masterhat 12.09.2006 01:07:52 (muokattu 12.09.2006 01:19:00) | |
---|
http://www.tech21nyc.com/paradriver.html Niin. Onkos joku käytänyt mainittua laitetta konkkamikin etuasteena laulua nauhoitellessa? Ajatelin kysellä kokemuksia soundeista. täl hetkel käytän behkun ub1204-pro mikseriä, mutta siinä on aika kolkot etuasteet. En kuitenkaan ajatellut panostaa montaa tonnia putkietuasteeseen, kun mikkikään ei ole kuin AKG C2000b. Vai onko idea ihan vitun tyhmä? Phantomia SansAmpista ei saa, mutta siihen tarkoitukseen löytyy kyllä phantompower, joka sitä jakaa. Olisin kiitollinen kommenteista, kun en pääse asiasta ottamaan selvää pitkiin aikoihin. Tehotyttö95 |
Aki 12.09.2006 12:20:51 | |
---|
Tuohan siis ei lainkaan ole mikrofonietuaste, eikä siinä tietysti ole mikrofoniliitäntääkään. En usko että mitään järkevää soundia saisit tuon avulla. "Every being in the universe knows right from wrong, Mark."
-Prot, 2001 |
masterhat 12.09.2006 12:47:07 | |
---|
Tuohan siis ei lainkaan ole mikrofonietuaste, eikä siinä tietysti ole mikrofoniliitäntääkään. En usko että mitään järkevää soundia saisit tuon avulla. niin niin, tiedän että se on kitaralle pääosin, ja efektilankustani löytyy se. nyt ei ole vain mahdollisuutta testailla, joten ajattelin kysellä tätä kautta. kyllähän siihen mikin saa kiinni, vaikkei xlr-litintä olekaan. Mikki-->Phantom syöttö-->SansAmp --->jne. niin, laatu on paljon parempaa kuin behkun mikserissä jota nyt käytän nauhoitellessa. ja onhan sinne ohjevihkoon kerrottu erilaisia säätöjä esim. rumpuja nauhoitellessa, niin kyllähän tuon uskoisi pelaavan mikin kanssa. niin, kokemuksia kaipaan Tehotyttö95 |
aimotuska 12.09.2006 13:11:33 | |
---|
niin niin, tiedän että se on kitaralle pääosin, ja efektilankustani löytyy se. nyt ei ole vain mahdollisuutta testailla, joten ajattelin kysellä tätä kautta. kyllähän siihen mikin saa kiinni, vaikkei xlr-litintä olekaan. Saathan sä mikin kiinni vaikka päätevahvistimen ulostuloihin jos haluat. Se on eri asia, onko siinä mitään tolkkua. Ton vehkeen inputin impedanssitkin on ihan eri luokkaa kuin mikkietusissa, joten soundi voi olla aika karseeta. Dorka mikä dorka.
kalamies#50 >-)))> |
kivi 12.09.2006 13:13:55 (muokattu 12.09.2006 13:20:56) | |
---|
ja onhan sinne ohjevihkoon kerrottu erilaisia säätöjä esim. rumpuja nauhoitellessa, niin kyllähän tuon uskoisi pelaavan mikin kanssa. niin, kokemuksia kaipaan En usko että toimii efektikäyttöä kummemmin, mutta ole hyvä vain ja kokeile, niin saat sielullesi rauhan. Varmastikaan kenelläkään ei ole käytännön kokemuksia, kun kerran kyseessä on aivan eri tarkoitukseen suunniteltu laite jonka mikään osa ei vaikuta siltä että se sopisi laulun välikappaleeksi. EDIT: Mun mielestäni on huono idea käyttää sitä edes kitaran ja vahvistimen välissä muuten kuin niin, että otat puhtaasta lähdöstä signaalin tavallisiin pedaaleihin ja vahvistimeen, ja käytät tuon paradriverin mallinnusta tasaisen kitarasoundin luomiseen PA:ta varten. Silloin miksaaja ei joudu kärsimään kaiken maailman wahwah-pedaaleista, vaan saa aina käyttökelpoista kitaraa silloinkin kun poljet efektejä päälle. |
masterhat 12.09.2006 13:28:27 | |
---|
En usko että toimii efektikäyttöä kummemmin, mutta ole hyvä vain ja kokeile, niin saat sielullesi rauhan. Varmastikaan kenelläkään ei ole käytännön kokemuksia, kun kerran kyseessä on aivan eri tarkoitukseen suunniteltu laite jonka mikään osa ei vaikuta siltä että se sopisi laulun välikappaleeksi. EDIT: Mun mielestäni on huono idea käyttää sitä edes kitaran ja vahvistimen välissä muuten kuin niin, että otat puhtaasta lähdöstä signaalin tavallisiin pedaaleihin ja vahvistimeen, ja käytät tuon paradriverin mallinnusta tasaisen kitarasoundin luomiseen PA:ta varten. Silloin miksaaja ei joudu kärsimään kaiken maailman wahwah-pedaaleista, vaan saa aina käyttökelpoista kitaraa silloinkin kun poljet efektejä päälle mulla se taas toimii vähän niinkuin EQ-na, sekä ottaa kaikki turrhat surinat heti ketjun alkupäässä pois. sitä ennen on vain viritysmittari. siitä sitten säädöt kohdilleen ja lisää bokseja ketjuun. mistähän noita impedansseja löytyy? Tehotyttö95 |
Mikael 12.09.2006 13:33:27 (muokattu 12.09.2006 13:33:48) | |
---|
mistähän noita impedansseja löytyy? menivät tuonne päin ---> sorge. Siitä mistä aita on matalin... |
milcoin 12.09.2006 16:28:04 (muokattu 12.09.2006 16:28:22) | |
---|
mistähän noita impedansseja löytyy? En tiedä varmaksi mutta kyllä Kiveltä varmaan löytyy pari käytettyä. Enkä edes pyydä anteeksi:) "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
kivi 12.09.2006 16:32:18 | |
---|
En tiedä varmaksi mutta kyllä Kiveltä varmaan löytyy pari käytettyä. Enkä edes pyydä anteeksi:) Mä tarviin kaikki omani itse. Mutta kandee tilata Partcolta viidenkymmenen pusseissa, ne Bebekin on huonolaatusia. |
virtalahde 12.09.2006 16:34:35 | |
---|
Mulla on aika läjä niitä kanssa, mutta menevät kyllä omaan käyttöön. Joissakin on vieläpä akseli keskellä, siitä kun vääntää niin hoplaa! Jaakko Viitalähde >>
http://www.virtalahde.com |
Timo JM 12.09.2006 16:37:20 (muokattu 12.09.2006 16:41:12) | |
---|
mistähän noita impedansseja löytyy? Joo, kannattaa kyllä vaihtaa siihen laitteeseen laadukkaammat impedanssit. Noilla alkuperäisillä ei tee oikein mitään. (Kylläpäs me nyt ollaan ilkeitä.) ...siis mun mielestä. |
laatu on paljon parempaa kuin behkun mikserissä jota nyt käytän nauhoitellessa. Oon aina ollut huono ymmärtämään asioita, mutta puhutko nyt tuotteen laadusta vai soundin laadusta? Denonin CD-soitin olisi vielä laadukkaampi, mutta silti et tekisi sillä mitään tuossa käytössä. Mikäli et tiennyt, niin mikrofoni tarvitsee MIKROFONIesivahvistimen johtuen mikrofonien epätyypillisistä impedansseista. Samasta syystä sähkökitara tarvitsee instrumenttiesivahvistimen. Nuo eivät kovinkaan hyvin toimi ristiin. Taksikuski ei tartte töissään rekkaa, ja toisinpäin. onhan sinne ohjevihkoon kerrottu erilaisia säätöjä esim. rumpuja nauhoitellessa, niin kyllähän tuon uskoisi pelaavan mikin kanssa. Moinen rivi ohjevihkossa ei lisää mun uskoa pätkääkään. Ja mitä impedansseihin tulee, myös noissa kannattaa käyttää laadukkaita säätöimpedansseja. Mieluiten japseja. Eli kysymys impedanssien löytymisestä oli hassu, ja monille vallan piristävä. Niitä löytyy jokaisesta äänilaitteesta, niin luovasta, muokkaavasta kuin vahvistavastakin. Ja niihin liittyvät tiedot löytyvät laitteen käyttöohjeesta. "Every being in the universe knows right from wrong, Mark."
-Prot, 2001 |
masterhat 12.09.2006 20:21:35 (muokattu 12.09.2006 21:01:11) | |
---|
Eli kysymys impedanssien löytymisestä oli hassu, ja monille vallan piristävä. Niitä löytyy jokaisesta äänilaitteesta, niin luovasta, muokkaavasta kuin vahvistavastakin. Ja niihin liittyvät tiedot löytyvät laitteen käyttöohjeesta. joo joo. en mä sitä, vaan ajattelin kysellä että mistä löydän sansampin impedanssin, kun ei ainakaan ohjevihkoa silmäilemällä satu silmää. niin, onhan noita kaiuttimia tullut rakenneltua jo monia vuosia, niin kyllä siinä on impedanssit tutuksi tulleet. akg:ssä oli annettu mikille impedanssi >2000. ajattelin että paljonkohan sansampissa on, kun en sitä itse löydä . niin no, tarkoitin komponenttien laatua, kun sanoin että behkussa ei ole ihan parhaar mahdolliset etuasteet. täytyy kokeilla sitä SansAmppia, sittenhän se selviää miten soundaa. tykkäilen tehdä asiat aina hieman eri tavalla, ja kokeilla kaikkea uutta ja outoa. no kiitos avusta kaikille:) Edit: ja mun mielestä impedanssit on parhaita mansikkahillon kera Tehotyttö95 |