baron 06.01.2005 19:35:49 | |
---|
Olen soittanut monilla keikoilla kakkosbändissä Agentsin Topi-kaudella ja täytyy sanoa, että päivääkään en vaihtais pois. Tämä poppis-Elvis meininki ei ole kyllä pahemmin kolahtanut. Agentsista on tullut ikoni, joka on tyylinsä vanki. Se ei voi enää uudistua ja olla samalla Agents, sillä keikoilla Turat ovat jo kahdessa sukupolvessa vrt. Eput, Karjalainen.... Agentsista tulee uusi keikkaileva museo, kun Raittinen pistää pillit pussiin ja nuotit nippuun. Hyvä niin, sillä jätkät ovat eläkevirkansa ansainneet. Kauan eläköön Agents. Ihan selvällä suomella: Jos yleisö tykkää Agentseista sellaisena kun se on, miksi sen pitäisi uudistua? Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
KoskPaavo 06.01.2005 19:49:21 | |
---|
Eihän kukaan Taipaleen Reiskaltakaan uudistumista peräänkuuluta. Soittaja selviää aina. |
duane 06.01.2005 20:04:54 | |
---|
Tein monitorit Agentsille viime syksynä, ja kyllä ne mun mielestä hoitaa hommansa tosi hyvin ja hyvällä asenteella... Vaikka tuo tanssimusa ei suoranaisesti olekaan mun suosikkigenre, niin tuo oli kyllä ihan huippuveto... En voi soittaa, olen autolla... |
KoskPaavo 06.01.2005 20:25:19 | |
---|
Tuli mieleen tuosta "uudistumisesta" se että kuulija ehkä saa siitä turvallisuudentuntua nopeasti muuttuvassa maailmassa kun kuulee vanhan tutun iskelmän tai laulajan esiintyvän. "Vaikka kaikki muuttuu , niin tässä kuitenkin on sitä jotakin"..... Toisaalta taas kyllähän musiikilla voi uudistaakin asioita. Soittaja selviää aina. |
riff 06.01.2005 21:08:53 | |
---|
Tuli mieleen tuosta "uudistumisesta" se että kuulija ehkä saa siitä turvallisuudentuntua nopeasti muuttuvassa maailmassa kun kuulee vanhan tutun iskelmän tai laulajan esiintyvän. "Vaikka kaikki muuttuu , niin tässä kuitenkin on sitä jotakin"..... Toisaalta taas kyllähän musiikilla voi uudistaakin asioita. Kuka noista muistakaan iskelmä paavoista ym julkkiksista on uusiutunut? Ei tuu mieleen ketään. Joku ponnahtaa jollain hitillä pinnalle ja sitä sit renkutetaan 10-100 vuotta. Eikös se humpan puoliintumisaika ole sama kuin hiilellä? Vaikken mikään rautalanka heebo olekaan, on agentsit tehny menestyksekkäästi omaa juttuaan ja mun mielestä ne jos ketkä ovat ainakin levytyksillään uusiutuneet. Pulliaisen kopsaajat ei tahdo pysyä soundeilla perässä. Kiva, kiva, oukki doukki! |
Qsine 13.09.2006 17:35:43 | |
---|
Nyt on taas Agents ajankohtainen. Reportoikaapa tästä tänään ilmestyneestä "...Is Allright" -levystä jos jaksatte. Ainakin piisiluetteloa kun katselin, niin sama, toimivaksi havaittu linja tuntuu jatkuvan. En kuitenkaan ihan täysihintaisena ja sikasäkissä-mentaliteetilla uskaltanut levyä ostaa, kun oli taas noita Elvis-covereitakin. Kyllähän ne toimivat, mutteivät päräytä. Ja levyn viimeisenä raitana oleva karaoke-versio "Unohtumaton ilta" -kappaleesta peljäytti myös. Mitä seuraavaksi? "Rakastan elämää"? "Aarne...sinun tulee lyödä minun nenäluuni murskaksi! Kun nenä levenee, niin silmät siirtyvät lähemmäksi toisiaan!" |
Nyt on taas Agents ajankohtainen. Reportoikaapa tästä tänään ilmestyneestä "...Is Allright" -levystä jos jaksatte. Ainakin piisiluetteloa kun katselin, niin sama, toimivaksi havaittu linja tuntuu jatkuvan. En kuitenkaan ihan täysihintaisena ja sikasäkissä-mentaliteetilla uskaltanut levyä ostaa, kun oli taas noita Elvis-covereitakin. Kyllähän ne toimivat, mutteivät päräytä. Ja levyn viimeisenä raitana oleva karaoke-versio "Unohtumaton ilta" -kappaleesta peljäytti myös. Mitä seuraavaksi? "Rakastan elämää"? Muutaman biisin oon kuullu ratiosta..."mä mistä löytäisin sen biitin"-tuntuu olevan edelleen se johtoajatus,puhumattakaan tuosta "Unohtumaton ilta"-coverista.Eli ei mitään uutta,joskaan ei liene siihen tarvettakaan,kun tuo menee kaupaksi? Huttubändillä kun noita ikivihreitä veivaa niin " onpas pojilla wanha ohjelmisto"lienee yleisesti kommenttina,mutta kun Agents levyttää jonkun loppuun kalutun styken niin se on heti kohta Iskelmäradion listoilla. Äänensärkijää ei pitäisi lainkaan antaa EP:lle,mies on omimmillaan ihan noissa perusmelodioissa,vaikka kyllä nyt tuntuu olevan niissäkin ideat lopussa ;-) "Aikansa kutakin"-osastoa alkaa oleen?? Ostan Casion kun täytän 50v... |
manjaana 13.09.2006 20:13:48 | |
---|
Mä pidin kyllä melkosesti, kun pitkästä aikaa vedin luuni Agentsien keikalle mennä viikonloppuna. Musta Pulliainen on ihan virtuoosi, vaikkakin Jorkasta enemmän oon aina dikannut.. ratiota ei tuu kuuneltua, eli ilmeisesti siltä osin jotain on mennyt ohi... = Kahta en vaihra - toine on sukka ja toine on toinen sukka. = |
WanhaWetäjä 14.09.2006 01:37:22 | |
---|
Musta Pulliainen on ihan virtuoosi No voihan prkl! Ihan valkosena oon aina pitänyt häntä!Kerran ollu jopa samalla keikalla,en kyllä tuota huomannut!Mitä lie tapahtunut hänelle? HOHO! Ostan Casion kun täytän 50v... |
manjaana 14.09.2006 06:33:09 (muokattu 14.09.2006 06:34:33) | |
---|
No voihan prkl! Ihan valkosena oon aina pitänyt häntä!Kerran ollu jopa samalla keikalla,en kyllä tuota huomannut!Mitä lie tapahtunut hänelle? HOHO! Varmaan sillon kalvennu järkytyksestä tai jotain.... ;) = Kahta en vaihra - toine on sukka ja toine on toinen sukka. = |
ahvenonkala 15.09.2006 16:45:06 | |
---|
Vaan on se opiskelijan elämä rankkaa kun ei riitä rahat edes uuteen agents levyyn. Nyyh... Tuosta kovasta keskustelusta pitäiskö Agentsien uudistua vai ei niin hevimiehenä voisin heittää tämmöisen esimerkin kuin Metallica, mitenkäs onkaan heille käynyt. Kun näyttää muutkin käyttävän tässä biisin sanoja niin miksi en minäkin. Valintani on A.W.n tekstejä:
"somebody told me
to shit on the wing" |
Ukko 15.09.2006 18:06:54 | |
---|
Vaan on se opiskelijan elämä rankkaa kun ei riitä rahat edes uuteen agents levyyn. Nyyh... Tuosta kovasta keskustelusta pitäiskö Agentsien uudistua vai ei niin hevimiehenä voisin heittää tämmöisen esimerkin kuin Metallica, mitenkäs onkaan heille käynyt. Kun ei kummankaan uudistuminen niin sanottavasti kiinnosta. |
uruttaja 15.09.2006 18:30:15 | |
---|
Agentsilla on kuvio kunnossa. Eiköhän ne toiset rautalankapaavot imitoi Agentsia, eikä heidän kannatakkaan tehdä muutakuin vaan olla Agents. Se toimii komeasti. EP on mukava kaveri, ainakin ollut silloin kun niiden kanssa samoilla keikoilla ollaan törmäilty humpan kylkeen. |
jjussila 15.09.2006 18:35:08 | |
---|
Agentsilla on kuvio kunnossa. Eiköhän ne toiset rautalankapaavot imitoi Agentsia, eikä heidän kannatakkaan tehdä muutakuin vaan olla Agents. Se toimii komeasti. EP on mukava kaveri, ainakin ollut silloin kun niiden kanssa samoilla keikoilla ollaan törmäilty humpan kylkeen. Niitä kertoja on ollut useita( -80- luvulta alkaen) ja kimpassa on bäkkärin eväitä tuhottu; aina suhtautuminen rivimuusikkoon ollut kaverillinen, enkä ole koskaan kokenut heidän taholtaan "tähteyden elkeitä"..... .. näin!?.. |
uruttaja 15.09.2006 18:37:00 | |
---|
Niitä kertoja on ollut useita( -80- luvulta alkaen) ja kimpassa on bäkkärin eväitä tuhottu; aina suhtautuminen rivimuusikkoon ollut kaverillinen, enkä ole koskaan kokenut heidän taholtaan "tähteyden elkeitä"..... EP:n kanssa oltiin Ylläksellä kerran viikko yhtä aikaa. Ne veti Kuorikosken, Helinin Pekan ja Sandrenin kans humppaa tuelta. Vaan oli meillä hyviä bileitä ja muutenkin mukavaa. 1 niistä oli pikkusen elvis. On varmaan vieläkin. |
clave 15.09.2006 18:38:10 | |
---|
EP:n kanssa oltiin Ylläksellä kerran viikko yhtä aikaa. Ne veti Kuorikosken, Helinin Pekan ja Sandrenin kans humppaa tuelta. Vaan oli meillä hyviä bileitä ja muutenkin mukavaa. 1 niistä oli pikkusen elvis. On varmaan vieläkin. Mä taidan tietää kuka se ei ainakaan ollut. Ëi terve ihminen työtä kaipaa vaan mielekästä tekemistä |
WanhaWetäjä 15.09.2006 18:46:20 | |
---|
Agentsilla on kuvio kunnossa. Eiköhän ne toiset rautalankapaavot imitoi Agentsia, eikä heidän kannatakkaan tehdä muutakuin vaan olla Agents. Se toimii komeasti. EP on mukava kaveri, ainakin ollut silloin kun niiden kanssa samoilla keikoilla ollaan törmäilty humpan kylkeen. Toimii toimii...harva bändi voi vetää tanssipaikoilla,klubeissa,kapakoissa,jopa festareilla? Ja kun ovat tuon sapluunaan ite aikoinaan "keksineet" eli tehdään se biitti vaikka omasta äidistä,niin eipä siihen ole muilla väliin tulemista,kaikki ovat vain kopioita. Ja topi tykkää,minä en,siis rautalankabiitistä musiikkina,bändissähän ei ole sinällään mitään vikaa :-) Ja oikeen mukavia ovat,Jorkka tarjos mulle jopa kaljan,kun oltiin samalla keikalla.Niillä oli kori kaljaa takahuoneessa,kauheeta!!!HOHO! Ostan Casion kun täytän 50v... |
TiVe 15.09.2006 20:21:47 | |
---|
Minusta siinä, että bändi on stara ei siis solisti, johtaa siihen kurjaan tilanteeseen, että...no aloitetaan alusta: Lippu 90 mk ja narikka 15 mk (markat siksi, että eurot sokeudessaan mahdollistaa osaltaan tämän). Levyt soi puoleen yöhön. Stara-bändi tulee lavalle ja soittaa kaksi settiä. Levyt soi valomerkkiin saakka. Eli provosoiden sanoen yli sata markkaa on turhan paljon levytansseista. Rykiminen ei tarkoita Lapissa hiljaista yskimistä |
Veksi 15.09.2006 22:03:01 (muokattu 16.09.2006 22:10:50) | |
---|
Mitä kappaleita on tällä uudella levyllä ?, mulla on melkein kaikki Agensien levyt, mukaan lukien Rauli Badding Somerjoen, sekä Topi Sorsakosken ja Jorma Kääriäisen levyttämät kappaleet!? Kai se sitten on ostetava tämä uusi levy ? Myös Agensien ensimmäinen Instrumentaalilevy löytyy vuodelta 1980 |
jon lord 16.09.2006 15:43:28 | |
---|
Kompattiin Topia aikanaan Irwinin ekoissa muistojuhlissa Katuman lavalla. Agents oli silloin todella kova nimi. Topi tuli Esan kanssa stagelle ihan viime tingassa ja aikamoisessa "pöllyssä". Esa kyseli kitara styrkkaria ,eihän meillä ollut niin Topi huomasi toisen bändin, joka oli salin toisella puolen, kamoissa kitara styrkkarin. No se hyppäsi lavalta lattialle joka oli täynnä ihmisiä ja se ihmismeri aukeni Topin edessä ja sitä jengiä oli nimittäin paljon. Se meni sinne lavalle ja nappas piuhat irti ja nosti styrkkarin syliinsä ja kantoi sen siihen päälavalle. Sitten alkoi eka biisi mä kysyin Topilta että mikä biisi? se sanoi etten mä tiedä. Pulliainen huusi että hopeinen kuu, kysyin Topilta että mikä sävel laji,taas se sanoi etten mää tiedä. Esa huusi taas että mennään e-mollista. Hvyin ne veti vaikka oli aikamoisessa "laitamyötäisessä". Pulliainen nojasi seinään koko ajan ja nauroi jatkuvasti mutta hyvin soitti ja Topinkin laulu oli siihen aikaan vielä kuunneltavaa. Mukavilta ja ihan tavallisilta kavereilta ne vaikutti, ei ne yhtään "elvistelleet". Silloin oli niitä säestettäviä aika paljon,Fredi,Alatalo,Topi, Jarkko Lehti ainakin,muita en muista mutta koko ajan niitä tuli lavalle. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |