Aihe: Wanahat Selmer -vahvistimet
1
Antti1
12.09.2006 15:51:43
Mä oon yhtä koittanut Turun Huimassa Lumouksessa. Se on juuri noita krokotiilihärveleitä. Muikeat cleanit mun mielestä, kelpaisi. Tämän syväluotaavampaa en osaa sanoa. :)
Kiinnostaako kitaristin ura keikkailevassa bändissä? Ota yhteyttä pikimmiten!
Mixah
12.09.2006 19:01:19
Looooooistavia pelejä, just hankin itselleni Selmerin Treble 'n' Bass 50:sen. Kaverina on Echolette 2x12 (60-luvulta sekin). Tietenkin riippuu vähän kans tuosta kaapista et millanen on soundi mut tuon kaapin kanssa soundi on sellainen oikean murea ja muutenkin napsahtaa kohilleen (yllättäen kun rautalankaa tulee veivattua).
Jani The Rock
12.09.2006 19:38:12 (muokattu 12.09.2006 19:38:29)

Looooooistavia pelejä, just hankin itselleni Selmerin Treble 'n' Bass 50:sen. Kaverina on Echolette 2x12 (60-luvulta sekin). Tietenkin riippuu vähän kans tuosta kaapista et millanen on soundi mut tuon kaapin kanssa soundi on sellainen oikean murea ja muutenkin napsahtaa kohilleen (yllättäen kun rautalankaa tulee veivattua).

Onkos toi nuppi juurikin sellanen krokotiilipintanen? Ja kärsiikö kysyä, paljonko köyhdyit?
"Lukeminen kannattaa aina, dorka". - Jörn Donner
Mixah
12.09.2006 21:06:47
Juu, nuppi on Mk1 vm. -64. Nuppi oli kunnostettu täysin viime vuonna edellisen omistajan toimesta. Hintoo tuolle vehkeelle tuli toimituskuluineen pikkasen vajaa tuhannen euroa, eli aivan perkeleesti. Mutta jos ajatellaan toiselta kantilta, niin tuon vehkeen ostaminen oli sijoitus, eihän se hinta siitä tipu vaan päinvastoin.
Jani The Rock
12.09.2006 22:23:23

Juu, nuppi on Mk1 vm. -64. Nuppi oli kunnostettu täysin viime vuonna edellisen omistajan toimesta. Hintoo tuolle vehkeelle tuli toimituskuluineen pikkasen vajaa tuhannen euroa, eli aivan perkeleesti. Mutta jos ajatellaan toiselta kantilta, niin tuon vehkeen ostaminen oli sijoitus, eihän se hinta siitä tipu vaan päinvastoin.

Olettasin että hinnat nousee aika lailla. Ulkomailla krokotiili-Selmerit on kovassa kurssissa. Eikä toi hinta mun mielestä ollut paha... Kitarapajalla on Zodiac-combo hintaan 1800 euroa.
"Lukeminen kannattaa aina, dorka". - Jörn Donner
kivi
12.09.2006 22:34:19 (muokattu 12.09.2006 22:35:24)
Onko näitä vielä joillakin aktiivikäytössä?

Larry And The Lefthanded- ja Jack Meatbeat -kitaristi Oksa soitti Selmerillä, ja hänellä oli noita comboja useitakin, olnee vieläkin. Myös käärmeennahalla.

Noita sai halvalla, ja harmittaa että itse tuli myytyä nuorna miesnä omistamani noin 50-60 -wattinen Selmer-nuppi 100-wattisen transistori-HH:n tieltä (tietysti enemmän watteja kevyemmässä paketissa oli parempi, ja niillä putkenjäämillä Selmer oli aika nuhapumppu, ja Buzzcocks soitti HH:lla, Selmereillä ei soittanut kuin The Kinks). Hyvitystä tuli nykyrahassa sellaisen 50-75 euroa.

Turha surra.

Mulla oli 50-wattisia Fender Bassmanejakin kolme. Halpoja ku saippua, nykyrahassa alle satasen kappale. Kaks niistä vielä blackfacea.
:-(
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
varakeef
13.09.2006 10:58:44
Larry And The Lefthanded- ja Jack Meatbeat -kitaristi Oksa soitti Selmerillä, ja hänellä oli noita comboja useitakin, olnee vieläkin. Myös käärmeennahalla.

Jollain herran Selmereistä mäkin jonkin kerran soittelin, aika lailla voxin oloinen yleissointi siinä muistaakseni oli. Todella hämmentäviä painonappeja Selmereistä tuntuu löytyvän - vähän niinkuin urkuharmoonista: jotain tapahtuu, mutta herra tietää mitä...
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
kivi
13.09.2006 11:22:59 (muokattu 13.09.2006 11:25:17)
Millaset soundit verrattuina esim. Fenkkuun, Marsuun, VOXiin, Hiwattiin yms.? Muuta juttua?

Tosiaan, soundi oli enemmänkin siellä Voxin, Hiwattin, Orangen ja Ampegin kerhossa, eli headroomia oli selkeästi enemmän kuin Fender/Marshall -osastossa, mutta soundi ei ollut yhtä terävä kuin Hiwattissa ja Ampegissa. Noi combon painonapit jäivät mulle hämäriksi, kai niistä jotain ylimääräisiä suotokondensaattoreita lauottiin, omassa nupissani oli vain olkihatun muotoiset potikat, ei urkunappeja eikä ikävä kyllä varsinkaan kissansilmäputkea etumaskissa vilkkumassa, ja käytös osapuilleen kuin Voxin AC-sarjan nuppimalleissa.

Ei olleet Selmerit haluttuja vähän aikaa sitten, mutta eipä olleet Voxitkaan. Selmereitä saattaisi vielä löytää halvalla, Voxin AC30:siä ei toivottavasti kukaan enää riko kirveellä tuhlaamasta varastotilaa, kuten kuulemma jossain päin Suomea kävi.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
P2
14.09.2006 15:35:14
Turun Superostikselta näyttää löytyvän Thunderbird-kombo alle tonniin.

www.superostis.net
Groowin90
12.11.2023 16:45:19
Parisenkymmentä vuotta sitten sain tilaisuuden hankkia kokoelmaani Selmer Thundebird combon. Laite on ollut joitakin kertoja tosi toimissa Stagella itseni käyttämänä, mutta muun muassa Swingin' Blues- kitaristi Alan Lowell on luukuttanut laitetta menestykkäästi parilla Suomen keikallaan. Tarjolla olisi ollut valikoima AC30:a mutta valinta hänellä kohdistui Selmeriini.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)