Aihe: Puhtaille oma vahvistin
1
D-Kay
14.11.2003 15:04:31

Olen tässä tuumannut olevani niin suuri stara, että puhtaille pitäisi saada oma vahvistin. Eli suosituksia testaamisen arvoisista vehkeistä kyselen. Halpoja/kohtuuhintaisia mieluiten. Saa olla combo tai nuppi, putki tai trankku, kunhan hinta olisi edullinen ja tehot riittäisi bändikäyttöön. Säröä en siis tarvitse ollenkaan vaan mieluiten täysin puhdasta kovillakin volyymeillä.
MYYDÄÄN: Jackson hevikeppi, Halvalla!
Enska
14.11.2003 15:44:45
Kokeileppa Rolandin Jazz Choruksia. Ainakin 120w versiossa pitäis hönkä riitttää bändisoitossa. Ja hinnaltaankin ovat kohtuu hintaisia.
Vittu tää ole mikään Kari Vepsä!
mathias
14.11.2003 16:13:42
Kokeileppa Rolandin Jazz Choruksia. Ainakin 120w versiossa pitäis hönkä riitttää bändisoitossa. Ja hinnaltaankin ovat kohtuu hintaisia.

Tuo tuli minullekkin ensimmäisenä mieleen. Mm. James Hetfieldkin käyttää tuota puhtaisiin soundeihinsa.
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
D-Kay
14.11.2003 16:28:51

Kokeileppa Rolandin Jazz Choruksia.

Niissä mitä olen nähnyt on hinta lähennellyt tonnia. Tavoitteena olis sellanen, joka ei hirveästi ylittäisi 500euroa.
mathias
14.11.2003 16:33:03
Niissä mitä olen nähnyt on hinta lähennellyt tonnia. Tavoitteena olis sellanen, joka ei hirveästi ylittäisi 500euroa.

No entäpä pieni putkicombo? Esim Laney VC30? T-kaupan hinta 599e.
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
D-Kay
14.11.2003 16:35:00

No entäpä pieni putkicombo? Esim Laney VC30? T-kaupan hinta 599e.

Pienissä putkikomboissa on se vika, että monet alkaa helposti särkemään kun soitetaan kovaa. Jubileen kliini ei ole bändin kanssa soitettaessa enää kliini, sen takia olen täysin omaa vahvistinta puhtaille ettimässä.
Shaft
14.11.2003 16:47:24
Vanha Musari voisi toimia hyvin. Ainakin satawattisessa on mukavasti headroomia ja hinnat ovat aika alhaalla. Comboja ja nuppeja näkee viiteen sataan ja halvemmallakin. Tukevia vahvistimia, mutta jostakin syystä arvostus(ja hinnat) ei ole Fenderien tasolla. Fender Twin Reverbhän olisi toinen hyvä peli, mutta hinnatkin sitten selkeästi kovemmat.
LaXu
14.11.2003 17:07:32
Tuo VC30 kannattaa kuitenkin testata. Kun jokunen vuosi sitten sitä kokeilin, en saanut sitä muistaakseni säröytymään oikein millään. Joko vahvistimessa oli vikaa tai sitten se on tuollainen aika puhdassoundinen vahvistin.

Henk. koht. olen kyllä sitä mieltä, että pieni päättärisärö (sellainen, ettei soundi kuulosta säröytyneeltä kuitenkaan) antaa vain lisää ulottuvuutta puhtaisiin soundeihin. Kokeilin tuossa äsken miten oma Marshall DSL50 pysyy puhtaana kun volaa kääntää kaakkoon. Gaini vitosella, vola oli jossain seiskan paikkeilla (classic gain kanava, clean moodi) ja kitarana Mastertonen aktiivimikeillä varustettu Les Paul, mutta silti soundi pysyi puhtaana, ehkä pientä säröytymistä kuultavissa alakielillä. Muikea soundi. :)
msm40
14.11.2003 17:07:45 (muokattu 14.11.2003 17:11:22)
Osta multa Peavey Classic 50 nuppi. Loisto puhtaat & nätti pikkuruttu. Hinta menee vähän yli haitarista (670 euroo) mutta oli pakko mainostaa.

Edit: Laitan kuvallisen myynti ilmotuksen torille myöhemmin tänään.
RjW
14.11.2003 17:07:50

Kitarapajalla näkyy olevan 600 euroa:

http://www.kitarapaja.com/guitam.htm

Siellä olisi kyllä Fenderin Twinejäkin, mutta ne maksaa...
"If you're gonna scream, screm with me - moments like this never last"
D-Kay
14.11.2003 17:11:27

Kitarapajalla näkyy olevan 600 euroa:

http://www.kitarapaja.com/guitam.htm

Siellä olisi kyllä Fenderin Twinejäkin, mutta ne maksaa...

Mitenkähän 60w trankku riittää. Jubileen kanssa on volapotikka treeneissä ja keikoilla yli puolenvälin.
D-Kay
14.11.2003 20:42:52

Mites Rolandin Cube 60. Näyttäisi olevan aika halpa, mutta riittääkö 60w transistori Jubileen rinnalla?
Shaft
14.11.2003 20:51:23
Näyttäisi tuolla pajalla olevan taas useampikin Musari viidelläsadalla eurolla- tosin kaikki nuppiversioina.
askomiko
14.11.2003 21:35:01
Fender Twin. Mukava pikkulisä roudaukseen. ;) Yllätysyllätys, tämän hetken suosikkipuhdas on Englin crunch. Täysin aito pehmeä 70´s-soundi.
Hotakainen
14.11.2003 21:39:35
Savonlinnan soitinkulman sivuilla näkyisi olevan käytetty Peavey classic 50 2x12 350 euroa transistorietuasteella ja putkipäätteellä. Ostapa se.
G-mies
14.11.2003 21:49:00

Heh, allekirjoittaneenkin suosikkisoundi Line6 Podissa on jonkinsukuinen Jazz Chorus -emulaatio. Tuossa kun käyttää vähän kompressoria ja delayta ja laittaa päälle vielä aavistuksen reverbiä ja soittaa straton mikkivalitsimen 2- tai 4-asennoissa niin on bueno. Eli siis itsekin ottaisin kokeiltavaksi ensin JC:n, Fenderin Twin Reverb:kin voisi olla kiva, tosin kerran kannoin yhtä muutaman kymmenen metriä jonka jälkeen en ollutkaan vahvistimesta yhtä kiinnostunut.. :)
Somebody set us up the bomb.
Chemo
14.11.2003 22:05:10

Fender Twin. Mukava pikkulisä roudaukseen. ;)

Tämä tuli mullekin mieleen - 80-lukulaisten reaaliarvo pyörii jossain viiden huntin kieppeillä. Tai noin olen antanut kertoa itselleni.

Tuommoinen siis, jos rakastaa kantamista :-)
Ramalamadingdong.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)