Aihe: Aria Pro II-bassot
1 2 3 4 5 6 7 8 9
rolling7
05.11.2005 12:30:17
Mulla on ollut Aria ProII- basso reilun 10 vuotta. Mallista en ole varma, mutta luulisin sen olevan 600 tai 700 sarjaa. Noitten aiempien linkkien perusteella arvelisin niin. Olen sitä runkoa hiukan muotoillut itselleni sopivaksi. En usko, että saisin mistään parempaa bassoa ja ainakaan sellaisella hinnalla jonka siitä joskus maksoin. 2000 markkaa koteloineen ja tarvikkeineen(virityskone,remmi,piuhat ja chorus-efekti). Ei tainnut kaveri rahapulassaan tajuta, että siitä olisi saattanut saada kovemmankin rahan. Olen siihen tehnyt kovan casen sen hyvyyden takia. Paskoja vehkeitä voi kuljetella surkeissakin koteloissa ja pusseissa, mutta noin hyvä vehje tarvitsee kovan casen, jottei se vaurioidu.
rm_wispila
09.11.2005 18:04:01 (muokattu 09.11.2005 18:05:39)
Täällä kun tuntuu olevan paljon Aria-spesialisteja, niin kertokaapa mistä johtuu omassa Aria Pro II XRB-mallissa oleva omituinen soundi; ääni on kaikilla potikoiden säädöillä jotenkin nasaali ja flanger-mainen.

Olisiko vika elektroniikkapuolessa (patteri?) vai jossain säädössä (mikki / talla?). Vai onko tämä ihan ominaissoundi? Kieletkin ovat varsin uuden oloiset (semmoiset ei-sormiystävälliset), vaikuttaako kiälet?

Tämän kai siitä saa, kun rumpalina moiseen laitteeseen tarttuu. Toki olisi mukava saada sellainen muheampi, tummempikin soundi tosta vehkeestä. Muuten laite tuntuu oivalta ja käteensopivalta, hyväkuntoiselta ja tervekaulaiselta. Avartaa patteristin maailmankuvaa...
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
jjylli
09.11.2005 18:19:16
semmonen se on
Lume
28.03.2006 19:23:16
Torilla näyttää olevan Aria II SB1000 myytävänä.
1050 egee.
Kuka täällä puhui halpisbassoista??
Urts.
J.Hollström
28.03.2006 19:31:10
Torilla näyttää olevan Aria II SB1000 myytävänä.
1050 egee.

Saattaa olla vielä aika pitkään tolla hintaa.
jjylli
28.03.2006 19:47:05
Saattaa olla vielä aika pitkään tolla hintaa.

joo. pajalla noita näki vielä vuosi sitten n. 450 e hinnalla
gator
11.06.2006 16:24:03
Kaverilla on tommonen aria pro 2 csb-300 basso ja olis kiinnostunut tietää tollasten hintatasosta tällä hetkellä. Hemmetin hyvä basso ja kaulakin on suorana pysynyt. Sai ittelleen 100e pussin kaa. Valmistusvuodet ja muut on selvitetty mut toi hinta kiinnostais. Heikosti löyty googlella tietoa hinnoista. Kiitoksia jo etukäteen.
hollstro
11.06.2006 18:30:44

Kaverilla on tommonen aria pro 2 csb-300 basso ja olis kiinnostunut tietää tollasten hintatasosta tällä hetkellä. Hemmetin hyvä basso ja kaulakin on suorana pysynyt. Sai ittelleen 100e pussin kaa. Valmistusvuodet ja muut on selvitetty mut toi hinta kiinnostais. Heikosti löyty googlella tietoa hinnoista. Kiitoksia jo etukäteen.

Tuo Aria oli aikansa halvin perusmalli eikä sitä kannata sotkea noihin SB-1000-sukuisiin melko korkeatasoisiin soittimiin. Hinta riippuu ihan kunnosta ja satanen on varmasti ollut kohtuuhinta.
okoranta
12.06.2006 08:32:55

Tuo Aria oli aikansa halvin perusmalli eikä sitä kannata sotkea noihin SB-1000-sukuisiin melko korkeatasoisiin soittimiin. Hinta riippuu ihan kunnosta ja satanen on varmasti ollut kohtuuhinta.

Jep. Mulla on tuo Aria Pro Cardinal Seriesin 380 basso (csb-380) ja satkun mä siitä maksoin. Hintansa väärti, kelpo kotiritsa!
Pitäsi löytyä pehmeä ja pyöreä botne sekä kirkas yläpää. -metal90-
Karlsson
12.06.2006 09:02:31
Jep. Mulla on tuo Aria Pro Cardinal Seriesin 380 basso (csb-380) ja satkun mä siitä maksoin. Hintansa väärti, kelpo kotiritsa!

Onks tää se Climaxin entine? Sehä o hyvä ritsa!
Skividöveinau
okoranta
12.06.2006 09:22:30

Onks tää se Climaxin entine? Sehä o hyvä ritsa!

Oujee! Juu, se on khyl hyvä ritsa. Paitsi Tone, kaipaa korjaamista. Mutta pitää ostaa uusi kolvi, ettei käy niin kuin yhdelle nimeltä mainitsemattomalle m.nettiläiselle, jolla hajosi J-retro, kun käytössä oli väärät vehkeet ja huolimattomuus ;)
Pitäsi löytyä pehmeä ja pyöreä botne sekä kirkas yläpää. -metal90-
Basso-Aslak
16.09.2006 14:15:39

Eipä tuosta prookakkosesta ole edelleenkään pahaa sanottavaa. Vuodesta ´81 olen SB-ysisatasen omistanut ja edelleenkin on aktiivikäytössä. Tonnista ja tätä kokeilin silloin, päädyin kuitenkin sitten passiivimalliin, olisinkohan tuota aktiivielektroniikkaa tuolloin vierastanut. Hämmästyttävän hyvää työtä, soitin on edelleen kaikilta osin aivan priimakunnossa vaikka onkin paljon nähnyt ja kestämään joutunut. Jotkut kauhistelevat noiden painoa (verrattuna nykyisiin hiilikuituhärveleihin) mutta toisaalta, se kilometrien pituinen sustain... ProII:n kaverina on sitten Yamahan TRB-5F, näillä on pärjäilty tähän saakka, ainaskin.
Ketronipommi... Tappaa elävät muusikot, säästää humpan.
beissi man
16.09.2006 15:14:27
Eipä tuosta prookakkosesta ole edelleenkään pahaa sanottavaa. Vuodesta ´81 olen SB-ysisatasen omistanut ja edelleenkin on aktiivikäytössä. Tonnista ja tätä kokeilin silloin, päädyin kuitenkin sitten passiivimalliin, olisinkohan tuota aktiivielektroniikkaa tuolloin vierastanut. Hämmästyttävän hyvää työtä, soitin on edelleen kaikilta osin aivan priimakunnossa vaikka onkin paljon nähnyt ja kestämään joutunut. Jotkut kauhistelevat noiden painoa (verrattuna nykyisiin hiilikuituhärveleihin) mutta toisaalta, se kilometrien pituinen sustain... ProII:n kaverina on sitten Yamahan TRB-5F, näillä on pärjäilty tähän saakka, ainaskin.

Kyllä kyllä työn jälki on loistavaa ja basso erittäin hyvässä kunnossa ikäänsä nähden. tästä bassosta en lluovu koskaan nyt ainakin tuntuu siltä. väri on punainen ja pitäisi ilmestyä omakuvaan kohta puolin
-Lapa-
18.09.2006 23:34:44

Onkohan kenellään havaintoa aria pro II excel sarjan bassoista.
ne on sellasia halpis/alottelija bassoja.
aloitin aikanaan sellaisella, myin rahapulassani ja nyt kaipaan takaisin.
se oli semmonen musta nelikielinen JP-mikityksellä ja hevilavalla. vm 91-92 tai jotain.
tai onko kenelläkään muuten kokemusta mainioista excel-sarjan passoista?
2541
19.09.2006 00:38:07

Onkohan kenellään havaintoa aria pro II excel sarjan bassoista.
ne on sellasia halpis/alottelija bassoja.
aloitin aikanaan sellaisella, myin rahapulassani ja nyt kaipaan takaisin.
se oli semmonen musta nelikielinen JP-mikityksellä ja hevilavalla. vm 91-92 tai jotain.
tai onko kenelläkään muuten kokemusta mainioista excel-sarjan passoista?

Meikäläisellä tais olla eka basso just tuollainen. Aikalailla Jacksonin/Charvelin näköinen lapaa myöten, P/J -mikit ja sitten vielä aktiivielektroniikka minkä sai kytkimellä passiiviksi. Tuohon aikaan en paljon aktiivielektroniikan päälle mitään tajunnut mutta muistikuvan mukaan se aiheutti aina jonkinmoista ongelmaa. Muuten ihan OK basso soittaa. Hintaa oli jotain 2500mk vuonna 1989.

Tuskin ovat hinnalla pilattuja nykyään, mutta harvoin noita on tullut enää vastaan. Oisko tuhoutuneet monet erinäisten projektien ja kokeilujen uhreina?:)
beissi man
19.09.2006 16:32:52
Kattokaa www.matsumoku.org sieltä arian kataloogit pitäis löytyy melkeinpä kaikki mallit
Petzki_H
20.09.2006 12:25:35
Itselläni on nyt kolmisen kuukautta ollut uusi Aria Pro II SB-404 ja olen kyllä päivä päivältä tyytyväisempi. Kyseessä on myös ensimmäinen aktiivibassoni, ja kyseinen Aria on korjannut monia ennakkoluulojani kyseistä merkkiä ja aktiivipelejä kohtaan.

Entisenä USA-Passon omistajana, ja siitä katkerasti luopuneena, olen erittäin tyytyväinen Arian tarjoamaan vaihtoehtoon hintaluokassaan (320e). On se kiva peli, aijai. Kun vielä oppii ajan myötä tuntemaan etuasteen paremmin...
Matalien taajuuksien maisteri
N4754_
16.02.2007 23:40:19

itellä on Aria Pro II vissii -81 ainoa ongelma että kielet ja mikit puuttuu. elikkäs kasiluokan teknisen työn työ on sitten sen kunnostaminen.
beissi man
17.02.2007 10:58:30
itellä on Aria Pro II vissii -81 ainoa ongelma että kielet ja mikit puuttuu. elikkäs kasiluokan teknisen työn työ on sitten sen kunnostaminen.

Onkos tuo SB sarjaa?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)