Ziggy Bubba 13.11.2003 22:28:34 | |
---|
Mahtaako olla vaan mun harhaluuloa, vai onko SG:t yleistyny jotenkin huomattavasti viime aikoina? Ainakin HC/Punk ja garagerock bändien kepittelijöistä tuntuu että ainakin puolella olevan nykyään "eSGee". Onhan se kyllä pätevä vaihtoehto sille ikuiselle Les Paulille, ei ehkä vähiten painon puolesta.. Mitä eroa soundeissa, soitettavuudessa ja mites imago? Kertokoon ken tietää! |
Junkers 13.11.2003 22:37:17 | |
---|
Gibsonin SG Standardia oon kokeillu äkkiseltään ja sen perusteella sanon et on se hiton paljon mukavampi ainaki mun mielestä soittaa ku LP... Ja muutenkin olisin sen kyll varmaa siitä samantien napannu mukaani ku on se niin pirun hienoki...hinta vaan oli liian iso :F .... junkers is going to break off and attack a base where they think general vasilyevsky has his headquarters |
RjW 13.11.2003 22:43:24 | |
---|
Nimenomaanhan noissa punk/HC-piireissä SG on ollut vahvasti mukana aikojen alusta asti (eli 70-luvun lopulta). Onhan se rujon näköinen ja kuuloinen kitara, mutta ennen kaikkea asiaan vaikuttaa varmaan SG:n halpa hinta. Tavallaan kyllä outoa katsoa 70-brittipunkbändien kuvia kun kaikkein paskimpienkin bändien paskimmilla kitaristeilla tuntui aina olevan joku kallis nimikitara (no joo, olihan Les Paulkin siihen aikaan toisaalta aika halpa). "If you're gonna scream, screm with me - moments like this never last" |
Ziggy Bubba 13.11.2003 22:46:31 | |
---|
Tuolla Thomannilla ois tommonen Gibson SG Faded pikkasen reilu 700€. En sitten tiedä sen eroa esim. SG specialiin. Aika halvalta tuo kyllä Gibsoniks vaikuttaa.. Piru kun oon vaan vasuri :( |
Volle 13.11.2003 22:48:49 | |
---|
Miehekkäin kitara -threadissa todettiin sg:stä seuraavaa: SG: Olen yli 50, mun rintakarvat töröttää paidanhihoista ja mä oon aina hiukan viskissä-miehen rosoinen ja raaka Pappa-hevi kitara. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=32361 Ja lp:tä pidettiin tuossa muotikitarana. No joo, mullon lp enkä mielestäni muodin takia sitä ostanut, vaan mun mielestä hienon ulkonäön. Enhän mä kitaroiden saundeista hirveästi perustanut tuota ostettaessa. Kunhan vaan jotain surinaa tuli. SG on kyllä aika rujon näköinen ja sopii punkkiin. Kaverillani SG:tä testailin ja ihan hyvä keppihän se oli, ainakin les pauliini verrattuna. Tosin mulla on epi ja sillä gibson. Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista. |
Miekkonen 13.11.2003 23:31:05 | |
---|
|
Kalm 13.11.2003 23:34:42 (muokattu 14.11.2003 00:31:03) | |
---|
Henkilökohtaisesti SG on ollut muodissa jo about vuodesta '84 ja ilmeisesti muukin maailma on alkanut taas pikkuhiljaa arvostamaan tuota yksinkertaista työjuhtaa! (Mallin pahin alamäki taisi olla tuossa 80-luvun lopulla jolloinhan kitaran piti olla sävysävyyn niiden kiiltävien lycrahousujen ja glitterpaidan kanssa. Mielellään tietty vielä floydruusulla, kolmellakymmenellä nauhalla, aktiivikamoilla ja custom-maalauksella yms). Gibsonkin on suhteellisen pienellä aikavälillä lätkäissyt markkinoille toistakymmentä erilaista variaatiota aiheesta eli ei nyt ihan poistolistallakaan vielä liikuta (gothic, re-issuet, Custom,SG1, signaturet, voodoo, vaahterakantisia lespaulintappajia etc). Perässä tulevat sitten vielä ESP/LTD viperit sun muut samaan henkeen tölväistyt kepukat. Tuossakin yksi modernimpi näkemys SG:stä (Gibson custom shop) http://elderly.com/images/new_instruments/30N/SGELEQ-FM_front.jpg Jokatapauksessa aika must kitara Cream- LynyrdSkynyrd- AliceCooper- Zappa- FrankMarino- ACDC- Doors- BigBrother&H.C.- BlueÖysterCult- Santana- MonsterMagnet (ja Mamba) diggareille ;) Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa |
Niskamies 14.11.2003 06:48:43 | |
---|
Hanki presari ja ole tosimies! |
Uforomeo 14.11.2003 08:21:34 (muokattu 14.11.2003 08:25:02) | |
---|
En tiedä onko muodissa mutta gibsonin SG standardi on tälläkin kitaristilla viikon sisällä. Mun perustelut SG:lle karkeasti seuraavassa: Lespaulin soundi(humpparit) + stratocasterin soittotuntuma(ohut,kevyt) = Juuri ne ominaisuudet jota minä haen. Mulla on vielä sellainen historia tässä, että ensimmäinen kitara, jota olen soittanut, on sukulaiseni omatekoinen SG 70-luvulta, missä oli mikit aivan paskana ja kaulakin vino. Sillä rämpyttelin ensimmäiset 6 vuotta ennenkuin aloitin harrastuksen vakavissani ja ostin Telen. Olen alusta lähtien halunnut kunnon SG:n mutta ei ole vielä tullut mahdollisuutta ostaa sitä. Nyt sen sitten saan ja iloinenhan tässä saa olla. Kaunis kitara. Edit: Ja joo, diggaan AC/DC:tä ja Glueciferia... ja molempien lead kitaristit on perinteisesti ollut SG -miehiä. Candyass hairboy out to get me it’s the year of payin’ back |
Lonesome 14.11.2003 10:20:12 | |
---|
Tätä kysymystä mä olenkin odottanut ja meinannut itsekin kysyä. Ytimekkäästi voin vakuuttaa, että on todellakin NYT muodissa! Itellä on ollut tuo "The SG" vm. -79 jo vuodesta -82, joten intressiä ko. mallin mediaseksikkyyden seuraamiseen on aina ollut. (Mallin pahin alamäki taisi olla tuossa 80-luvun lopulla jolloinhan kitaran piti olla sävysävyyn niiden kiiltävien lycrahousujen ja glitterpaidan kanssa. Mielellään tietty vielä floydruusulla, kolmellakymmenellä nauhalla, aktiivikamoilla ja custom-maalauksella yms). Jokatapauksessa aika must kitara Cream- LynyrdSkynyrd- AliceCooper- Zappa- FrankMarino- ACDC- Doors- BigBrother&H.C.- BlueÖysterCult- Santana- MonsterMagnet (ja Mamba) diggareille ;) Näinhän se oli. Kuka muuten muistaa nämä vaahtokarkin/barbin-väriset Les Paulit, Flying V:t, joissa oli sydämen muotoiset mikit jne. Tiedänpä ainakin yhdenkin hevi-hemmon joka tilasi FV:n grafiikka-kuvioilla jenkeistä. Näitähän riitti, mutta uusia SG-malleja ei pahemmin näkynyt. Omalla kohdalla ei tosiaan pahemmin ollut haitaksi, että Cream, F. Marino, BÖC, Santana, AC/DC ja muut jo 70-luvulla näkyvyyttä saaneet omat suosikit käytti SG-mallia. Kun tuohon Gibsoniin törmäsin, niin olihan se helppo valinta, kun sai vielä viikon kokeilla kotona ja Ibanez-stratosta sai asiallisesti vaihdoissa. Ulkoiset puitteet ja Se Aito Merkki tuli tavoitettua kohtuu hintaan. Se onko tuo oma halpis-SG verrattavissa Les Pauliin tai edes Standard SG Gibsoniin on kokonaan toinen juttu. Tämä Absoluuttinen Gibson-asiantuntiamme Fox sen aikoinaan asiallisesti sääti, joten nopea ja helppo se on ollut soittaa. Aika "muddy sound", eikä sustainia todellakaan Les Paulin tapaan. Parhaimmillaan rytmi-kitarana, mutta siihen aikaan mä olinkin lähinnä komppikitaristi, kun bändissä oli varsinainen Les Paul-sankari. Ed. mainituista syistä varmaan rupesinkin stratoa soittavaksi blueskitaristiksi... "Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC) |
Juunsku 14.11.2003 11:39:17 | |
---|
Näin yhden hengen mielipide, jokseenkin turha ja hyödytön, Never muodissa! Junsku |
Tinmo 14.11.2003 13:04:26 | |
---|
Perustelut SG:n ostooni: -Erittäin helppo soittaa -"pirullinen" ulkomuoto -Helppo käsitellä keveytensä takia -Ei NIIN raskassaundinen kuin LP -Ei niin yleinen -Halpa/halvempi -Liika AC/DC:n & Black Sabbathin kuuntelu Minusta SG:t ovat parhaita kitaroita. Itse soitan Hard Rock/Rock ´N Roll/Blues/Heavy Metallia ja SG on jokaiseen noista genreistä omiaan. P.S Mutta en pidä ollenkaan 70´s SG:eistä, ne ovat vastenmielisen näköisiä, koska kaulan ja kaulamikin välistä puuttuu se pleksipala. "I can´t even say that word (disco), its too early to spoil rest of the day!"
-Bon Scott |
salmivaara 14.11.2003 13:38:34 | |
---|
Jokatapauksessa aika must kitara Cream- LynyrdSkynyrd- AliceCooper- Zappa- FrankMarino- ACDC- Doors- BigBrother&H.C.- BlueÖysterCult- Santana- MonsterMagnet (ja Mamba) diggareille ;) Black Sabbath unohtu listasta. nimim. SG hakusessa -81 Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |
En tiedä onko muodissa mutta gibsonin SG standardi on tälläkin kitaristilla viikon sisällä.
Höhöö! Miullekkin on tulossa SG (tosin Epiphone) parin viikon sisään. En tiedä vielä paljoakaan kitaroista, mutta sellaisen päätin hommata koska se on ihan älyttömän söpö. Lp olisi ollut toinen vaihtoehto, mutta ajattelin että en ryhdy massateiniksi koska melkein kaikilla on lp tai strato. Mitä eroa on muusikolla? |
Sintti 14.11.2003 14:21:09 | |
---|
Höhöö! Miullekkin on tulossa SG (tosin Epiphone) parin viikon sisään. En tiedä vielä paljoakaan kitaroista, mutta sellaisen päätin hommata koska se on ihan älyttömän söpö. Lp olisi ollut toinen vaihtoehto, mutta ajattelin että en ryhdy massateiniksi koska melkein kaikilla on lp tai strato. se että kaikilla on "strato" johtuu varmaan siitä, että se on hyvä soittaa. ja tietysti siisti.. :) on se LPkin siisti, mutta vähän ehkä painavan puoleinen... Humppaa taikka kuole...^_^ |
Ylläri 14.11.2003 14:21:21 | |
---|
SG on aina muodissa. Kuten sanottu, Lespoja ja Stratoja on kaikilla, mutta SG on aina kannanotto. Se on tyylikäs tapa erottua. Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
Sintti 14.11.2003 14:21:38 (muokattu 14.11.2003 14:22:51) | |
---|
oho...mitäs mä oikeen sekoilen... siis stratohan on kitara joka on semmonen "iätön", eli se muoto ei vanhene oikeestaan ikinä, vaan on "aina muodissa"... Humppaa taikka kuole...^_^ |
Keke Urlaub 14.11.2003 14:46:01 | |
---|
"And if Warhol's a genius, what am I, a speck of lint on the penis of an alien buried in gelatin beneath the sands of Venus" -kC |
Sahanpurija 14.11.2003 15:43:06 | |
---|
Soittelin justiinsa muutaman tunnin sellasella rososella Yamahan SG:llä. Ihan mukavan tuntuinen kitara, mutta kyseinen yksilö oli vaan niin huonossa kunnossa että ei ihan parhaimmillaan. Toki onhan se rock kun plugin juuresta irtoaa puusilppua. Keep your Eyes Wide Open, Moonchild.
We're going to Level Five to see One More Red Nightmare.
But first you must eat your Cat Food. |
BaariMikko 14.11.2003 15:48:27 | |
---|
Olen kyllä aikamoinen puristi SG:n ulkomuodon suhteen, esim. tuo Supreme ei sytytä. Hiton hyvä kitara joka tapauksessa, ja taipuvainen jos jonkinlaiseen musisointiin. Se tosin ärsyttää, kun usein mua kahden SG:n omistajana luullaan joksikin armottomaksi Angus Young-faniksi(vaikkei AC/DC:ssä mitään pahaa olekaan). Korkeampien voimien väliintuloa odotellessa asioita voi ajaa myös itse. Kaljakorin virittämisen kanssa pitää olla
huolellinen. Kaljakori viritetään A:han.
Jos viritystouhu menee liian pitkälle,
ollaan jo AA:ssa. |