Aihe: Kirjallisuutta etnisestä world musasta?
1
Sharkman
14.09.2006 14:37:24 (muokattu 14.09.2006 14:37:45)
Empä usko että kukaan on jaksanut kasata mitään kovin kattavia yleisteoksia kun materiaalia on niin tolkuttoman paljon. Tietysti yksittäisistä musiikkikulttuureista löytyy kattavampia opuksia.
Tämä on silkkaa vittuilua.. alusta loppuun.
J.Ahonen
14.09.2006 15:01:59 (muokattu 14.09.2006 15:02:18)
PRKL en millään muista sitä netti sivua jossa sai valita maan, ja kuunnella clippejä paikallisesta jytästä.Jos joku tietää sivuston, niin viiddiskö linkittää? Minä ja varmaan ketjun aloittajakin oltaisiin kiitollisia.
Klezberg
14.09.2006 16:13:45

Elikkäs etsiskelisin kirjaa jossa olisi tätä maailmanmusaa esitelty esimerkki nuotitusten (mahdollisesti mukana cd?) ym esimerkkien kautta. Töissä törmäsin johonkin kirjaan, mutta ei ollut ihan tarpeeksi kattava. Tuleekos teille mitään vastaavia kirjoja mieleen?

Edit: Tulipas hemmetin tyhmä otsikko. Noh, tiedätte mitä haen takaa?

Minulla on samantapaiset kokemukset, että kirjat mitä löytää eivät kata tai kerro tarpeeksi. Yksi hyvänä pidetty teos on "Musics of many cultures" http://www.amazon.com/Musics-Many-C … 9685860-2639060?ie=UTF8&s=books

Suomessa julkaistiin 80-luvulla nuottikokoelma, olikohan "Kansat soittavat", mutta pelkistä nuoteista ei yleensä pääse lähellekään oikeaan käsitykseen.

"Rough guide" -sarja taitaa kertoa enemmän esittäjistä ja levyistä kuin itse musiikista. Siis esim http://www.amazon.com/Rough-Guide-W … 9685860-2639060?ie=UTF8&s=books
Niihin on kyllä cd-levysarja maittain/alueittain, näkynyt täälläkin kaupoissa.

Tässä kerran törmäsin netissä johonkin todella laajan tuntuiseen opukseen, jolla oli sitten älytön hintakin. Kustakin alueesta erikseen oli oma osansa. Nyt en löydä sitä mistään.

Jos on tarkemmin kiinnostunut jostain alueesta, voi sitten löytyä tarkempia opuksia.
Ukoncete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)