Hakala 13.11.2003 16:08:00 | |
---|
Basistit puuttuu? Mitä helvettiä? Niitähän kasvaa puissa! Mut misä kaikki kunnon hevikurkut on? Ei yhtää kunnon laulajaa mailla ei halmeilla... mörrrr!!! |
Ei yhtää kunnon laulajaa mailla ei halmeilla... Kuka tahansa voi laulaa, paitsi jos on mykkä. Rumpalleja emme ole, kitarikseiksi emme tule . Olkaame siis basisteja. |
Juha86 13.11.2003 19:28:17 | |
---|
Kuka tahansa voi kyllä laulaa, mutta kellä tahansa ei oo munaa laulaa. Basisteja ei oikeesti löydy mistään, alkaa täs vähän turhautua kun oma bändi on treenannut ihan liian pitkään ilman basistia.. Nyt jos joskus saadaan basisti mukaan, niin sillä onkin sitten kiva opettelu nois meidän biiseis (joita ollaan treenattu aika monta).. Kyllä mua ainakin vituttais jos olisin basisti enkä kitaristi. ehkä vaan siks, et kitaran kuulee paremmin ja se on tärkeämpi biisin melodioita tukemaan. ~totuus ei pala tulessakaan~ |
Niskamies 14.11.2003 06:56:33 | |
---|
aika nihkeästi kyllä näkee tuolla wanted palstalla yms. basisteja jtka soittavat ja omitavat myös kontrabasson. Hanki presari ja ole tosimies! |
Bassballs 14.11.2003 10:53:56 (muokattu 14.11.2003 10:55:08) | |
---|
Äh, kun tarkoitin että millään soittimella ei voi kirjoittaa biisiä. Ei kitaralla, ei bassolla, ei pianolla jne. Biisit kirjoitetaan kynällä ja paperilla... Se on sitten eri asia, että jotkut tarvitsevat sävellysvaiheessa erilaisia apuneuvoja, kuten bassoja, kitaroita pianoja yms... Kyllä minä huomasin tuon sarkastisen vitsin ja hymähdin sille hyväksyvästi, mutta sille julkisesti nauramisen sijaan siiryin suoraan aiheeseen. Niin, jokainen kirjoittakoot omalla tavallaan. Minä ainakin otan kitaran tai pianon yleensä käyttöön varsinkin sovitusvaiheessa, että saisin jonkinlaisen soivan kuvan päähäni siitä, mitä on tulossa. LISÄYS: Huomasin tuossa, että ketjun otsikko on "mihin helvettiin ovat kaikki basistit hävinneet?" Tästä tekstistä vastausta on turha etsiä.. Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista. |
juici 14.11.2003 11:56:53 | |
---|
Meillä oli toisinpäin. Rumpalia ei kirveelläkään meinannut löytyä. Tai löytyi niitä vaan yksikään ei ollut sopiva. Nyt löytyi ja hyvä onkin. "Ei se ole mikään limainen mato, se on vain kuppanen sammakko..." | Bändin kotisivut |
Teijo K. 14.11.2003 13:00:23 | |
---|
aika nihkeästi kyllä näkee tuolla wanted palstalla yms. basisteja jtka soittavat ja omitavat myös kontrabasson. Aika nihkeästi näkee myös bändejä, jotka kyselevät konrabasisteja. Eiköhän niitä lankkubasisteja lähinnä haeta... Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms) |
Definhel 14.11.2003 15:51:09 | |
---|
Aika nihkeästi näkee myös bändejä, jotka kyselevät konrabasisteja. Eiköhän niitä lankkubasisteja lähinnä haeta... No eihän sitä hevissä voi mitään möhkäleitä käyttää! Rumpalleja emme ole, kitarikseiksi emme tule . Olkaame siis basisteja. |
Teijo K. 15.11.2003 10:26:20 | |
---|
Ainaki tuntuis että tyttö basistit ovat ruvenneet lisääntymään Niin, poikabasisteilta se lisääntyminen ei onnistukaan. Joo, anteeksi jo etukäteen kaikilta asianosaisilta. Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms) |
januz 15.11.2003 12:10:06 | |
---|
Niin, poikabasisteilta se lisääntyminen ei onnistukaan. Joo, anteeksi jo etukäteen kaikilta asianosaisilta. Basistin lisääntymiseen vaaditan yksi kappale poikapuolistabasistia ja yksikappala tyttöpuolista basisitia, muutamia yhteisiä toimenpiteitä ja 9kk odotusaikaa, jonka kuluessa tyttöbasisti on jo lopettanut bassonsoiton ja poikabasisti joko alkoholisoitunut tai lähtenyt muuten vaan lätkimään. Ja koska toimenpiteiden seurauksena syntyy vain 1-2 basistin aihioita jotka saattavat lähtökohdista huolimatta tai niiden seurauksena olla aivan toivottomia räpeltäjiä, on basistien määrä hitaasti laskeva. Sempä takia basisti on suojeltu kohde. |
Jonde691 17.11.2003 14:22:45 | |
---|
Hei älkää ottako sitä niin vakavasti... Basistillaha on silti yhtä tärkee rooli bändissä, niinku kitaristillaki tai rumpalilla... Kuvitelkaapas jos basistia ei olis bändissä, miltä se mahtais kuullostaa... Ja onha Manowarillaki se basso soolo, se kimalais-biisi... Senkus teette omissa bändeissänne basisteillekki omia sooloja, kyllähä niitäki ois joskus kiva kuulla... Harvoilla bändeillä on niitä... :) Tsemppiä kaikille basisteille... |
Hyla 17.11.2003 15:54:43 | |
---|
Hei älkää ottako sitä niin vakavasti... Basistillaha on silti yhtä tärkee rooli bändissä, niinku kitaristillaki tai rumpalilla... Kuvitelkaapas jos basistia ei olis bändissä, miltä se mahtais kuullostaa... Ja onha Manowarillaki se basso soolo, se kimalais-biisi... Senkus teette omissa bändeissänne basisteillekki omia sooloja, kyllähä niitäki ois joskus kiva kuulla... Harvoilla bändeillä on niitä... :) Tsemppiä kaikille basisteille... Kyllä, olen samaa mieltä. Etenkin Primuksesta kannattaa ottaa mallia, voi jumalauta miten mahtavaa bassonkäyttöä. Meilläkin bändissä hyvä, kun basisti on alkanut oppimaan omien bassoriffien tekemistä, nyt teki uusimpaan biisiimme aivan helvetillisen hyvän riffin, joka nosti koko biisin aivan uudelle tasolle. |
Outkast 17.11.2003 16:28:31 | |
---|
Propseja ihan vitusti kaikille niille joiden mielestä basso on helppo soitin. Jos on sellainen tyyppi kuin meidän basisti eli hirveä funk hirmu niin huh, äijä släppää kun viimeistä päivää kieli keskellä suuta kokoajan. Koita nyt siinä ihmetellä miten helvetissä se osaa noin soittaa. Homman pitäis olla näin "Mihin helvettiin kaikki hyvät basistit ovat hävinneen ?" Aivan sama jos katsot yölintu yhtyeen rumpalit niin ei siinä paljon muuta kuin humppakomppia soitella, mutta mennään funkkiin yms. niin kyllä on bassottajalle hommia. Flea rules. |
Dozer 17.11.2003 22:48:12 | |
---|
Tuntuu tosiaan kuin basisitit olisivat kadonneet maan päältä. Itselläni on reggae painotteinen bändi, johon ei ole kunnolla löytynyt basistia. Tai no aluksi oli yksi, joka sitten muutti Espanjaan ja nyt on yksi, joka ei kuitenkaa halua ostaa omaa bassovahvaria, eli kai se on kohta heitettävä ulos. Ja jos basson soitosta jotain voi sanoa, niin se on täysin aliarvostettu soitin. Ilman bassoa musiikki ei olisi mitään ja varsinkin reggaessa se on käytännössä bändin tärkein soitin, koska kuviot luovat suuren osan säveltä. Onahn se helppo osata soittaa tyyliin "C, G, A, C, G, A...", mutta kuvioiden kanssa kikkailu tuottaa monelle jo vaikeuksia... |
Nazareth 21.11.2003 14:55:36 | |
---|
mulle kävi sellanen ilmiö että kolme vuotta kitaraa soiteltuani rupes basso kiinnostamaa ja pakkoha sitä oli ruveta soittamaa ku kitaraa osas jotenkuten jo soittaa. mutta nykyään tuntuu välillä omituiselta palata kitaran pariin ja soitosta ei meinaa tulla mitään. on vaan tottunut paksumpiin kieliin... Jos uskonto on oopiumia kansalle, ihmiset ovat vaihtaneet miedompiin. |
KMT 21.11.2003 17:38:49 | |
---|
Mä muuten keksin missä kaikki basistit on, ne on kaikki täällä m.netissä... Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin |
miekannielijä 22.11.2003 20:47:56 | |
---|
Mihin kaikki aloittelevat tai edes harrastelijoiksi lueteltavat basistit ovat hävinneet vähän pienimmistä kaupungeista? Minä olen pienestä kaupungista, soitan bassoa aloittelijamaisesti eräässä hevityttöbändissä.. ja epäilempä etten ole ainoa laatuani.. VITTI!!!!! |
nikolai 22.11.2003 21:43:15 | |
---|
Kyllä mua ainakin vituttais jos olisin basisti enkä kitaristi. ehkä vaan siks, et kitaran kuulee paremmin ja se on tärkeämpi biisin melodioita tukemaan. Ei ihme, ettei teillä ole basistia. |
Viktor Pelevin 23.11.2003 15:20:41 | |
---|
Minä ainakaan en ole pitkään aikaan jaksanut kuunnella puolivillaisten kitaristien vittuilua. saa vittuilla ihan rauhassa! sitte ku soitetaan ni täältä pesee! tommosten blues-skaala-sooloojien elämästä on niin helppoo tehdä helvettiä pistämällä vähän tiukempaa vaihdetta silmään. hähää, kompille ei vittuilla... esimerkkitapaus: The Philadelphia Experiment ja Pat Martino kitaransa kanssa ihan pulassa kun ei osaa rakentaa dynaamista sooloo. "Free your mind and your ass will follow" -G.C.- |
PlasmaDemon 23.11.2003 21:26:54 | |
---|
Vittu mulla on päin vastanen ongelma... Kirves on paha,
Kirves ei ole saha,
Se on paljon pahempi
kuin itse paha,
Kuin leikkii sillä,
KURKKUUN HAAVAN VIILTÄÄ.yeah,yeah,yo. |