Aihe: whitesnake soundi
1 2
tilutusman
11.09.2006 16:09:08
onko kenelläkään tietoo millaisilla pedaaleilla tai muilla konsteilla sais tollasen whitesnake soundin?
J.Hollström
11.09.2006 16:11:57
Whitesnakessa on soittanut monta eri kitaristia (mm. Bernie Marsden, Micky Moody, John Sykes, Adrian Vandenberg, Vivian Campbell, Steve Vai, Doug Aldrich ja
Reb Beach).

Kenen soundia on hakusessa?
tilutusman
11.09.2006 16:13:39
no esim. tota still of the nightin kappaleen soundii
J.Hollström
11.09.2006 16:16:50

No sillä vetää ilmeisesti John Sykes jonka soundia ei moni arvosta. Hänen nykyinen kamalista löytyy täältä. Loput lähtee sormista.

http://www.johnsykes.com/gear.html
tilutusman
11.09.2006 16:17:44
tota 1984-89 aikaa...
L4t3
11.09.2006 16:20:52
Vaikken paljoa tuosta Whitesnakesta tiedäkkään, voin sanoa, että aika varmasti heilläkin jyrisevät gibsonit, fenderit ja marshallit.
Timolaukku Taateli ja Viljo Anselmi. / S.M.A.K - Jäsen.
kimurantti1
11.09.2006 16:35:49
tota 1984-89 aikaa...
Taisi olla Sykesilla käytössä Gibsonia ja Mesaa tuohon aikaan.
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
sirdickyj
11.09.2006 17:32:20

sen saa, kun otetaan yksi kappale hyviä soundeja ja työnnetään se perseeseen, sitten kun sprägää, niin ulos tulee John Sykesin soundi, etenkin hänen soundinsa Whitesnaken 1987-albumilla.
Pataan!
sirdickyj
11.09.2006 17:34:38
Whitesnakessa on soittanut monta eri kitaristia (mm. Bernie Marsden, Micky Moody, John Sykes, Adrian Vandenberg, Vivian Campbell, Steve Vai, Doug Aldrich ja
Reb Beach).

Kenen soundia on hakusessa?

Onohdit Mel Galleyn!

Heidän lisäkseen on soittanut ainakin Warren De Martini.
Pataan!
Tasapaino
11.09.2006 17:37:06
Vaikken paljoa tuosta Whitesnakesta tiedäkkään, voin sanoa, että aika varmasti heilläkin jyrisevät gibsonit, fenderit ja marshallit.

No tämäpäs oli loistavan informatiivisesti kerrottu. Nyt siis kauppaan ja ostetaan Fender, Gibson ja Marshall. Siinä meillä siiskö Whitesnake-soundi? :)
Ora et labora.
Jucciz
11.09.2006 17:44:19
No tämäpäs oli loistavan informatiivisesti kerrottu. Nyt siis kauppaan ja ostetaan Fender, Gibson ja Marshall. Siinä meillä siiskö Whitesnake-soundi? :)

Todennäköisesti, sillä soundi lähtee sormista.
>-)))> #11
« Torilla rojua, osta! · Soitteluita »
pliksu
11.09.2006 17:45:41
Todennäköisesti, sillä soundi lähtee sormista.

Ja Whitesnaken kohdalla 99,7% soundista tulee tuottajan sormista.
And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind.
L4t3
11.09.2006 19:32:25

No eläs nyt hikeenny. Tuo oli lähinnä pelkkä karkea (ja mahdollisesti näsäviisas) yleistys. Kuitenkin kohtuu monelta kasaribändiltä löytyy Isoa-Geetä ja Marsaalia. :)
Timolaukku Taateli ja Viljo Anselmi. / S.M.A.K - Jäsen.
jyri.salonen
11.09.2006 21:29:49

Must on vähän tyhmää kysellä miten saan jonkun biisin soundin aikaan. Kannattaako muiden neuvoa mitään sellaiselle joka ryhtyy moiseen? Onko siinä tarkoitus soittaa vaan sitä kyseistä biisiä tai muutakin sillä samalla soundilla? Jos oma korva ei toimi niin onko järkevää olettaa että kyseinen henkilö kuulee saadun soundinsa kuulostavan samalta kuin idolinsa? Näinollen voisi niin olettaa. Jotta voiskos sitä sitten itse yrittää opetella hakemaan kyseistä soundia? Jos soundin aikaansaaminen edellyttää investointeja uusiin vahvisimiin ja kitaroihin, nii siitä vaan. Itse en kyllä viitsi vaihtaa kamoja uusiin yhden cover-biisin takia.
JuliusUK
11.09.2006 22:21:45
Must on vähän tyhmää kysellä miten saan jonkun biisin soundin aikaan. Kannattaako muiden neuvoa mitään sellaiselle joka ryhtyy moiseen? Onko siinä tarkoitus soittaa vaan sitä kyseistä biisiä tai muutakin sillä samalla soundilla? Jos oma korva ei toimi niin onko järkevää olettaa että kyseinen henkilö kuulee saadun soundinsa kuulostavan samalta kuin idolinsa? Näinollen voisi niin olettaa. Jotta voiskos sitä sitten itse yrittää opetella hakemaan kyseistä soundia? Jos soundin aikaansaaminen edellyttää investointeja uusiin vahvisimiin ja kitaroihin, nii siitä vaan. Itse en kyllä viitsi vaihtaa kamoja uusiin yhden cover-biisin takia.

Korvissa ei tarvitse olla mitään vikaa jos kysyy kuinka saadaan jotain tiettyä soundia. Mun mielestä on ihan järkevää kysellä täällä miten sen juuri halutun soundin, kun kaikilla ei ole varaa ostaa kamaa ihan vaan kokeilumielessä hakuammunnalla, ja varsinkin aloitteluvaiheessa saattaa olla todella hienoa saada vähän apua siihen että mitä potikkaa kannattaa milloinkin ruuvata. Itse kokeileminen on tietysti tärkeää (korvia hörölle ja nappeja ruuvaamaan), mutta tieto jostain erityisniksistä jota whitesnake käyttää voi olla paljon hyötyä.

Itse en kyllä viitsi vaihtaa kamoja uusiin yhden cover-biisin takia.

Aloittaja ei tainnut sanoa haluavansa soittaa Still in the nightia, vaan still in the nightin soundeilla. Se että pääsee soittamaan soundeilla joista pitää varmasti innostaa kovaan harjoitteluun. Jos on referenssikappale johon viittaa kun etsii sitä haluaamansa saundia, päästään varmasti helpommin haluttuun lopputulokseen kun jos sanotaan esim. että "tykkään sellasesta sopivan rankasta, s lyösähköstä eikä liian kireästä soundista, miten sen saan?".

Minkä ihmeen takia se aina on niin väärin kysellä miten joku tietty soundi saadaan aikaan? Koska kyseessä on whitesnake eikä joku kikkelijazz-guru?
www.opaquebuff.com Party tight, in the night with Opaque Buff!
Thule
11.09.2006 22:43:35 (muokattu 11.09.2006 22:47:46)
Must on vähän tyhmää kysellä miten saan jonkun biisin soundin aikaan.

Mielipide hyväksytty. Itse olen eri mieltä.

Kannattaako muiden neuvoa mitään sellaiselle joka ryhtyy moiseen?

Miksei kannattaisi? Kuka sen päättää mikä on "tarpeeksi tärkeää" tietoa? Biisi X:n soolossa käytetty skaala vaiko kamat, jolla soolo on vedetty...?

Onko siinä tarkoitus soittaa vaan sitä kyseistä biisiä tai muutakin sillä samalla soundilla?

Paha sanoa aloittajan puolesta, mutta itse jos moista kysyisin, niin mitä luultavimmin tarkoitus ei olisi saada yksityiskohtaista "reseptiä" kuinka saada biisi kuullostamaan materialististen osien saralla samalta, vaan osviittaa siihen, miten kyseinen soundi saadaan aikaan, jotta sitä voitaisiin sitten soveltaa omiin tarkoituksiin.

Jos oma korva ei toimi niin onko järkevää olettaa että kyseinen henkilö kuulee saadun soundinsa kuulostavan samalta kuin idolinsa?

Öh, miten korvan toimimattomuus liittyy tähän? Kuuletko sä mitkä kamat soi Still Of The Nightissa? Tietysti on niitä ns. helposti tunnistettavia soundeja, mistä pystyy aika pitkälti kuuleman perusteella tunnistamaan käytettävät kamat. Mielestäni kuitenkin vetoaminen korvan toimimattomuuten oli yliampuva, tai sitten itseltäni jäi jotain ymmärtämättä. Vai kuinka?

Jotta voiskos sitä sitten itse yrittää opetella hakemaan kyseistä soundia? Jos soundin aikaansaaminen edellyttää investointeja uusiin vahvisimiin ja kitaroihin, nii siitä vaan.

Tässä se sitten tuleekin. Tottahan toki jokaisen pitäisi löytää se oma soundinsa eikä apinoida ketään jne. jne. Mutta onko silti avun pyytäminen väärin? Oma-aloitteisuutta kuitenkaan unohtamatta... Helpostihan näillä "Miten saada soundi X?" -tyylisillä ketjuilla saadaan kitarakamat ja soittaminen -osiot täyteen.

Tulipas taas sekaista vuodatusta. Pointtini oli kuitenkin se, että mielestäni ei ole väärin käyttää hyväksi muiden kitaristien soundia omansa löytämiseksi. Melkeinpä kaikki ketjut, joissa kysellään artistin käyttämistä kamoista tms. täyttyvät niillä närkästyneillä "Etsi itse oma soundisi - matkiminen on väärin!" -tasoisista kommenteista näiltä ns. vanhemmilta ja viisaammilta. Pyhhyh.

Edit: Siistintää.
"Af Grankka alkaa vanhemmiten pehmitä päästään. Lapsikin tietää, että muukalaiset ovat hyväntahtoista väkeä."
Apricot
12.09.2006 00:05:34
Aloittaja ei tainnut sanoa haluavansa soittaa Still in the nightia, vaan still in the nightin soundeilla.

Eikun se on Still Of the Night, ei Still In the Night;) Of -genetiivi in -preposition tilalle, ja johan lähtee soundit.
"I got the Pieksämäki railway station blues."
THE RIPPER
12.09.2006 00:25:10
huvittavaa kun kaikki alkaa heti, et sormista se soundi lähtee, no niistähän se lähtee. mut topicin aloittajan varmaan tarkoitti mitä säröjä ja efektejä käyttämällä
ei kannata darrassa ottaa lasia vettä. jos suussa ei oikein mitää makua ole. sillä se vesi toi ainakin minulla bissen maun suuhun, ja koko päivän kestävä ketjureaktio alkoi
Lunnu
12.09.2006 10:49:20
onko kenelläkään tietoo millaisilla pedaaleilla tai muilla konsteilla sais tollasen whitesnake soundin?

Menet tonne http://line6.com/customtone/library/index.html
ja kirjoitat hakusanan 'sykes'.

Ai niin - sitten pitää hankkia mallintavaa kamaa....
Nostalgy is not what it used to be
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)