Alpha 13.11.2003 13:11:54 | |
---|
Tulio tässä mieleen, et mistä sais tietoon rumpujen ja symbaalien iän? Ensimmäiset rummut oli jotkut Ludwigit..sen jälkeen tuli ikävä kyllä New Soundit, jonka jälkeen tulin järkiini ja hankin Taman RockStar Pro:t ja nyt Taman StarClassicit.. Tyhmä kysymys, mut.. Lisäksi haitsun ikä on arvoitus, mut vanha..Zildjian Avedis Scimitar.. Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni. |
ltg 13.11.2003 13:17:27 | |
---|
Valmistajien sivuilta vois löytyä. Ainakin ludareista ja premiereistä on kivasti tietoa. Mulla on hankinnassa 60 -luvun premierit, saan varmaan halvalla, kun omistaja ei mitään rummuista tiedä. Ovat katsos niin vanhat, että niilä ei enää ole arvoa:) Muuten todella upeat pöntöt. Peltien ikää olen itsekin yrittäny selvittää. Mulla on ne Zildjianin äärettömän vanhat haitsut, mahd. 60 -luvulta. Pellin tunnistaa painojäljestä ”Avedis Zildjian company. Genuine Turkish cymbals, made in america” Joteskin noin. Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94) |
Alpha 13.11.2003 14:13:34 | |
---|
Mulla on hankinnassa 60 -luvun premierit, saan varmaan halvalla, kun omistaja ei mitään rummuista tiedä. Ovat katsos niin vanhat, että niilä ei enää ole arvoa:) Ai ei ole arvoa... niin no tietty myyjän mielestä jos niillä ei ole...:o) Jotenkin tuntuu, et olis noi haitsut samaa luokkaa mitä siun vastaavat. Tässä vaan rupesin miettimään vanhennuttuani, et olikos sittenkään järkevää antaa isani heittää niitä Ludwigeja roskiin, niiden ensin pölytyttyä vintillä useamman vuoden...kun ei mitään pakottavaa tarvetta olisi ollut, mut "Kun ovat niin vanhat, ettei niillä ole enää arvoa". Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni. |
Mikael 13.11.2003 14:19:30 | |
---|
Mulla on ne Zildjianin äärettömän vanhat haitsut, mahd. 60 -luvulta. Pellin tunnistaa painojäljestä ”Avedis Zildjian company. Genuine Turkish cymbals, made in america” Joteskin noin. Mä voin ostaa nämä : ) miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
ltg 13.11.2003 14:50:22 | |
---|
Mä voin ostaa nämä : ) Ne on kyllä aika hepposet ja hiljaiset, eli eivät niinkään soittotyyliini sovi, aika jazzit. Mutta soundia rakastan, tumma ja melko kuiva. Enpä tiedä myisinkö.. Alpha: sitä myyjän näkemystähän minä tarkoitinkin. Niin se kai luulee.. että ovat arvottomat :) Äläkä heitä niitä ludareita roskiin, joku voi haluta vaikka ostaa ne. Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94) |
ltg 13.11.2003 14:50:54 | |
---|
Ai se heitti ne jo. PRKL! Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94) |
krushing 13.11.2003 15:08:13 | |
---|
zildjianilla on 380. synttärivuosi menossa, joten teoriassa vastaan voisi tulla hyvinkin _vanhoja_ peltejä... :) |
Roberto 13.11.2003 16:39:52 | |
---|
Peltien ikää olen itsekin yrittäny selvittää. Mulla on ne Zildjianin äärettömän vanhat haitsut, mahd. 60 -luvulta. Pellin tunnistaa painojäljestä ”Avedis Zildjian company. Genuine Turkish cymbals, made in america” Joteskin noin. Oikeasti vanhoissa Zildjaneissa ei lue 'Made in America' |
ltg 13.11.2003 16:44:33 | |
---|
Eihän niitä oikeasti vanhoja saa mistn. Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94) |
Roberto 13.11.2003 16:47:49 | |
---|
Eihän niitä oikeasti vanhoja saa mistn. Turkista saa. |
Magetsu 13.11.2003 17:52:12 | |
---|
Milloin noita Genuine Turkish cymbals-leimalla olevia peltejä on tehty? Itselläni on (luultavimmin) A-sarjan 20" China tuolla kyseisellä leimalla. "Kendo wa ken no riho no shuren ni yoru ningen keisei no michi de aru" |
Mikko A 13.11.2003 20:26:28 | |
---|
Milloin noita Genuine Turkish cymbals-leimalla olevia peltejä on tehty? Itselläni on (luultavimmin) A-sarjan 20" China tuolla kyseisellä leimalla. Onhan niissä vieläkin se leima... Leiman ulkoasu on vaan aikojen saatossa aavistuksen verran muutellu, ainakin leiman koko ja tekstin fontti? Itselläni on ollut juuri noita vanhoja Avediksia kolme ridea, kolmet haitsut, yks crash ja yks pang. Tällä hetkellä ainoastaan yhdet haitsut. Ne on ollu 50-70tai80-luvuilta ja tollasia eroja oon huomannu. "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
AP 14.11.2003 13:51:11 (muokattu 14.11.2003 13:52:40) | |
---|
Ai ei ole arvoa... niin no tietty myyjän mielestä jos niillä ei ole...:o) Jotenkin tuntuu, et olis noi haitsut samaa luokkaa mitä siun vastaavat. Tässä vaan rupesin miettimään vanhennuttuani, et olikos sittenkään järkevää antaa isani heittää niitä Ludwigeja roskiin, niiden ensin pölytyttyä vintillä useamman vuoden...kun ei mitään pakottavaa tarvetta olisi ollut, mut "Kun ovat niin vanhat, ettei niillä ole enää arvoa". Prrrrkele. Sietäisi jokaisen muistaa, että esim. vanhoista taloista, vanhoista autoista tai ties mistä kelloista maksetaan tietyn iän jälkeen poskettomia summia. Totta on, että esineen hinta käy alhaalla, kun se on "parhaan käyttöiän ohi", mutta tämän jälkeen hinnat taas kohoavat. Tämä varsinkin kalliimpien tuotteiden, kuten juuri esim Ludwigin kohdalla. Thaimaalaisille halparummuille arvonnousua on vaikea povata vaikka niillä olisi ikää miten. Alkuperäiseen kysymykseen, voihan tarkkaa ikää kysäistä esim. sarjanumeron persuteella vaikka muusikoiden.netin tietäjiltä tai suoraan tehtaalta. Jotkut aiheeseen liittyvät nettisivut voivat antaa myös hyvin tietoa. |
ltg 14.11.2003 13:58:51 | |
---|
Prrrrkele. Sietäisi jokaisen muistaa, että esim. vanhoista taloista, vanhoista autoista tai ties mistä kelloista maksetaan tietyn iän jälkeen poskettomia summia. Tuotahan me juuri tarkoitimmekin. Yritän ostaa ne premierit tyypiltä, joka kuvittelee pönttöjen olevan arvottomat, en siis puhunut omalla suullani tuossa yllä. Tarjoan kahtasataa. Arvo on moninkertainen ostohintaan verrattuna. Upea väritys niissä. Ihan kuola valuu kun niitä kattoo. Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94) |
Niin ja viimeistely taisi olla blue diamond pearl. Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94) |
AP 16.11.2003 21:50:22 | |
---|
en siis puhunut omalla suullani tuossa yllä. Tarjoan kahtasataa. Arvo on moninkertainen ostohintaan verrattuna. Upea väritys niissä. Ihan kuola valuu kun niitä kattoo. Juu, sori, en minä ajatellutkaan että olisit itse pitänyt mokomia arvottomina. Kuulostaa muuten aika maukkaalta setiltä. Jotenkin vaan harmittaa, kun olen antanut kertoa itselleni että joskus 60-70-luvuilla Premier oli hyvinkin yleinen merkki, mutta eipä noita juuri näy nykyään -- jossain kohdassa on varmaan tapahtunut joku vanhojen rumpujen joukkoteloitus?! |
Roberto 17.11.2003 08:46:31 | |
---|
Kuulostaa muuten aika maukkaalta setiltä. Jotenkin vaan harmittaa, kun olen antanut kertoa itselleni että joskus 60-70-luvuilla Premier oli hyvinkin yleinen merkki, mutta eipä noita juuri näy nykyään -- jossain kohdassa on varmaan tapahtunut joku vanhojen rumpujen joukkoteloitus?! Silloin joskus 70-luvun alkupuolella kun Premier-tyyppiset 60-luvun kannut alkoi olla poissa muodista oli vallallaan aika huono meininki kaiken vanhan kaman kanssa. Eli vanhat mäkeen ja uutta parempaa tilalle. Soitinlaitteissa (klassisia lukuunottamatta) ei ollut vielä vintage-arvostusta läheskään siinä määrin kun nykyään. Sama nerokkuus käy ilmi esim. vanhojen rakennusten jyräämisessä, uudistusmielistä betonilaatikkoa vaan tilalle... |
Juketsi 17.11.2003 09:18:25 | |
---|
No kerta täällä on jo puhuttu ikä-asioita niin laitanpa omanikin tänne. Itselläni on Arai merkkiset rummut ja olen arvuutellut niiden iäksi että ne olisivat jostain -70 luvulta. Mutta haluaisinkin tietää kuinka vanhant ne ovat... Väriltään ne ovat musta puna spiraaliset. |
Mikael 17.11.2003 09:20:11 | |
---|
Varsinkin 80-luvulla myös paljon tuhottiin hyviä vanhoja soittimia modaamalla niitä aika surutta "paremmiksi" tai "paremman näköisiksi". Reikiä porailtiin ja maalailtiin helmiäispinnat hienompaan mattamustaan tai hopeakuosiin. Tuumakierteet väännettiin väärillä kiristysruuveilla voimalla paskaksi ja heppoiset metalliosat korvattiin nykyaikaisemmilla ja varsinkin siihen aikaan muodissa olleilla ultraheavy/usmilitary-hyväksytyillä metallijöötillä, jolla ei pitäis olla mitään tekemistä minkään soittimen kanssa. Aina silloin tällöin tällaisia vintage-merkillä varustettuja korjauskelvottomia paskaläjiä marssii vastaan ja sappinesteet nousee kurkkuun. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
miän vain 17.11.2003 09:40:33 | |
---|
Vanhojen Zildjianien ikää voi arvailla tämän avulla: www.cymbalholic.com - ja sieltä cymbal vaults. Löytyy paljon kuvia leimoista, logoista, ym. Muutenkin kiva sivu. |