okoranta 13.09.2006 15:04:59 (muokattu 13.09.2006 15:24:26) | |
---|
No niin nosteenpas tällainen aihe esille. Otsikko voi olla hieman harhaanjohtava, mutta kysymyksen pointti on: " Opitko ja kehitytkö soittajana paremmin mielestäsi yksin vai yhdessä reenatessasi? Minulla tahtoo yleensä kehittyminen polkea paikallaan kun yksin kotona veivailee, mutta bändin kanssa soittaessa tuntuu jotenkin, että kaikki onnistuu paremmin ja soitto on paljon idearikkaampaa. mitä mieltä sinä olet? Tarvitseeko basso Beatin taustalle, että se alkaa "soimaan" kunnolla vai täytätkö koko huoneen kotona yksin reenatessasi.. Tekotaiteellisen paskan puolesta jo vuodesta 1985! |
Karlsson 13.09.2006 15:05:59 | |
---|
Nykyään kimpparänpyttäjä. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
Visakoivu 13.09.2006 15:08:49 | |
---|
Vähän miten sattuu. Mutta yleensä kehityspyrähdys alkaa kotoa kun jotain juttuja toistaa hulluna, ja sitten sen asian sisäistää kun bändin kans veivaa. Tai jotain sinne päin. |
Keny 13.09.2006 15:23:03 | |
---|
Sekä että paitsi viimeset 4 kuukautta ei kumpaakaan. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
lerpe 13.09.2006 15:27:01 | |
---|
No ehkä yksin.. Jos joku yrittäis mulle biisiä opettaa näyttämällä treeniksellä jääse yleensä oppimatta ellei ole joku helppo tyyliin bon jovi jne.. Eli kotona opin yksin parhaiten ja hermoja säästäen. En osaa sanoa mikä on vikana mutta biisiä en opi yleensä treeniksellä, mutta bändin kanssa soittelua ei voita mikään ja sillon tahtoo tuntua, että olisi parempi soittaja kuin oikeasti onkaan Kroam Kroam Kroam wannabe Kroam |
Johnny Buzz 13.09.2006 15:32:33 (muokattu 13.09.2006 15:33:18) | |
---|
Oon soittanu oikeestaan aina bändissä ja about samojen tyyppien kanssa. Ainoastaan ekat puoli vuotta taisin soitella itekseni. Yhteensä basson soittoa (ja ylipäätänsä soittamista) takana vasta reilu seitsemän vuotta. Tulee sitä himassakin soiteltua, mutta pääasiassa bändin kanssa treeniksellä ja keikoilla. |
Nieby 13.09.2006 15:54:14 | |
---|
mulla tuntuu välillä siltä että kaikki kuviot menee paremmin yksinään. reeneissä rumpali ei välttämättä ole meillä mikään maaliman paras tahdin ylläpitäjä, joten sekin vaikuttaa asiaan. mutta kyllä luulen, että kehityn paremmin yksin soittaessani.. i think |
hollstro 13.09.2006 17:09:56 | |
---|
Tekniikan hion yksin kotona. Bändisoiton tiukkuus tulee vain soittamalla bändissä ja se onkin minusta koko basonsoiton idea; olla osa bändiä. |
Bändin kanssa melkein 100% mitä nykyjään soittelen. Ei paljoa kerkeä kotona hinkkaamaan. I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
Teijo K. 13.09.2006 21:48:39 | |
---|
Bändin kanssa melkein 100% mitä nykyjään soittelen. Ei paljoa jaksa kotona hinkkaa. Pitäisi kyllä jaksaa enemmän mut ei hotsita. |
pekezu 13.09.2006 21:51:49 | |
---|
Suurin osa soittelusta on tällä hetkellä itsekseen kotona biisien treenailua. Bändin kanssa tulee soitettua tätänykyä niin harvakseen, ettei kehitystä oikein siellä huomaa. |
rhalf 13.09.2006 22:11:22 | |
---|
Hmmm. Itekseen on kiva jamitella, mutta parhaiten sitä oppii ku soittaa bändin kera. En siis osaa sanoa kumpi olen mutta yksinsoitto ei tuo ongelmia. Se on vain kivaa. |
Stalkah 14.09.2006 10:29:09 | |
---|
mulla tuntuu välillä siltä että kaikki kuviot menee paremmin yksinään. reeneissä rumpali ei välttämättä ole meillä mikään maaliman paras tahdin ylläpitäjä, joten sekin vaikuttaa asiaan. mutta kyllä luulen, että kehityn paremmin yksin soittaessani.. i think JUDAS! Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! "Vittu ja Paska!" - Marco Hietala |
Jimoleon 14.09.2006 10:49:23 | |
---|
No oikeastaan keikkakimpparämpyttäjä/yksinsoittaja, ei niissä treeneissä mitään kehity :P "The secret of success is knowing who to blame for your mistakes" |
Basismi 14.09.2006 11:57:40 (muokattu 14.09.2006 12:00:33) | |
---|
Molemmat tarpeen ja niissä oppii eri juttuja. Tylsä vastaus, eikö? E: lisätään vielä, että toisten muusikoiden kanssa soittaminen kai on kaikkien tavoite, mihin suurimman osan treenistä tulisi liittyä. Hyvät, kriittiset ja idearikkaat soittokaverit ovat homman suola. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
Zarmo 14.09.2006 12:13:43 | |
---|
Melkolailla vähän tulee kotona yksin bassoa soitettua. Joskus kausittain enemmän. Kun rakastelu on vilpitöntä, se on parhaita ideoita, mitä Saatana pani käärmeelle antamaansa omenaan. Paras omenan ideoista oli kuitenkin jazzmusiikki. -Vonnegut
Vapinamonologeja |
Tatuo 14.09.2006 16:45:29 | |
---|
no se riippuu.. jos on joku sooloilu biisi nii yksin (no bändissä on basso rummut synat) eli sama jos soittaa yksin rumpukoneen kans tai reeneissä ~(,,_,,)''> |
Basistien Kauhu 15.09.2006 12:48:42 | |
---|
Mä oon soitellu kahestaan kitaristin kans ja itekseen aika 50/50. |
Wilkeson 15.09.2006 16:14:36 | |
---|
himas diipadaapaa ja tekniikoita ja preppaan joitain biisejä fiiliksen mukaan. jos on joku uus biisi ni himas vähä hion ja bändin kas treeneis sit loppusujaukset ku on pikkase eri soittaa yksikseen tai muun bändin kanssa. kyllä 90% vetelen bändin kans kimpassa biisit. esim joitain covereita voi remputella menee himas biisin taustalla.sillee oppii mun mielestä rungon ja biisin kulun.mutta se on eri asia sit ku ei oo taustanauhaa vetämäs vaan bändi mikä ei iha samanlailla justiinsa vedäkkää!! mutta olen sekäettä mutta diggaan bändin kans skulaa biisit! eli vielä että himas voi kattoo rungot ja kiekurat ja tekniikat ja bändin kans grande finale! |
L.Ruoska 15.09.2006 20:58:22 | |
---|
95% soitan bändin kanssa. En niinku koskaa jaksa himas. Kotona soitan sit akustisella kitaralla. KEMOSABE
WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals! |