Aihe: Mallintava vai putkikone?
1 2 3
Spike
11.09.2006 12:21:12 (muokattu 11.09.2006 12:22:21)
Mulla on keikoilla ikivanha Peavyn Bandit 50w 10 tuumaisella ämyrillä päättärinä. Etusena on J-Station mallintava. Etusesta, joka toimii samalla master volumena, ei ole koskaan vielä tarvinnut vääntää volaa puolta enempään. Ja mökää lähtee niin perkuleesti ja riittää mihin tahansa normaaliin seurojentalojen ja pienten ulkoilma tilaisuuksien melunpitoon.

Ootko koskaan soittanut huonon rumpalin kanssa, joka mättää kannuja täysillä? Ja eniten sitä tehoa tarvitaan nimenomaan treeniksellä. Ja nä jutut riippuu musatyylistäkin, jotain kevyttä rockia soittaa hiljempaa kuin True Evil Hewy Medalia!

e: trankuissa siitä ylimääräisestä tehosta ei ole haittaa, hyvä vaan olla vähän ylimääräistä reservissä.
Clearly motivated by an unholy alliance.
Ukko
11.09.2006 20:24:14

Ootko koskaan soittanut huonon rumpalin kanssa, joka mättää kannuja täysillä? .

Olen soittanut rumpalien kanssa jotka mättävät niin keleesti mutta ei se tee heistä mitenkään sen huonompia rumpaleita kuin lyijykynällä naputtelijat. Ja toistan, kyllä meikän systeemillä löytyy raskaskätistä rumpalia enempi volaa tarvittaessa.
superfly
11.09.2006 20:42:13
Olen soittanut rumpalien kanssa jotka mättävät niin keleesti mutta ei se tee heistä mitenkään sen huonompia rumpaleita kuin lyijykynällä naputtelijat.

Tästä olen aika vahvasti eri mieltä. Erittäin tärkeä ominaisuus/taito rumpalille on se että pystyy soittamaan myös hiljaa tarvittaessa.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Ukko
11.09.2006 21:17:50

Tästä olen aika vahvasti eri mieltä. Erittäin tärkeä ominaisuus/taito rumpalille on se että pystyy soittamaan myös hiljaa tarvittaessa.

Analogisilla eli oikeilla rummuilla on se hassunhauska ominaisuus eli soittajan tatsilla on suurensuuri vaikutus tuotetun äänen laatuun. Aika monessa musa genressä ei vaan toimi se hissuttelu eli se ei tuota halutunlaista ääntä. Samaahan täällä yritetään myös vähäisen ymmärrykseni mukaan tuoda esille putkivahvistinten äänenlaadusta suhteessa volumepotikan asentoon. Edelleen rumpaleista, vispilä soitossa taasen ei mätkytys välttämättä tuota toivottua äänenlaatua. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Spike
11.09.2006 21:27:21
Edelleen rumpaleista, vispilä soitossa taasen ei mätkytys välttämättä tuota toivottua äänenlaatua. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Jep jep, mutta kämpässä missä on muutenkin huono akustiikka ja kaikki mössööntyy ja rumpali vielä takoo raidia kuin haikkaa hakkaisi, niin olen ihan tyytyväinen jos voin tappaa sen rumpalin pelkällä kitaran äänenpaineella.

Ei jaksa vääntää.
Clearly motivated by an unholy alliance. Vaihdetaan SD Distortion -> JB/Custom/tarjoa.
Ukko
11.09.2006 21:45:15

Jep jep, mutta kämpässä missä on muutenkin huono akustiikka ja kaikki mössööntyy ja rumpali vielä takoo raidia kuin haikkaa hakkaisi, niin olen ihan tyytyväinen jos voin tappaa sen rumpalin pelkällä kitaran äänenpaineella.

Ei jaksa vääntää.

Ei muuta kuin isompi kämppä. Meidän toinen treenitila on sellaiset liki sata neliöö. Kyllä sinne ääntä mahtuu. Eikä se toinenkaan ole paljon pienempi. Tosin vähän matalampi mutta eipä kaiu niin paljon.
Spike
11.09.2006 22:26:44
Ei muuta kuin isompi kämppä. Meidän toinen treenitila on sellaiset liki sata neliöö. Kyllä sinne ääntä mahtuu. Eikä se toinenkaan ole paljon pienempi. Tosin vähän matalampi mutta eipä kaiu niin paljon.

No onneks ei oo tollasta ongelmaa enää nykyään vaikka tän hetken treenikset onki vähän turhan pieniä. Lievää mössööntymistä on havaittavissa ja laulukamojen sijoittelu on aika tarkkaa kierron takia. Ja rumpalit parempia ku ekassa bändissä aikanaan.
Clearly motivated by an unholy alliance. Vaihdetaan SD Distortion -> JB/Custom/tarjoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)