen tyylin mukaisesti. Eikä tuo pahalta tunnu. Kyllä uskoisin että tanssimusiikin soittajia löytyy joka kylästä. Heillä vaan on kiire, että ehtivät sillä 80 eur keikkapalkkiolla tienata pää/sivutoimen elantonsa.

Se metalli ei sitten taittuisikaan...
Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas".
paice60
15.09.2006 23:04:56
Aha. Kyllä Jonten on pitänyt soittaa tanssimusiikkia, joskus jopa on edellytetty sitä soitettavan alkuperäisen tyylin mukaisesti. Eikä tuo pahalta tunnu. Kyllä uskoisin että tanssimusiikin soittajia löytyy joka kylästä. Heillä vaan on kiire, että ehtivät sillä 80 eur keikkapalkkiolla tienata pää/sivutoimen elantonsa.

Kyllä mä saan enemmän keikasta kuin toi 80. En tiedä sun liksoja mutta alle hintojen ei tehdä ja muuten kyllä se metallikin taittuu, usko pois.
Miks´ mä oon täällä?
jykke65
15.09.2006 23:15:15

80 kympillä/ukko meidän bändi ei edes pieraise. Vaikka ollaankin sivutoimisia niin silti onneksi ymmärretään osaamisen ja/panostuksen arvo (ja osaan laskea kaikki viralliset kulut). Vain ja ainoastaan todella hyvään tarkoitukseen tehdään hyväntekeväisyyttä. Hyvänteon vaan helposti ryssii suomen verottaja, valitettavasti.
Hard Hump Halleluja!! Eller hur???
paice60
16.09.2006 00:26:45
No kyllä siihen liittoon kannattaa liittyä jo ihan sen takia että ensinnäkin kaikki jäsenmaksut saa vähennyksiin, eli et maksa mitään, puolen vuoden kuluttua alkaa päivärahat juoksemaan, tulojen mukaan, ja ainakin mulle on ollut apua muutaman kerran joidenkin epäselvien keikkaliksojen kohdalla. Ei siinä kauheasti voi hävitä kun liittyy liittoon. Ainakin näin aluksi.
Miks´ mä oon täällä?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)