pardy 13.07.2006 11:16:19 (muokattu 13.07.2006 11:17:33) | |
---|
mut paljo ne elixiiiirit maksoo`? en taida silti laittaa niit fenkun kielii ibaan, koska sitten molemmisssa ei olis samat kielet juu nou wat ai miin. Miksei bassoissa voi olla eri kielet? Mulla on joka bassossa ihan eri kielet. Onhan ne sentään eri bassoja, joten ei ne samanlaisia soitettavia kuitenkaan ole. Itellä on tällä hetkellä kiinni Warwickin Black Labelia, DR:n Black Beautesia ja GHS:n Boomersia. Paksuudetkaan ei oo täysin samat. Hyviä kieliä kaikki. Ajan kanssa kokeilemalla selviää että mistä ite tykkäät eniten. Koska tähän ei oo mitään absoluuttista totuutta. |
kuoppisjr 14.07.2006 08:10:00 | |
---|
itse olen käyttänyt d´addarion .050-.105 settiä jo yli viisi vuotta. olen kokeillut muitakin esim EBS (joka oli parempi), mutta todennut d´addariot hinta-laatu suhteelta toimivimmiksi. metallia soitan d vireestä warwickin kepillä. tosin valintaan on vaikuttanut myös se että viime vuodet olen tuonut ne jenkeistä (alle 15e per setti) |
S.i.r. 14.07.2006 10:12:18 | |
---|
DR:n kieliä suosittelen, kun olen itse niitä jo pitkään käyttänyt ja hyväksi todennut. |
NYdoll 14.07.2006 19:38:48 | |
---|
itse heitän villin kortin peliin ja sanon, että hartke. mulla on ollu 60-125 (nuo ovat siis 5-kielisen setin neljä alinta kieltä) setti d- ja drop-c vireessä nyt jo varmaan sellaset kolme - neljä kuukautta, eivätkä ole vieläkään kuolleet. soundi on hyvä ja ovat halvat (5-kielisen setti halvempi kuin monet 4-kielisen setit muita merkkejä). "Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless
"Ostetaan straton tai telen kaula" |
Bassolow 15.07.2006 14:14:34 | |
---|
Vaihdoin juuri presariin testiksi warwicikin red labelit, 60-130, jotka olivat toisessa presarissa, ja B-kieli on löysä ja huonon kuuloinen. Auttaako jos ostan esim. DR:n BEAD-setin joka on tarkoitettu nelikieliselle bassolle, enkä osta kieliä yksittäisinä niin kuin aiemmin tein? Entä kuinka paksu B-kielen tulee olla jotta se soveltuisi parhaiten nelikieliseen? Ilmeisesti kuitenkin BEAD-vire on melko yleinenkin käytäntö nelikielisille eikä sen pitäisi olla mikään ongelma? Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi |
Warwicked 11.09.2006 21:33:36 | |
---|
Omistan Warwick Corvette Standard 4 basson. Ongelma on, että paikallaan olevat mikit ovat mielestäni aika kehnot (MEC dynamicCorrection J/J Pickups). Soundi ei ole sellainen kuin haetaan. Tarvittava soundi olisi murean rouhea...jyhkeä, jota lähinnä hevipiireissä käytetään. Sellainen soundi joka tois botnea oikein rehvakkaasti, muttei ole puurosoundi. Lisäksi pitäs hommata uudet kielet jotka ei lössähtäis heti aluks. Voisko joku kertoo parhaan mahdollisen ratkaisun tällaiseen ongelmaan? Kaappeina käytän Warwickin Pro 411 hornilla ja saman valmistajan 115 kaappia. Nuppina on profet 5.1. Neuvoja otetaan vastaan:) Kiitos! |
Kieppi 11.09.2006 22:11:28 | |
---|
Omistan Warwick Corvette Standard 4 basson. Ongelma on, että paikallaan olevat mikit ovat mielestäni aika kehnot (MEC dynamicCorrection J/J Pickups). Soundi ei ole sellainen kuin haetaan. Tarvittava soundi olisi murean rouhea...jyhkeä, jota lähinnä hevipiireissä käytetään. Sellainen soundi joka tois botnea oikein rehvakkaasti, muttei ole puurosoundi. Lisäksi pitäs hommata uudet kielet jotka ei lössähtäis heti aluks. Voisko joku kertoo parhaan mahdollisen ratkaisun tällaiseen ongelmaan? Kaappeina käytän Warwickin Pro 411 hornilla ja saman valmistajan 115 kaappia. Nuppina on profet 5.1. Neuvoja otetaan vastaan:) Kiitos! Kun tämä nyt on kielitopikki, niin kokeile vaikka Rotosoundin kieliä. Nostit neljä vanhaa ketjua ja postasit kaikkiin saman kysymyksen. Yksikin olisi varmasti riittänyt... tai sitten olisit voinut tehdä ihan oman aiheen vaikka otsikolla "Uudet mikit ja kielet Warwickiin". Kalamies #10 >-)))>. "Musiikki on harrastuksista paras, mutta onneksi vain harrastus." -Artzie- |
Royal Banzai 12.09.2006 01:30:42 | |
---|
Tulipa mieleen hyvä vitsi. Metallimusaan sopii metallikielet. Tadaa! Sori. |
Oan 12.09.2006 12:10:47 | |
---|
Tulipa mieleen hyvä vitsi. Metallimusaan sopii metallikielet. Juu, eikä mitään nikkeliä vaan terästä! "Then we'll laugh and they will kneel And know this heart of steel was Too hard to break Too hard to hold" Ei mee poikki eikä pinoon, sanoo Manowaarin pojat! "Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä."
- Armo Pohjavirta |
kartmaan 14.09.2006 20:24:53 | |
---|
Mulla on ollu 2 vuotta bassossa kiinni DR:n lo-riderit ja hyvin ne on kestäny soiton ja satunnaisen plekun käytön. En mä nyt osaa kauheesti vertailla, kun ei oo muita kieliä ollu, mutta ei noissa DR:n kielissä ainakaan vikaa ole. Et kai 2 vuotta samalla satsilla oo vetäny?! Noh asiaan. Kahdet edelliset kielet olivat DR:n lo-riderit, joiden soundista tykkään kovasti. Tänään ostin uudet kielet ja päädyin vaihtamaan merkkiä. Kaupasta lähti mukaan GHS Bassboomersit. Pikaisen testin perusteella ei ollenkaan huono vaihtoehto. DR:t ainakin pysyvät soitettavassa kunnossa muutaman kuukauden. saas nähdä kauanko GHS:t soivat. |
Haitaristi 14.09.2006 21:07:36 | |
---|
Moro! Mitäs kieliä suosittelisitte squier j-bass:siini? Soitan funk ja rock musiikkia, kuten RHCP, Audioslave ja foofighters. Tällähetkellä on alkuperäiset kielet kiinni ja tuntuvat aikas surkeilta. Kiitos Haitaristi/basisti |
Cornflake 14.09.2006 21:40:56 | |
---|
Soundata on alkanut tuoda uusia(?) Skull Strings merkkisiä settejä maahan. Tyyppasin ekan kerran kun myyjä kehui että toimivat alavireessä paremmin hienon rakenteensa vuoksi. Kaverilla oli itselläänkin hyviä kokemuksia juurikin alavireisestä touhusta. Ja helvetti. Noi on jämäkät! Vaikka vire onkin alhaalla. Ihan eri meisinki tuossa suhteessa kuin muissa kokeilemissani. Kerrankin sai yllättyä ihan oikeesti. Toisaalta muuten en osaa vielä sanoa oliko soundi mun juttu. Hyvin ainakin kolisee. Toi uusi tatsi kielissä oli jo niin hassu juttu että meni aika ekalla kerran sitä ihmetellessä. Ensituntumalta sanoisin että sellaiseen tarkkaan ja nopsaan alaviretouhuun ainakin kokeilemisen arvoiset. Boonuksena siinä paketissa on helvetin magee pääkallo:-P Eh. I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
Tana 14.09.2006 21:42:09 | |
---|
Moro! Mitäs kieliä suosittelisitte squier j-bass:siini? Soitan funk ja rock musiikkia, kuten RHCP, Audioslave ja foofighters. Tällähetkellä on alkuperäiset kielet kiinni ja tuntuvat aikas surkeilta. Kiitos GHS Boomers - roundwoundeja. Toimivat kuin häkä. Diiba daaba |
M-Q 14.09.2006 21:44:48 | |
---|
GHS Boomers - roundwoundeja. Toimivat kuin häkä. Kyllä. Juuri näitä aioin itsekin ehdottaa ja suositella. |
Suosittelen aina mielelläni Rotosoundin RS66LD -settiä. Omaan tatsiini nuo sopivat parhaiten. Niissä on sitäpaitsi tyylikkään punaiset punokset kielten päissä :) Kalamies #10 >-)))>. "Musiikki on harrastuksista paras, mutta onneksi vain harrastus." -Artzie- |
Sampo-Ukko 14.09.2006 23:13:05 | |
---|
Itselläni on nelikielisessä Skullin kielet ja kovasti olen tykännyt.... Elixirejä kokeilin ja jotenkin tuntuu että minun louhimista ne ei oikein kestänyt... Pari satsia katkoin kiroten rahanmenoa, kunnes meni hermot ja ostin skullit. Ainut mikä "suoraan" vireeseen vähän on huono, että paksuin kieli on suunniteltu dropattavaksi, joten sen kireys on erilainen kuin muiden. Sustaini sitä myöden.... |
Haitaristi 18.09.2006 19:41:38 (muokattu 18.09.2006 19:46:38) | |
---|
Moro! Ostimpa sitten ernie ballin roundwound bassokielet ja heti muuttu soundi parempaan suuntaan. Suosittelen En viittiny ostaa GHS Boomersejä kun maksoivat enemmän Haitaristi/basisti |
Tana 18.09.2006 19:49:45 | |
---|
Suosittelen aina mielelläni Rotosoundin RS66LD -settiä. Omaan tatsiini nuo sopivat parhaiten. Niissä on sitäpaitsi tyylikkään punaiset punokset kielten päissä :) Joo, mullakin taitaa olla just nuo käytössä, kun kesällä ostin sen "2 pakettia 1 hinnalla" - kampanjan takia. Ennen siis GHS boomerssit. Boomerseissakin on tuo tyylikäs punainene punos kielten päissä, saattaapa olla että siirryn takaisin niihin tässä jos/kun rotot sanovat sopimuksen irti. Diiba daaba |
beissi man 18.09.2006 21:24:59 | |
---|
Eka Elixirit mulla ja tykkään, aika tiukka soittotatsi kun vertaa vaikka EBS:n kieliin. Juu kyllä itekkin tykkään Elixiireistä eniten mitä nyt oon kieliä testaillu. Paikallisesta tuli vielä hyvät alennukset ni ei se nyt nii paljoo lompakossa raapase |
ötzi 19.09.2006 21:35:30 | |
---|
GHS Boomers - roundwoundeja. Toimivat kuin häkä. Kyllä. Juuri näitä aioin itsekin ehdottaa ja suositella. Kaikki ruoka ei ole perunaa, mutta kaikki peruna on ruokaa, paitsi peruna |