Haluisin tietää millasta musaa ihmiset pitää rockina? mua vituttaa toi MTV:n pelleily ku jossain superrock ohjelmassa soitetaan jotain pomppuheviä tai jotain The Crashin tyylistä hinttipoppia.. onko se rockia? Drinkin' Whisky in the Moonrise!!!! |
superfly 13.11.2003 15:57:55 | |
---|
Rockmusan määrittelee jokainen itse. Mulla on varmasti ihan eri käsitys rockmusasta kuin sulla. Ja hyvä näin. Harppu on alaston piano |
Wk 13.11.2003 16:08:15 | |
---|
Mulle Blue Öyster Cult, Kiss, Van Halen ja kumppanit on sitä oikeanlaista rockia, mutta en mä oikein osaa määritellä sitä yleisesti... Rock-käsite näyttää olevan niin muuttuva käsite että ehkä se pitäiski eritellä eri vuosikymmenten mukaan eikä yhtenä suurena genrenä...ehkä siitä vuosikymmenestä sais jonkinlaisen kuvan, esim. hevistä puhuttaessa 70-luvun hevi tois mulle heti mieleen Black Sabbathin, kun taas 90-luvun tois ehkä jonku Bodomin tai Sentencedin... Vaikea kysymys! Wk |
sikanaama 13.11.2003 16:19:21 | |
---|
Nykyään rockiksi sanotaan varmaan kaikkea missä on oikeita soittimia, yleensä kitara riittää määrittämään rokin. Muut on sitten teknoa tai räppiä. Ei ollut sitten minun mielipide rokista, ajattelin vain keski-ikää lähestyvän vähän musiikkia seuraavan aivoilla joka kuuntelee radiota vain autossa ja lauantaisin kotona aamulla siivotessaan. Aveikkapatahelluvanoois! |
Swan 13.11.2003 16:36:34 | |
---|
Mietitäänpä, mikä nykyisessä musiikissa on niin huonoa: musikaalisuuden puute, sydän ei ole touhussa mukana jne. Ajatellaanpa sitten ihan päinvastaista. Tässä puhutaan nyt esiintymiskyvystä ja lavakarismasta. Tässä puhutaan kitarasooloista. Tässä puhutaan kaksikaulaisista kitaroista, kovaakin kovemmista riffeistä ja jumalattomista tiluliluvirtuositeetin näytöistä! Tässä puhutaan - kun tällaista tapahtuu - siitä, että aikuinen mies pukeutuu koulupojaksi ja soittaa Gibsonia helevetin hienosta raketista! 50,000 ihmisen edessä! Se, hyvät naiset ja herrat, on ROCK! Ei tässä mitään kiirettä ole - nyt ei soiteta kitaraa! |
Fortune 13.11.2003 16:40:44 | |
---|
Rakastelun rytmiikalla varustettua kohkausmusiikkia, joka saa ihmisen laittamaan nahkatakin päälleen ja kasvattamaan hiuksiaan. |
superfly 13.11.2003 16:44:32 | |
---|
Rakastelun rytmiikalla varustettua kohkausmusiikkia, joka saa ihmisen laittamaan nahkatakin päälleen ja kasvattamaan hiuksiaan. Peeveli, tätä ei ole kukaan paremmin määritellyt . Ikinä. Emmä niistä hiuksista tosin tiedä... Alkaa vähenemään jo :) Harppu on alaston piano |
mie 13.11.2003 20:36:24 | |
---|
siitä, että aikuinen mies pukeutuu koulupojaksi ja soittaa Gibsonia helevetin hienosta raketista! Ettet olisi kuunnellut AC/DC:tä? Mutta kyllä minäkin olen sitä mieltä nykyään rockiksi lasketaan liikaa sellaisia bändejä jotka eivät ole rokkia kuullutkaan. Mutta nykyään radio ja MTV työntävät niin paljon kaikkea hiphop paskaa, että monet musiikkia soittavat poppipoppoot vaikuttavat niiden rinnalla rockilta. Mitä eroa on muusikolla? |
Chemo 13.11.2003 20:50:09 | |
---|
Rakastelun rytmiikalla varustettua kohkausmusiikkia, joka saa ihmisen laittamaan nahkatakin päälleen ja kasvattamaan hiuksiaan. Eiköhän se oo aika lailla tossa. :-) Kitara vielä roikkumaan alas, levee haara-asento, volumet yhdelletoistä ja DÄING! Ramalamadingdong. |
tatska 14.11.2003 12:49:20 | |
---|
Sinäänsä hyvä aihe., mut useimmat noista kommenteista on jotain niin saissee,., |
Gandhi 14.11.2003 16:41:51 | |
---|
Mutta nykyään radio ja MTV työntävät niin paljon kaikkea hiphop paskaa, että monet musiikkia soittavat poppipoppoot vaikuttavat niiden rinnalla rockilta. Ah, ihanan objektiivinen mielipide! Eräs herra, Kärtsy joskus jokin aikaa sitten en muista koska sanoi pitämässään radio-ohjelmassa, että hänelle kaikki musiikki joka potkii ja soi lujaa on rockia...tämän jälkeen lähti muistaakseni Prodigyn "Breathe" soimaan... Lopetan ennen kuin jatkan. |
HaloOfFlies 14.11.2003 17:08:31 | |
---|
Ah, ihanan objektiivinen mielipide! Eräs herra, Kärtsy joskus jokin aikaa sitten en muista koska sanoi pitämässään radio-ohjelmassa, että hänelle kaikki musiikki joka potkii ja soi lujaa on rockia...tämän jälkeen lähti muistaakseni Prodigyn "Breathe" soimaan... Ohjelma oli Hard Rock Club, joskus vuosi sitten tuli tuo Kärtsyn lähetys. Mieshän on aivan täysi sekopää, kun soittaa raskaaseen rockiin keskittyvässä ohjelmassa E-Typen Angels Cryingin! Puhumattakaan tuosta Prodigystä, jolla ei ole rockin kanssa mitään tekemistä... With the lights out it's less dangerous, here we are now, entertain us |
Swan 14.11.2003 19:24:07 | |
---|
Mieshän on aivan täysi sekopää, kun soittaa raskaaseen rockiin keskittyvässä ohjelmassa E-Typen Angels Cryingin! Puhumattakaan tuosta Prodigystä, jolla ei ole rockin kanssa mitään tekemistä... Mikäs vika E-Typessä? Minä ainakin tykkään 90-luvun jytkeestä siinä missä rockistakin. Prodigyä en niinkään tykkää kuunnella, mutta jokainen tykkää mistä tykkää. Ei tässä mitään kiirettä ole - nyt ei soiteta kitaraa! |
HaloOfFlies 14.11.2003 19:49:20 | |
---|
Mikäs vika E-Typessä? Minä ainakin tykkään 90-luvun jytkeestä siinä missä rockistakin. Prodigyä en niinkään tykkää kuunnella, mutta jokainen tykkää mistä tykkää. E-Type ei ole hard rockia. Siksi ihmettelin, että miksi Kärtsy sen biisin soitti Hard Rock Clubissa, koska se ei ole hard rockia, saatika edes rockia. With the lights out it's less dangerous, here we are now, entertain us |
Swan 14.11.2003 19:57:56 | |
---|
E-Type ei ole hard rockia. Siksi ihmettelin, että miksi Kärtsy sen biisin soitti Hard Rock Clubissa, koska se ei ole hard rockia, saatika edes rockia. No niin no joo, aika ja paikka ei ehkä ollut paras mahdollinen. Mutta jotkut ihmiset vain ovat outoja, vai? :) Ei tässä mitään kiirettä ole - nyt ei soiteta kitaraa! |
Bee-äf 14.11.2003 22:58:22 | |
---|
Rokissa on akustiset rummut, laulu tulee rikottuna falsetissa ja kitaroissa säröä niin paljon että normaali twang-soundi muuttuu sustainsurinaksi. |
FlatOutFucked 15.11.2003 00:20:16 | |
---|
Rok-musiikki on paskaa!!!11!!11!2 . . . . . ja räkää... |
HaloOfFlies 15.11.2003 00:31:45 | |
---|
No niin no joo, aika ja paikka ei ehkä ollut paras mahdollinen. Mutta jotkut ihmiset vain ovat outoja, vai? :) Jep, ainakin Kärtsy :) With the lights out it's less dangerous, here we are now, entertain us |
Mr. Mustard 17.11.2003 16:28:16 | |
---|
Miksi musiikki pitäisi lokeroida jonkin nimikkeen alle? Ainakin monet artistit/bändit pyrkivät eroon kaikista leimoista mitä ulkopuoliset yrittävät lyödä, sillä se kuulemma rajoittaa luomista. Ihmisillä on ennakkokäsityksiä, siitä millaista musaa jonkun pitäisi tehdä; rokkibändi ei voi tehdä muuta kuin rokkia! "Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon. |
ragamuffin 17.11.2003 20:03:18 | |
---|
Rock ei ole musiikkityyli. Rock on asennetta, imagoa ja sielua. Rock n'roll, pop ja hard rock ovat musiikkityylejä. esimerkkinä vaikka beatles. Ehdottoman rock ja soittivat pop-musiikkia(noin kärjistetysti) |