Aihe: Keikkajuomat
1 2
Synastikki
12.09.2006 08:59:12

Eli siis minkälaisia litkuja te laulajat juotte keikoilla? ja miksi juotte juuri niitä? itseäni kiinnostaisi löytää jokin hyvä keikkajuoma kun vesi maistuu niin puulta.. Olen kuullut että DT:n laulaja juo kuumaa hunajavettä. Ja Tony Kakko mainitsee SA:n uusimmalla DVD:llä juovansa coca-colaa josta on poistettu hiilihapot..
Hevihaarukka! |,,| kalamies #51 >-)))>
insight
12.09.2006 09:54:39
Pirtulla poistuu limat kurkusta eikä tarvi rykiä.
When Bruce Banner gets mad, he turns into the Hulk. When the Hulk gets mad, he turns into Chuck Norris.
fifi
12.09.2006 10:10:09 (muokattu 12.09.2006 10:10:56)

Pirtulla poistuu limat kurkusta eikä tarvi rykiä.

Insight!!!!! :P

Vesi vanhin voitehista, näin minulla.
thekimble
12.09.2006 10:29:53

Olut voitelee raspia
jee
insight
12.09.2006 11:06:09
Insight!!!!! :P

Mitä?! =D

Tolla pirtulla voi sitten tehdä suullaan Lordimaisia efektejä lieskojen muodossa =)

No joo vettä mäkin juon laulaessa aina. Joskus menee kyllä siideriäkin =)
When Bruce Banner gets mad, he turns into the Hulk. When the Hulk gets mad, he turns into Chuck Norris.
Suu
12.09.2006 15:41:41
Mä juon aina vettä. Joskus lisäksi kivennäisvettä jos on saatavilla, mutta vesi vesi vesi se on. Siideriä ei, siitähän tulee kauhea olo kurkkuun! Kalja nyt on muuten vain pahaa. Muutenkin jätän noi alkoholia sisältävät juomat keikan jälkeen juotavaksi jos sinnekään.

Hassua sinänsä että joskus kuuntelijat ovat keikalla intoutuneet kantamaan drinkkejä mulle lavalle - yritä siinä sitten selittää, että "kiitos arvostan suuresti kaunista elettäsi, mutta ei kiitos. En aio juoda ostamaasi alkoholijuomaa NYT HETI". :D
sound in - pleasure out
jogo3000
13.09.2006 08:31:04

Olen kuullut että DT:n laulaja juo kuumaa hunajavettä. Ja Tony Kakko mainitsee SA:n uusimmalla DVD:llä juovansa coca-colaa josta on poistettu hiilihapot..

Hmm, eikös sokeripitoisten juomien pitäisi haitata laulamista?

Hassua sinänsä että joskus kuuntelijat ovat keikalla intoutuneet kantamaan drinkkejä mulle lavalle - yritä siinä sitten selittää, että "kiitos arvostan suuresti kaunista elettäsi, mutta ei kiitos. En aio juoda ostamaasi alkoholijuomaa NYT HETI". :D

Joo! Aivan loistavaa järjenkäyttöä, vaikka ele onkin tosiaan kaunis.
paavi
13.09.2006 09:32:05

Mä taas huudan melkein joka keikalla mikkiin, että toisko joku mulle viinaa! No, yritän vähentää tuota... muuten menee lähinnä vettä. Viime keikallakin meni 1.5 litraa vettä. Mitäs järkeä sitä olis juoda jotain limpparia sen tilalla...ei mitään.
Apricot
13.09.2006 09:45:53
Viime keikallakin meni 1.5 litraa vettä.

Sen jälkeen kun aloitin vesipiipun käyttämisen ennen keikkaa, ei ole tarvinnut juoda keikan aikana. Juominen vain huuhtelee nielua, mutta piipun avulla kosteuden saa myös pysymään limakalvoilla.
"I got the Pieksämäki railway station blues."
insight
13.09.2006 10:38:21
Sen jälkeen kun aloitin vesipiipun käyttämisen ennen keikkaa, ei ole tarvinnut juoda keikan aikana. Juominen vain huuhtelee nielua, mutta piipun avulla kosteuden saa myös pysymään limakalvoilla.

Niin alkoholi on liuotin ja limakalvojen kosteus liukenee sillä -> vaikeuttaa laulamista. Vaikkakin muuten rentouttaa.
Juho84
13.09.2006 12:51:16
Vettä käytän itse.
seitikki
13.09.2006 14:04:10
Haluaisiko joku valaista tuosta vesipiipusta hieman lisää?
mörrimöykkytyttökökkö
fifi
13.09.2006 18:16:16

Haluaisiko joku valaista tuosta vesipiipusta hieman lisää?

Tässäpä linkki:

http://www.allergia-apu.fi/index_tiedostot/Page906.htm

Sieltä löytyy tietoa niin sarvikuonoista (myös hyvä laulajalle, varsinkin, jos on nuha), kuin vesipiipustakin, jolla saa helposti höyryhengitettyä kosteutta kurkkuunsa. Periaatteessa vesipiipun idea on sama kuin perinteisellä kuumaa-vettä-kattilassa-ja-pyyhkeen-sisällä-höyryhengityksessä - mutta joku on vain ollut niin fiksu, että on keksinyt kätevämmän keinon harjoittaa tätä jaloa taiteenlajia :). Suosittelen! Apteekeista löytyy, eikä maksanut liikaa.
seitikki
13.09.2006 20:36:36
Kiitos. Suolavesikannu löytyykin jo.
mörrimöykkytyttökökkö
fifi
13.09.2006 21:04:52 (muokattu 13.09.2006 21:06:15)

Apteekeista löytyy, eikä maksanut liikaa.

Pieni lisäys "mainokseeni": tuosta linkistä havaitsin, että vesipiipun hinta kyseisen sivuston kautta olisi 18 euroa. En kyllä mielestäni maksanut siitä niin kovaa hintaa, kun vuosi sitten sellaisen hankin. Kannattaa siis kävellä hyvin varustettuun apteekkiin, ja kysyä sieltä tuota NHS-vesipiippua, ja ehkäpä tehdä pientä hintavertailua ennen ostoa.

Toisaalta kyseessä on ikuisuusostos, että kyllähän se itsensä sitten maksaa takaisinkin.
paavi
13.09.2006 21:48:44

Voiks oikeesti olla niin, että tollasella piipulla pysyy se kosteus koko keikan ajan? Siis mua epäilyttää jo, pysyykö se edes 5 min. Siis asiasta täysin tietämättömänä. Oli muuten vähän pettymys toi kuva piipusta tuolla linkin takana. Olis edes ollu itämaisen mystinen ja värikäs. Olis aika tyylikästä poltella bäkkärillä piippua ennen keikkaa....Ommmmmmmm...
Apricot
13.09.2006 21:57:42
Voiks oikeesti olla niin, että tollasella piipulla pysyy se kosteus koko keikan ajan?

Se rikkoon veden pisaroiksi kun sen läpi hengittää, ja ne pienet pisarat tunkeutuvat limakalvojen huokosiin. Juodessahan vesi menee ruokatorven kautta vatsaan, mutta 'vettä hengitettäessä' kosteus menee henkitorveen ja periaatteessa keuhkoihin asti. Korjatkaa jos olen väärässä. Niin, ja tuossa käytetään suolaliuosta; suola saa veden pysymään limakalvoilla.

Olis aika tyylikästä poltella bäkkärillä piippua ennen keikkaa....Ommmmmmmm...

En ole kuullut, että piipun polttelulla ja meditaatiolla olisi jokin yhteys:) Mutta tyylikästähän se olisi.
"I got the Pieksämäki railway station blues."
Cutter
13.09.2006 23:27:23
Ostin tommosen piipun tossa keväällä, kun olin kroonisesti kipee melkein puoli vuotta. Pelasti kyllä suurimman osan keikoistani tuo piippu ja helpotti tosi paljon oloa. Se puhdistaa niin tehokkaasti. Varsinkin jos nenä on tukossa silleen, että sitä ei voi niistää, niin vesipiippu on aivan loistava keksintö aukasemaan tukkoisen nenän. Ja toki se pitää röörit paremmassa kunnossa muutenkin. On helpompi hengittää.

Suosittelen jokaiselle ostettavaksi. Itse maksoin jotain 12-14 euroa muistaakseni omastani. Kävin Yliopiston apteekista ostamassa. Siellä on kai vähän edullisempaa.

tuosta keikkajuomasta (oikeaan asiaan palatakseni), vettä kyllä suosin eniten. Sitä mä kittaan. Mutta sitten mulla on tää paha tapa ottaa aina yksi olut/siideri ennen keikkaa, jotta jännitys katoaisi. Se on vaan jotenkin jäänyt päälle, vaikka tiedän ettei se tee hyvää lauluäänelle.Mä olen yleensä hirveän tarkka siitä mitä pistän suuhuni ennen keikkaa. En mä yleensä edes syö, vasta keikan jälkeen. Mutta tuo on vähän paha pinttymä, josta tietty olis ihan hyvä päästä eroon.
"Turhaa..."
Keppis
14.09.2006 09:03:53
kivennäisvettä tulee ostettua 3litraa ennen keikkaa. matkaks ja roudaus ajaks 1,5 l ja sitten keikalle täys pullo. Yleensä kumpikaan ei tyhjene, mutta eipähän lopu kesken.

Vesipiippu on, joka on kyllä hyvä kosteuttaja ja voisi alkaa ottaan sitä keikoillekin mukaan.

Alkoholia en käytä ennen keikkaa. En näe siinä muuta etua, kuin ehkä tulee rennommin alitajunnasta se oikea tekniikka, kun ei tajua keskittyä niin paljon siihen tekniikkaan. Mutta kyllä sen verran on miestä oltava, että keikka menee selvinpäin ja tuskanhuuto irtoo pelkän veden voimalla.
Luppoaika pidentää elämää. http://www.mikseri.net/fobia
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)