Apricot 13.09.2006 10:40:26 (muokattu 13.09.2006 10:42:36) | |
---|
Tässä ketjussa minua ihmetyttää nimenomaan yhdistelmä RR + asteikot. Jos on kiinnostunut RR:n soittotyylistä, niin siitä ei pääse muulla tavalla selville kuin opettelemalla yksi tai useampi RR:n soolo. Jos on kiinnostunut asteikoista, niin niitä kannattaa tutkia omana juttunaan. Voi aloittaa vaikka noista mitkä listasin Blizzard Of Ozz -levyltä. Ei kannata kuitenkaan luulla, että ne asteikot valaisisivat yhtään mitään RR:n soitosta, koska kaikki muutkin hevikitaristit käyttävät samoja; kaikki muutkin hevibiisit ovat samassa tyyli-/harmoniamaailmassa, mikä oikeastaan määrää ne asteikotkin joita sooloissa on. "I got the Pieksämäki railway station blues." |
Jucciz 13.09.2006 11:46:04 | |
---|
Ja onhan se ikävää, jos ei tiedä mikä mollipentatoninen on. ;) Jos soittaa mainiosti kitaraa ja homma toimii, termien osaamisella / osaamattomuudella ei ole mitään merkitystä. |
Jonttu 13.09.2006 12:52:55 | |
---|
Jos soittaa mainiosti kitaraa ja homma toimii, termien osaamisella / osaamattomuudella ei ole mitään merkitystä. m.netissä on :D |
Tasapaino 13.09.2006 12:55:20 | |
---|
Jos soittaa mainiosti kitaraa ja homma toimii, termien osaamisella / osaamattomuudella ei ole mitään merkitystä. Homma todella todella todella harvoin toimii ilman termien osaamista. Oletko törmännyt moneen? Ora et labora. |
J.Hollström 13.09.2006 13:06:07 | |
---|
Homma todella todella todella harvoin toimii ilman termien osaamista. Oletko törmännyt moneen? Esim. minulla on termit ihan hukassa, kun opintoja aiheesta ei ole. En tiedä sitten toimiiko vai ei, joihinkin bändeihin olen kuitenkin kelvannut. |
Esim. minulla on termit ihan hukassa, kun opintoja aiheesta ei ole. En tiedä sitten toimiiko vai ei, joihinkin bändeihin olen kuitenkin kelvannut. Ei sulla termit niin hukassa ole, ettet tiedä mitä mollipentanoninen tarkoittaa. Ora et labora. |
Jucciz 13.09.2006 15:59:23 | |
---|
Ymmärtääkseni Django Reinhardt ei kummoisesti osannut lukea tai kirjoittaa ja mies oli kuitenkin aivan kehityskelpoinen kitaristi. Tiedä sitten, oliko musiikin teorian termit hallussa. Termien osaaminen auttaa puhuttaessa muiden kanssa musiikin hahmottamiseen ja määrittelyyn liittyvistä asioista. Silti huippulahjakas kaveri soittaa kenet tahansa suohon tietämättä, mitä duuri tai molli tarkoittaa. Ne ovat vain sovittuja ja keksittyjä nimiä asioille, jotka olisivat joka tapauksessa olemassa ilman nimiäkin. Ja ei, en minä ole teoriaa vastaan: päinvastoin, asioita on hirveän helppo jäsentää kun annetaan niille nimiä ja sovitaan niihin liittyviä pelisääntöjä. Pointtini oli vain se, että on niitäkin, jotka ovat pärjänneet ilman teoriatermistöä, ja tulee varmasti aina olemaankin. |
Defactor 13.09.2006 18:19:43 | |
---|
Olen mielestäni kuullut Randyltä joitain kromaattisia juttuja. [V.U.K #33] "- Kun Uusis sanoo, niin kiviäkin kiinnostaa" |
Tasapaino 13.09.2006 23:43:51 | |
---|
Ymmärtääkseni Django Reinhardt ei kummoisesti osannut lukea tai kirjoittaa ja mies oli kuitenkin aivan kehityskelpoinen kitaristi. Tiedä sitten, oliko musiikin teorian termit hallussa. Tästä on muistaakseni keskusteltu. Eli on vähän typerää antaa täällä soittanut1_vuotta ja yngwie_93:lle vinkkejä sen perusteella miten Django hoitaa homman. Ora et labora. |
Apricot 14.09.2006 01:00:59 | |
---|
Eiks joku vois edes vähän arvostaa sitä että paljastin ne Randyn skaalat? Siitähän tässä ketjussa oli pohjimmiltaan kyse. Nyt on taas menty typerään perusväittelyyn teoria-asioista ja niiden merkityksestä. "I got the Pieksämäki railway station blues." |
Tasapaino 14.09.2006 13:36:43 | |
---|
Eiks joku vois edes vähän arvostaa sitä että paljastin ne Randyn skaalat? Siitähän tässä ketjussa oli pohjimmiltaan kyse. Nyt on taas menty typerään perusväittelyyn teoria-asioista ja niiden merkityksestä. Juu. Kovan urakan teit. Mua vaan ei yhtään kiinnosta Randyn skaalat. Mutta hyvä, että jaksoit selvittää, varmaan muita kiinnostaa. Kyllä mä kaljan tarjoon, jos samaan baariin osutaan. Ora et labora. |