PoLFus 12.09.2006 15:03:24 | |
---|
Randy tuskin fryygisia tai lokrisia moodeja soitossaan mietti, ja aika hankala niiden sävyjä siellä on kuullakaan. 99% meni varmaan pentatonista mollia.. väärin tuo "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11 |
JohnnyLee 12.09.2006 16:21:00 | |
---|
Kuten esimerkiksi eräässä Paranoidin liveversiossa ihan täysin väärästä sävellajista koko vitun soolo... ...Löytyy Ozzyn Tribute-liveltä! Uskottelen itselleni aina Tributea kuunnellessa , että herra Rhoads oli tuolloin vahvasti humalassa ja soolo siksi meni hieman poskelleen... Melodista kitara-heviä: www.mikseri.net/johnnymichael |
Apricot 12.09.2006 16:25:28 | |
---|
On vain yksi tapa saada selvyys asiaan. Sanokaapa Randy Rhoads -diggarit jokin biisi ja sen soolo, niin meikä tekee analyysin. Sitten nähdään että mitä asteikkoja sieltä löytyy. "I got the Pieksämäki railway station blues." |
VJP 12.09.2006 16:55:19 | |
---|
Eivätköhän nuo Crazy Train ja Mr. Crowley ole ne legendaarisimmat. |
Härski 12.09.2006 17:00:37 | |
---|
Eivätköhän nuo Crazy Train ja Mr. Crowley ole ne legendaarisimmat. Mitäs analysointia noin paskat biisit sitten muka vaatii? |
VJP 12.09.2006 17:26:59 (muokattu 12.09.2006 17:27:28) | |
---|
Mitäs analysointia noin paskat biisit sitten muka vaatii? En minä mitään analyysia tarvitse, sanoinpahan vain pari hyvää mutta kulunutta biisiä. Eikä viedä tätä ketjua Ossin biisien haukkumiseen. |
Lord of the strings 12.09.2006 21:08:29 | |
---|
Olenko ainoa, jonka mielestä tuo niin paljon ylistetty Mr. Crowleyn kitarasoolo on ihan perseestä? Päätöntä tiluttamista. Tiluttaisi edes tyylillä.. Mutta huhhuh.. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
Olenko ainoa, joka ei ole tietääkseen kuullut koko biisiä? |
kimurantti1 12.09.2006 22:50:50 (muokattu 12.09.2006 23:35:33) | |
---|
väärin tuo Sanopa Randyn soittama soolo, jossa on käytetty ääniä jostain muista kuin pentatonisista- tai bluesasteikosta. Tai vielä parempi sano muutama, niin tunnustan kommenttini vääräksi. Mä en ole Randyn soitosta ikinä oikein digannut, enkä sen takia siihen tutustunut, mutta ne muutamat muistikuvat mitä mulla on, oli vain ja ainoastaan sitä mollipentatonista. Mä en tarkoita, että ne olisi huonoja sooloja, mutta niin tai näin, menevät joka tapauksessa sitä pentatonista asteikkoa. Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
koponen 12.09.2006 23:17:46 (muokattu 12.09.2006 23:22:11) | |
---|
Olenko ainoa, jonka mielestä tuo niin paljon ylistetty Mr. Crowleyn kitarasoolo on ihan perseestä? Todennäköisesti. Sitäpaitsi kyseinen kappale on julkaistu 10 vuotta ennenkuin olit syntynyt, joten mielipidettäsi ei edes lasketa. http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182 |
hanipai 12.09.2006 23:21:16 | |
---|
Olenko ainoa, jonka mielestä tuo niin paljon ylistetty Mr. Crowleyn kitarasoolo on ihan perseestä? Päätöntä tiluttamista. Tiluttaisi edes tyylillä.. Mutta huhhuh.. Jep. Se on loistava soolo. "Toi on ihan hulluu settii- luulin et vaa joku jimi hendrix osaa soittaa kitaraa".
n1tro |
Härski 12.09.2006 23:23:35 | |
---|
Jep. Se on loistava soolo. Vuoden paras läppä. |
koponen 12.09.2006 23:27:46 (muokattu 12.09.2006 23:28:01) | |
---|
Vuoden paras läppä. Joo eihän se mitenkään pärjää tuolle sinun Ghoti.mp3:n virtuoosimaiselle esityksellesi. Olet todellinen kitaransoiton edelläkävijä ja intervallien uudistaja. Ja tässä yksi herne, vetäise nekkuusi :p http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182 |
kimurantti1 12.09.2006 23:36:33 | |
---|
Joo eihän se mitenkään pärjää tuolle sinun Ghoti.mp3:n virtuoosimaiselle esityksellesi. Ja nyt päästetään valloilleen tarhasta tuttu mentailteetti, "et voi arvostella jos et itse tee paremmin". Tässä toinen herne :-P Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
Kampela77 12.09.2006 23:44:25 | |
---|
Ja nyt päästetään valloilleen tarhasta tuttu mentailteetti, "et voi arvostella jos et itse tee paremmin". Tässä toinen herne :-P Eikä kukaan ole tainnut vielä ghoti.mp3:sta legendaariseksi sanoa. Ei sillä että siinä mitään vikaakaan olisi. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
koponen 13.09.2006 00:04:46 | |
---|
Ja nyt päästetään valloilleen tarhasta tuttu mentailteetti, "et voi arvostella jos et itse tee paremmin". Tässä toinen herne :-P Koirat haukkuu, karavaani kulkee... :) http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182 |
Apricot 13.09.2006 00:05:30 | |
---|
Kätköistäni löytyi kuin löytyikin Blizzard Of Ozz -levy. Selailin biisit läpi ja laitoin muistiin kitarasooloissa esiintyvät asteikot: 1. I Don´t Know - mollipentatoninen, yhdessä kohdassa kromaattisesti laskeva sekvenssi 2. Crazy Train - luonnollinen molli 3. Goodbye To Romance - duuriasteikko, duuripentatoninen 4. Dee - D-duuri (soolokitarasävellys) 5. Suicide Solution - ei sooloa 6. Mr. Crowley - mollipentatoninen, luonnollinen molli, blues-asteikko 7. No Bone Movies - mollipentatoninen, duuripentatoninen 8. Revelation - luonnollinen molli, duuri 9. Steal Away - mollipentatoninen, dimi-asteikko, blues-asteikko Eli siellä esiintyivät mollipentatoninen, luonnollinen molli, duuriasteikko, duuripentatoninen, blues-asteikko ja dimi-asteikko. "I got the Pieksämäki railway station blues." |
arc 13.09.2006 01:57:49 | |
---|
En ymmärrä näitä. Auttaako se sitten jotenkin kysyjää, kun hän saa tietää Rhandyn käyttäneen eniten skaalaa x? Rupeeko hän sitten sahaamaan sitä yhtä tiettyä skaalaa ja se sitten edistää helvetisti häntä olemaan enemmän kuin Rhandy? Ei ne soolot kuitenkaan mitään skaalan ylösalas-sahausta ole. |
Jucciz 13.09.2006 02:10:21 (muokattu 13.09.2006 02:12:25) | |
---|
Ei ne soolot kuitenkaan mitään skaalan ylösalas-sahausta ole. Kuuntelepa nykyheviä. Mutta olen kyllä kanssasi samaa mieltä. Tämä skaalalähtöinen ajattelu vie soittajia ihan ohi itse asiasta. Skaalat ovat osaavalle muusikolle vain työkaluja siellä pakissa: ne eivät ole se varsinainen asia, jota esitellään, vaan niiden avulla yritetään luoda ehjiä musiikillisia kokonaisuuksia: melodioita, riffejä jne. |
ballfish 13.09.2006 08:33:17 | |
---|
Mutta olen kyllä kanssasi samaa mieltä. Tämä skaalalähtöinen ajattelu vie soittajia ihan ohi itse asiasta. Skaalat ovat osaavalle muusikolle vain työkaluja siellä pakissa: ne eivät ole se varsinainen asia, jota esitellään, vaan niiden avulla yritetään luoda ehjiä musiikillisia kokonaisuuksia: melodioita, riffejä jne. Skaalat auttavat aloittelijaa löytämään niitä "oikeita", hyvänkuulosia säveliä. Ja onhan se ikävää, jos ei tiedä mikä mollipentatoninen on. ;) |