Aihe: yö-orkesteri
1 2 3 4
Tellervo
10.11.2003 17:18:10
Enpä malta olla kertomatta pientä tarinaa viime äitienpäivältä:

Olin isän kanssa käymässä mummuni (92v) luona. Olin nokosilla olohuoneessa ja mummu jutteli isän kanssa toisessa huoneessa. Radiosta tuli jotain suomi-iskelmää, johon mummu osapuilleen tähän tyyliin: "Laitappa tuo radio kiinni kun tulee niin huonoa musiikkia. On tuo nykyiskelmä niin kauhean huonoa..." Ja jatkoi oikeen paatoksella: "...Mutta se 'Rakkaus on lumivalkoinen', se se on hyvää iskelmää! Vaan se on kyllä kaunis kappale!" Oli mulla naurussa pitelemistä :-)

Liikuttavaa. Lasken tuon Yölle pelkästään ansioksi. Nyt loppui tämä ainainen mummujen ja muiden sympaattisten olentojen halveeraaminen, klopit! (Sori, mikä lie kiihko iski taas päälle.)
Tellervo
10.11.2003 17:19:51
Mitenkähän minua kävi nyt aivan älyttömästi ärsyttämään tämä keskustelu.

Slaavilainen kaiho ja itsesäälissä rypeminen ovat niin oleellinen osa perinteistä suomalaisuutta, että tottakai se kuuluu myös kevyessä musiikissa. Eihän se muuten suomalaista olisikaan.

En siis olekaan ainut. :) Ja nimenomaan.
Notefix
10.11.2003 18:04:32

Joskus ärsyttää kun tuntuu että vain katu-uskottavat kaksikymppiset saisivat kuunnella musiikkia, sen tekemisestä puhumattakaan.

Osuit Tellu tuossa naulan kantaan!

Mikäs siinä jos joku kloppi haluaa kuunnella suosikkejaan. MUTTA, pitääkö dumata toisten musamakua ja vaatia että muutkin pitävät samasta.

Mulla on oma henkilökohtainen mielipiteeni YÖ-yhtyeestä, mutta fakta on, että siinä bändissä pitää olla jotain, koska se kolahtaa niin monelle...jaa saa vielä täälläkin aikaiseksi näin pitkän keskustelun!
Lonesome
11.11.2003 09:19:13
Osuit Tellu tuossa naulan kantaan!

Mikäs siinä jos joku kloppi haluaa kuunnella suosikkejaan. MUTTA, pitääkö dumata toisten musamakua ja vaatia että muutkin pitävät samasta.

Aploodit Tellulle täältäkin.

Tällaisille keskustelupalstoille kirjoittelusta on myös katu-uskottavuus kaukana, jos nyt kovin ehdottomiksi ruvetaan. Ämmien touhua. Ja eihän tämä "Muusikoiden.net" edes kuullosta rockilta. Jos on tosi rock, niin ei missään tapauksessa ole muusikko. Korkeintaan rock-muusikko.

Päätän asenteellisen ja ahdasmielisen viisasteluni tähän. Musiikki on vakava asia.
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
saturnzreturn
11.11.2003 09:37:39
tellu ei saa kyllä respektiä nyt kaksikymppiset katu-uskottavat mielipiteellään, sillä asiahan ei ole lainkaan niin..minunkin muusikkotuttavapiirini koostuu kaikenikäisistä (n. 18-50 ikävuosiin) enkä kyllä väittäisi että yksikään ikäryhmä tekisi pelkästään uskottavaa ja hyvää musiikkia. yleensähän se ikä juuri on se joka kasvattaa kokemusta ja taitoa. kyse on vain siitä että jokainen tunnistaa mikä on aitoa ja mikä ei...helmen kaivaminen mudasta on työlästä mutta tärkeää ja palkitsevaa... ja jokainen erottaa helmen mudasta..

se nyt on vaan niin että on hyvin vaikea uskoa että kukaan tekisi sydän verellä, aitoja tunteita purkaen sellaista musiikkia kuin yö tekee. sillä tekee suomessa rahaa parhaiten jos haluaa käyttää perinteistä bändi-asetelmaa..piste
ei naiset käy paskalla
Tellervo
11.11.2003 11:38:09 (muokattu 11.11.2003 11:40:17)
se nyt on vaan niin että on hyvin vaikea uskoa että kukaan tekisi sydän verellä, aitoja tunteita purkaen sellaista musiikkia kuin yö tekee. sillä tekee suomessa rahaa parhaiten jos haluaa käyttää perinteistä bändi-asetelmaa..piste

Ymmärrän mitä tarkoitat, ja siksi en varmaan itsekään tykkää kyseisestä bändistä kuin puolella sydämellä. Minun puolestani joku muu saa kuitenkin tykätä siitä aivan täysillä, ja tuhannet tekevätkin niin, aivan vilpittömästi ja todesti ja sydäntäsärkevästi (käy vaikka lukemassa bändin nettisivujen vieraskirjaa). Ja mieluummin suon rahaa ja menestystä Yölle kuin jollekin teineistä kootulle keinotekoiselle yhden hitin pumpulle, jolla ei TODELLAKAAN ole mitään muuta tarkoitusta kuin rahahuolten karkoitus - levy-yhtiön, nimittäin. Sitkeät duunarit ovat palkkansa ja faninsa ansainneet.
sormunen
11.11.2003 11:44:00 (muokattu 11.11.2003 11:45:06)
Marquusille:

Olet nyt useampaan kertaan kehottanut minua muodostamaan omia mielipiteitä ja yleissävysi on ollut tarpeettoman negatiivista.

Olit näköjänsä editoinut kommentistasi vek tuon Hedningarna -osaston. Mä siis väitin, ettet tunne edes sitäkään bändiä etkä sitä kulttuuria. Ja näinhän se on; en mä ole nähnyt sun kertaakaan missään keskustelussa kykenevän näkemään kenttää ja kulturellisia yhteyksiä. Sä vain namedroppaat. Sama Beatleseista, sama mistä tahansa, sama vaikkapa näistä sun keenaneistasi ja pattoneistasi tai mitä ne nyt oli.

Mitä tulee tohon omaan mielipiteeseen, niin mä oikein vakavasti olen kyllä sua kehottanut semmosen hankkimiseen. Nyt noi voisivat olla suoraan vaikka nyt Speden jonkun leffan "helsinkiläisarvostelija" -roolihenkilön tekstiä.

Ero on vain siinä, että Spede ei itse luulisi tämmösiä tapauksia olevan olemassakaan vaan se olisi kirjoittanut semmoset repliikit, mitä olisi ajatellut vaikkapa Pulina Pubin asiakkaan kuvittelevan helsinkiläisen kriitikon ajattelevan. Sinä sen sijaan olet väität ajattelevasi tosissas noin.

Siksi ne sun ajatuksesi ovat niitä tavanomaisimpia ja kuluneimpia, niitä samoja itse asiassa, mitä sun mielikuvituksessasi pörräävien junttien ajatukset. Sä kuvittelet, että Pub Ylityössä digataan Marita Taavitsaista tai Eppu Normaalia ja SIKSI sä halveksit ko. artisteja.

Kulttuurisesta sivistyksestä edes jotenkin kiinnostunut ihminen noteeraa tilanteen, ihmettelee sitä, ottaa selvää miksi näin on, huomaa mahdollisesti musan olevan skeidaa, mutta sillä on edes aavistus miksi.

Kun sä nyt ilmiselvästi luulet, että sä olet omaperäisesti ajatteleva kaveri, niin siksi mä nyt vielä tän kerran viitsin puuttua meininkiin. Kun internetkeskusteluissa kirjoitellaan nimimerkeillä, niin mä nyt kirjoitan sitten "nimimerkillä".
saturnzreturn
12.11.2003 09:11:17
Ymmärrän mitä tarkoitat, ja siksi en varmaan itsekään tykkää kyseisestä bändistä kuin puolella sydämellä. Minun puolestani joku muu saa kuitenkin tykätä siitä aivan täysillä, ja tuhannet tekevätkin niin, aivan vilpittömästi ja todesti ja sydäntäsärkevästi (käy vaikka lukemassa bändin nettisivujen vieraskirjaa). Ja mieluummin suon rahaa ja menestystä Yölle kuin jollekin teineistä kootulle keinotekoiselle yhden hitin pumpulle, jolla ei TODELLAKAAN ole mitään muuta tarkoitusta kuin rahahuolten karkoitus - levy-yhtiön, nimittäin. Sitkeät duunarit ovat palkkansa ja faninsa ansainneet.

tottakai monet sydäntäsärkevästi siitä tykkäävät...massathan ovat hurmiossaan tälläkin hetkellä eniten mtv-tuotteista ynnä muusta sonnasta joka kulkee säveltäjän kautta sanoittajalle ja siitä sovittajalle studioteknikoille.....lista jatkuu. loppupäässä tämä laulu laitetaan suuhun jollekkin latinolle jolla on iso perse ja tissit ja kiinteä kroppa,trendikuteet päällä heiluun musavideoon. ja näitä ihmisiä jotka tykkäävät tästä kaavasta on HE***TIN paljon.
ei naiset käy paskalla
PL
12.11.2003 09:54:24 (muokattu 10.12.2003 09:36:11)
.............
saturnzreturn
12.11.2003 11:47:54
Kun on munaa kritisoida noin rankasti täytyy olla jotakin vaihtoehtoa tarjota tilalle, joten herra? varmaan näyttää miten homma hoidetaan paremmilla biiseillä ja taidoilla.

tämä on outo käsitys joka monia ihmisiä villitsee. onko kritiikin merkitys se, että jos sitä aikoo harrastaa pitää itse tietää ja tuntea ja tehdä asiat paremmin. ei.

voin kritisoida u.s.a.:n valtarakennetta ja politiikkaa, mutta enhän minä sitä nyt yksin koko järjestelmää paremmin osaisi hallita...varmastikaan.

ei silti etten kirjoittaisi biisejä, ja soittaisi
ei naiset käy paskalla
Tellervo
12.11.2003 14:58:51
tottakai monet sydäntäsärkevästi siitä tykkäävät...massathan ovat hurmiossaan tälläkin hetkellä eniten mtv-tuotteista ynnä muusta sonnasta joka kulkee säveltäjän kautta sanoittajalle ja siitä sovittajalle studioteknikoille.....lista jatkuu. loppupäässä tämä laulu laitetaan suuhun jollekkin latinolle jolla on iso perse ja tissit ja kiinteä kroppa,trendikuteet päällä heiluun musavideoon. ja näitä ihmisiä jotka tykkäävät tästä kaavasta on HE***TIN paljon.

En nyt kuitenkaan Yötä tähän kategoriaan laittaisi. Kamoon.
paavi
12.11.2003 15:34:56
En niin tarkkaan lukenut muiden kirjoituksia, mutta onhan se Yö ihan kauheeta scheissea, eikö? :)
Jos soittaisin humppaa, olisin vieläkin ahdistuneempi.
Notefix
12.11.2003 15:40:38

En niin tarkkaan lukenut muiden kirjoituksia, mutta onhan se Yö ihan kauheeta scheissea, eikö? :)

Mä en sanonut tuota... :)
Risto Mustalisä
12.11.2003 15:51:46
No jopas on. Sanottakoon näin: Yö tekee/on tehnyt melkoisen osan omista biiseistään, soittajat osaa hommansa, tyyli on omansa jne. Ollin ääni sopii tuohon juttuun - sellainen suomalainen punk-ääni.. :-D.En jaksa tajuta miten joku Yö voisi olla pahin peikko Suomen musiikkikartalla.Jokainen joka on omalla työllään ja omilla biiseillään kannuksensa ansainnut on kumarruksen arvoinen - on se kuitenkin semmoinen saavutus.Ihan yksi v-n lysti mitä mieltä minä tai muut tänne kirjoittelevat ovat vaikkapa Yöstä ajattelevat.

Menestystä Yö -yhtyeelle nyt ja tulevaisuudessa - bändi on paikkansa ansainnut.Piste.

Parempi rehellinen junttikin kuin "aito" intellektuelli...IMO!
Born to be wild! - paitsi kotona..
superfly
12.11.2003 15:51:55

Jep.
Harppu on alaston piano
Nimismies
12.11.2003 17:06:11
En pidä yhtyeestä, mutta Rakkaus on lumivalkoinen - hitinvonkaleesta pääsi perhana kuin yllättäen muodostumaan perin henkilökohtainen biisi. Hittolainen, olisi voinut olla joku toinen.
Muut M.netin jäsenet ovat vakioita, mutta Mahe ja Turbo ovat muuttujia. - Lähde: MAOL - taulukot.
Aerodactev
13.11.2003 15:40:04
Se pitää kyllä mainita, että YÖ-yhtyeen kuunteleminen antaa toivoa omiin projekteihin, sillä kyseinen bändi on menestynyt aika hyvin siitäkin huolimatta, että Olli Lindholm onnistuu laulamaan korkeat sävelet yhtä lottona kuin esim. minä.
ANDREY BOLSHAKOV - MACTEP OF CXPED!!!
Tsekkaa myös Kissapuhelin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)