Aihe: Pieni putkivahvistin
1 2 3 4
Volle
14.11.2003 08:35:00
Joo todella harva putkilaite on mikään kerrostalovahvistin. Zvex tai joku sellainen valmisti 0,5 watin putkivahvaria (päätteenä muistaakseni ihan normaali etuaste 12ax7), joka täysillä valmistajan sivujen mukaan vastaa kovaäänistä laulajaa. Ei kovaäänisestä laulajastakaan kai kerrostaloissa pidetä. No joo, mallintava tai trankku lienee ihan hyvä ja usein myös putkea halvempi vaihtoehto kerrostaloon.
Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista.
jlounash
15.11.2003 00:08:27
Samuel P.
15.11.2003 00:15:37

Volumesta vielä, itsellä Fenderin BluesDeVille 212 jossa yellowjacketit + 2*EL84 putket teho ~ alle 20w. Ja volumea riittää bändikäyttöön edelleenkin ja vielä liiankin kanssa. Eli päätesärö edelleenkin vain haaveissa...
Laneyn tiedän hyvä soundiseksi ja monipuoliseksi, mutta tosiaan liian paljon voluumia, ja pienellä särö turhan ZZzzz.
Oma tekoinen alkaa koko ajan tuntumaan paremmalta vaihtoehdolta, sen verran on tullut sähkön ja vahvareiden kanssa jo pelattua, että pitäis onnistua.
Saas nähdä..

Jos sulla on Fenkun bluesDeVille, suosittelen kokeilemaan sen kanssa vaikka Kochin Pedal Tone etuvahvistinta. Siinä on itsessään 0.5w päätevahvistin. Itellä on tuollainen Marsun 2555:n kaverina, ja ainakin minusta komeat pääteastesärösoundit irtoaa jo makuuhuonevolalla. Tarpeen tullen Kochin etuasteesta löytyy vielä pari lisävaihdetta kehiin. Mulla laite on kytkettynä Marsun efektilenkin paluuseen, joten Marsun etuaste ei ole tässä tapauksessa mukana tekemässä soundia.

Uusien hinnoista en tarkkaan tiedä, lienee jossain 600 euron paikkeilla?
kalkkuna
15.11.2003 15:40:05
Onko kukaan kokeillut tota orangea tuolla huttusessa?

Mielipiteitä?
R M
18.11.2003 22:25:22
Mitä on hyviä vaihtoehtoja?

Tehoa alle 15w, ideaalinen jotain 6-10w.
Ei tarvi säätöjä, tone plussaa mutta pelkällä
volumellakin pärjää. Pitäis löytyä täpöillä
kunnon maukas putki pörinä ja pienellä jotain
hieman siistimpää.

En silti etsi mitään 1000? luokan hip-vintage
laitetta, vaan ihan koti/nauhoitus käyttöön sopiva
josta saa tosiaan aidot putki säröt inhimillisellä
volumella.

Kokemuksia, linkkejä yms vinkkejä.
Jopa käytettyä vahvistinta voi tarjota jos tuntuu sopivaa
olevan.

Kokeile Gibson GA-15 comboa jos tulee eteen jossain, tehoa kylläkin 15W (ei käsitääkseni lisäarvoa sulle). Säädöt volyme ja tone (niin ja onhan siinä muuten bright kytkinkin mutta se on kokoajan ns pois päältä). Puhdas soundi on erittäin lämmin, täysillä ei oo tarvinnut luukuttaa, itse olen vääntänyt säröä Ibanezin TS-9:llä, koska volymiä ei ole tarvinnut kääntää yli vitosen (siis treenikämpällä, kerrostalossa ei paljon ykköstä kovemmalle viitsi volymia väänttää, koska kyllä se häätö tulee omistuskämpästäkin kun naapureita tarpeeksi härnää). Tossa vitosen kohdalla soundi on vielä puhdas kun olen soitellut Gibson Lespaulilla tai Telellä, eli sen takia oon joutunut tota tube screameria käyttämään. Veikkaan että sellaisen putkivahvistimen löytäminen josta lähtee ns. päätesäröä/-murinaa kerrostalo volymilla on aika hankala juttu. Mutta kerro jos löydät sellaisen mäkin voisin hankkia sellaisen.

T:R M
TexasFlood
19.11.2003 09:49:34 (muokattu 19.11.2003 09:49:45)
Bad Cat Mini Cat. Näkyy olevan Kitarapajalla 3 kappaletta myynnissä. Class A, 5 wattia tehoa ja hand wired jne. Kauniitakin vielä ovat.
telstar
19.11.2003 16:19:58
Jep, itellä on gibsonin ga-6 ja n.15w.
Volume ja tone. Tää tosin on suoraan kopioitu
fenderin tweed deluxesta, joten säröytyy tosi helposti.
Kun volume on 3-4 kohdalla, ei volyymiä tule oikeestaan
lisää, vaan säröä. Bändin kans treenivolyymi yleensä 1.5.
Suosittelen näitä vanhoja putkivahvareita. Hinnat yleensä
varsin korkeita, mutta kannattaa maksaa.

Kokeile Gibson GA-15 comboa jos tulee eteen jossain, tehoa kylläkin 15W (ei käsitääkseni lisäarvoa sulle). Säädöt volyme ja tone (niin ja onhan siinä muuten bright kytkinkin mutta se on kokoajan ns pois päältä). Puhdas soundi on erittäin lämmin, täysillä ei oo tarvinnut luukuttaa, itse olen vääntänyt säröä Ibanezin TS-9:llä, koska volymiä ei ole tarvinnut kääntää yli vitosen (siis treenikämpällä, kerrostalossa ei paljon ykköstä kovemmalle viitsi volymia väänttää, koska kyllä se häätö tulee omistuskämpästäkin kun naapureita tarpeeksi härnää). Tossa vitosen kohdalla soundi on vielä puhdas kun olen soitellut Gibson Lespaulilla tai Telellä, eli sen takia oon joutunut tota tube screameria käyttämään. Veikkaan että sellaisen putkivahvistimen löytäminen josta lähtee ns. päätesäröä/-murinaa kerrostalo volymilla on aika hankala juttu. Mutta kerro jos löydät sellaisen mäkin voisin hankkia sellaisen.

T:R M
???
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)