Aihe: Ran Guitars
1 2 3 4 539 40 41 42 4368 69 70 71 72
Twinkle
13.09.2006 19:36:25

Isot ketjut tilailevat muutenkin erikoisuuksia ja pienempiä sarjoja. Mutta nyt oli puhe Customin tilaamisesta.

Antaako ne muka 40 prossaa pois oikeastakin custom-shopin tuotteesta? Melkoiset katteet per vekotin.
DZN
13.09.2006 19:37:21 (muokattu 13.09.2006 19:41:19)
kyllä, listahinnasta lähtee se 30%-40% pois.

Jos ajatellaan katteita niin enemmän Customit rahaa tuo, kun sarjamallit. jacksonilla tehdään kitarat 12kappaleen batcheissa. Sarjamallitkin tehdään hyvin pitkälti käsityönä. Aidon customi ero "standardoituun" mallin on kuitenkin aika pieni, ellei vedä ihan ihmeitä hatusta.

Mun tapauksessa suurin ero sarjamalliin olisi ollut kitaran puut ja otelaudan mitta.
Muoto syntyy samalla jigillä, kuin sarjamalleissakin. 24 nauhaisen otelaudan liimaaminen 22 nauhaisen asemasta ei voi olla kovin ihmeellinen operaatio.

Kovin "Custom" se ei siis tavallaan ollut.
Aka. Dino and 6077dino
Karvarusina
13.09.2006 21:55:56
Dear Karvarusina,
the RR guitar in your specification will cost 1620 euros.

Best regards
Dariusz Kuczynski

R or L handed : left handed
Scale length : 25.5
Body shape : Randy Rhoads RR
Construction : neck thru body
Body material : alder
Pickup configuration : H-H
Finish : solid black
Custom finish : white pinstripes
Headstock shape: as same as in Jackson RR
Neck material : maple 3P
Headstock : regular
Headstock cover : plastic (b/w/b)
Headstock finish : match body finish
Neck finish : match body finish
Fingerboard material : ebony
Number of frets : 24
Fret size : Dunlop 6100
Custom inlays : plastic sharkfins
Fingerboard side inlays : plastic dots
Fingerboard binding : white plastic
Headstock binding : white plastic
Nut : locking
Width : 1 11/16(43mm)
Hardware color : gold
Bridge system : Schaller Floyd Rose Tremolo
Tuning machines : Schaller M6
Straplocks : Schaller
Neck : EMG 81
Bridge : EMG 85
Pickup rings : plastic (black)
Control knobs : volume, tone
Pickup selector : 3-way toggle
Flight case : yes
Additional instructions : compound radius ebony fingerboard.

Taitaa tuo vasenkätisyys nostaa parilla satkulla kitaran hintaa oikeakätiseen versioon nähden. Jos ottaisin extra jumbot niin mitkä dunlopit olisi tällöin valittava?
Hiku
13.09.2006 22:02:09
http://www.warmoth.com/guitar/necks/necks.cfm?fuseaction=fretsize

Tuolta ainakin näkee jotain. 6100 näyttää olevan isoimmat.
Paljon virtuaalikypärä maksaa?
dast
13.09.2006 22:04:51
Huoh, oispa mullaki rahaa. Vasurina on tosi vaikeeta etsiä juuri sitä sopivaa kitaraa ja custom ajaisin sen asian kyllä täydellisesti. Nyt vaan pitää säästää rahaa eri invenstointiin. Ehkä sitten tulevaisuudessa.
Swan
13.09.2006 22:05:16
Kannattaa muuten harkita kanssa, ottaako EMG 85:n tilalle 89:n. Käytännössä sama mikki, mutta sisältää myös SA-yksikelaisen, jonka saa käyttöön potikkaa nostamalla.
ninos
13.09.2006 22:18:31

http://www.warmoth.com/guitar/necks/necks.cfm?fuseaction=fretsize

Tuolta ainakin näkee jotain. 6100 näyttää olevan isoimmat.

Dunlopin 6000 taisi olla se isoin.
Miksi alle? Miksei päälle? Osta Peavey HP Signature EXP!
Jii
13.09.2006 22:36:49
Antaako ne muka 40 prossaa pois oikeastakin custom-shopin tuotteesta? Melkoiset katteet per vekotin.

Onnistuminen "tinkiminen" luo tunteen hyvästä kaupasta. Jenkeissä menee noin.
Birth, copulation and death. Is this your life?
DZN
14.09.2006 09:44:13
Dunlop 6100 on se "tavallinen" extra jumbo, jota näkee esim. Jacksonissa, Ibanezissa ja ESPssä

6000 on vielä tuota isompi.
Aka. Dino and 6077dino
moikki
14.09.2006 21:31:12
Kyselin straton hintaa eli Fenderin "70-luvun malli". Leppää, vaahteraa, ebony otelauta, kullatut osat, sunburst ja vintage tremolo niin ja tallahumpparilla niin hintaa olisi tullut 1480euroa.. Joskus muistelen lukeneeni tästä ketjusta että alta tonnin olis ollu straton hinta joskus?
Rock like FUCK!
Ze Kink
14.09.2006 21:38:49
Custom inlays : plastic sharkfins

Mä ottaisin kyllä MOP upotukset, tuskin ne kauheasti hintaa nostaa paitsi jos on aitoa kamaa.
KÄYTÄ USAN KONTSUA UN USA USAN KONTSU O SEMMONEN AITO KONTSU VEÄTSE VAA SIIHE PINTAA, YO,
tommi_899
14.09.2006 21:46:58

mitäköhän Lespaul customin teettäminen maksais :)

http://www.thomann.de/thoiw3_gibson_lpcstbk_prodinfo.html tollasta siis

osaako kukaan arvioida?
J.RA
14.09.2006 21:50:14
Mä ottaisin kyllä MOP upotukset, tuskin ne kauheasti hintaa nostaa paitsi jos on aitoa kamaa.

Lueppa pikkaisen aikaisemmasta postauksesta. Aika monin verroin kalliimpaa kuin muovi..
-Sellasta se vaan on-
HeBeHu
14.09.2006 21:58:06 (muokattu 14.09.2006 21:59:52)

Kun pistin tilaukseen oman Explorerin niin kyselin hiukan, mitä kustantaisi jos teetättäisin samantien Telecasterin itselleni siellä niin vastasi, että on keskittynyt ihan tarkoituksella hiukan rankempiin ynnä hevimpiin kitaroihin. Ei halua kuulemma olla, kuin ne tuhannet muut strato-kopioiden ja lp-kopioiden tekijät. Mutta samaan hengenvetoon, kyllä totesin, että voisi tehdä about näillä ( http://www.espguitars.com/guitars_ron.html ) specseillä olevan kitaran muistaakseni about 1.2k hintaan. Les Pauleista en kyllä osaa sitten sanoa.

Ja paha sitten sanoa tekeekö noita perinteisempiä kitaroita ollenkaan, ellei sitten tilaile samalla jotain muutakin. Tilauksia tuntuisi olevan muutenkin, että voisi olettaa kaverin tekevän mieluummin sellaisia kitaroita, mitä tykkää tehdä ja jättää nämä LP-kopsut tosiaan muille jannuille.

Ja itse kyllä GASittelin juuri äsken pitkän tovin Gibsonin LP Customeita ympäri internettiä :P

Ja näyttää näemmä muutama ihan käypähintainen yksilö torillakin olevan norjalaisella myynnissä.
joukov
14.09.2006 22:15:21
Jostakin olen lukenut, että ei Dariuz mielellään noita peruskeppejä väännä..

Ehkä kannattaa tilata perusmalliset kepukat vaikka suomalaiselta pajalta?
"Paul Stanley: Live To Win - 10/10"
Ben_D
14.09.2006 22:17:16

Ehkä kannattaa tilata perusmalliset kepukat vaikka suomalaiselta pajalta?

Minkätakia? Ran tekee ihan minkämallisen kepin asiakas haluaa...
http://www.fiercemetal.org
aptoriar
14.09.2006 22:20:02
Minkätakia? Ran tekee ihan minkämallisen kepin asiakas haluaa...

Minua saattaisi hieman epäilyttää tilata kitara kaverilta joka ei sen tyyppistä mielellään tee.
"There's something out there waiting for us, and it ain't no man. We're all gonna die."
hullu_ukko
14.09.2006 22:21:41

http://www.thomann.de/thoiw3_gibson_lpcstbk_prodinfo.html tollasta siis

osaako kukaan arvioida?

Itse kokeilin joskus lähettää kyselyn tuollaisesta floikan kera.
Hintaa tuli sellainen mukavat 1580€. Ilman floikkaa luulisin että n.1490-1520€.

Kyselyn kyllä laitoin silloin kun Ranin hinnat olivat vielä matalammat kuin nykyään. Bindigit taisivat muuten olla kuitenkin valkoista muovia tuossa mun quotessa.
M.A.C.H.O. # 5 ''You are a funny guy Sully.. That's why I'm going to kill you last'' | ''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P '' -Noir
Ben_D
15.09.2006 21:32:18

Minua saattaisi hieman epäilyttää tilata kitara kaverilta joka ei sen tyyppistä mielellään tee.

Ja mistäs tieto "ei mielellään tee". Muusikoiden.net hevosmiehen tietotoimisto...bullshit sanon minä.
http://www.fiercemetal.org
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)