Tempura 21.10.2005 17:30:46 | |
---|
Itse näkisin tuon Running up that hillin (hieno biisi, perhana) sellaisessa epätoivoisemmassa valossa. Vähän niinkuin niin, että henkilön rakastettu/läheinen ihminen on todella paskassa jamassa, olkoon sitten masennusta/itsemurhayritystä/mitä tahansa muuta vaikeutta ja toinen haluaisi ikäänkuin tehdä asioita hänen puolestaan, "mennä eteenpäin". En tiedä, mutta Kate on kova plikka. THV-Klubi #7
Romantikkoitkijät #12 |
Basismi 21.10.2005 23:36:13 | |
---|
Kuulosti erittäin hyvältä tuo uusi single. Ketähän siinä on vetämässä? Viistous helpottaa soittamista! |
2541 24.10.2005 00:06:35 | |
---|
Kuulosti erittäin hyvältä tuo uusi single. Ketähän siinä on vetämässä? Niin kuulosti. http://www.katebushnews.com/katenews.htm#12 "The musicians credit list for Bush’s eighth album reveals new collaborations with drummers Steve Sanger and Peter Erskine and percussionist Bosco D’Oliveira, along with more familiar names such as Gary Brooker (founder of Procol Harum, providing Hammond organ), guitarist Dan McIntosh, drummer Stuart Elliott (who has appeared on every one of her albums), bassists Eberhard Weber and John Giblin and recording engineer/bassist Del Palmer." Taisipa vielä Mick Karn olla bassottelemassa jollain raidalla. |
Jackie 16.11.2005 00:37:54 | |
---|
Helevetin 2541!! No nyt on sitten zekattu tämäkin (todella hieno) artisti. Hienoa laulua, hienoja biisejä. Lempparibiisi tällähetkellä on Don't push your foot on the heartbrake. When I woke up, mom and dad are rolling on the couch.
Rolling numbers, rock and rolling, got my Kiss records out. |
jussiohman 12.09.2006 04:41:48 (muokattu 12.09.2006 04:44:33) | |
---|
Itsehän olen aivan äskettäin hurahtanu pahemman kerran Kate Bushiin. Viimeinen kuukausi on ollut mielenkiintoinen, en ole kuunnellut mitään muita levyjä enkä edes ajatellut paljoa mitään muuta kuin tätä jumalaista olentoa. Kovasti olen ihastunut sekä musiikkiin että naiseen. The Kick Inside on yhtä ilotulitusta koko lätty. Aluksi pidin levyn loppupuoliskoa vähän latteampana, mutta hieman syventymällä löytyi sieltäkin koukkua vaikka muille jakaa. Mahtava levy loppuun asti. Ja niinkuin kaikki _oikeasti_ hyvät levyt, kysyi myös Lionheart pientä sulattelua ennenkuin paljastui edellisen tapaan aivan mahtavaksi kokonaisuudeksi. Hounds of Love on tällä hetkellä vielä tutustumisvaiheessa. Alkaa aueta ja kovaa. Lopun Ninth Wave progeosuudet kolisee välillä turhankin hyvin. Kerrassaan hämärä levy. Hyvällä tavalla hämärä. Kiehtovaa Bushissa musiikin ja mahtavan lauluäänen lisäksi on hänen todella upea ja omaperäinen tapa tanssia ja ilmaista itseään. Ilmeet ja kehonkieli videoilla ovat tehneet muhun älyttömän ison vaikutuksen. Hyvänä esimerkkina Wow - musavideo jota katsoessa meinaa tulla itku. Siinä on jotain niin puhuttelevaa ja ihastuttavaa kun hän antaa kasvojen ja kehon leikitellä musiikin mukana. Parhaat musavideot maailmasta löytyy Bushilta ehdottomasti. Joidenkin kaverieni mielestä ne on jotenkin outoja ja sekopäisiä, mutta ne ei tajua vittujakaan taiteesta tai kauneudesta. Moneen vuoteen, jos edes ikinä, ei ole mikään juttu kolahtanut mulle tällä tavalla. Hetken kestää elämä, sekin synkkä ja ikävä |
aikavaikea 12.09.2006 08:01:33 | |
---|
Moneen vuoteen, jos edes ikinä, ei ole mikään juttu kolahtanut mulle tällä tavalla. Olen vallan mahdottoman iloinen puolestasi. Kiitos tästä tunteittesi palon jakamisesta kanssamme. :-) Peto minussa on mutta hampaaton |
Olen vallan mahdottoman iloinen puolestasi. Kiitos tästä tunteittesi palon jakamisesta kanssamme. :-) Komps! Kate on kyllä artisti johon on mahdollista ihastua todella kokonaisvaltaisesti. Ja sellasia ei oo paljon... Mulla on nyt ollut tehokuuntelussa albumi Never For Ever. Siinä on sellanen biisi kuin Army dreamers joka on... tuota... jotain sellasta jota ei voi sanoin kuvailla. "Lukeminen kannattaa aina, dorka". - Jörn Donner |
Tellervo 12.09.2006 10:53:48 | |
---|
Ja niinkuin kaikki _oikeasti_ hyvät levyt, kysyi myös Lionheart pientä sulattelua ennenkuin paljastui edellisen tapaan aivan mahtavaksi kokonaisuudeksi. Just vasta puhuin ystäväni kanssa tästä, ja nimenomaan Kate Bushin yhteydessä. Hän kuuli ensi kertaa Aerialia, ja sanoin että ainakin minulle se aukeni joka kuuntelukerralla enemmän ja enemmän. Ensivaikutelma voi olla vielä hiukan hahmoton, mutta lupaava. Se on hieno tunne: kun tajuaa, että tästä levystä riittää ammennettavaa vaikka kuinka pitkäksi aikaa. Kiehtovaa Bushissa musiikin ja mahtavan lauluäänen lisäksi on hänen todella upea ja omaperäinen tapa tanssia ja ilmaista itseään. Tästäkin puhuin ystäväni kanssa, jolla on tanssijatausta. Hänkin on Katen tanssillisesta lahjakkuudesta aivan haltioissaan. Minä olen jotenkin pahasti missannut nuo musavideot, ainoastaan Cloudbustingista ja Don't Give Upista on jotain muistikuvia. Liekö Katen videoista saatavilla DVD:tä? Tai kenties jopa konsertista?! Moneen vuoteen, jos edes ikinä, ei ole mikään juttu kolahtanut mulle tällä tavalla. Minäkin olen hyvin onnellinen puolestasi :) Tervetuloa kerhoon. "Kansallispukuisen Karjakon tavaramerkki oli vilkaista kameraan epäuskoisen näköisenä kulloisenkin poliitikon esitellessä kokoelmiaan." - Wikipedia Iltalypsy-ohjelmasta |
Tellervo 12.09.2006 11:06:02 | |
---|
Selkeitä homoseksuaalisia viittauksiahan tuolta on löydettävissä ;) No niitähän voi löytää varmaan mistä tahansa jos etsii, mutta minä en kyllä tuosta löytänyt etsimälläkään. Ehkä en vaan osaa katsoa... Sen verran monimielisiä nämä Katen tekstit kyllä on, että tulkintatapoja varmasti löytyy. "Kansallispukuisen Karjakon tavaramerkki oli vilkaista kameraan epäuskoisen näköisenä kulloisenkin poliitikon esitellessä kokoelmiaan." - Wikipedia Iltalypsy-ohjelmasta |
aikavaikea 12.09.2006 11:15:41 | |
---|
Liekö Katen videoista saatavilla DVD:tä? Mulla on video cd -muodossa oleva Whole Story -videokokoelma (toimii ihan tavallisella dvd-soittimella). Muistaakseni pitkälti sama biisivalikoima kuin samannimisessä kokoelmassa levylläkin. En tiedä onko sitä dvd-muotoon saatettu. Mukava on sitä tuijotella :-). Peto minussa on mutta hampaaton |
jussiohman 12.09.2006 16:00:35 | |
---|
Liekö Katen videoista saatavilla DVD:tä? Tai kenties jopa konsertista?! Ei käsittääkseni löydy. Mutta musavideot löytyy kaikki youtubesta. Siellä on myös iso liuta mm. Tour of Lofe konsertin biisejä. Ja paljon tv-livejä ja haastatteluja. Sekä jotain hämäriä saksaksi tekstitetyn sarjan pätkiä missä Kate antaa miehen nuolla kasvojaan juhlapöydässä(?). Hetken kestää elämä, sekin synkkä ja ikävä |
texjazz 12.09.2006 18:30:07 | |
---|
Wuosien warrella Katea kuunnellessa palaan eniten aina The Dreaming -levyyn. Täyttä tavaraa alusta loppuun. Levyllä on mystinen tunnelma. Uusin levy menee niin intiimiksi, että aivan hirvittää. Never For Everin Breathing on niitä suuria tunteita herättäviä biisejä. Minulla on se muuten c-kasettina. Red Shoes on jäänyt levyhyllyyn pölyttymään; ei sytyttänyt koskaan. Karl Marx: "All I know is I'm not a Marxist." |
Deep Shadow 12.09.2006 19:03:33 | |
---|
Joskus viime syksynä tai talvena löysin Kate Bushin. On se hienoa vaan. Mummun saappaassa soi fox |
Minstrel 12.09.2006 19:17:04 | |
---|
Never For Everin Breathing on niitä suuria tunteita herättäviä biisejä. Totta. Eräs parhaista KB-biisejä - ellei jopa paras, sanon minä. Aerialin julkaisusta on jo aikaa ja nyt viimeistään voi muodostaa varsinaisen mielipiteen levystä. Valitettava totuus on, etten saa Aerialista irti läheskään niin paljon kuin odotin. Positiivista on, että molemmat kiekot jaksaa kuunnella putkeen eikä albumia vaivaa tunnettu tuplalevyn kirous eli liikaa biisejä ja täytettä välissä. Jotenkin jään kaipaamaan tarttuvampia melodianpätkiä ja elementtejä, jotka vetoavat minuun vanhemmassa tuotannossa. Aerial on ihan hyvä levy, mutta ei mahdu Katen kovatasoiseen Top-3:een: The Dreaming ja Hounds Of Love on tietenkin kisan voittajia ja syy siihen, miksi pidän Bushia niin suuressa arvossa. "Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you." |
jussiohman 15.09.2006 12:32:24 (muokattu 15.09.2006 12:34:13) | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=b7zsx6PAY5o Onko muut nähny tätä -85 nightflight haastattelua? Tosson viidessä osassa maailman kiusallisin haastattelu. Tuo kysymyksiä esittävä nainen ei tunnu tajuavan hittojakaan siitä mistä puhuu. Katen ilmeet on kyllä aika kodak-moment välillä. Melkeni säälittää puolestaan. Mutta kovin ammattimaisesti hoitaa Kate homman vetämättä palloon tuota akkaa. "you had backup singers in the big sky" "no I didn't.." "hmm.. I think you did" "well..who?" Hetken kestää elämä, sekin synkkä ja ikävä |
Ostinaatio 16.09.2006 15:29:09 | |
---|
Kandee yrittää tanssia Kate Bushin Wuthering Heights - tanssia, se on aika paras. "... yudoan o yunnustan dem yguduh ged ... LISN bud LISN ... tuds weer goin duhSIVILEYEzum " -e.e.cummings |
Minstrel 16.09.2006 17:02:09 | |
---|
Kandee yrittää tanssia Kate Bushin Wuthering Heights - tanssia, se on aika paras. Oma bravuurini on (yrittää) laulaa kännissä biisin kertosäettä. Koreografian uskollisuus alkuperäiselle riippuu vähän kellonajasta. "Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you." |
StJerky 18.09.2006 09:51:22 (muokattu 18.09.2006 09:56:14) | |
---|
Kandee yrittää tanssia Kate Bushin Wuthering Heights - tanssia, se on aika paras. Löytyy aika monta eri videota oppaaksi siihen tuolta youtubesta. Ihastuttavaa. edit: Tuskin kuitenkaan teidän äijien esittämänä... |
Memu 19.09.2006 14:13:15 | |
---|
Maailman hienoin naislaulaja, todellakin. Ja biisintekijä. Uskomattomia tunnelmia saanut biiseihinsä vangittua. |
2541 19.09.2006 14:17:24 | |
---|
Kannattaa kuunnella Judee Sillin biisi "The Donor" hänen kakkoslevyltään "Heart Food" (1973). Hyvinkin katebushmainen tunnelma. |