Aihe: Windows messenger service.
1 2
jannu
10.11.2003 22:46:58
Noniin. Aloitin vahingossa jo uuden aiheekin tästä.
Tosin, meikäläisen dilemmat liittyvät juuri Messengeriin.

Eli pistänpä tämän tähäkin ja vähän lisäyksiä:

Tänään pistin merkille palomuurini statisticsista että Messenger lähetti koko ajan jotain dataa ulkomaailmaan, huolimatta siitä että messengerin ei pitänyt olla edes "päällä". Tästä hivenen vittuuntuneena otin ja poistin koko ohjelman. Tämä tosin vaati mukavan pikku prosedyyriin tuolla rekisteripuolella. Windows XP:ssähän tuo Messenger on jokseenkin integroituna käyttöjärjestelmään.. Poistin siis regeditillä kaikki rivit jotka viittasivat msmsgs.exe:een. Sitten onnistuin vihdoin poistamaan itse Messengerin.

Kysymys kuuluukin: Onko tästä tekosesta jotakin haittaa käyttiksen toiminnalle? Itse en ole vielä mitään huomannut.

Huom! En löytänyt Add/Remove programs/winXP components valikosta Messengeriä lainkaan joten siksi päädyin moisiin keinoihin.
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
askomiko
10.11.2003 23:01:05
Ei oo haittaa, hyötyä vaan. Luulisin. :)
lxi
10.11.2003 23:12:15
Joku teininörtti tumpuloimassa luvatta muiden koneilla netistä hakemillaan viruksentekotyökaluilla? Jos vahinkoa ei aiheudu, voi kiittää hyvää onnea, ei hyviä tarkoituksia.

Näytä ihmeessä millä työkaluilla teinit saavat Nacheja koodattua, niin lähetetään ne ohjelmat Microsoftille, saisivat raukat vihdoinkin turvallisuusreikänsä paikattua.
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire
karkki
11.11.2003 09:07:08

Näytä ihmeessä millä työkaluilla teinit saavat Nacheja koodattua, niin lähetetään ne ohjelmat Microsoftille, saisivat raukat vihdoinkin turvallisuusreikänsä paikattua.

En tiedä millä Nachi on tehty, mutta suurin osa maailmalla liikkuvista viruksista lie tehty ilman sen suurempaa ohjelmointiosaamista valmiilla työkaluilla ja muiden tekemiä viruksia muuntelemalla. Korjatkaa minua, jos olen väärässä.
superfly
13.11.2003 16:03:39
En tiedä millä Nachi on tehty, mutta suurin osa maailmalla liikkuvista viruksista lie tehty ilman sen suurempaa ohjelmointiosaamista valmiilla työkaluilla ja muiden tekemiä viruksia muuntelemalla. Korjatkaa minua, jos olen väärässä.

Sä olet kyllä osittain oikeassa. Itse käytän noin puolet työajastani näiden teinien kiusanteon paikkailuun ja enneltaehkäisyyn. Näitä teinejä kutsutaan nimellä "Script kiddies". Kirjoita Googleen tuo niin tietoa löytyy.
Harppu on alaston piano
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)