Aihe: Vappuvaras jäi kiinni (piiitkä juttu)
1
T.Nevala
12.09.2006 13:26:43
Kirjoittelin tuskissani tänne 29.04.2006

Vappuvaras vei Framuksen ja Trace Elliotin

Rosmot olivat asialla Oulun yliopiston parkkipaikalla Linnanmaalla perjantaina 28.4.2006 . . .

Tein rikosilmoituksen ja marssin Tapiolaan, joka käski selvittämään kamojen hinnat alan liikkeistä. Pienen tilpehöörin (piuhat yms.) hinnat selvisivät paikallisesti mutta isommat kamat arvioi helsinskiläinen asiantuntija. Tapiolan kotivakuutus korvasi omavastuun jälkeen vahingon sentilleen ja vieläpä ripeästi. Vielä ripeämmin minä hankin rahoilla uudet soittopelit.

Sieluun jäi sellainen vamma, että varastettuja Trace Elliotteja tuntui vilisevän torilla ja yhtä syytöntä Framuksen kauppiasta olin jo vaatimassa poliisin piiritettäväksi. Kävin toimintaelokuvamaisesti valeostamassa sitä Framusta,
(poliisin yllyttämänä) mutta onneksi kyseessä ei ollut sama basso. Harmi kun jätin sen ostamatta.

Nytpä sitten poliisi rimpautti viime la että kamat ovat löytyneet kotietsinnässä. Kävin ne eilen noutamassa ja ilmoitin, etten lähde käräjille vahingonkorvauksesta (vakuutuksen omavastuu, n. 100e) jota en kuitenkaan pikkunilkiltä saisi ja isomman nilkin kanssa en halua asioida (esim. treenikämpämme keikannut kaverikin istuu nyt taposta). Mut sitten.. kun kerran olen Tapiolalta korvaukseni saanut niin kamat kuuluvat heille ja saisin lunastaa ne korvaussummaa vastaan. Kovin montaa bassoa en kaipaa, joten hetken ämpyiltyäni uutta tilannetta kannoin kamat Tapiolaan.

Eivät tainneet mennä soittohimon taltuttamiseen.

Mutta ei niillä bisnestäkään oltu tehty, sarjanumero oli vain tussattu yli. Nytpä sitten kamoilla jammaa joku Tapiolan dirika. Tai oikeastaan ne taitavat mennä panttihuutokauppaan.

Jos oikein optimistiseksi äidyn voisin loppukaneettina arvuutella että ehkä varkauden julkituonti netissä hidasti kamojen eteenpäinmyyntiä. Ja että poliisi tekee muutakin kuin pamputtaa. Tai ainakaan minua ei asian tiimoilta pamputettu, varkaan saamasta kohtelusta en osaa olla erityisen huolestunut.

T.Nevala
absqua
12.09.2006 18:49:09
Meidän treenikämpälle Tampereella murtauduttiin pari kesää sitten. Kamaa vietiin paljon, mutta kaverit jäivät myös kiinni kotietsinnässä. Kyllä ne poliisit jotain tekee, muutakin kuin pieksee hippejä :)

Paitsi että tällä kertaa ne ei ees piessy.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
faffbey
13.09.2006 13:30:39 (muokattu 13.09.2006 13:31:16)

Siis onnellisen tapainen juttu. Kai.
Mieleeni tuli kun viime vuosituhannella toistuvasti äijät(pojjaat) murtautui Oulussa kämpille, kämppä täynä arvo kamaa, äijät oli jammaillut ja duunanneet kakan lattialle mutta mitään ei viety ja ikkunaa ja ovea lukuunottamatta mitään ei rikottu. Kolmannella kerralla alkoi jo tympimään, ja lattialta löytyi kakan lisäksi avainnippu jonka yksi avain jäljitettiin paikallisen ammattikoulun pukukaappiin ja sitä kautta yksi äijistä kiinni. Selitystä en muista mutta kyse oli halusta soittaa hyvillä kamoilla kaljottelu illan huipentumaksi. Sinäänsä ihan hyvä syy. Mutta, treenikämpät on aina ollu tiukassa, jopa Oulussa.
Tana
13.09.2006 18:04:35

ja duunanneet kakan lattialle

Melko härskiä.
Diiba daaba
epeli
14.09.2006 10:42:13

onneks meiän reenikämpäsä on hälyttimet. jos sinne menee iltakymmenen jälkeen niin kahdessa minuutissa on securitas paikalla... ellei sitten mene ikkunasta sisälle toiseen kerrokseen
"Squint your eyes to see clearly. Blur reality to make it real"
okoranta
14.09.2006 10:55:07

ellei sitten mene ikkunasta sisälle toiseen kerrokseen

öhöm, tuota...
Tekotaiteellisen paskan puolesta jo vuodesta 1985!
joyd
14.09.2006 11:46:38
Joskus käy tuuri, joskus ei. Onnittelut sulle, sait veromarkoillesi vastinetta. :) Muistan kun broidilta taannoin vietiin polkupyörä (5 min kaupassa, pyörä lukittu tankoon joka nostettiin irti maasta (!) sillä välin - kukaan ei tietenkään nähnyt mitään), joka löytyi heti seuraavana päivänä kun poliisi ratsasi seuraavaksi vuoroaan odottaneen huumekämpän. Harmi tietysti, että alkuperäisenä / alkuperäisessä kunnossa mitään harvoin saa takaisin.
TommiW.
14.09.2006 14:36:28
onneks meiän reenikämpäsä on hälyttimet. jos sinne menee iltakymmenen jälkeen niin kahdessa minuutissa on securitas paikalla... ellei sitten mene ikkunasta sisälle toiseen kerrokseen

Kahessa minuutissa? Hei, ei näillä palkoilla!
" Bassolle tätä samaa ideaa on soveltanut ainakin Billy Sheehan (ja m.netin Wasara ;o)" -Juki68 "Tietenkin olet pervo, liittymättä musadiggailuusi." -Arva
nekronaut
14.09.2006 15:20:05

jolloin menee myös hälytin päälle, eiks siellä oo joka kämpässä liiketunnistin?
Karlsson
14.09.2006 16:36:11
onneks meiän reenikämpäsä on hälyttimet. jos sinne menee iltakymmenen jälkeen niin kahdessa tunnissa on securitas paikalla... ellei sitten mene ikkunasta sisälle toiseen kerrokseen

Lähempänä totuutta.
"Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli
epeli
15.09.2006 23:14:47

jolloin menee myös hälytin päälle, eiks siellä oo joka kämpässä liiketunnistin?

no ei ne nyt ihan kahessa minuutissa kyllä sinne tuu... ja siitä ikkunasta ei oikeen mitään mahdu ulos... ja jos siitä yrittää mennä sisälle, niin tuskin ilman viiltoja selviää... meiän kämpässä ei oo liiketunnistinta, mutta ainakin siinä entisessä feastin kämpässä on...
"Squint your eyes to see clearly. Blur reality to make it real"
Oan
15.09.2006 23:24:24
no ei ne nyt ihan kahessa minuutissa kyllä sinne tuu... ja siitä ikkunasta ei oikeen mitään mahdu ulos... ja jos siitä yrittää mennä sisälle, niin tuskin ilman viiltoja selviää... meiän kämpässä ei oo liiketunnistinta, mutta ainakin siinä entisessä feastin kämpässä on...

Joo, näitä tietoja muuten kannattaa jaella julkisilla keskustelufoorumeilla, eikö?
"Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä." - Armo Pohjavirta
Tympee Huttunen
16.09.2006 15:53:17
Entisen bändin treenikselle oli kerran yritetty. Ensimmäisestä ovesta mentiin sisään (ulko-ovi). Seuraavasta ovesta mentiin myös sisään, joka vei kellarikäytävään.

Tämän jälkeen varkailla olikin pulma, sillä käytävässä oli ainakin viisi samannäköitä peltiovea. Mitään lappuja ei yhdessäkään ovessa ollut.

Varkaat murtautuivat pannuhuoneeseen.

Siihen loppui yritys onneksi.
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää syksyä:(
Voitto Ankka
16.09.2006 20:58:05
Ok, tämä nyt on jo aikalailla, siis täysin, off topic, mutta näin humalapäissään ei voi olla kertomatta tätä. Menin joskus pari vuotta sitten duuniin lauantaina, ja se värkki, jolla kulunvalvonta otetaan pois päältä, oli rikki. En ehtinyt seuraavalle laitteelle asti vaaditun ajan kuluessa. Katsoin ulko-ovesta vartiointiliikkeen puhelinnumeron, johon sitten soitinkin:

- Voitto Ankka täällä Firma Oy:stä terve. Tulin duuniin ja taisin saada aikaan hälytyksen.
- Joo, kyllä täällä tosiaan jotakin näkyy...
- Niin, ei tänne tarvi tulla, mä oon täällä töissä.
- Ok, perutaan hälytys sitten.

Onneksi Voitto Ankka oli todellakin Voitto Ankka, eikä hänen mahapaineinen rikollinen sukulaisankkansa Rankka Ankka.
Kyllä minä oikeasti yritin töissä kertoa, että meidän vartiointiliike on hiukan liian hyväuskoinen, mutta mikäpä siellä ketään kiinnostaisi.

Anteeksi. Ensi kerralla aiheesta. Tai no oikeastaan nytkin. Onko joku oikeasti saanut soittokamansa vakuutettua, niin että ne korvataan vaikka vartioimattomasta keikkabussista varastettuna. Kotivakuutus toki toimii monissa tapauksissa, mutta kun yritin omia kamoja keikkoja ajatellen vakuuttaa, niin lopputuloksena oli, että käytännössä mun on nojailtava niihin koko ajan, tai muuten ei korvata mitään. Vakuutuksia kyllä olisi kaikista firmoista myyty, mutta kun luki tarkemmin ne ehdot, niin oikeasti vakuutus ei kattanutkaan mitään niitä tilanteita, mitä oikeasti keikkamuusikon osalta pitäisi kattaa.

j.
Diablero
18.09.2006 17:38:43

- Voitto Ankka täällä Firma Oy:stä terve. Tulin duuniin ja taisin saada aikaan hälytyksen.

Hoho! Aika ammattitaitoista. Missä oot töissä, meen käymään siellä joku päivä? :D :D
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua VIELÄKIN joka päivä
Visakoivu
18.09.2006 20:04:01

Yhessä vanhassa duunipaikassa oli tuo sama systeemi. Jos hälytin unohtu ottaa pois päältä ja tuli hälytys niin ei muuta kuin soittamaan, ja sanomaan ettei tää mikään oikea hälytys ollut.
32788
19.09.2006 15:17:58

Mitä jos kertosit vielä treenikämpän osotteen ja että mitä kamoja siellä on? Juu ei.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)