Aihe: Soitinten hinnat ja keikkaliksat
1 2
Ossi
13.11.2003 14:30:21

Ammattimuusikko kysyy vaan että mitä soitetaan ja se on siinä. Ja kuulostaa ihan saakelin hyvältä vaikka mimmoisilla mopovehkeillä.

Tuo pitää kyllä minustakin paikkansa aika pitkälle.

Itse olen harrastelijasoittaja ja romppeet on hankittu päivätyöstä saadulla fyffendaalilla. Ja päivätyö ei liippaa läheltäkään musiikkia.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Iso D
13.11.2003 14:45:04
Tarvitseehan sen autonkin lisäksi romppeiden roudausta varten.

No siksipä monen muusikon auto onkin 300 euron paskanen ransitti.
KB
13.11.2003 14:56:41
Tällä hetkellä tulo/menoarvio taitaa mennä tasan. Joskus syödään keikkaliksoilla ja joskus päiväduunirahoilla ostetaan soittopelejä, niin se menee.

PA-kamat yleensä se suurin rahareikä on ja bändinkasaamisen suhteen erittäin tärkee juttu. Yleensä se vaan menee just toisinpäin - omissa kamoissa on kiinni omaisuus ja yleisölle päin tärkeimmässä osassa esiintyvä laitteisto on jotain 80-luvun SMS-skobeja tms. Ja monitorit ostetaan sitten ihan vihonviimeiseks - vaikka se taas on elintärkeä juttu solistille yms. suoraan linjaan soittaville tyypeille.

Mulla on pääinstrumenttina noi koskettimet - se on kans yks oikein elämänh**vetti. Soundit ja sämplet paranee vuosi vuodelta ja vanhoista kamoista ei saa vaihdossa niin yhtään mitään. Siks Baron kaikilla kiipparisteilla on pitkät kamalistat - kun niitä romuja ei ees kannata tarjota vaihdossa kenellekään ;) Käyttöarvo on kuitenkin loppuviimeks huomattavasti suurempi.
Difficile est satiram non scribere - Pala funkybluusia
Notefix
13.11.2003 15:20:33

Soundit ja sämplet paranee vuosi vuodelta ja vanhoista kamoista ei saa vaihdossa niin yhtään mitään.

Mä olen hieman eri mieltä tuosta. Mun mielestä on paljon soundeja, joita ei jostain syystä saa uusilla vitkuttimilla. Vanhoja ohjelmointeja(silloin kun vielä jaksoi ohjelmoida:) ja jotain ihme juttua, joka vaan toimii parhaiten. Joistain vimpaimista en missään nimessä luopuisi. Tosin aika iso muutos on edessä kyllä...

Ainiin, vastauksena kysymykseen...säveltämällä, sovittamalla ja kai soittamallakin noita on hankittu...
Jabbe
13.11.2003 15:22:48
Joistain vimpaimista en missään nimessä luopuisi.

Käytätsä muka ihan _oikeasti_ noita kaikkia synamoduleita? Ne on vaan hienon näköisiä räkissä, myönnä pois. ;)
KB
13.11.2003 15:27:57
Mä olen hieman eri mieltä tuosta. Mun mielestä on paljon soundeja, joita ei jostain syystä saa uusilla vitkuttimilla. Vanhoja ohjelmointeja(silloin kun vielä jaksoi ohjelmoida:) ja jotain ihme juttua, joka vaan toimii parhaiten. Joistain vimpaimista en missään nimessä luopuisi.

Itse asiassa ollaan sittenkin samaa mieltä, kun tarkemmin ajattelee.. Mullakin on muutama wanha keikkaratsu, mikä ei hajoo millään mistään ja soundi on just se mikä pitääkin. Ja ton ohjelmoinnin puolesta mä kyllä jaksan paasata loputtomiin - presetit on tehty soitinkauppiaita, eikä soittajia varten. Tosin se viitseliäisyys on tosiaan katoava luonnonvara ;)
Difficile est satiram non scribere - Pala funkybluusia
Notefix
13.11.2003 15:30:22 (muokattu 13.11.2003 15:37:32)

Käytätsä muka ihan _oikeasti_ noita kaikkia synamoduleita? Ne on vaan hienon näköisiä räkissä, myönnä pois. ;)

Hm, riippuu nakista...joskus vähemmän mutta joskus loppuu keskenkin :)

Siksipä tuleekin nämä virtuaalijutskat, jotka omalta osaltaan muuttavat kaiken...ja päivitykset on softaa...mutta ei nekään hardista korvaa.

Tosin se viitseliäisyys on tosiaan katoava luonnonvara ;)

...ja aika, harva on laiskaksi haukkunut :) Ei mulla enää ole aikaa tuohon...jo manuskat on niin pitkiä että huh. Nojoo, eikä se enää kiinnostakaan, koska tuolla on helvetin hyviä ohjelmoijia, jotka tekee ne jutut paremmin.
baron
13.11.2003 15:39:55

Mulla on pääinstrumenttina noi koskettimet - se on kans yks oikein elämänh**vetti. Soundit ja sämplet paranee vuosi vuodelta ja vanhoista kamoista ei saa vaihdossa niin yhtään mitään. Siks Baron kaikilla kiipparisteilla on pitkät kamalistat - kun niitä romuja ei ees kannata tarjota vaihdossa kenellekään ;) Käyttöarvo on kuitenkin loppuviimeks huomattavasti suurempi.

Mulla on pari akustista ja kolme digitaalista. Kun uusi digitaalinen on hankinnassa mietin, kuinka kauan keikkaa saa pyörittää (kauan), ennenkuin sen keikkapalkkioilla saa maksettua, siitä sain aiheen tähän threadiin.

(Onhan se mukavaa, että yhdet kiipparit kesämökillä ja yhdet treenikämpillä ja yhdet himassa. Neljänsiä voisi alkaa kuljettaa aina mukana autossa, jos sattuisi tulemaan "yllärikeikka")
baron
13.11.2003 15:41:31

Nurkan takana vaanii kuitenkin haitarin uusinta. n 7-8000 eur, sitten kun se pamahtaa, saa taas keikkaa vääntää niin perkeleesti, niinkuin tähänkin asti.

Mika

Ja bisnes kannattaa???????
zapster
13.11.2003 15:47:06
Suunnilleen kaikki ylimääräinen menee musaan liittyviin juttuihin. Oon ajatellut homman silleen että nyt kun on rahaa ( päivätyö ) niin ostan kaikki mahdolliset vermeet, esim. kitaroita, basso, vahvistimia, pedaalit, äänitysvehkeet, trumpetti, mandooli, sitar, citra, oud jne.
Sitten kun ei oo työtä tai vaihdan työt soittohommiin niin ainakin pelit ja vehkeet löytyy.
Sitä paitsi harrastuksiin meneviä rahoja ei lasketa.
Fortune
13.11.2003 16:30:27

Sitä paitsi harrastuksiin meneviä rahoja ei lasketa.

Oikea meininki :)
Look behind you, a three-necked guitar!
Sarjakuvaa?
Ukko
13.11.2003 17:35:59

. Kyllä kamojen osto aina viinanjuonnin voittaa.

Noh noh ;)
L.Ruoska
14.11.2003 00:56:39

Mua on ihmetyttänyt, kustannatteko ne soittotuloilla vai sponsoroitteko duunianne/harrastustanne muilla varoilla?

Hohhoh, paskanmarjat...kayn paivatoissa ja niista vahista rahoista mita jaa vuokran ja safkan jalkee yli ni menee tahan bandiharrastukseen. "keikkaliksat" on aika vitsi..niilla nyt yleensa saa bensat. Keikkaakin on ehka paristi kuussa joista puolet ilmaisia joten kylla tata touhua viela tehdaan niinku mielihyvapalkalla =)
WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals!
vanhami
14.11.2003 13:41:57
Nurkan takana vaanii kuitenkin haitarin uusinta. n 7-8000 eur, sitten kun se pamahtaa, saa taas keikkaa vääntää niin perkeleesti, niinkuin tähänkin asti.

Ja bisnes kannattaa???????Ja bisnes kannattaa???????

No, jos ajattelee, että keikkakäytössä soittopeli kestää kymmenen vuotta ja siitä saa senkin jälkeen vielä rahaa, esim vöäliraha 5000niin ei se ole kuin esim 500 eur / vuosi. Onko se sitten paljon? 10 keikkaa 50 eur / keikka, 100 keikkaa 5 eur / keikka.

Mika
baron
14.11.2003 13:53:30

No, jos ajattelee, että keikkakäytössä soittopeli kestää kymmenen vuotta ja siitä saa senkin jälkeen vielä rahaa, esim vöäliraha 5000niin ei se ole kuin esim 500 eur / vuosi. Onko se sitten paljon? 10 keikkaa 50 eur / keikka, 100 keikkaa 5 eur / keikka.

Mika

No on sulla periaatteessa oikea ajatus, että kuoletat pääomasijoituksen keikkatuloilla. Sitten kun lasket vielä sijoitetulle pääomalle koron, niin alkaa tulla todellinen tilanne.
Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!).
poppamies
14.11.2003 14:25:06

Kun mä olen seurannut eri palstojen keskusteluja ja keskustelijoiden jäsenkuvauksia, mua on ihmetyttänyt kuinka hienoja laitteita ja paljon jengillä on.

Mua on ihmetyttänyt, kustannatteko ne soittotuloilla vai sponsoroitteko duunianne/harrastustanne muilla varoilla?

Kyllähän se ainakin minulla on sillä tavalla että yhtiö missä olen töissä on suurin "sponsori" kun puhutaan soittimista ja laitteista. Omalla palkalla kaikki on tullut hankittua. Joitain tuhansia eurojja bändit on laittanut keikka liksoista yhteisiin laitteisiin. Lähinnä PA't.
"G-strings are for strippers"
welho
14.11.2003 14:31:27

Ekat rummut ostettiin lapsilisillä, seuraavat joskus kesäduunirahoilla jne. Pari vuotta duunasin tuossa joku vuosi sitten ja silloin tuli kyllä "sijoitettua" soittimiin aikalailla.

Viimeiset romut on ostettua pääasiassa soittamalla tienatuila rahoilla mutta, samaan aikaan on vuokraa maksettu mm. opintotuella.

Tällähetkellä ostellaan kaikki ostokset soittorahoilla ja mikäs sen mukavampaa=)

On tää kamapolitiikka hullua meininkiä...
Setit kuntoon, setit kunnossa!!
Ukko
14.11.2003 17:14:36

Elikä tällä hetkellä soittamalla on tienattu 80 euroa ja soittimiin on mennyt varovaisesti arvioiden jotain 3500 euroa.
Itse lopetin laskemisen jo vuosia sitten siinä sadantuhannen mummon markan kohdalla.
pimp
14.11.2003 18:18:29
perkele että käytättekin paljon rahaa soittamiseen. no mulla nyt ei ookkaan rahaa mitä tuhlata, mutta jos olisi niin kai senkin nyt mielummin dokais. kielet pitäis kitaraan vaihtaa, ne nyt on kohta 2 vuotta vanhat. mutta nekin niin saatanan kalliita.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)