Mättöpiiska 12.11.2003 11:39:39 (muokattu 12.11.2003 11:40:59) | |
---|
Kävipäs niin hienosti että oon saamassa n. 600 euroa ylimääräistä rahaa lähiaikoina. Ajattelin sijoittaa ne rahat uuteen beissiin. En oo käynyt vielä kattelemassa musaliikkeissä ja kunhan sinne asti pääsen, ois kiva jos tietäis vähän etukäteen. Ibanezissa ajattelin pysyä. Ja siis 5 kieltä, tyylikkään näköinen, teknisiltä osiltaan hyvä. EDIT: Ja hinnan ei tarvitse olla just sen 600 euroo, koska mulla on hyvät suhteet musaliikkeeseen, josta yleensä alennusta irtoo. Tässä lauseessa on kirjoitus virha. |
da_Punk 12.11.2003 11:47:55 (muokattu 12.11.2003 11:48:19) | |
---|
Ibanezin SR765, Kaunis sekä hyvä soittaa. Itse ajattelin ostaa kyseisen vehkeen joulun jälkeen jos vaikka saisi alennusta. Hintaa en vain osaa sanoa. Jokainen meistä on alasti, vaatteidensa alla |
Pallisti 12.11.2003 13:09:00 | |
---|
En osaa mitään tiettyä bassoa suositella tuohon hintaan, kun mulla tuppaa olemaan semmonen pieni tuntuma, että alle 2000€ 5-kieliset bassot, joissa h-kieli toimii, ovat aika kiven alla. |
M.Hanski 12.11.2003 13:17:15 | |
---|
Ibanez BTB405 on hitusen alle 700 e... Lisätuuma skaalan pituudessa auttaa H-kielen kireydessä. Myynnissä: SWR Baby Blue Head |
Mättöpiiska 12.11.2003 14:51:31 | |
---|
En osaa mitään tiettyä bassoa suositella tuohon hintaan, kun mulla tuppaa olemaan semmonen pieni tuntuma, että alle 2000? 5-kieliset bassot, joissa h-kieli toimii, ovat aika kiven alla. Hirvee summa! Millä tavalla ton H-kielen pitäis toimia? Ymmärrän että jos mikit tai vahvistin on huono, niin alimpia taajuuksia on vaikea saada kuulumaan. Onko siitä kauheesti haittaa, jos h-kieli on löysä? Kai sillä silti soittaa voi lähes normaalisti? Tässä lauseessa on kirjoitus virha. |
JR/Rajah 12.11.2003 15:17:47 | |
---|
kokeile ehdottomasti ibanez btb-sarjaa. Siinä on jämäkkä H,eikä tarvitse maksaa 2000 Eeroa. tipetipetiptap... |
Mättöpiiska 12.11.2003 16:06:30 | |
---|
Onko noi Thomannin hinnat paljonkin halvempia kun yleensä muualla? Siellä näytti vaan olevan toi Ibanez BTB405QM 679 euroa. Tässä lauseessa on kirjoitus virha. |
Niskamies 12.11.2003 16:55:21 | |
---|
Onko noi Thomannin hinnat paljonkin halvempia kun yleensä muualla? Siellä näytti vaan olevan toi Ibanez BTB405QM 679 euroa. on. tai riippu mistö etsii. Hanki presari ja ole tosimies! |
JE 12.11.2003 22:52:30 | |
---|
Kävipäs niin hienosti että oon saamassa n. 600 euroa ylimääräistä rahaa lähiaikoina. Ajattelin sijoittaa ne rahat uuteen beissiin. En oo käynyt vielä kattelemassa musaliikkeissä ja kunhan sinne asti pääsen, ois kiva jos tietäis vähän etukäteen. Ibanezissa ajattelin pysyä. Ja siis 5 kieltä, tyylikkään näköinen, teknisiltä osiltaan hyvä. EDIT: Ja hinnan ei tarvitse olla just sen 600 euroo, koska mulla on hyvät suhteet musaliikkeeseen, josta yleensä alennusta irtoo. Muista myös katsoa niitä käytettyjä! |
Satis 13.11.2003 10:16:44 | |
---|
Mulla itellä on 5-kielinen Fender, jossa h-kieli toimii tosi hyvin. Hinta tosin on hieman kalliimpi, n.800 €, Thomannilta. Tämä Fender on siis meksikolaista tekoa ja aktiivimikitkin löytyy. ..Stiff Flavor.. |
kuhta52 13.11.2003 11:20:32 | |
---|
Aina vaan Warwick... Huonoimmillaankin heavy on parasta!!! |
mr.bungle 13.11.2003 13:14:34 | |
---|
En oo käynyt vielä kattelemassa musaliikkeissä ja kunhan sinne asti pääsen, ois kiva jos tietäis vähän etukäteen. Ibanezissa ajattelin pysyä. Ja siis 5 kieltä, tyylikkään näköinen, teknisiltä osiltaan hyvä. Ibanez ATK 405. Tai 305 jos löytyy käytettynä (pienemmästä numerosta huolimatta parempi, johtuen saarnirungosta.) |
mr.bungle 13.11.2003 13:15:50 (muokattu 13.11.2003 13:17:50) | |
---|
En osaa mitään tiettyä bassoa suositella tuohon hintaan, kun mulla tuppaa olemaan semmonen pieni tuntuma, että alle 2000€ 5-kieliset bassot, joissa h-kieli toimii, ovat aika kiven alla. Onko olemassa myöskin jotain tieteellistä näyttöä tälle väittämälle? Samat komponentit kaikissa bassoissa on. H -kielen löysyyskin on myytti joka juontuu lähinnä mikin asettelusta/laadusta ja kropan soinnista. edit: halvimpia 5 -kielisiä ei tosiaankaan kannata ostaa koska kaulaan kohdistuu enemmän jännitettä ja kaulan puun laatu ei varmastikaan ole kovin hyvä tai laminoitu useammasta puusta. |
Samat komponentit kaikissa bassoissa on. H -kielen löysyyskin on myytti joka juontuu lähinnä mikin asettelusta/laadusta ja kropan soinnista. Uskoisin että kuitenkin tossa btb405:ssa on h-kieli aika hyvä, koska sen kaula on 35 tuumaa (normi 34"). Näin ollen kieltä joutuu kiristämään suhteessa enemmän, jotta sen saa samaan vireeseen. Siis kielestä tulee jämäkämpi. Kävin tänään kattomassa musakaupassa mutta siellä oli kaikki viiskieliset menny. Myyjä lupaili muutaman päivän sisään tota Iban btb405 -beissiä, että täytyy mennä testaamaan. Pyyntihinta on kuulemma 750 euroo mutta tinkivaraahan on aina n. 20%. Jos ehtis ennen joulumarkkinoita niin mahdollisuudet ois hyvät. Tässä lauseessa on kirjoitus virha. |
HC-Audio 15.11.2003 21:55:41 | |
---|
´käytettynä voisit löytää viiskielisen hohnerin. Loistava basso, aktiivipeli.. "Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia" |
Sperde 21.11.2003 11:55:35 | |
---|
Kävipäs niin hienosti että oon saamassa n. 600 euroa ylimääräistä rahaa lähiaikoina. Ajattelin sijoittaa ne rahat uuteen beissiin. En oo käynyt vielä kattelemassa musaliikkeissä ja kunhan sinne asti pääsen, ois kiva jos tietäis vähän etukäteen. Ibanezissa ajattelin pysyä. Ja siis 5 kieltä, tyylikkään näköinen, teknisiltä osiltaan hyvä. EDIT: Ja hinnan ei tarvitse olla just sen 600 euroo, koska mulla on hyvät suhteet musaliikkeeseen, josta yleensä alennusta irtoo. Kokeile TDM bassoja, löytyy yhdellä tai ja kahdella mikillä olevia. Hinnat vähän toista tonnia, päihittää Ibanezin. Löytyy Soundatasta. |
M.Hanski 21.11.2003 13:23:19 (muokattu 21.11.2003 13:25:47) | |
---|
Kokeile TDM bassoja, löytyy yhdellä tai ja kahdella mikillä olevia. Hinnat vähän toista tonnia, päihittää Ibanezin. Löytyy Soundatasta. Tarkoitat varmaankin MTD-bassoja? Pitäisi kyllä joskus tkäydä rämpyttelemässä Kingston-sarjan kirveitä. http://www.mtdbass.com/products.html Edit: Muuten ihan kivan näköisiä vehkeitä, mutta pickguardit ovat helvetin rumia... ihan noin yleisestikin. Myynnissä: SWR Baby Blue Head |
basistivol666 21.11.2003 18:46:10 | |
---|
Mutta jos kuitenkin ottaisit jonkun muun kun iban.(Ei sillä et siinä jotai vikaa olis, vaan kun esp on vaan parempi) Eli ESP LTD b-105(halvempi ja mutta näkyy varmaa soundissa) tai ESP LTD b-205 (hinta jossain kuude sadan paikkeiilla) basisti=tyhmä!
todisteita:
www.fobiayhtye.cjb.net
&
www.depressio.tk |
vanttera 22.11.2003 12:11:26 | |
---|
minä myyn heti sulle yhden. 4oo €, fernandes retrospect sunburst. virheetön, 1½ vuotta vanha. saat casen päälle viielläkympillä. Ostan 2x15" bassokaapin. kunhan se on hyvä ja kallis. |
Mättöpiiska 26.11.2003 16:11:28 | |
---|
Myyjä lupaili muutaman päivän sisään tota Iban btb405 -beissiä, että täytyy mennä testaamaan. Pyyntihinta on kuulemma 750 euroo mutta tinkivaraahan on aina n. 20%. Jos ehtis ennen joulumarkkinoita niin mahdollisuudet ois hyvät. No niin, nyt sain tarjouksen tosta bassosta. 570 euroa. Houkuttelis kyllä kovasti ostamaan, kun hinta on alle sen, mihin mulla on varaa. Mitäs sanotte, että kannattaisko? :) Kuva löytyy osoitteesta: http://www.ibanez.co.jp/world/bass/bass_pict/BTB405QMBBL-1B-01.jpg Tässä lauseessa on kirjoitus virha. |