BlindedByFaith 14.09.2006 16:07:07 | |
---|
hävettää aloittaa keskustelu tämmöisestä mutta ongelmani on se, että tiedän juuri minkälaisesta soundista pidän ja minkälaisen symbaalin haluaisin saada. elikkä minulla on china hakusessa, mutten yhtään tiedä minkälaisessa chinassa olisi se saundi jota tavoittelen. kaikki chinat mitä olen kokeillut, ovat olleet hirveä kirkkaita piiskoja. se mitä minä chinalta haluan on juuri semmoinen "kosh":mainen ääni joka ei ole lähes ollenkaan kirkas. esimerkkinä tästä : http://www.youtube.com/watch?v=o8WyJXUqqnEtuosta videosta chinakompissa käytettävä china (1:26 ---->) eikä tämä ole mitään sellaista että halutaan samanlainen china kuin jollain kuuluisuudella on. tuo suondi on vaan just se mitä haen. ongelmana vain se, että en voi missään testailla useita eri chinoja että löytäisin haluamani, eikä minulla ole aavistustakaan siitä, millaisilla pelleillä tuon soundin saisin. joten jos joku osaa neuvoa mistä suunnasta tuon kuulloista chinaa kannattaisi etsiä niin hieno homma :) |
moderndrummer88 14.09.2006 16:10:51 | |
---|
Wuhanin chinat on juuri tuommoisia tummia, vihaisia, räkäisiä ja lyhyitä soundiltaan, että niitä vaan katsastelemaan. Wuhanin chinat on tosi edullisia, soitinlaineelta vissiin voi ainakin tilata, niissä on vaan semmonen juttu, että kun ne chinat tehdään käsin löytyy suuria eroavaisuuksia, periaatteessa samojen peltien kesken. Tietenkin sokkona tilatessa voi käydä hyväkin tuuri, itellä kävi ainakin. Anyone using any such item
will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours |
BlindedByFaith 14.09.2006 16:16:03 | |
---|
juu itellä oli wuhanin 16" china ja suoraan sanottuna oli aivan paska (mielipide kysymys... en yleistä) se oli ylikirkas,liian kovaääninen ja muutenki sellanen piiska mitä chinalta en tosiaan halua. kuka tietää, saatto olla maanantaikappale. mutta ei wuhani kyllä oikeen sytyttäny. ehkä pitäs silti kokeilla jotain 20" wuhania ja kahtoa miten se sytyttäis :) mutta jäi kyllä paskan maku suuhun tosta 16":sesta |
moderndrummer88 14.09.2006 16:18:51 | |
---|
se oli ylikirkas Huh... haluasinpa kuulla mielipiteesi jostain meinlin classic-sarjan chinasta :D siis wuhanit on järestään tummimpia ja piiskoimpia chinoja mitä on. Masterworkin ja Meinlin byzance-sarjan chinoja on kanssa kehuttu. Soundi vissiin hienostuneempi versio noista wuhaneista ja hinta 5 kertaa enemmän. Anyone using any such item
will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours |
En pääse tuota ääni-/videonäytettä duunin koneella katsomaan, mutta näin näppituntumalta sanoisin, että 18"/20" Wuhan on sulle paras peli. Itse ostin lähes sokkona 16" Wuhanin chinan ja vähän samaa vikaa on, eli pikkuisen liian kirkas on ehkä omaan makuuni. 22" olen kokeillut ja se on.....uhhh, suhteellisen tuhti. Muiden valmistajien chinoja en pahemmin ole testaillut, mutta ääninäytteiden ja muiden kokemusten perusteella ovat pikkuisen pliisuja, etenkin Paisteen vehkeet. Asuinpaikkaasi et maininnut, mutta Helsingistä Woodwinds ( www.woodwinds.fi) myy näitä peltejä. Käy kokeilemassa, jos vaan siihen mahdollisuus löytyy. One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar |
vapauskauppias 14.09.2006 16:21:23 | |
---|
Kokeile vaikka Sabianin 19" AAXtreme chinaa. Tuo Roddy ainakin sitä käyttää. Pelkään pahoin, ettet kuitenkaan täysin hakemaasi soundia löydä, koska äänitettynä symbaalit kuulostavat erilaisilta kuin livenä. "Tuo fraasi-sana on kyllä vähän pikkurilliosastoa rumpujen soiton yhteydessä, myönnän. Komppi, filli, kalja." |
Simbe 14.09.2006 16:23:40 | |
---|
Ei toi mun mielestä ollut edes kovin pehmeäsointinen, tosin ei ollut äänenlaatukaan klipissä kummoinen. Se on taas näitä juttuja, että mikä kuulostaa soittajalle pehmeältä ja mikä taas yleisöön / mikkeihin. Tuommoisessa komppaamisessa ei ne tummimmat ja pehmeimmät kuulosta kuin kohinalta, vähän pitää olla atakkia ja piiskaa, että nuotit erottuu. Chinasta loppujen lopuksi kuuluu mikitettynä vain se yläpään kohina, kiinnitä sen kestoon ja laatuun huomiota. Itse hakisin tollaista soundia jostain A sarjan Zilkun ehkä 18" mallista. |
K.Suninen 14.09.2006 16:45:53 | |
---|
Ostin toissapäivänä just Wuhanin 24" chinan. Aika lievän siisti ellen sanois. |
Simbe 14.09.2006 16:52:06 | |
---|
Ostin toissapäivänä just Wuhanin 24" chinan. Aika lievän siisti ellen sanois. Olisit ostanut 27"! |
moderndrummer88 14.09.2006 16:56:26 | |
---|
Olisit ostanut 27"! "Kun mikään ei riitä." Anyone using any such item
BlindedByFaith 14.09.2006 16:59:50 | |
---|
vaikkakin noista sabianin sivuilta olevista ääninäytteistä ei tarkkaa kuvaa kyllä saa, niin olipa omasta mielestäni todella kaukana tuo 19" aaxtreme china tohon videon chinaan verrattuna |
Magiz 14.09.2006 17:18:04 | |
---|
sabian hh dark on erittäin nättisoundinen, lämmin mutta silti atakkia tarjoava china. jos varallisuus riittää, fasulta vain hakemaan testin jälkeen. :) Keep it Fresh |
K.Suninen 15.09.2006 07:57:41 | |
---|
Olisit ostanut 27"! Kieltämättä alko heti tekeen vähän mieli sitäkin... |
lethus1 15.09.2006 09:03:22 | |
---|
Zildjianin Oriental China Thrash ? Videosta kyllä paha lähteä aina sanomaan, mutta. Ei tuo ihan wuhani ole, vaikkakin komea. Meikäläiselläkin olisi muutama kiina hukassa, mutta taitaa olla turhaa pistää tänne "se bändi ja siltä levyltä". Ja toisaalta ei ole rahaa ostaa jokaista huiman kuuloista chinaa. Huoh. Vompatti. |
BlindedByFaith 15.09.2006 10:41:48 | |
---|
juu. noh pitänee sitten vain jatkaa unelmachinan metsästystä :D eiköhän se josku jostain löydy :) täälä pikkukylässä on vain vaikeaa yrittääkkään löytää mitään. eikä muuallekkaan pääse käymään kun ei autoakaan vielä ole. eikä bussillakaan huvita ouluun lähteä ja testata chinoja. alkaa vaan potuttaan jokuviiden tunnin reissu varsinkin kun on se mahdollisuus ettei haluamaansa löydä. täälä missä asun on vain yksi musakauppa ja siitäkin voi jo päätellä että hinnat nyt ovat mitä ovat ja tuotteitakaan ei paljoa ole. strato kopiostakin joutuu sen lähemmäs 300e maksamaan :D |
Simbe 15.09.2006 11:39:13 (muokattu 15.09.2006 11:39:33) | |
---|
Videolla oli Paisteen chinoja ja peltejä, ehkä niitten mallistosta löytyisi. http://www.paiste.com/products/cymbals/default.php Tsekkaa sarjoista Traditional, 2002 ja Signature. Noista Traditional oli mun mielestä lähinnä, mutta se voi olla liian hiljainen. 18" - 20" Noista ääninäytteistä Signature kuulostaa siltä, millainen toi mulla myynnissä oleva 20" Zilkku suunnilleen on. |
HeavyMachinery 15.09.2006 12:37:23 | |
---|
Ostin toissapäivänä just Wuhanin 24" chinan. Aika lievän siisti ellen sanois. Heh Mulla oli 22" en tykkänyt ... Mutta tossa studiolla on 24" ja se on aivan eri maailmasta. 27" olisi aika pirun tyylikäs.... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
bluesman86 15.09.2006 15:31:31 | |
---|
itselläni on paisteen 2002 20" novo china ja se on aikas sopivan piiskaava. vaikka monet paisteen kiinoja haukkuu liian kliineiksi niin mun mielestä liian roskanen kiina ei oo hyvä. eipä tainnut liiemmin auttaa siaa :D Ihmiset (kaikki on kusipäitä
kunnes toisin todistetaan).
-Frank Zappa- |
BlindedByFaith 15.09.2006 15:36:10 | |
---|
kyllä kyllä mutta itse haen juuri sellaista "suhinakomppichinaa" :D itse yritän pysyä mahdollisimman kaukana näistä viiltävistä piiskachinoista :P tuo traditional oli kyllä aika lähellä. kuullosti omasta mielestä tuon ääninäytteen perusteella oikeinkin sopivaksi siihen mitä haen :) |
Kulkunen 15.09.2006 17:32:48 | |
---|
kyllä kyllä mutta itse haen juuri sellaista "suhinakomppichinaa" :D itse yritän pysyä mahdollisimman kaukana näistä viiltävistä piiskachinoista :P tuo traditional oli kyllä aika lähellä. kuullosti omasta mielestä tuon ääninäytteen perusteella oikeinkin sopivaksi siihen mitä haen :) Sabianin HH thin china mahdollisimman isona voisi mahdollisesti olla hakemasi tyylinen. En tosin voinut töissä tuota ääninäytettä katsoa, mutta Sabianin sivuiltahan noita voi tosiaan kuunnella. |