Aihe: Putkivahvistimesta Laney LC30 II häviää tehot kun volumea lisää?
1
moikki
15.09.2006 11:32:40
Minulla on putkivahvistin Laney LC-30 II. Eilen siihen tuli treeneissä vika, eli tehot häviävät kokonaan kun lisää volumea treeni tasolle (noin kello 12:sta). Tämän jälkeen vahvistimesta kuuluu vain hiljaista säröytynyttä ääntä. Kun odottaa vähän aikaa soittamatta vahvistin taas toimii kunhan ei laita liikaa volumea. Mistäköhän tämä on merkki? Onku putket hajonnut, vai onko vahvistimessa menossa jokin muuntaja rikki? Onko kellään kokemusta tällaisesta ongelmasta? Jos on niin otetaan vinkkejä vastaan miten tämän saisi korjattua..

Putket uusiksi.
Rock like FUCK!
Jouni Antero
15.09.2006 12:59:42
Ei minun kokemuksieni mukaan kyllä ihan putkien vaihdolla vain hoidu...joskin kun viet sen huoltoon niin vaihdata samalla toki uudet putketkin.
Paxor
15.09.2006 14:10:39
Olen kokeillut poistaa puolet pääte asteen putkista vian paikallistamiseksi. Kuitenkin ongelma näyttää jatkuvan vaikka putkia poistelisi eri järjestyksissä, eli pääteasteen putket tuskin ovat rikki. Kysyisin, että voiko etuasteen putkia poistella ja kokeilla vahvistimen toimintaa vajaalla etuaste putki määrällä, vai rikkoutuuko vahvistin tästä? Se auttaisi selvittämään onko vika putkissa vai päätemuuntajassa. Jos vika on etuaste putkissa pääsisin helpolla kun ei tarvitsisi kuin hakea uudet eikä roudata vahvaria ympäriinsä. Näkeekö putkista mitenkään onko ne rikki, muuten kuin kokeilemalla niitä yksi kerrallaan?
moikki
15.09.2006 14:11:36
Olen kokeillut poistaa puolet pääte asteen putkista vian paikallistamiseksi. Kuitenkin ongelma näyttää jatkuvan vaikka putkia poistelisi eri järjestyksissä, eli pääteasteen putket tuskin ovat rikki. Kysyisin, että voiko etuasteen putkia poistella ja kokeilla vahvistimen toimintaa vajaalla etuaste putki määrällä, vai rikkoutuuko vahvistin tästä? Se auttaisi selvittämään onko vika putkissa vai päätemuuntajassa. Jos vika on etuaste putkissa pääsisin helpolla kun ei tarvitsisi kuin hakea uudet eikä roudata vahvaria ympäriinsä. Näkeekö putkista mitenkään onko ne rikki, muuten kuin kokeilemalla niitä yksi kerrallaan?

Kokeile niiden etuasteputkien paikkoja vaihdella.
Rock like FUCK!
Jouni Antero
15.09.2006 15:08:27
Sun muuten ehkä kannattaisi siirtää tämä keskustelu tuonne "Elektroniikka ja soitinrakennus"-puolelle - siellä on enempi tätä kauraa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)