32788 13.09.2006 15:39:40 | |
---|
Tuollaista American idiot -soundiahan sillä haetaan, se pieni kevytrupi selkeyttää ja rapsaa, Marsu möyhää. Eiköhän tohon sopis joku Orange? |
Piirakka 13.09.2006 15:52:58 | |
---|
Ajattelin kyllä tosiaan ihan A/B meininkiä, mutta siinähän sitten saa kolmannen ison saundin kun pitää molempia päällä. Tai cleaniin vahvariin voi ajaa sitten säröpedaaleita ja saada erityyppisiä säröjä. Periaatteessa vaikka noin, se ab on vähän turha jos käyttää vaikka tubescreameria, liikaa nappuloita livemaininkeihin. Mä pitäisin kummatkin päällä yhtäaikaa, mutta toisaalta rankempiinkin säröihin kuuluu mun mielestä pistää yksi clean vahvistin että dynamiikka ja attack säilyy hienoina. Paras soundi mitä olen saavuttanut oli Laney LC50mk2+jcm800 yhtä aikaa päällä pienenpienellä säröllä, pistin vielä yamahan trankku leslien hitaalla pyöriin, vau sitä soundin kokoa ja ilmavuutta :) Keikalla pidän yleensä laneyta vaan messissä kun se combo on kiva jos on useampi artisti ja pitää roudata settitauolla omat vehkeet sisään, ja se akain headrush vaikka hyvä luupperi onkin syö signaalia jos se on ennen inputtia, mielelläni ajaisin luupitkin etuasteeseen, return-send on iloinen asia.. Muistakaa että mastervolume putkivahvistimissa parhaat cleanit saa yleensä od kanavalta kun ruuvaa gainia alas, od pedaalikin tykkää kun on useampi etuastuputki vastassa.. 80 luvulla hevimiehet pilasi kaikki putkivahvistimet, alettiin vaatia sitä ultracleania trankkumaista clean soundia.. "I play stratocasters because no one good has ever played one!"
"I chose not to tilu"
"Edustan soittajana niinsanottua rävellys-koulukuntaa jonka Jimmy Page aikoinaan kehitti, muita edustajia muunmuassa Rory Gallagher ja Prince" |
Deranged 13.09.2006 16:31:35 | |
---|
Olen nyt omistanut jonkin aikaa Uraltone Jr:n ja se on pistänyt kovasti ihmisen pääkopan pyörälle, nimittäin se saundi.. Ongelmaksi muodostuu se että se saundaa aivan sairaan hyvälle kun tuuppasee kaikki namiskuukelit kaakkoon, mikä taas käytännössä tarkoittaa sitä että on asialliset säröt. Mutta kun.. ..kliinejäkin pitäisi saada ulos. Tsekkaa Madamp A15MK1 kitti. Kaksi kanavaa, kliini pysyy kliininä ja särökanavasta saa tarpeeksi säröä vaikka äärimetalliin. No problemo anymore. Kaiken muun hyvän lisäksi tuossa on fx luuppi, jonne tuupattuna eq, chorus ja delay tuottavat varsin kivaa äänimattoa. Master volume tuossa voisi vielä olla, ääntä lähtee varsin paljon. |
Fortune 13.09.2006 17:21:31 | |
---|
Eiköhän tohon sopis joku Orange? Ai Marsun rinnalle? Sellaista fenkkusoundia siihen kaipaa. Ja toisekseen budjetti on 400 euroa, max. Look behind you, a three-necked guitar! |
Exhausted 13.09.2006 17:40:24 | |
---|
Periaatteessa vaikka noin, se ab on vähän turha jos käyttää vaikka tubescreameria, liikaa nappuloita livemaininkeihin. Mä pitäisin kummatkin päällä yhtäaikaa, mutta toisaalta rankempiinkin säröihin kuuluu mun mielestä pistää yksi clean vahvistin että dynamiikka ja attack säilyy hienoina. Ei kun pointtina oli että voidaan vaihdella säröisen ja cleanin saundin välillä. |
Piirakka 13.09.2006 17:56:56 | |
---|
mun mielestä se "clean" soundi voisi tulla kahdesta vahvistimesta joista toinen jo murahtelee, pedaalilla sitten boostaa säröä kehiin.. "I play stratocasters because no one good has ever played one!"
"I chose not to tilu"
"Edustan soittajana niinsanottua rävellys-koulukuntaa jonka Jimmy Page aikoinaan kehitti, muita edustajia muunmuassa Rory Gallagher ja Prince" |
Zeni 13.09.2006 17:57:07 | |
---|
Tuollaista American idiot -soundiahan sillä haetaan, se pieni kevytrupi selkeyttää ja rapsaa, Marsu möyhää. Kiinnostaisi miten tuollaisen soundin saa aikaiseksi kuin American Idiot-biisin introssa on ? Ehdotuksia vahvistimena on Marsun JCM600.
|
Exhausted 13.09.2006 18:30:09 (muokattu 13.09.2006 18:30:30) | |
---|
Kiinnostaisi miten tuollaisen soundin saa aikaiseksi kuin American Idiot-biisin introssa on ? Ehdotuksia vahvistimena on Marsun JCM600. Muistaakseni siinä introssa on joku filtterihässäkkä, mutta se perussaundi tulee siitä että vahvari on lujalla niin että pääteputket vähän rutisee. Säröä ei ole paljoa, mutta tarpeeksi aina kun kieliä lyödään tarpeeksi lujaa. American Idiot-levyllähän käytettiin Bradshawin modaamaa Marsun plexiä sekä Park-nuppia. Kaappeina oli Marshallia V30 ja Greenback-elementeillä varustettuna, kuitenkin aina yksi kaappi ja yksi mikki kerrallaan. Kitarana Billie Joe Armstrong on käyttänyt viime aikoina Les Paul Junioreita, joissa on P-100 mikit. Vissiin saundiltaan jotain humbuckerin ja yksikelaisen väliltä... |
Aki 14.09.2006 15:27:53 | |
---|
Noista treble-bleedeistä. Pelkällä konkalla diskantti kirkastuu aika paljon volaa rullatessa. "Kinman"-modilla vähemmän, ja "Aki"-modilla ei kuultavasti yhtään. Selitin tätä kolmen komponentin kytkentääni aiemmin johonkin, haulla luulis löytyvän. Ja linkissähän kirjoittaja mainitsee käyttävänsä eri kitaroissa erilaista järjestelmää. Tämä johtuu mm mikkien ja potikoiden impedanssista. Volumepedaali saatetaan kytkeä het kitaran jälkeen tai jonkun korkeaimpedanssisen ulostulon jatkeeksi, jolloin treble-bleedin tuoma lopputulos saattaa olla hyvinkin erilainen. "Every being in the universe knows right from wrong, Mark."
-Prot, 2001 |
Fortune 14.09.2006 16:26:45 | |
---|
Kitarana Billie Joe Armstrong on käyttänyt viime aikoina Les Paul Junioreita, joissa on P-100 mikit. Vissiin saundiltaan jotain humbuckerin ja yksikelaisen väliltä... Puoliakustinen Gretsch siellä myös möyhää, ainakin Bullet in a bible -livessä. Ja kaksi kitaraa uusissa biiseissä, sieltä se turpaanvetovalli tulee minusta, yksi tuollainen päätekyykkyinen ja yksi saturoituneempi yhtä aikaa.
Look behind you, a three-necked guitar! |
Minäpä olen miettinyt, että jospa hommaisi kompuran hieman lyttäämään saundia kliinimmäksi joihinkin kohtiin. Tietysti myös tällä tavalla puhtaat kuulostaa hiljaisemmilta, mutta ei ihan niin hiljaisilta. Sitäpaitsi minun mielestä kliinien jopa kuuluu olla hieman hiljaisempia. Mikään ei ole pakko |