Aihe: "T-Bone Steak And A Bottle Of Beer" -jytäkomppi
1
Keppiheikki
13.09.2006 13:31:13

Moi. Osaisiko joku neuvoa, miten tuon Peer Güntin biisin säkeistöjen rumpukomppi oikein menee. Olen yrittänyt kuunnella levyltä, mutta en siltikään tiedä, missä tahdissa basaria ja virveliä pitäisi takoa. Ylipäänsä kiinnostaa, miten tuon tapaisia komppeja pitäisi lähestyä, kun olen tottunut vetämään sellaisia peruskomppeja missä oikea käsi soittaa jotain peltiä.
WWW.THEBADEXCUSE.NET | WWW.2NDSUICIDE.COM | Parhaat soolot lähtevät G-kieltä venyttämällä.
Niq
13.09.2006 14:10:23 (muokattu 13.09.2006 14:13:16)

Jos nyt oikein muistan, niin eikös siinä soiteta junakomppia? Eli vuorokäsin virveliin, kolmas isku aksenttina ja basaria ekalle iskulle. Tähän tapaan:

b---b---
ovOvovOv

EDIT: Toi ei nyt toimi kun en muista miten noi tabulatuurit saa osumaan riveilleen..
"I have a cunning plan" -Baldrick
Strumbali
13.09.2006 14:41:11 (muokattu 13.09.2006 14:48:55)
En osaa minäkään tabittaa, mutta ymmärsin, mitä Niq tarkoitti. Muistelisin sinne vielä lisättävän joka neljännelle oikean käden kolmosiskua edeltävälle vasemmalle kädelle aksentti. Kädet menee tosiaan ihan suoraan vuorotellen oikea käsi basarin kanssa aloittaen.

Basari = ta, Oikeakäsi = bi, Vasenkäsi aksentti = da
=> ta-bi, ta-bi, ta-bi, ta-dabi
ettäjotta
Niq
13.09.2006 14:51:59

Tarkoititko näin ovOv ovOv ovOv oVOV ?
"I have a cunning plan" -Baldrick
Strumbali
13.09.2006 14:54:25 (muokattu 13.09.2006 15:02:07)
Tarkoititko näin ovOv ovOv ovOv oVOv ? (viimeinen v pienellä)Josko joku kuuntelis sen kipaleen ja laittaisi sitten...
ettäjotta
markkuliini
13.09.2006 22:02:28

Tarkoititko näin diba- duba dibadiba -duba um -pahpah?

Ja käsijärjestys y a yy aa ya ( y = ylös, a=alas )
www.vasamayhtye.com
Strumbali
13.09.2006 22:18:11 (muokattu 13.09.2006 22:18:29)
Tarkoititko näin diba- duba dibadiba -duba um -pahpah? Ja käsijärjestys y a yy aa ya ( y = ylös, a=alas ) No siinähän se tuli. Tosin tämä taitaa olla hitusen takapotkuisempi versio.
ettäjotta
Rumba-Ali
13.09.2006 22:22:30

Mitä helev... ;-D
Ei tämä riitä, ei se tähän jää, sun seuraavaan elämään aion myös röytää. En siitä suostuisi häviämään, aioin röytää tieni sinun uuteen elämään
Sonormies
13.09.2006 22:41:08 (muokattu 13.09.2006 22:41:30)
Nuo aiemmat junakomppiselvitykset pohjalta ovOv ovOv ovOv oVOv näytti ihan loogisilta, mutta nämä Markkuliinin diibadaabat on ihan hepreaa. Ainakin meikäläiselle. :-( Olisi kuitenkin kiva tajuta; selvennättekö?
"Vaikka rahaa painetaankin päivittäin lisää, niin minulle eivät suostu sitä lähettämään." -nimimerkki Rocksterin yritys taltuttaa krooninen rahapula
markkuliini
13.09.2006 23:56:59 (muokattu 14.09.2006 00:00:35)

Menikö muka täydestä ?!?!? Tis is hjuumor!

Jotenkin vain huvitti kun kaikki ehdotteli että " oikos se näin vai näin vai näin vai näin". Mä päätin laittaa oman version. Salesti parempi kun mikää Twistin twisti.
www.vasamayhtye.com
Strumbali
14.09.2006 08:37:13
Kyllä minäkin tuota Mliinin versiota koodasin vähän aikaa, että onko sinne piilotettu joku oikeakin juttu. Vaikutti kovasti joltain "Brian Setzer orkesteri" sovitukselta aiheesta ;).
ettäjotta
Sonormies
14.09.2006 17:28:22
Menikö muka täydestä ?!?!? Tis is hjuumor!

..keleen Markkuliini! Etkö sä tiedä, että tätä sivustoa käyttävät vain huumorintajuttomat metronominkorvikkeet. Ja vielä huonot sellaiset.

Ilmoita kun tuut keikalle Raumalle päin niin mä sulle vielä diibadaabat näytän. Prkl. Ettäs viittit. Iso mies. Stana.

Ei vaiskaan. Kaljan tarjoan, kun kerran onnistuit viemään kuin pässiä narussa.
:D :D :D
"Vaikka rahaa painetaankin päivittäin lisää, niin minulle eivät suostu sitä lähettämään." -nimimerkki Rocksterin yritys taltuttaa krooninen rahapula
Jaska
14.09.2006 19:49:46
kun kerran onnistuit viemään kuin pässiä narussa.

Niinhän raumalaisille yleensä käy.
Sonormies
14.09.2006 22:14:12 (muokattu 15.09.2006 00:43:52)
kun kerran onnistuit viemään kuin pässiä narussa.

Niinhän raumalaisille yleensä käy.

Jos mä olisin Ulvilasta niin mä pitäisin kyllä kotipaikkani visusti omana tietonani. Kyllä sitä sen verran kannattaisi osata hävetä. Varsinkin, jos pitäisin setissäni splashia niin kuin vain ulvilalaiset voi sen tehdä - ihan missä sattuu. Olet varmasti kysynyt neuvoa joltakin porilaiselta.

Ei vaiskaan. Porilaiset on ihan mukavaa sakkia. Ainakin sen jälkeen, kun ovat molskahtaneet sepalus auki mereen ja niin kauan kuin naarausverkko ei niitä löydä. :-)
HeavyMachinery
15.09.2006 16:47:20

Kyllä mä olen sen siihen ihan omin nokkineni asetellu. Ja luulenpa että se asettelutapa on vielä paikallisempaa kun vaan ulvilalaista..

mut Kyl Raum o ain Raum ;)

Rauma on vara turku.....
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
miän vain
15.09.2006 16:59:37

Näistä jutuista saa raumoja.
Superficiality - so you would stay on top
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu - päivitetty
Rumba-Ali
15.09.2006 18:00:21

Tarkoititko näin ovOv ovOv ovOv oVOv ?

Jottei menis liian raumaattiseksi tämä juttu niin sanompahan vaan, että kuulin tänään sattumalta ton biisin ja noinhan se pääasiassa virveliin menee. Nuo siis periaatteessa 16-osia ja aina neljäsosalle bassari ja joka neljäsosan takapotkulle haikan polkaisu. Ei vaikea. Sitten siinä tais olla aika paljon variaatioita mukana, mutta periaate lienee tuo.

Nii, ja haikan väliin sitten reilusti pottujauhoja, muuten ei kuulosta yhtään Peer Güntiltä.
Ei tämä riitä, ei se tähän jää, sun seuraavaan elämään aion myös röytää. En siitä suostuisi häviämään, aioin röytää tieni sinun uuteen elämään
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)