Aihe: Fake Gibson med serie nummer och allt !!
1 2
MusaMasa
08.09.2006 12:56:07
Tuo ensimmäinen on äkkiseltään pelottavan hyvä feikki, mutta mulle muutamat asiat tuossa kertoo että kyseesssä ei ole ihan perus-Gibson:

1. Rungon binding on monikerroksinen, kuten customissa
2. Lavassa on binding kuten customissa
3. Nauhamerkinnät on neliöt kuten customissa

Mutta kitaran väritys, volume- ja toneskubat sekä plekusuoja on kuten standardissa.

Lisäksi: alkuperäisissä stankuissa harvemmin on "kullatut" mikinkuoret. (Yleensä käyttäjä vaihtaa ne itse kullatuiksi.)

Gibsonissa kaulan binding nousee aina otelautalinjasta jokaisen nauhan mukana, tuosta kuvasta tämä ei tosin erotu.

Jep! Näissä, samoin kuten "ranta rolexissa" on laatu aivan penaalista. TV:stä tuli n. pari kk sitten juttua, jossa Andy McCoy haukkui juuri samat vermeet Kiinassa käydessään. Yksinkertaisesti jo nimi on väärin asetettu, se on liian ylhäällä. Headstock on myös kumman pyöristetty. On se hirveetä kattoo!!! ; )
fox
08.09.2006 13:02:33

Jepjep, ihan mielenkiinnosta vois joskus hommata itselle feikin tuon aidon kaveriksi. Heh. Jos mikit kuraa niin vaihtaa jotkut hitusen paremmat ja antaa palaa. Ja jos hermo menee niin pistää päreiksi :-)

Mutta mutta, kun se on rahaa kumminkin, 3500 kroonia.. Toki fleaBayssa on/oli myytävänä yhdellä punnalla, tosin lähetys-ja postituskuluja tulee sitte puoltoistsattaa..
Ei viittis ihan vaan tuon hämmästelyarvon vuoksi pistää rahaa tiskiin Kiinan tehtailijoille. Vaikka todennäköisesti ihan samoja vermehiä kuin kehutut HB:t ja J&D:t.. erona vaan tuo nimi lavassa. Aofa-factoryhan muun muassa noita tuuppaa pihalle satojen kappaleitten päivävauhtia.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Arabian Lauri
08.09.2006 13:24:37
Totta täysin, tuo väritys ei oikeen vielä oo sellainen kriteeri, customia on s-burstinakin ollut.. Nupit ja plekusuojan voi aina vaihtaa, onhan niit nähty stankkuja mustilla ja customeita valkosillakin speed-knobeilla. Tuo split-diamondin puuttuminen lavasta on sellanen "silmille hyppäävä ero" ja koska se ei oo vaihdettavassa palasessa 8) vaan rakenteellisessa, on hyvä indikaattori se. Tosin Kalamazoon tehtaan "alasajoa" seuras sellainenkin kiva juttu, että noita holly-viiluisia lavan päällilevyjä joutui "hukan teille"..joten jos väärentäjä viittii nähdä vaivaa, voi tuosta tuon lavan päällystän hioa pois, ja laittaa originaali Customin lapaviilun.. :)

Sitten sen täytyy olla tuo haalea loimukuvio mikä minua härnää tai jotain, kun tuo näyttää silmiini enemmän stankulta kuin s-burst customilta. Onko customeissa muuten ollut loimukuviota tarjolla aikojen saatossa?
On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä!
fox
08.09.2006 13:36:57

Sitten sen täytyy olla tuo haalea loimukuvio mikä minua härnää tai jotain, kun tuo näyttää silmiini enemmän stankulta kuin s-burst customilta. Onko customeissa muuten ollut loimukuviota tarjolla aikojen saatossa?

Onpa toki.. Jopa sillon ku ei ollu edes nuo ´burstit muodissa. Elikkäs, siellä solid-värin alla saattoi olla vaikka kuinka loimuava kansipuu. Ja tosiaan, Customia on saanu ainakin Tobaccoburstina, cherryburstina, silverburstina ja Argentine grey-värissäkin oon yhen nähny. Lisäksi Custom Plus on sitte tosi loimukantinen kitara.
Tämän hetken tilannetta en tiiä (eikä viitti mennä katsomaan) mutta eiköpä Customit ole nykyään kaikki CustomShop-kamaa? Ainakin tässä joskus oli..
Jaa, tuli yhtäkkiä mieleen tuosta, Ace Frehleyn cherryburst Customissa ainakin oli loimua kohtuullisesti...siin 3-mikkisessä versiossa. Customiahan on aina ollu 2- ja 3-mikkiset versiot, ihan ensimmäisiä Black Beautyja lukuunottamatta.
Joees
08.09.2006 14:03:24
Mutta mutta, kun se on rahaa kumminkin, 3500 kroonia.. Toki fleaBayssa on/oli myytävänä yhdellä punnalla, tosin lähetys-ja postituskuluja tulee sitte puoltoistsattaa..
Ei viittis ihan vaan tuon hämmästelyarvon vuoksi pistää rahaa tiskiin Kiinan tehtailijoille. Vaikka todennäköisesti ihan samoja vermehiä kuin kehutut HB:t ja J&D:t.. erona vaan tuo nimi lavassa. Aofa-factoryhan muun muassa noita tuuppaa pihalle satojen kappaleitten päivävauhtia.

On juu, mutta mietinkin jos joskus tulisi eteen ihan noin niinkun puolivahingossa... En nyt ihan heti ajatellut lähteä ruotsista tai muualtakaan tilaamaan varta vasten noita. Jos joku tyrkkää mulle tollasen suomessa eteen sopivalla hinnalla niin kyl sen vois itselle ottaa. Modata ja jos toimii edes kohtalaisesti niin hjuva. Jos ei niin räjäytetään se ;-)
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
fox
08.09.2006 14:30:13

Jos ei niin räjäytetään se ;-)

Mm´m.. kyl jo aikasemminkin pointin kässäsin.. ;) Ja hei, oikeesti olen kohdannu joitakin ihan jees kitaroita noissa. Esim. yks whitewash-Tele H-B:ltä oli sellanen, että oikeesti oli kiinnostava. Toisaalta noissa on todella sitä "laatu-heittoa" nimittäin olen korjaajan ominaisuudessa jokusia palautukseen meneviä kattellu..
Mutta ite meinasin, että väärennöksestä en ihan noin paljoja maksais, ehkä jostain lawsuit-kopiosta.
Les Fender
08.09.2006 15:33:52
1. Rungon binding on monikerroksinen, kuten customissa
2. Lavassa on binding kuten customissa
3. Nauhamerkinnät on neliöt kuten customissa

Myös stankkua saa bindatulla lavalla http://www.gibson.com/Products/Gibs … rs/LesPaul/Standards/Standard%20LE/ Toki siinäkin lavassa edelleen on paljonkin eroa tuohon ruattin vermeeseen. Toivottavasti nuo tuollaiset piraatit pysyvätkin huonoina, itse en ostaisi edes vitsinä.
"Living is easy with eyes closed!"
Arabian Lauri
08.09.2006 21:39:21
Myös stankkua saa bindatulla lavalla http://www.gibson.com/Products/Gibs … rs/LesPaul/Standards/Standard%20LE/ Toki siinäkin lavassa edelleen on paljonkin eroa tuohon ruattin vermeeseen. Toivottavasti nuo tuollaiset piraatit pysyvätkin huonoina, itse en ostaisi edes vitsinä.

Katos, katos! Kaikkea sitä on;?)
On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä!
Les Fender
15.09.2006 01:17:12
Tuossa pikkusen viestiä.. 8)

*Taputtaa pikku kätösiään* Pysyisi vaan ruÅtsissa, en kyllä halua nähdä Suomalaisessa kitarrikaupassa. Olipa väärennös mistä merkistä hyvänsä.
"Living is easy with eyes closed!"
fox
15.09.2006 01:22:48

*Taputtaa pikku kätösiään* Pysyisi vaan ruÅtsissa, en kyllä halua nähdä Suomalaisessa kitarrikaupassa. Olipa väärennös mistä merkistä hyvänsä.

Pirruuttani mailasin ruåttiin ja kyselin siit yhtä jos toistakin.. Vastauksia ei juurikaan tullu.. paitti tieto että 500 kruunua lähetyskulut Suomeen.. vaikken juurikaan sitä siin tiedustellu.. ;)
kivi
15.09.2006 08:35:15 (muokattu 15.09.2006 08:36:51)
Pirruuttani mailasin ruåttiin ja kyselin siit yhtä jos toistakin.. Vastauksia ei juurikaan tullu.. paitti tieto että 500 kruunua lähetyskulut Suomeen.. vaikken juurikaan sitä siin tiedustellu.. ;)

No kato, jos haluaa tutkia romua, niin tutkii sitten omalla ajalla. :-D

Olin käymässä suosikkikamerakaupassani, ja siellä oli myynnissä "Kaitafilmiprojektori, käytetty, ei testattu, 20 euroa", kuten lapussa luki. No, paikalle tuli asiakas joka valitti, että ei hän osta tuota ellei sitä testata. Myyjä laittoi töpselin seinään, räpsäytti projektorista moottorin ja valon päälle, ja kirjoitti uuden lapun "Testattu, toimii, 100 euroa".

Asiakas poistui lievästi sanoen harmissaan. Mutta sen sai minkä tilasi, halpa hinta oli juuri tuon riskin takia. Mua nauratti.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Juzzu
15.09.2006 08:40:14
Osa mm. jenkeissä tehdyistä Gibson-kopioista saattaa maksaa enemmän kuin Gibsonit, vaikka muuten lavasta löytyy Gibsonin logot ja muutenkin ulkoisesti kaikki on OK.
Ei multa mitään puutu, näillä mennään, ei mikään muutu.
bluesfin
15.09.2006 10:55:09

No kato, jos haluaa tutkia romua, niin tutkii sitten omalla ajalla. :-D

Olin käymässä suosikkikamerakaupassani, ja siellä oli myynnissä "Kaitafilmiprojektori, käytetty, ei testattu, 20 euroa", kuten lapussa luki. No, paikalle tuli asiakas joka valitti, että ei hän osta tuota ellei sitä testata. Myyjä laittoi töpselin seinään, räpsäytti projektorista moottorin ja valon päälle, ja kirjoitti uuden lapun "Testattu, toimii, 100 euroa".

Asiakas poistui lievästi sanoen harmissaan. Mutta sen sai minkä tilasi, halpa hinta oli juuri tuon riskin takia. Mua nauratti.

Oliko MR-Kamera? Aivan loistava putiikki muutenkin.
"I don't belive in facts."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)